-
1.
+3 -2Gene mi sen amk
-
2.
+6 -6istediğiniz yerden sorun
-
3.
0Heil sunnist!
-
-
1.
0Heil buhari diyecektin panpa
-
1.
-
4.
-1ya bu ocna pirim vermeyin bi sünni bi şii bi alevi bi kürd bi türkçü bi oç olmadıgı kaldı onuda anasını gibtim oc oldu zaten
-
5.
-1Ulan ayet cımbızlıyıp buraya delil diye koyuyosunuz okusana hangi sureyse onun tamdıbını.
-
-
1.
-2kime dedin kardeş bana mı dedin
-
1.
-
6.
-3Kur'an apaçıktırdan kasıt ne?
Eğer herkes anlayabilseydi ve Peygamberin * tefsirine, açıklamasına ihtiyacın yoksa idi
"Senden önce de ancak, kendilerine vahyettiğimiz birtakım erkekleri peygamber olarak gönderdik. Eğer bilmiyorsanız ilim sahiplerine sorun."
"(O peygamberleri) apaçık belgeler ve kitaplarla gönderdik. insanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur'an'ı indirdik."
Nahl Suresi 43-44. Ayetler, Diyanet meali
Bu seni yalanlamaz mı?
Çünkü apaçık kitap açıklanması için Peygambere * veriliyor. Eğer açıklanması gerekmeseydi bu şekilde, ayet gereksiz mi oluyordu?
Edit: daha editlemeden sadece rez rez rez yazdığım için eksileyen kimse provakatör huur çocuğudur -
-
1.
+2 -2diyanet meallerini okumam panpa.o ayetlerin öncesini de koy
-
-
1.
+2 -1bahane kes git kendin bak sana göre mi hazırlıycaz öyle meydan okuma mı olur
insanlar nerden bilsin hangi meali okumak istediğini, hangisi doğruysa gözünde getir koy
edit: hayret eksilememişin galiba üsttekini -
2.
+1 -2açıklamanın anlamlarına bak. Kuranı açıklamak başka bir şey Kuranın dışına çıkmak yeni hükümler koymak başka. öyle hadisler atarım ki sen bile dininden çıkarsın
Hz.muhafazid sadece Kuran dedi sahabelerde öyle -
3.
+1 -1Senin gözünde Hadis olsun olmasın
Ben şimdi "açıklamak" sözünde nasıl tevile ihtiyaç duyduysan aynı şekilde
Apaçıktır sözünde niye ihtiyaç duymuyorsun?
Hatta apaçık kitap açıklanacaktır dense bile
Hala "ehehem Kuran zaten apaçıktır baksan anlarsın" diyeceklere kızarım
Ve "Sadece Kur'an dedi" diyorsun ama ayette tebliğ ve ya demek yok beyyine var açıklamak gibi anlamda, başka bir anlamı varsa koy
http://kuranharitasi.com/...x?sureno=16&ayetno=44 -
4.
+1 -1açıkça emredilen cihata niçin uymuyorsunuz? sizi rakka'da bekliyor olacağım kardeşlerim.
-
5.
0hariciler de cihat derdi eee
-
6.
-1apaçıktırın nasıl bir yorumlaması olabilir ki.Kuran bunu bir çok yerde vurgular. tabi ki tefsirini okursun edersin ama hurafelere zanna bulaşmadan
ama açıklamanın birçok anlamı vardır.iki yüzlü olmayalım
açıklamak=hadislere koşulsuz biat edelim
değildir
apaçıktır detaylıdır fakat Kuranın ve islamın yayılması ve açıklanması lazım. burada vesile Hz.muhafazid ve sahabeler oluyor
mesela karadul ile ilgili ayet var.ama karadulun özelliğini bilmeyenler bu ayeti anlayamaz.o yüzden açıklayıcı lazım işte -
7.
-1rez yarın yazarım hayırlısıyla inşAllahTümünü Göster
edit: "apaçıktır detaylıdır fakat Kuranın ve islamın yayılması ve açıklanması lazım."
demişsin zaten sende anlamışsın ne laga luga yapıyorsun, ve ayette "yayılması için" diye ekleme yok, Kur'ana ekleme yapma
Nitekim resule uyun diye o kadar ayetle birleştirince anlam AÇIK
Kur'an ı tek başınıza okumayın, Resulun tefsirine "Muhtaçsınız"
Ve hadisler konusunda iki seçeneğin var renginin belli olması için
Ya "Hadislerin uydurulmuş olabileceğini söylüyorum"
Ya "Peygamber * söylese bile sözlerine uymak zorunda değilim, hakeza ondan başka türlü Kur'an ı anlasam. Kendi anladığım üzere dini oluşturabilirim.
Öyle mi bak bakalım bu ayet ehl-i sünnetten (Sünnet ehli, Peygamberin * izinde olanlar, onsuz küçük bir fetva bile vermeyenler) başka her yolun sapıklık olduğunu mu söylüyor
"Hep birlikte Allah'ın ipine (Kur'an'a) sımsıkı sarılın. Parçalanıp bölünmeyin. Allah'ın size olan nimetini hatırlayın. Hani sizler birbirinize düşmanlar idiniz de o, kalplerinizi birleştirmişti. işte onun bu nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz. Yine siz, bir ateş çukurunun tam kenarında idiniz de o sizi oradan kurtarmıştı. işte Allah size âyetlerini böyle apaçık bildiriyor ki doğru yola eresiniz."
Al-i imran Suresi 103. Ayeti, Diyanet meali
Çünkü bu ayete göre herkes kendi kafasından Kur'an yorumlarsa parçalanılacağı için, sadece ama sadece o kadar ayetle desteklenen Resule uymalıyız
O kelimenin başka anlamları da var demişsin
Be adam, iŞiNE GELMEYiNCE mi başka anlamlara yöneliyorsun. Yoksa altyapısında ne var. Neden ilk anlamıyla muamele etmiyorsun?
Ek olarak;
Kur'an-ı Kerim'deki ayetlerin tefsiri yapılırken
sanki HEPSi kapalı ayetlermiş gibi davranılır, ve o kapalı ayetler Peygamber'in * tefsirinden başkasıyla açılmaz.
Açmaya çalışalım mı?
"(Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz."
Fatiha Suresi 5. Ayeti, Diyanet meali
Ne yani yolda düşünce "bi el at da kalkıyım kardeş" demek günah mı? Ayet açık, söz açık "yardım" kelimesi açık eee. Bak olmuyormuş
"Ey israiloğulları ! Size verdiğim nimeti hatırlayın. Bana verdiğiniz sözü yerine getirin ki ben de size verdiğim sözü yerine getireyim. Yalnız benden korkun."
Bakara Suresi 40. Ayeti, Diyanet meali
Ne yani şimdi israiloğulları yılan görse korksa Allah'ın emrine karşı mı gelecekler? Ayet açık, söz açık "korkun" kelimesi açık eeee. Bak olmuyormuş
edit2: En doğrusunu Allah bilir bunlar benim zanlarım, zanlarıma güvenmeyin, sorgulamanıza vesile olsun. -
8.
-1hala resul tefsiri diyor amk
buna da resulden 200 yıl sonra yazılan hadisi şerifleri kaynak gösteriyor
madem ki tefsir gerekliydi neden hadisleri yazdırmadı Hz.muhafazid ve sahabeler. haşa Allah kuranı ekgib yazdı buhari tirmizi tamamladı öyle mi
kendi anladığın din diyorsun fakat Allah adına hacı hocalar haram ya da fetva verebiliyor. asıl siz kendi uydurduğunuz dini uyguluyorsunuz
hadi diyelim ki hadisler gerekliydi. hadisler kendi içinde ve Kuranla çelişir.ve şaibelidir
dinde zan yoktur.siz daha kaç hadis yazdığınızı bile bilmiyorsunuz. birinizi kabul ettiğini diğeri etmiyor mesela.biz 6.237 Kuran ayeti vardır diyebiliyoruz.ya siz ? -
9.
0200 yıl sonra yazılmasına dert ettiysen, hadislerin gerçekten Peygamberin * sözü olmasına inanmadığını anlarım
o zaman şu sorumda:
"Ve hadisler konusunda iki seçeneğin var renginin belli olması için
Ya "Hadislerin uydurulmuş olabileceğini söylüyorum"
Ya "Peygamber * söylese bile sözlerine uymak zorunda değilim... "
ilk şıkka denk geliyorsun. Doğru mu?
Yani Peygamber * yaşasa ve sana
"O ayette * kafirsin demiyor günaha girersin diyor." dese boynunu mu bükceksin ya da aklının peşinden mi gitceksin. Bana bunun cevabını ver ne tak olduğunu bilmem lazım.
Tefsir gerekliydi hakeza peygamber * de tefsir etti, hadisleri yazdırmadı hakeza Kur'an'ı da kitap haline getirmedi. Eğer sırf kağıda yazılmamasından dolayı Hadis'leri reddediyorsan. Kur'an'da Peygamber * zamanında kitap olmadı, onu da reddet!
Kendi anladığın doğruya denk gelebilir, yine hacı hoca * diye kötülediklerinin anladıkları da doğruya denk gelebilir.
iş nerede kopuyor biliyor musun?
Hacı hoca dediklerin Kur'an'dan anlam çıkarmaya çalışmıyor. Çünkü ondan anlam çıkarırken, şaşırmayacak olan yegane insana uyuyorlar. Yine o yegane insanı da anlarken, anlamada daha isabetli olacağı mantıklı olan * sahabeleri anlamaya çalışmışlar, ve daha çoğu.
"dinde zan yoktur" demişsin, sen aklına güveniyorsun da kendinden ve aklından hiç mi şüphe duymuyorsun. aklın sonuçları da zan içinde bunu ne zaman fark edeceksin?
Ben ne diyorum bak Kur'an'ı öküz gibi yorumlarsan verdiğim yardımlaşma ve korkma örneklerinde şaşarsın da farkında olmazsın. Niye?
Aklın yanılmayacağı esasına dayanıyorsun
Ha şimdi hadisler uydurulmuş olur mu o konuda anlatacak kadar bilmiyorum, aynı zamanda o konuya daha itiraz etmedim
itiraz ettiğim konu, Peygambersiz * anlayabileceğinizi zannetmeniz
diğerleri 7 -
1.
-
1.