-
1.
+1@1 en ıyısını yapmıssın da yenı mı sunnet oldun yas kac allasen?
-
2.
+1@13 e ben de islam alimi olarak çıkıyım ortalığa eşek gibmek vaciptir diyim amk. islam alimi dediğin adam islam hakkında ne biliyor? senin benim bilebileceğimden fazlasını değil, ortada kuran dan başka bir kaynak yok. başkasında da gerek yok.
araf 7:3 Rabbinizden size indirilene uyun, O'ndan başka velilere uymayın. Ne az öğüt alıyorsunuz?
ankebut 29:52 De ki: "Benimle sizin aranızda şahid olarak Allah yeter. O, göklerde ve yerde olanı bilir. Batıla inanan ve Allah'ı inkar edenler ise, işte onlar hüsrana uğrayanlardır."
casiye 45:6 işte bunlar, Allah'ın ayetleridir; sana bunları hak olmak üzere okuyoruz. Öyleyse onlar, Allah'tan ve O'nun ayetlerinden sonra hangi söze iman edecekler?
kuran ayeti gösteriyorum sana. daha bana hadis dersen beyinsiz olduğuna kanaat getiricem. -
3.
+1@12 peygamberden 200 yıl kadar sonra olusturlmustur. Onca ıslam alımının senın kadar akıllı olamadıgını sanıyorsun malsın. Yanlıslar ayıklanmıstır. Guclu hadıslerı kabul etmen lazım. Zayıfları da kabul et derım. Mesela ıstanbulun fethı hadısı zayıf hadıstır.Tümünü Göster
islam alimlerinin bir çoğuna göre sünnet olmak, vacip derecesinde bir sünnet-i müekkede’dir.
Sünnet olmak bütün peygamberlerin ortak bir hasletidir. Nitekim Peygamberimiz Aleyhisselam:
“Beş şey, peygamberlerin müşterek sünnetlerindendir. Sünnet olmak, kasık kıllarını traş etmek, bıyıkları kısaltmak, tırnakları kesmek, koltuk altı kıllarını almak.” buyurmuştur. (Buhari, Müslim)
Bir başka hadis-i şerifte ise, bu beş haslet on olarak zikredilmiş ve şöyle buyurulmuştur:
“On şey peygamberlerin müşterek hasletlerindendir. (Bunlar yaratılışta mevcut vasıflardandır.) Ağzı yıkamak, buruna su çekip temizlemek, misvak kullanmak, bıyığı kısaltmak, tırnakları kesmek, koltuk altı kıllarını almak, kasık kıllarını traş etmek, vücutta kirin toplandığı kıvrıntılı yerleri yıkamak, su ile taharetlenmek ve sünnet olmak.” (ibn-i Mâce)
Bu hadis-i şeriflerden anlaşıldığına göre bütün peygamberler ya sünnetli olarak doğmuş, veya sonradan sünnet olmuşlardır. Hatta Hz. ibrahim (a.s) dışında bütün peygamberlerin sünnetli olarak doğduğu rivayetleri de vardır. Buna göre, Hz. ibrahim (a.s) ilk sünnet olan kimse değil, fakat kendini sünnet eden ilk insandır. (Nihâye, 3/196)
Tevrat ve incil gibi mukaddes kitaplarda da, sünnetle ilgili bahisler vardır. Hristiyanlar bu sünneti terk etmişlerse de, Yahudiler sünnet olmaya devam etmektedirler. (Tekvin, bab 17)
ibni Abbas (r.a) Hz. de:
“Rabbi, ibrahim’i bir takım emirlerle imtihan etmiş, o da bu emirleri yerine getirmişti” mealindeki ayet-i kerimeyi tefsir ederken şöyle demiştir:
“Yüce Allah (c.c), ibrahim Aleyhisselam’ı on şeyin temizliği konusunda imtihana tabi tuttu. Bunlardan beşi başta, diğer beşi ise bedendedir. Başta olanlar: Bıyığı kısaltmak, ağzı yıkamak, buruna su çekip temizlemek, misvak kullanmak, saçları yağlayıp taramak. Bedende olanlar ise: Tırnakları kesmek, kasık kıllarını traş etmek, sünnet olmak, koltuk altı kıllarını almak, küçük ve büyük abdesti bozduktan sonra su ile temizlenmek.” (Hâkim)
SÜNNET iSLAM’IN ŞiÂRIDIR
Useym b. Küleyb babasından, o da babasından rivayetle demiştir ki:
“Ben Müslüman olup Peygamber Aleyhisselâm’ın huzuruna vardığımda bana:
“Üzerinde küfür alameti olan kılları temizle ve sünnet ol!” buyurdu. (Ebu Davud, Müsned)
Beyhakî’nin rivayetine göre Peygamberimiz Aleyhisselâm’a:
“Sünnetsiz kimse Kabe’yi tavaf edebilir mi?” diye sorulduğunda:
“Hayır, sünnet olmadıkça tavaf yapamaz.” buyurmuştur. (S. Kübra,8/324)
ibni Abbas ve Hz. Ali’ye göre sünnetsiz kimsenin kestiği yenmez, namaz kıldırması câiz olmaz, şahitliği de kabul edilmez. (Kenzü’l-Ummâl)
ibni Şihâb wz-Zühri ise şöyle der:
“Bir erkek Müslümanlığı kabul ettiği zaman, yaşı ne olursa olsun, sünnet olmakla emrolunur.” (Râmuz, syf. 96)
Hasan-ı Basrî (r.a) de:
“Yaşlı bir kimse sünnet olur, fakat sünnet edildiği takdirde kanın durmaması veya yaranın iyileşmemesi gibi, kendisine zararlı olacağından korkulursa, sünnet edilmez. Böyle bir kimsenin kestiği yenir, namazı makbul, şahitliği de câizdir.” demiştir.
SÜNNET OLMA YAŞI
ibrahim Aleyhisselâm, sünnet olmakla emrolunduğunda ciksen yaşında idi. Acele edip keser ile kendisini sünnet etti. Acısı fazlalaşınca, Rabbisine niyazda bulundu, bunun üzerine kendisine:
“Ne ile sünnet olacağını, biz sana bildirmeden önce sen acele ettin!” diye vahyedilince Hz. ibrahim:
“Ey Rabbim! Senin emrini geciktirmek istemedim.” dedi. (Buhari)
• Hz. ismail onüç yaşında sünnet olmuştur.
• Cabir b. Abdullah (r.a)’ın rivayetine göre, Peygamberimiz Aleyhisselâm, torunları Hasan ile Hüseyin’i doğumlarının yedinci gününde sünnet ettirmiştir. (Nesîmi)
• Sünnet olma yaşı konusunda kesin bir fikir yoktur. Çocuğun buna tahammül edebileceği sıfır yaştan başlayarak, 7, 10 ve 12 yaşlarına kadar yapılabilir.
Sünnet olmak yedi yaşına girince müstehab, onbeş yaşına varınca ise vaciptir diyenler de vardır. Eğer bu yaşlarda sünnet yapılmamışsa, hangi yaşta olursa olsun sünnet edilir.
Günümüz doktorlarının bildirdiğine göre sünnet olmak erkeklerde prostat kanserinden koruyucudur. Frengi ve bel soğukluğu gibi zührevi hastalıklar, sünnet olmayanlarda daha sık görülmektedir. Sağlık açısından bazı hristiyanların sünnet olduğu haberleri de duyulmaktadır. -
4.
+1moruk zevk değil de şu kıllanma olayında penis aşağıdan deri alıyomuş o yüzden gibin üstünde kıl çıkıyomuş orası sıkıntı
-
5.
0var mı öyle biri aq. ben oldum şimdi internette sünnetle ilgili 1-2 şeye baktım. pişman mıyım değil miyim karar veremedim aq. değilim galiba. olan olmuş zaten.
-
6.
0@14 orda hadıslere uymayın mı dıyor al sana benden ayetler yer sıgmayınca hepsnı getırmedım.
Resûlüne imân ve itâat olmadan Allah'a imân ve itâat olmaz. Çünkü Allahü teâlâ, kendine itâ'ati, bir çok âyette, Resûlü ile birlikte zikretmistir. Meselâ buyuruyor ki:
(Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]
(Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]
(De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]
[Bu âyet-i kerîme inince, münâfiklar, simdiki mürted ve zindiklar gibi, "muhafazid kendine tapilmasini istiyor" dediler. Bunun üzerine asagidaki âyet-i kerîme indi. (Sifâ-i serîf)]
(De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]
Allahü teâlâ, Peygamber efendimize itâati emrettigi gibi, ona muhâlefeti, isyâni da yasaklamistir:
(Kim Allah'a ve Resûlüne isyân eder ve hududullahi asarsa Allah onu, temelli kalacagi Cehenneme sokar.) [Nisâ 14] [Hududullah, Allah'in emir ve yasaklari]
(Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]
Allah'a, Resûlüne isyân
(Allah ve Resûlüne karsi gelen, bilsin ki Allah'in azâbi çetindir.) [Enfal 13]
(Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]
(Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]
guclu hadıslere uymamız gerek. Zayıflar da goz ardı edılmemelı. Hadıslerı ınkar sonumuz olur. Zıra kuranda nasıl namaz kılınacagı yazar mı yok ee sana gore kıldıgımız namaz yanlıs mı. Kardes bu oryantılızm fıkrını ustunden at. -
7.
0@8 sabetayist beyler inanmayın
hadis ne amk hadis ne? 1400 yıl öncesinden söylenmiş bir şeyi 1200 yıl önce kaydeden adama güveniyosan kusura bakma ama malsın. ayrıca ebu hureyre denen adamın kendi yazdığı hadiste peygamberin hadis kaydettiği için ona kızdığı yazar -
8.
0Avrupada bile olanlar var jonhy sins de sunnetli panpa
-
9.
0ben olmadım panpa
-
10.
0@7 öyle değil lan tam kök kısmına bak gibinin üstünde kıl vardır sünnet olmasan o kıl orda olmayacak. sünnet olduğun derinin payını vücudundan alıyo böylece gibinin kökü kıllı oluyo
-
11.
0oncelıkle bu hemen hemen tum muslumanların sahıp oldugu degerlı bır sunnettır. Bunu hrıstıyana benzemek ıcın terkedersen dınden cıkarsın bunu bıl. Bu sunnetı peygamberımız ınsanın dogası geregı gormustur. Yenı musluman olanlara tavsıye etmıstır. Hatta zayıf bır hadısınde sunnetsız ınsanın kabeyı tavaf edemeyecegını soylemıstır. Ben o zayıf hadısın dogruluk ıhtımalınden korktum yılmaz guney mısalı.
-
12.
0@6 ya anasını gibeyim böyle kalsın memnunum ben. taşakları zor traşlıyoruz zaten bide başıyla mı uğraşıcaz
-
13.
0@4 gerı getırme yolları var ben de ılk baslarda senın gıbı pısmandım ama bır 3 gun dusundum sonra bosver gıtsın dedım. Dılersen sen de bır dsun kararlıysan bu yolları sana acıklarım.
-
14.
0@3 dıbınakoyim senin başlık yüzünden gece gece araştırdım zaten. küçükken olduk olm aklımız erse belki reddederdik felan ama olan olmuş artık. zaten zevk konusunda pek bi sıkıntı yok aq
-
15.
0olmama şansımız varmı mk
-
16.
0@15 bu ayetler hz. muhafazid hayattayken inmiş ve dolayısıyla onun önderliği mümkün olduğu için allah peygambere uyun demiş. bizim şu anda peygamberin neyi söyleyip neyi söylemediğini bilmemiz mümkün değil. namaz konusuna gelince kuranda geçer ama senin dediğin gibi nasıl kılacağımız söylenmez. yani hz. muhafazid nasıl kılıyorsa öyle kılınır ve bir süre sonra bu konuda herhangi bir şüphe kalmaz. halbuki sünnet hakkında veya son zamanlarda türeyen mehdi mesih vs ile ilgili tek ayet yoktur. sence bu kadar mühim ve milyarlarca insanı etkileyecek konular nasıl olur da kuranda bahsedilmez? bence kuran yeterince açık ve sağlam bir kaynaktır ve hiçbir konuda şüpheye mahal vermeyecek şekilde tasarlanmıştır. başka bir kaynağa ihtiyacımız yok.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 01 02 2025
-
bu davulu kim buldu ya
-
kontrolsüz öfke beni yalnızlaştırdı
-
varmı bir sorun ben murat kurum
-
kertip ile tertip gibişmiş ortaya
-
bu chia tohumu hani midede tokluk veriyordu
-
şarkıcı gökselin lisedeki fotoğrafı
-
ağlayabilmek isterdim
-
incici gibiyorum istanbulda
-
köpek maması yiyip köpek kulübesinde yatarım
-
cuf cuf hocayıı izleyince gülmekten sıçacaksıniz
-
memet ali erbilden tebessüm ettiren latife
-
10 yıldır protez taşak takıyorumm
-
domuz gribi olduk iyimi
-
atomu felan niye buldunuz
-
kayra ile yemekteyiz
-
bir incici günlük hayatı
-
marmarayda gey ilişki yaşadım az önce
-
bu gün üsküdardaydım
- / 1