+1
-1
arkadaşım senın gıbı gerızekalılara her forumda cevap verdık. Bunu duyan kendısı bı tak bulmus gıbı sevınıp heryere yazıyor. Al cevabın
Öncelikle bir konu üzerinde paradoks oluşturmak için o konunun tamamen bilinmesi lazım çünkü bahsedilen şey paradoks olmayabilir. Tanrının ne olduğunu bilemiyoruz tam olarak o yüzden onunla ilgili paradoks düşünmek baştan yanlış ancak ortadaki iddialar şu, tanrı kendini yok edebilir mi, edemezse nasıl herşeye gücü yeter. Öncelikle tanrı tüm zamanlar ve durumlarda mevcut diye geçer, yani tanrının kendini yok edebilmesi için tüm zamanların yok olması yani tanrının hiç var olmaması lazım. Bu da kendini yok edecek tanrıyı var kılamaz yani tanrı yok olamaz. Bu herşeye gücü yetmediği anldıbına gelmez, bahsedilen durum herşey tanımına girmez sadece, yani tanrının gücü herşeye yeter ve bahsedilen şey bir durum değildir, bir nevi tanrı hürodlopleyebilir mi demek gibi bir şey, olmayan bir durum. O yüzden bu paradoks değildir, olmayan bir durumun olasılığını düşünmektir.
Bu biraz tanrı kaldıramayacağı taşı yaratabilir mi gibi, zaten tanrısal paradokslar hep aynıdır, ortada olmayan bir durum vardır. Sonsuz güce sahip bir varlık herşeyi kaldırabilir, kaldıramayacağı bir şey olmadığı için olmayan bir şeyi yaratamaz. Bütün tanrısal paradoksların özeti şudur:
"Tanrı var olmayan bir şeyi var edebilir mi?"
Örnek olarak sonsuzdan büyük bir şey, eksili bir sayının kökü, sonlu olan bir pi sayısı, yok edilmiş bir varlık, köşeli bir yuvarlak. Bunlar saydıkça gider ve genellikle felsefeyi tanrıyı reddetmek için vicdanını rahatlatma aracı olarak kullanma girişimlerinin sonucudur. Tanrı karşıtı tüm felsefi argümanlar lise 2 felsefe bilgisi ile çürütülebilir, çünkü ben çürütmüştüm. Örnek olarak kötülük varsa tanrı yoktur argümanı, kötülük diye bir şey yok ki, sadece bir kavram, bir fikir, bir tanımlama, değişken bir şey. Olmayan şeyler kullanılarak tanrı da yokmuş gibi göstermeye çalışmak vicdan rahatlatma girişimidir.