-
1.
+3 -1çünkü iradesi olan varlıklar tarafından sevilme ve saygı görülme ihtiyacı duydu, ki en büyük hatası olan insanı yarattı. Cehennemle korkuttu. melekler gibi iradesi olmayan sadece emirleri yerine getiren varlıklar yetmedi. biz hepimizde olan egonun sevilme açlığının en belirgin işareti. sınav olsaydı hayat, varlığından haberdar etmezdi bizi. herkes hiçbir etki altında kalmadan yaptığı iyilerle ve kötülerle yargılanırdı.
şakirtler bekliyorum sizleri
-
2.
+1 -1yani tanrının yaratma yetkisi olan sizin bizim gibi insandan pek bi farkı yok ibineler. düşünmeden inanmayın her gibe. kendi doğrunuzla bulun kendi tanrınızı, ya da tanrısızlığı
-
3.
0hadi lan yok mu kimse haksız çıkarın beni hadi
-
4.
0nerde lan şakirtler
-
5.
0vay amk kimse gibleyemiyor iyi mi
-
6.
0sen yarra yemişsin panpa şimdi 2 saat seni düzeltmeye uraşamam kusura bakma
-
7.
-1Burdayım ama şakirt değilim. Yavşak gibi küfür etçeksen hiç tartışmayalım. adam gibi tartışalım.
Tanrı egoist değildir yani ben islam dinine inandığım için Allah egoist değildir. Yani,Allah insanı yarattı çünkü öyle istedi Allah bizim zaaflarımızdan ve en küçük ekgiblikten münezzehtir. Bizi yaratmak için bir sebebe ihtiyaçı yok. -
8.
0@8 ne küfürü ayıpsın. saygı duyarım söylediklerine. sebebe ihtiyacı yok diye çürütemezsin yalnız benim teorimi. hatta desteklersin. sırf yaratabildiği için mi yarattı bizleri ? sırf yaratabildiği için mi milyonlarca insan acı çekiyor çocuklar ölüyor ? sırf yaratabildiği için mi kaldıramayacağı yüklerle sınıyor ? cennet vaadediyor belki ama, madem seviyor bizleri, neden cennette sınava tabi olmadık, havva gibi hatamızda kovulmadık ? neden cehennemle başladık sınava ?
-
9.
0Bide şuna cevap ver Kur'an da su döngüsünden ve arılardan bahseder (daha birçok bilimsel şeyle birlikte)Hz.muhafazid(sav) okuma yazma bilmiyordu Kur'an da nasıl oluyor da böyle şeylerden bahsedebiliyor? Yopk Kur'an değiştirildi dersen dünyada birsürü hafız var sen bir harf değiştirsen kaç insan ayağa klakar sen biliyor musun? Yıllar önce değiştirildi ersen ilk Kur an la şu na benim evdeki Kur'an da birtane fark bulamazsın ki istersen dene.
-
10.
0@9 adamsın böyle doğru düzgün tartışömak için adam her zaman bulunamıyor tam da kafamı dağatmaya ihtiyacım vardı.
-
11.
0@10 ben tanrıyı ya da islamı inkar etmiyorum farkındaysan. kur'an2ı 6 kere okumuş adamım ben. okurum severim okumayı. diğer kutsal kitapları da okumuşluğum vardır. ben kur'an'da geçmeyen ya da islamda belirtilmeyen tanrı gerçekleri üzerinde duruyorum. yazdıklarınla yazdıklarımın alakası yok. o kur'an mucizelerini bulan senmişsin gibi yazma buralarda. kendin araştır, düşün, bul öyle gel
bana duyduklarınla değil düşüncelerinle gel yani panpa -
12.
0Şimdi yaratabildiği için yaratması da bir sebebe girer ki ben sebebe ihtiyacı yoktu diyorum. Yani sadece istediği için yaratmış olamaz mı? insanların acı çekmesi onlara bir sınavdır ve hepsi zaten ödüllerini almayacak mı? Düşün burda sonsuz hayattan söz ediyoruz.50 yıl vs sonsuz
-
13.
0Şunu da ilave etmeliyim ki hem çok gencim hemde bilgilerim çok kısıtlı haklısın
-
14.
0@13 tanrıyı sevmeyen hiç kimse gidemiyor cennete. yani ona sevgi duyma zorunluluğu var. yoksa sınavda yaşadığın herşey boşa. yani sevilmek istiyordu. havva'ya o meyveyi yememesini emretti. meyve ise sıradan bir meyveydi. görmek istediği şey iradesi olan bir varlığın kendi iradesiyle ona itaat etmesiydi. freud okuduysan bu her insanda olan egonun benzeridir.
-
15.
0var mı başka tartışacak, paylaşacak birileri ? hadi lan biraz da mantıklı birşeyler yapın amk. yavşak yavşak küfür etcek olanlar da gelsin amk az eğlenelim
-
16.
0hadi lan yok mu koskoca sözlükte bilgi sahibi biri. hadi bırakın taşak geçmek için salak ayaklarına yatmayı da azıcık konuşalım mantıklı bi şekilde. liseliler kendini belli eder zaten hemen
-
17.
0egoist olması yapısının bir gereğidir. en büyük o zaten, en kudretli. yaratıcı sıfatındaki bir varlıktan başka ne bekleyebilirsin? sen küçükken oyuncaklarına hükmediyordun, tanrı da bizlere.
-
18.
0@18 yapısı gereği egoist. ama şunu kimse bilmiyor ki, tanrı egosu gereği bizlere, insanlara ihtiyaç duyar. yoksa kendi varlığı bile sonsuzlukta anlamsızlaşır
-
19.
0@19 anlamsızlaşmak dünyevi bir kavramdır. tanrısal düzlemde sıkılma ya da bıkma gibi fani duyguların olacağını sanmam. ama kuranda geçen bahis "bilinmek istedim" dir. buna inanmadığım için deistim. bilinmeye ihtiyacı yoktur tanrının.
-
20.
+1lan şakirtler eksi basacağınıza gelin adam gibi tartışalım. söyleyecek birşey bulamam zekam yetmez diye eksi basıp geçin zaten basın amk eğlendirdiniz beni
yazamıyorlar çünkü kendileri de farkında bi gib bilmeden züt korkusundan inandıklarının :D