1. 1.
    +5 -4
    allah'ın kusursuz yarattığı insanda , penise hatalı muamelesi yaparak , bedeni değiştirmeye yönelik bir kesip-biçme eylemidir .

    ---

    ek olarak : (bkz: ne kadar kapanılırsa o kadar azgınlaşılır)
    ···
  2. 2.
    +1
    @3 kalite kontrolden kalan insan bedeninin yeni versiyonu diyolar yani =?

    @4 o zaman kusursuzlukla çelişir panpa , göz yapan , kulak yapan vs . penis mi yapamıcak amk ?

    açıklayın ey müminler

    insan bedenini değiştirmek günah vs. müslümanlıkta sünnet var ? hangisi doğru amk

    sünnet olmak günah değilse ; allah'ın kusursuz yarattığı bedeni değiştirme durumunun günah olmayan kısmı neresidir ? eğer sünnet olmak müslümanlığın da bir gereği ise kusursuzluk nerede kaldı ? her şey tamam da bi penis mi yapmak zor işti ?
    ···
  3. 3.
    0
    up    
    ···
  4. 4.
    0
    @11 o zaman kusursuzluğa aykırı olur panpa . doğuştan bu neticesinde . aids gibi virüsvari hastalıkları da geçelim , pislikten oluşan enfeksiyon kadar basit bi duruma karşı kesmek gerekiyorsa ucunu , bu kusursuzluğa aykırıdır .
    ···
  5. 5.
    0
    @15 sakal örneği çok uzak dostum , sakal , tırnak gibi , saç gibi , sürekli yeri dolan bir yapıya sahip , fakat bir organını bir daha geri dönüşü olmıcak şekilde değiştirmek , allah'ın verdiği bedeni değiştirmek günah olduğundan , ortaya bir paradoks çıkıyor .
    ···
  6. 6.
    0
    @18 ağır boş konuştun amk @17 de o kısmı geçtik zaten , tırnak sürekli kendini yenileyen bir yapıya sahip .

    sırf uplamak için cevap verdim , hatta cevap bile değil amk durup bunu mu açıklıyayım bi de amk
    ···
  7. 7.
    0
    @20 o zaman kusursuz yaratılmıyoruz amk ?
    ···
  8. 8.
    0
    @23 hastalık gibi doğuştan gelen istisnai durumları katmıyorum , madem kusursuz yaratılıyorsak enfeksiyonlara karşı dahi daha sağlıklı olan sünnetli versiyon ile doğmuyorsak kusursuzluk çelişki yaratır , eğer kusursuz yaratılıyor isek bunu keserek biçerek değiştirmek günahtır , hangisini sorarsam ona göre cevap veriyosun amk , ikisini bi arada haklı çıkaramıyorsun
    ···
  9. 9.
    0
    @24 @25 başlı başına açıklama olan bişeyden daha ne açıklama bekliyosunuz amk , bazı insanlara bişeyi anlatabilmek harbiden yoruyo insanı , taa en başa sarıp her adımı tek tek cevaplamak gerekiyor . her neyse ben diyorum anya o diyo kuala lumpur , yola çıkmam lazım sonra görüşürüz
    ···
  10. 10.
    0
    @29 çok pardon panpa dalgınlığıma gelmiş acelem vardı
    ···
  11. 11.
    0
    @32 şuku .. panpaa dediğim gibi amk bazı insanlarla bişeyi tartışırken herşeyi tek tek cevaplamak , tek tek en baştan alıp anlatmak gerekiyor , çok yorucu amk .
    ···
  12. 12.
    0
    @34 amk aynı şeyleri söylemekten bıktım , çelişki fışkırıyor kitaptan , hem allah'ın verdiği bedeni değiştirmek günah , hem sünnet olmak müslümanlık gereği . benim bahsettiğim bu siz girmişiniz yine sınav munav muhabbetine . am hâlâ orada mısınız ? sınav d,yosan şu konuya bir giriyim ..

    ...

    allah'ın her şeyi bilip gördüğü konusunda hem fikiriz , oraya kadar tamamız ,

    sen kendin seçiyorsun yapacağını , kendi yolunu kendin belirliyorsun , irade senin iraden , buraya kadar da tamamız ,

    o karışmıyor ne yapacağına , o sadece biliyor , o yaptırmıyor , fakat biliyor , buraya kadar da tamamız ,

    yani ; misal benim , şu an bu yazıyı yazıyor olacağımı , yarın ne yapacağımı , 485634 saat sonra bir düşküne yardım mı edeceğimi yoksa kötülük mü edeceğimi , kısacası ölene dek neler yapabileceğimi biliyor demektir ,

    değiştirmek tabi ki benim elimde yapacaklarımı , ama değiştirip değiştirmeyeceğimi , hang yolu seçeceğimi de zaten biliyor ,

    o yaptırmıyor eyvallah ama biliyor

    yani benim ölüp huzuruna gelene kadar ne kadar sevabım ne kadar günahım olacağını şu anda biliyor

    bu demek oluyor ki , benim cennetlik mi cehennemlik mi olduğumu biliyor

    o zaman bu hayatın amacı ne ? direk koy cennet cehenneme !

    cevabını kendim vereyim , olmaz . çünkü ; hiç suç işlemeyen birini hapse koysan adam derki 'neden?' .. desenki ben biliyordum senin suç işleyeceğini o yüzden koydum .. bu olmaz , yargısız infaz olur , adam isyan eder , haklıdır

    yani en iyi ihtimalle bu hayat sınav değil , suçumuzu kanıt amaçlı bir bahanedir ya da başka bişey ama bi sınav asla olamaz bu şartlar altında . bu da kitap hakkında düşündüğüm çelişkilerden biri , yaradanı anlamaya yetmeyecek olan akıl , onun kitabında çelişkiler bulabiliyorsa bu da büyük bi çelişki .

    ...

    ek olarak ; inanç üzerine yapılan hiç bir tartışma için inançlı birinin haklı olması mümkün değildir , çünkü inançlı birinin mantık yönlü bir tartışmaya girmesi en başından yanlıştır .. neden yanlıştır ?

    çünkü , din dogmatiktir ve dogmatizm bilgi olarak sunulan şeylerin , tartışmaya açılmaksızın direkt kabulü , aksinin asla sorgulanamamasıdır ,

    inanıyorsan sorgulamazsın , sorgularsan inanmazsın ..

    ki zaten mantık üzerinden yapılan konuşmalarda mantık üzerinden açıklanamayan kısımlarda , 'insan aklı bunu alamıyor' dediğiniz kısımlar işin dogmatik olan kısmıdır , sorgulamanın amacını tamamen yok eder , zaten mantık dahilinde açıklayamadığın bir şey olduğunda insan bunu anlayamıyor deniliyorsa ve buna ramen kabul ediliyorsa , tartışmaya girmenin manası nedir ? öte yandan sorguluyorsan zaten mantık arıyorsun demek olur bu , o zaman da sonucunda inancını yitirirsin .
    Tümünü Göster
    ···
  13. 13.
    0
    @39 nabza göre şerbet , vaziyete göre yeni kurallar , bu başlığa verilebilecek en kolay cevabı vermişsin , ''allah'ın emri olduğu için günah sayılmaz'' , kendiyle çelişen bir yaratıcı ...
    ···
  14. 14.
    0
    @41 mantığa uyum sağlamayan konular için , insan aklı bunu anlamaya yetmiyor diyerek dogmatik bilgilerini kabul etmeye devam edeceksen , neden mantık yürüterek yapılan bir tartışmaya girme gereği duyuyorsun ki ?
    ···