0
Tanrının varlığı hakkında hepimiz bi araştırma yapıcaz. Öncelikle şunu söyleyim sorgulamaktan, farklı fikirleri okumaktan korkmayın bunlar sizin inancınızı zayıflatabilceği gibi güçlendire de bilir.
Bu kavramların anldıbını bilmiyorsanız bakın
Din: Bir kutsala inanan, onun etrafında bir birlik meydana getiren insanların o kutsalla ilgili olan inanç, ibadet ve ayinlerinden oluşan sistemdir.
Tanrı:Zaman ve mekânla sınırlandırılamayan, öncesiz ve sonrasız olan, sınırsız güç sahibi ve her şeyin nedeni, kaynağı, yaratıcısı olan ilk varlıktır.
Peygamber: Tanrı'nın mesajlarını insanlığa iletmek amacıyla Tanrı tarafından insanlar arasından özel olarak seçilen insanlardır.
Vahiy: Tanrı'nın peygamberlere bildirdiği mesajlardır.
Mucize: Tanrı'nın doğal olaylara müdahalede bulunup bu olayları insan aklının sınırlarının dışında yönlendirmesidir.
iman: Kutsal şeyleri benimsemek, onlar hakkında şüphe duymamak anlamındadır.
ibadet: Dini inançları gereği insanların ortaya koydukları her türlü eyleme ibadet denilmektedir.
Teizm: Tanrının varlığını ve onun evrenin yaratıcısı, koruyucusu ve egemeni olduğunu kabul eden dini felsefedir
Deizm: Deizm, Tanrının varlığına inanmakla birlikte Tanrının evrenden aşkın olduğunu, evrenin dışında olduğunu, bir kez yaratıp sonradan evrene müdahale etmediğini savunur.
Panteizm: Panteizim, Tanrı ile evreni bir kılan, her şeyi Tanrı olarak gören felsefi öğretidir.
Ateizm: Tarih boyunca insanların var olduğunu iddia ettiği tanrıların tamdıbını hayal ürünü olduğunu idda eden görüştür.
Agnostisizm: Bilinmezcilik ya da bilinemezcilik; teolojik anlamda Tanrı'nın varlığının ya da yokluğunun, bilimsel olarak da evrenin nereden türediğinin bilinmediğini veya bilinemeyeceğini ileri süren felsefi bir akımdır.
Araştırma Tez(+), Antitez(-) olarak sizin ve benim yorumlarıma dayalı olarak gidicektir.
Başlayalım...
+ Bir harf katipsiz, bir saray ustasız olmaz. Demek ki bu kainat kitabının ve bu kainat sarayının bir Sahibi, bir Yaratıcısı olmak zorundadır.
- Yaşadığımız kainat bir katip'in,ustanın yapacağı gibi düzen ve ahenk içinde değildir.