1. 26.
    0
    @13 saçmalayan ve benim söylemediğmi bir şeyi kendin uydurup tavır alan sensin. çekememezlik olmayacak dedim. hislerimiz verilmeyecek demedim.

    fakir inananında, zengin inananında gayesi tanrının rızasını kazanmaktır. eğer gerçekten içinde inanç varsa içinde bulunduğu durum ne olursa olsun, sıkıntı geldiğinde tanrıya sığınır. öldükten sonra dirildiğinde tanrının rızasını alınca, en mutlu kişi olur. çünkü kendini allaha adamıştır. hiç bir şey onun için tanrının rızasından daha değerli değildir

    kaldı ki herkes yaşadığın hayatın bedeline göre sınavını verir dedim. bunun ne demek olduğunu biraz düşünmelisin. zengin içinde fakir içinde tek hedef rabbinin rızasıdır. burda anlayamadığın nokta bunların maddi zevklerden uzak birşeyler aradığını kavrayamamış olman. bilmiyorum,bu hissi tattın mı hiç ?
    ···
  2. 27.
    0
    @18 adamsın kardo verdim şukunu
    ···
  3. 28.
    -1
    tanrı yok sınav da yok
    ama adalet var
    zengin ölürken o zekat verdiği fakir olup onun hayatını birebir yaşayacak, fakir de ölürken birebir o zengin olup onun hayatını yaşayacak
    herkes herkestir aslında bilmediğiniz ya da bilmediğinizi sandığınız bu durumdan dolayı adalet var
    tanrı ve sınav yok
    ···
  4. 29.
    0
    @1 ailesinden kendisine bir tak kalmamış ezik. sokak köpeğinden farksızsın amk. bari Allah'ın rızasını kazan gavatın oğlu.
    ···
  5. 30.
    0
    adalet kavramıni da tanrıyı bildiğimiz gibi sınırlı biliyor olmamizdan dolayı böyle amciklama yasiyorsun Panpa.
    ···
  6. 31.
    0
    (bkz: insanlık için kökten değişimin manevi yönü)
    ···
  7. 32.
    0
    @20 zenginin sınavı daha zormuş, güldürme şimdi beni. bu söylediğine sen bile inanmıyorsundur

    klagib afrikalı çocuk örneğini vermeme gerek var mı? sıkıldık artık aynı şeyleri söylemekten

    birisi canıyla diğeri malıyla.
    ···
  8. 33.
    0
    40 yıl yaşamış olsunlar dünyada.

    cennette 40 yıl fakir 5 yıldızlı otelde
    zengin ise 40 yıl 3 yıldızlı otelde kalacak.

    aradaki fark eşitlendikten sonra, durumları eşitlenecek.
    ···
  9. 34.
    0
    @12 ulan ilk insan zaten cennette yaratılmıştı ama bir cinni olan iblis bize o yasak elmayı yedirdi.. evet bize.. sana da bana da tüm dünyaya.. ve akabinde maddeye yani dünyaya hapsolduk, bu dünyadaki tek amacımız ise iblisin bize sunduğu elmayı bulup reddetmek, başka hiçbirşey değil. eeee cenneti kazanmak o kadar kolay değil.
    ···
  10. 35.
    0
    doğmayan çocuklar anne rahminde niye ölüyor peki sınava giremeden gitti velet. herşeyi yaratan bütün kainatı yaratan tanrı neden o cucuğu doğmadan ölmesine izin veriyor şöyle diyeceksiniz onlar direk cennetlik. tanrı bizle alaymı ediyorki madem doğmayacak ölecek cennete gidecek rahme düşmeden al onu cennete zütür niye uğraştırıyon sabi sübyanı
    ···
  11. 36.
    0
    tanrı kavrdıbını kullanıyosan, mutlak adaletli olduğunu da kabul ediyorsun demektir.

    bu adaletin nasıl ne şekilde eşitleneceğini bilemeyebiliriz, ama sonuçta eşitlenir. mutlak adil çünkü. bunun nasıl olacağını bilemememiz, ortada bir çelişki olduğunun ispatı değildir.
    ···
  12. 37.
    0
    @21 yazdığını aynen kopyalıyorum

    "sen zengindin ben fakirdim,yan gelip yattın sen, para içinde yüzdün dye bir hesap sorma olmayacak."

    ve sonra diyorsun ki "çekememezlik olmayacak dedim."

    ve eklemekte fayda senin gibiler yani müslümanlar cennete gittiklerinde kıskançlık denen duygunun da olmayacağına inanır. yani cennette sana affedersin ama gibmen için huriler verileceğini bu dünyada sevgilin/karın anormal karşılıyorken öteki dünyada bu hissin olmayacağını savunuyorsunuz. kıskançlığın aşırısı zarardır ayrı bi konu ama asıl olan kıskançlığın değer vermek olduğudur. öteki tarafta bu değerin olmayacağını savunan kişilersiniz, yani aslında iki yüzlü bencil huur çocuklarısınız. tekrar özür dilerim.
    ···
  13. 38.
    0
    @27 madem ben haksızım bana serveti 10 milyonun üstünde olan adam gibi müslüman göster. gösteremezsin ama ben sana fakir olupta sınavını geçmek üzere olan 10 milyon insan gösterebilirim.
    ···
  14. 39.
    -1
    yine bir ateist yine bir mal
    ···
  15. 40.
    0
    @34 bir kişi bile olsa olabilir. üstelik ille de olması gerekmez. teoride dahi böyle bir durumda adaletin nasıl işleyeceğine dair bir fikrin olması gerekir.
    ···
  16. 41.
    0
    @32 tanrı kavrdıbını kullanmamın sebebi sözlükte ki hassas arkadaşların tepkisini çekmemektir. yoksa başka kelimelerle tanımlar tepki çekmesini çok iyi bilirdim, bilgi dolu görünümlü boş entry'ni alda git şu başlıktan.
    ···
  17. 42.
    0
    @30 kardeşim bende diyorumki okadar güçlü kudretli bi tanrı neden insanları zapdedemiyor da cennetten kovulacak davranışı yaptırmasına izin veriyor. diyelimki dediğin gibi oldu cennetten kovulan insanlar dünyaya gönderildi ve sınavdan başarılı olup tekrar cennete gitti şimdi bu insanların teminatı nedirki tekrar aynı hataya düşmesinler.
    ···
  18. 43.
    0
    @38 elma bahane kanka cennetten birinin dünyaya ceza olarak gönderilmesi tamamiyle saçmalıktır. çünkü orası cennet orda istenilen her şey yapılabilir. yasakların olduğu bi cennet düşünsene. bu farklı bi çelişkiyi doğurur zaten.
    ···
  19. 44.
    0
    @37 ne dersen de tanrı kavrdıbını bir kere kabul edip "adalet" sorusunu soruyorsan, tanrı demiş olursun züt. arguman kurmayı öğren de gel, veya direk "tanrı yok" olayına gir.
    ···
  20. 45.
    0
    @39 katılıyorum kardeşim
    ···