-
1.
+2 -2müdür beyler bunun cevabını istiyorum.
• * epikuros **
Tanrı, ya kötülükleri ortadan kaldırmak ister de, kaldıramaz; veya kaldırabilir, ama kaldırmak istemez; ya da ne kaldırmak ister ne de kaldırabilir, yahut da hem kaldırmayı ister hem de kaldırabilir. Eğer ortadan kaldırmak istiyor da kaldıramıyorsa, O güçsüzdür; ki bu durum Tanrı’nın karakteriyle uyuşmaz; eğer ortadan kaldırabiliyor fakat kaldırmak istemiyorsa, O kıskançtır; ki bu da aynı şekilde Tanrı ile uyuşmaz; eğer O ne ortadan kaldırmayı istiyor ne de kaldırabiliyorsa, hem kıskanç hem güçsüzdür, bu durumda da, Tanrı değildir; eğer hem ortadan kaldırmayı istiyor hem de kaldırabiliyorsa -ki yalnızca bu Tanrı’ya uygundur-, o zaman kötülüklerin kaynağı nedir? Ya da o kötülükleri niçin ortadan kaldırmamaktadır?
• * epikuros **
• * david hume **
Problemin bir başka sunuluşu yüzyıllar sonra David Hume tarafından Din Üstüne Diyaloglar adlı eserinde Philo’nun ağzıyla şöyle yapılmıştır:[1][3][2]
Tanrı kötülüğü önlemek istiyor da gücü mü yetmiyor?
Öyleyse o güçsüzdür.
Yoksa gücü yetiyor da kötülüğü önlemek mi istemiyor?
Öyleyse o iyi niyetli değildir.
Hem güçlü, hem de iyi ise, bu kadar kötülük nasıl oldu da var oldu?
• * david hume **
• **
Tanrı vardır.
Tanrı mutlak iyidir.
Tanrı herşeye kadirdir.
Kötülük vardır.
• **
Yukardaki maddelerden herhangi üçünü kabul eden kişi, dördüncüsünü reddediyor olmalıdır. Yani: Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği herşeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3) , o zaman kötülük olmamalıdır.
Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve sadece iyiliği istiyorsa (madde 2), fakat dünyada kötülük varsa (madde 4) o zaman Tanrı istediğini yapamıyor demektir, böylece Tanrı herşeye kadir değil demektir.
Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve herşeye kadirse (madde 3) ve kötülükte varsa (madde 4), o zaman Tanrı kötülüğü yaratmıştır, o zaman Tanrı mutlak iyi değildir.
Son olarak, eğer Tanrı aynı zamanda mutlak iyi (madde 2) ve herşeye kadir (madde 3) ise ve buna rağmen kötülük varlığını sürdürüyorsa (madde 4), o zaman böyle bir Tanrı varolamaz. -
2.
0@8 bence bu pasaj sorduğum sorunun cevabı değil dostum.
-
3.
0@9 senin mantığına göre bütün kötülükler ve akla hayale gelmeyen türlü pis işler tanrı yaratısı olduğu için sonuçta tanrı da kötü veya iyi niyetli değildir?
-
4.
0@17 dostum kötülük varsa ve kaynağı tanrı ise tanrının da iyi niyetli bir varlık olmadığından bahsediyorum. sonuçta tanrı yaratısı olan kötülüklerin, yine bir tanrı yaratısı olan insan tarafından diğer insanlar üzerinde egemenlik kurma amaçlı kullanılması belki de tanrının amacını ortaya çıkarıyor.
özet: tanrı aslında iyi niyetli değildir gibi bir sonuç çıkıyor bana göre. -
5.
0@29 tanrı yoktur demedim zaten. tanrı var ama iyi niyetli olduğundan şüpheliyim dedim ve hatta tanrının iyi niyetli olduğuna da inanmamaya başladım diyebilirim.
-
6.
0@31 kur'an da diğer dini kitapların kopyası gibi be panpa. din felsefesinin temeline inmiyor. yüzeysel bir şekilde, insanı korkuya ve boyun eğmeye programlayan bir kitap.
@32 varsa eğer şeytanın da canı cehenneme.
@33 nedendir bilmiyorum ama tanrı fikrine ihtiyaç duyuyorum dostum. şahsen ateizmi benimsersem, bu taktan dünyaya daha fazla tahammül edemem gibime geliyor. -
7.
0@37 tanrı varsa ve bilerek, isteyerek kötülük yapıyor, yaptırıyorsa orada sorun var demektir panpa.
-
8.
0@41 eğer bizi yetersiz bir idrak kapasitesiyle yarattıysa neden idrak ettiğimiz iyilik-kötülük ekseninde yargılıyor? gerçekten kötülüğün salt kötülük olmadığı idrak edemiyorsak işlediğimiz günahların da cezalandırılmaması gerekmez mi? sonuçta algılarımız sınırlı değil mi?
@42 gerçekten tanrının amacı, ödül ve ceza mantığına dayanıyorsa egoist bir varlığın tekidir dostum.
@44 yine diyorum; tanrı varsa ve bilerek, isteyerek kötülük yapıyor, yaptırıyorsa orada sorun var demektir panpa. -
9.
0@45 başta söylemeyi unuttum; deistim yani kur'an'ın veya diğer kitapların tanrı tarafından insanlara gönderildiğine inanmıyorum.
kur'an'ı baştan sona kadar tarafsız bir gözle okuyan her insan, kitabın amacının o dönemki arap toplumunu birtakım korku ögeleriyle dize getirmek için yazıldığı anlar zaten.
ayrıca tanrı insanları korkutarak kendilerine inanması sağlayacaksa bıraksın tanrılığı dostum. -
10.
+1@51 bi bakıma durumu özetlemişsin dostum, teşekkürler.
-
11.
0@55 tanrı özgür irade bahşettiği varlıkları ödül-ceza ekseninde kendi buyruklarına uymaya zorluyorsa, ne kadar iyi niyetlidir sence? aynen şarapçı bir babanın, evladının olası hatasında onu bi güzel gibmesi durumuna benziyor amk.
özet: cennet-cehennem varsa eğer tanrı resmen bazı insanların cehenneme gitmesini istediği için kötülükleri yaratmıştır ve bunca kötülüğe bu yüzden engel olmuyor diye bir sonuç ortaya çıkar.
-
31spora sövesim gelmiyor aga artık
-
hayvannseverkıız
-
yaklaşık 260 bin tl kanzi
-
ibretlik kayra editt
-
melek goz sentenza günlük mesai
-
google a deutçland kasap mı yazdın
-
bu davulu kim buldu ya
-
kontrolsüz öfke beni yalnızlaştırdı
-
hayat artığı spor yapıyor
-
o sinsi sinsi eksi atan
-
deyyusu kebir o kedi senin sorumsuzluğun yüzünden
-
efso sac trasi amg
-
yeni oyunum penis traşlatma oyunu
-
varmı bir sorun ben murat kurum
-
bu chia tohumu hani midede tokluk veriyordu
-
memet ali erbilden tebessüm ettiren latife
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 02 02 2025
-
cuf cuf hocayıı izleyince gülmekten sıçacaksıniz
-
ağlayabilmek isterdim
-
incici gibiyorum istanbulda
-
bana yarım saat masaj yapana
-
kertip ile tertip gibişmiş ortaya
-
köpek maması yiyip köpek kulübesinde yatarım
-
şarkıcı gökselin lisedeki fotoğrafı
-
10 yıldır protez taşak takıyorumm
-
dying ligjt iki türkce sorunu
-
atomu felan niye buldunuz
-
yeni silkecekler için pusi önerisi
-
domuz gribi olduk iyimi
-
japon ferreları niye bu kadar uzun
- / 2