-
1.
+2 -2müdür beyler bunun cevabını istiyorum.
• * epikuros **
Tanrı, ya kötülükleri ortadan kaldırmak ister de, kaldıramaz; veya kaldırabilir, ama kaldırmak istemez; ya da ne kaldırmak ister ne de kaldırabilir, yahut da hem kaldırmayı ister hem de kaldırabilir. Eğer ortadan kaldırmak istiyor da kaldıramıyorsa, O güçsüzdür; ki bu durum Tanrı’nın karakteriyle uyuşmaz; eğer ortadan kaldırabiliyor fakat kaldırmak istemiyorsa, O kıskançtır; ki bu da aynı şekilde Tanrı ile uyuşmaz; eğer O ne ortadan kaldırmayı istiyor ne de kaldırabiliyorsa, hem kıskanç hem güçsüzdür, bu durumda da, Tanrı değildir; eğer hem ortadan kaldırmayı istiyor hem de kaldırabiliyorsa -ki yalnızca bu Tanrı’ya uygundur-, o zaman kötülüklerin kaynağı nedir? Ya da o kötülükleri niçin ortadan kaldırmamaktadır?
• * epikuros **
• * david hume **
Problemin bir başka sunuluşu yüzyıllar sonra David Hume tarafından Din Üstüne Diyaloglar adlı eserinde Philo’nun ağzıyla şöyle yapılmıştır:[1][3][2]
Tanrı kötülüğü önlemek istiyor da gücü mü yetmiyor?
Öyleyse o güçsüzdür.
Yoksa gücü yetiyor da kötülüğü önlemek mi istemiyor?
Öyleyse o iyi niyetli değildir.
Hem güçlü, hem de iyi ise, bu kadar kötülük nasıl oldu da var oldu?
• * david hume **
• **
Tanrı vardır.
Tanrı mutlak iyidir.
Tanrı herşeye kadirdir.
Kötülük vardır.
• **
Yukardaki maddelerden herhangi üçünü kabul eden kişi, dördüncüsünü reddediyor olmalıdır. Yani: Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği herşeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3) , o zaman kötülük olmamalıdır.
Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve sadece iyiliği istiyorsa (madde 2), fakat dünyada kötülük varsa (madde 4) o zaman Tanrı istediğini yapamıyor demektir, böylece Tanrı herşeye kadir değil demektir.
Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve herşeye kadirse (madde 3) ve kötülükte varsa (madde 4), o zaman Tanrı kötülüğü yaratmıştır, o zaman Tanrı mutlak iyi değildir.
Son olarak, eğer Tanrı aynı zamanda mutlak iyi (madde 2) ve herşeye kadir (madde 3) ise ve buna rağmen kötülük varlığını sürdürüyorsa (madde 4), o zaman böyle bir Tanrı varolamaz.
-
2.
+1
-
3.
0ilgi çekici
-
4.
0tanrı yok demek ki
-
5.
0hee paradoks iste tanri kendi kaldiramiyacagi bisey yaratirsa kaldiramadigi icin sonsuz gucu yoktur yaratamazsa yaratamadigi icin sonsuz gucu yoktur
-
6.
0kendisine sormak lazım
-
7.
0tanrı yok
konu kilit -
8.
0incil ..
yuhanna: TANRI SEVGiDiR SEVGiDE YAŞAYAN TANRIDA YAŞAR TANRIDA ONDA ..
iNCiL: Tanrı biz doğmadan bizim için plan yapmıştı ve kurtuluşumuz için oğlunu esirgemeden verdi işte gerçek sevgi budur!
haleluya -
9.
0@8 bence bu pasaj sorduğum sorunun cevabı değil dostum.
-
10.
0@2 helal panpa
-
11.
0@2 ninkinin bayram abi değil albert abi versiyonu : http://www.youtube.com/watch?v=tyKaJ-QV31g
-
12.
0@9 senin mantığına göre bütün kötülükler ve akla hayale gelmeyen türlü pis işler tanrı yaratısı olduğu için sonuçta tanrı da kötü veya iyi niyetli değildir?
-
13.
0@5 Allah'ın kaldıramayacağı bir yük yoktur. Kaldıramayacağı bir yük yaratsaydı -haşa- onun gücünü değil güçsüzlüğünü sembolize ederdi.
-
14.
0Ulan kötülüğü binler yapıyo taku allah'a atıyor işe bak amk
-
15.
0allah birdir ve tektir. bunun aksini iddia eden de huur çocuğudur. konu kilit
-
16.
0bakın binler dünyada bütün herşeyi allah yaratmıştır insanlar bunu keşfeder sadece . ama sen bunun kötü olduğunu bilipte diğer insanlara yayıyosan bu senin binliğin . dildoyu bulupta beyler bunu zütümüze sokuyoruz zevk alıyoruz diye söylersen burda allahlık birşey yok sende var . yada üzümü bulursun bundan şarap yaparsan yine sendedir olay . bu tür olaylar insanların iradesindedir . yada bıçağı bulursun bunla gider adam öldürürsün başka ekmek kesersin ayrı bir olay . iyilik ve kötülük insanın içindedir . yani paradoksmuş falanmış bunlar sadece vicdanınızı rahatlatmak için . eksiğim varsa tamamlayın binler
-
17.
0@17 dostum kötülük varsa ve kaynağı tanrı ise tanrının da iyi niyetli bir varlık olmadığından bahsediyorum. sonuçta tanrı yaratısı olan kötülüklerin, yine bir tanrı yaratısı olan insan tarafından diğer insanlar üzerinde egemenlik kurma amaçlı kullanılması belki de tanrının amacını ortaya çıkarıyor.
özet: tanrı aslında iyi niyetli değildir gibi bir sonuç çıkıyor bana göre. -
18.
0Bak bin eğer kötülük olmasaydı iyilikte olmazdı bunlar birbirini tamamlar, bunların birinin olmaması demek diğerininde olmaması anldıbına gelir yani eğer kötülük olmasa sen yapılan olayın iyi veya kötü olduğuna karar vermezdin çünkü yapılan iyilik ancak kötülüklerin arasında belli olur .Tanrı kötülüğü yaratmıştır çünkü ancak o zaman iyiliği var edebilirdi.
-
19.
0@2 kahkaha attım da tanrı konusuna gelince iyi kötü kıskanç herşey olabilir bu muamma. Bilinen bir şey var ki o herşeyin yaratıcısı ve böyle yaratma gücüne sahip ise sonsuz akıl alamayacak bir zeka var demektir bu zekanın ne olduğunu anlayamacak kadar aciz olduğumuzdan hep bilinmizlikler oluşuyor bu bilinmezliklere rağmen inanıp inanmamak ise bizim sınavımız sanırsam
-
20.
0beyler şöyle bir ihtimal de olabilir her şeyi yarattı bu tanrı güçlü bi tanrı ama bi süre sonra her şeyden elini ayağını çekti umrunda değil yani artık