1. 35.
    0
    lan müslümanlıkta mı kalim ateist mi olim arada kaldım şimdi heee
    ···
  2. 34.
    0
    @ objektif olursaniz sasarim zaten , ben soru yoneltiom siz baska yere cekiyorsunuz
    ···
  3. 33.
    0
    @35 çünkü öyle hadisler öyle yorumcular varki Kuranda bize bildirilenin tersini iddaa ediyor
    @34 haklı
    ···
  4. 32.
    0
    @34 sen herseyi kutsal kitaplara gore yorumlamisin bilader senle tartisilmaz.
    ···
  5. 31.
    0
    üşenmedim sorunu okudum
    açık ve net senin kafanı din adı altında birileri karıştırıp gibmiş
    öncelikle allahın bir sureti yok allah her şeyden uzaktır surettende uzaktır öyle şeylere ihtiyacı yoktur
    ve @32 entry okudum öncelikle cennette durabilmen için günahın olmaması lazım yani sevapların günahlardan fazla olacak veya hiç günahın olmucak adem burda şeytana uyar ve allaha karşı gelir ve günah işler ve günahı olan cennette barınamaz o yüzden atılır ve dünyada şeytanlarla kafes dövüşü başlar
    ve eğer bir bakteriyi alıp bir kabın içine koyarsın ve çoğalır bunun sonucunda oluşan diğer bakteriler bizi niye dışlıyon demek gibi bir lüksü yoktur çünkü kökeni başka olsada orası evi olmuştur.
    sorun olursa pm at
    (bkz: zula sahibi sorun çözüm atölyesi)
    ···
  6. 30.
    0
    @32 din alimi değilim
    fakat bu soruları -seviyeli bir biçimde düzgün bir üslupla- sorabileceğin kişilere yönlendirebilirim
    ···
  7. 29.
    0
    @Elmayi yiyen kisi ademdir ve cennetten kovuldu, peki biz neden atildik cennetten?, ve cok agir bir gunah degil bu , dunyada yapilanlara bakilirsa herkes daha kotulerini islemistir ve hepimiz cehennemde vip edinmisizdi, ustelik bu hak neden bize degilde ademe. tanindi? Birde insanoglu cennetten atilarak yazgisi degistirildi, peki cennettin yazgisinda bir degigiblik olmadimi , bu bir yerde geciyormu?
    ···
  8. 28.
    0
    saat geç oldu yarın devam ederim sorun varsa...
    başlığa gelirim

    bunlarada istersen bi göz atarsın
    (bkz: tanrı nın varlığına ve dine dair sorular)

    (bkz: ateizler gelin la bi)
    ···
  9. 27.
    0
    @29 elma yasaktır...

    onu yemeden önce uyarmış
    bunu yeme sana yasaktır demiştir...
    iyi işler yapanlara mükafat vermenin nesi yanlış anlayamadım?
    suç işleyene ceza...
    ···
  10. 26.
    0
    @28 konu sapiyor yalniz , musluman degilim
    Seytan kelimesinin bir cok turden anlamindan ornek verdin , ama tanri icin "iyi" anlamindada bircok ornek veriliyor , olagan bir durumdur bu , cunku tanrinin ademi yasak elmadan yedigi icin cennetten atti , bir elma yuzunden !, tanri insanlari yaptiklarindan dolayi cehenneme veya cennete gidecegini soylemistir , yani insanlar icin iyi ve kotu kavrami farkli degerlendirilmektedir
    ···
  11. 25.
    0
    @26 Kuran bir bütündür... bak @25deki açıklamada ayetler bir bütün olarak ele alınıp incelendiğinde ortaya ne çıkıyor...

    yani örnek verecek olursak anlayacağın türden: Kuran bir çok yerde "şeytan" kelimesini kullanır. Kötülük kaynağı olarak betimler. Bu ifade tıpkı bizlerin günlük yaşamda kullandığımız; trafik canavarı, Enflasyon canavarı tabirine benzemektedir. Biliriz ki bu bir teşbihtir. Böyle bir canavar yoktur. Kuranda geçen şeytan kelimesi içinde bu durum söz konusudur.

    sana Müslüman mısın diye soruyorum çünkü ona göre cevaplar vereceğim
    ···
  12. 24.
    0
    evrenin sahibi tanridan bahsediyorsunuz beyler..
    buyuklugunu varin siz dusunun..
    hadislere inanmayin kuran yeter..
    ···
  13. 23.
    0
    @25 iste elmalili hamdi yazar gibi fikihcilarda boyle yapiyor elestirilerde.
    Muslumanlar icin kuran yorumlanmak icinmi gonderilmis , yoksa kuran ne yaziyorsa. oldugu gibimi kabul edilir?, eger 1. Sıkkı dersen sen islam tanrisindan daha zekisindir yorumladigina gore , yok 2. Şıkkı secersen, kurandaki celiskiler ortaya cikar.
    ···
  14. 22.
    0
    @24 mecaz anlam biliyor musun desem "Muslumana gore kuranda gecen ne ise o dogrudur , gerisi teferruattir" diyeceksin... doğru mudur?

    Kuran kesinlikle doğrudur...
    hadisler yanlış akratılmış veya çarpıtılmış olabilir vs.
    ama Kuran bize doğruyu aktarır
    .
    ..
    ...
    Allah’ın isim ve sıfatlarıyla ilgili olarak kullanılan mecaz.

    Kuran zihnimizde varolan kavram ve kelimelerle ‘yaşayan, canlı, her an hayatın içinde’ bir Allah anlayışını ‘etkili ve güçlü’ bir biçimde vermeyi amaçlamaktadır.

    1. Allah’ın ‘yüzü’ tabiri:

    Kuran’da Allah’ın yüzünden bahseden birçok ayet vardır. Bu ayetlerde Allah’ın zatı ve kendisi ifade edilmektedir.

    “Ve Allah ile beraber başka bir ilaha tapma. O’ndan başka ilah yoktur. O’nun yüzünden (vech) başka herşey helak olucudur. Hüküm O’nundur ve siz O’na döndürüleceksiniz.” (28/88)

    Bu ayetteki ‘yüz’ ifadesi mecazi olup Allah’ın “zatı”, “kendisi” anlamındadır. AYNI SÖZCÜK (VECH=YÜZ) KURAN’DA iNSAN iÇiN DE KULLANILMAKTA ve ‘ZATI’ ‘KENDi’Yi ifade etmektedir.

    ‘Öyleyse sen yüzünü Allah’ı birleyen olarak dine, Allah’ın o fıtratına çevir; ki insanları bunun üzerine yaratmıştır.’ (21/30)

    Kuran’ın bütünlüğüne başvurmanın asırlardır tartışılan konuları nasıl çözüme kavuşturduğunu görüyoruz. Burada insanın FiZiKi ANLAMDA YÜZÜNÜ DiNE ÇEViRMESiNi istediği söylenebilir mi ?

    2. Allah’ın ‘eli’ tabiri:

    Kuran’da Allah’ın elinden, iki elinden bahseden birçok ayet vardır.

    ‘Görmediler mi ellerimizin (eydina) yaptıklarından kendilerine nice hayvanlar yarattık da kendileri onlara malik olmaktadırlar. (36/71)

    Kuran’ın muhtevası ve bütünlüğü gereği Allah’ın elleriyle fiiller yaptığını söylememiz mümkün değildir.

    Zira Allah ‘bir şeye ‘ol’ der, o da hemen oluverir.’ (Yasin suresi 82. ayet)

    Burada ‘ellerin yaptıklarından’ maksat ‘Allah’ın kudretiyle yaptıklarıdır’.

    Zira ‘el’ kuvvet anlamında da mecazen bütün dillerde kullanılmaktadır. Aşağıdaki ‘Ülke padişahın elindedir’ misalini hatırlayalım.

    “El”in mecazi anlamda Allah’a atfen kullanıldığı bir başka ayet ise şöyledir:

    “Sana biat edenler gerçekte Allah’a biat etmektedirler. Allah’ın eli (yedullah) onların ellerinin üzerindedir…” (48/10)

    Ayetteki “el” tabirini hakiki/zahiri manada alıp Allah’ın elinin somut biçimde müminlerin elleri üzerinde olduğu düşünülemez. Bu ifade ile Allah’ın rahmeti ve kudreti ile müminlere destek ve yardımcı olduğu ifade edilmek istenmektedir. Yine Kuran bütünlüğüne başvurduğumuzda ‘EL’iN SÖYLEDiĞiMiZ ANLAMDA iNSANLAR iÇiN DE KULLANILDIĞINI tespit etmekteyiz:

    ‘Bir mehir kestiğiniz takdirde, henüz dokunmadan onları boşamışsanız, kestiğinizin yarısını verin. Ancak kadınlar vazgeçer yahut nikah bağı ELiNDE (biyedihi) bulunan erkek vazgeçerse başka.’ (2/237)

    Ortada somut bir nikah bağı varda kişi onu MADDi ELiYLE TUTUYOR DEĞiLDiR.
    Tümünü Göster
    ···
  15. 21.
    0
    @22 vikipediden bakabilirsin vech nedemekmis. Soruyla dinimin olup olmadiginin ne alakasi var
    ···
  16. 20.
    0
    @20 öyle birşey yok...
    sultanlar bizden kısa bile olabilirler
    ···
  17. 19.
    0
    @19 bak kastedilen Zatdır deniliyor türkçeye çevrilince...

    tekrardan soruyorum müslüman mısın? ona göre cevap vereyim
    ···
  18. 18.
    0
    @20 eski padisahlarin cubbeleri bizde, 3 tane alirmis , guzel bir rivayet guldurdu
    ···
  19. 17.
    0
    insanlık gittikçe küçülüyo aslında panpa eski padişahların falan cüppeleri bizden 3 tane falan alır boy olarak kılıçlar falanda dev gibi ayrıca o kadar mucizelere filan inanıp buna inanmamanda ilginç
    ···
  20. 16.
    0
    @ 17 vech zat anlamina gelmez arapcada, anlami yuz veya cehredir , kelimelerle oynanmis
    ···