1. 1.
    0
    reserved lerinizi alınız beyler 10 dk icinde baslıyorum ilgi cekici bir konu bence

    (bkz: öbür dünya deneyleri)
    (bkz: 21 aralik 2012 gerçek olursa)
    (bkz: 2012 hikayeleri ve olası gerçekleri)
    (bkz: zombiler nedir)
    (bkz: zombi gercek ve efsaneler)
    (bkz: zombi sosyolojisi)
    (bkz: en acaip türk batıl inançları)
    (bkz: idam teknikleri)

    (bkz: vampirler nedir)
    (bkz: tarihteki ilk vampirler)
    (bkz: türk tarihinde vampir öyküsü)
    (bkz: vampirizm efsanesinin meşhurlaşma sebepleri)
    ···
  1. 2.
    0
    hadi baalım
    ···
  2. 3.
    0
    rizörv
    ···
  3. 4.
    0
    türk halkbilimindeki sözlü gelenekler içinde insanların hayatını etkileyen, inançlarla yakından bağlantılı, olağanüstü nitelikler taşıyan, gizli güçlere sahip oldukları kabul edilen, ancak ne oldukları pek bilinmeyen varlıklarla ilgili pek çok anlatı vardır. bu anlatıların değerlendirilmesi, insanımızı anlamaya, onun hangi düşünce ortamında yaşadığını bilmeye, tanımaya hizmet eder.
    ···
  4. 5.
    -1
    rezerved
    ···
  5. 6.
    0
    hem doğu hem batı kültürlerinde görülen ve inanç alanının ortak tasarladığı kimlikler diyebileceğimiz bu varlıklar, atasözü ve deyimlerimizde;‘cin fikirli, cin gibi aklı olmak, cin çarpmak, cini tepesine çıkmak, cinleri başına toplanmak, cinlerin cirit oynaması, cin başka şeytan başka, cin tutana bir muska kafidir, cadı kazanı, cadı suya batmaz, perisi alçak’ gibi ifadelerle yer alırken masallara da konu olmuşlardır. ancak bu çalışmada cin – peri masalları ele alınmamış, onların ayrı bir inceleme konusu yapılması düşünülmüştür.
    ···
  6. 7.
    0
    bu varlıklara anadolu’da yerine göre; cin, ecinni, cadı, peri, şeytan, üç harfli, iyi saatte olsunlar, pir (evin piri), sahip (evin, koyunların sahibi), bekçi (evin, koyunların bekçisi), mekir, ferişte, feriştah, rüküş hanım, ibrik kalfa gibi isimler verilirse de bunlar kimlikleri birbirine karışmış, iç içe geçmiş şekilde karşımıza çıkarlar. değişik adlarla anılan bu söylence yaratıklarının özel kimlik taşıyanları ise bizim araştırmalarımıza göre şöyledir:
    ···
  7. 8.
    0
    reserved
    ···
  8. 9.
    0
    karakoncolos: yurdumuzun farklı bölgelerindeki yaygın bir inanışa göre, kışın en soğuk günlerinde insanlara zarar veren bir varlıktır. kendine has özellikler taşır. zemherinin (kışın en soğuk zamanı, ocak) ilk on iki gününde sokaklarda dolaşır, rastladığına “nereden geliyorsun, nereye gidiyorsun? adın ne?” diye sorarmış. verilecek cevapların içinde mutlaka;...
    ···
  9. 10.
    0
    “kara” kelimesi olmalıymış (kara köy’den geliyorum, karasu’ya gidiyorum, adım kara hasan v.b) aksi takdirde karakoncolos elindeki kocaman tarakla vurarak karşısındakini öldürürmüş. bu durumdan korunmak için kış günleri evlerdeki taraklar ortada bırakılmaz, saklanırmış.
    ···
  10. 11.
    0
    bu yaratık kış yarısının cini diye de adlandırılır (boratav 1976: 99).
    sözlü kaynak verilerine göre bu cin özellikle yurdumuzun doğu karadeniz bölgesinde karakonculu, karakoncilo, koncolos, yaban adam gibi adlarla nitelendirilir ve kışın ormandan sahil köylerine fırtınayla geldiğine veya denizden çıktığına inanılır. insanı taklit eden ve maymuna benzeyen bu cin özellikle küçük çocukları ve yeni doğmuş buzağıları yemektedir. bu durumu engellemek için ev sahibi kapıya yörede ‘kuymak’ adı verilen bir yemek koyar (sürmene güneşara köyü)
    ···
  11. 12.
    0
    takip eden varmı beyler ?
    ···
  12. 13.
    0
    congolos: yozgat civarında karakoncolos’un adı congolos’tur. evlere kışın ortasında, soğukların en fazla arttığı zamanlarda (10 ocak- 17 ocak) uğradığı için yozgat’ta bu günlere “congolos ayı” denir. mevsim tarifleri “congolos girdi, congolostan sonra” şeklinde yapılır. bu yaratık, açıkta duran yiyecek küplerine tükürür, idrarını yapar, böylece hastalıklara sebep olurmuş.
    ···
  13. 14.
    0
    bu yolla hastalığa yakalanan insanlara ise ‘marazlı’ denmektedir. congolos bazen de uyuyan insanı, yakınlarından birinin sesini taklit ederek çağırır, uyanmazsa alıp zütürür, dışarıda soğuktan donmaya terk edermiş. pancar olan evlere gelmeyeceğine inanılan congolosun evlere uğramaması için pancar pişirilip, eşiklere gömülür veya lohusalara, dünürlere, sevilen kimselere verilirmiş. bu varlığa yuırdumuzun değişik bölgelerinde koncolos, karakoncolos gibi adlar da verilmektedir.
    ···
  14. 15.
    0
    kara-kura: erzurum ve erzincan yöresindeki inanışlara göre bu tabiat üstü güç, albastı gibi lohusalara musallat olan, onları korkutarak, ciğerlerini söküp zütüren bir varlıktır konya civarında anlatıldığına göre, bu cin, keçiye benzeyen fakat kedi büyüklüğünde olan, insanların üstüne çökerek onları boğmaya çalışan bir yaratık şeklinde düşünülür.
    ···
  15. 16.
    0
    gün ışığından korkar, güneş doğunca kımıldayamaz, ancak o zaman yakalanabilir. ona yemin ettirdikten sonra köle gibi kullanmak mümkün olurmuş. kara-kura yatağında ekmek kırıntısı olan insanları da çok severmiş. böyle yataklarda uyuyanlar kara-kura tarafından bastırılır, kabus görür sıkıntı çekerlermiş
    ···
  16. 17.
    0
    upupupupupupupupupupupupup
    ···
  17. 18.
    0
    kara korşak: erbil’de türkmenlerin eşek, köpek, domuz, keçi kılığına girdiğine inandıkları bir cindir. gece kapıları çalıp, ev sahibinin tanıdığı bir ses ve kılıkla onu kandırarak çağırıp kaçırırmış. bu cinden korunmak için pantolonun düğmelerini açmak gerektiğine inanılır
    ···
  18. 19.
    0
    rezerved+şuku+up
    ···
  19. 20.
    0
    o kadar gereksiz bi başlık ki inşallah ölürsün.
    ···