1. 76.
    0
    boşver anlatsam da anlamıcaksın. (:

    var mı kıyıda köşede ibret verici bir ayet paylaş da okuyalım. (:
    ···
  2. 77.
    0
    @34 ee bizde sigara opuro nargile içmioz hayvanları seviyoz bunun dinle ne alakası war sigara içmemek hayvan sevmenin dinle alakası ne ?
    ···
  3. 78.
    0
    çükü veren çocuklara teşekkürler ezik olmanızı kanıtlamanızı en içten dileklerimle destekliyorum. ^^
    ···
  4. 79.
    0
    ayetler var olm ya boşuna tartışmayın ahahhahahha çok gülüyorum bu söze

    biri atsa ya swf'yi asdasdasdas
    ···
  5. 80.
    0
    Ateist diyor ki: Sual: Tanrı, inanmıyorsan bir bilene sor der. Bir bilen kim ki?

    Gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan, sonra Arş'a istivâ eden (ona hükmeden) Rahmân'dır. Bunu bir bilene sor. (Furkan 59)
    CEVAP
    Bir bilene sor diye tercüme edilen kısmın, âyetteki orijinali, (Fes’el bihi habira) ifadesidir. Habir = haberdar olan, bilen veya her şeyi bilen demektir. Bir bilen diye tercüme edilince yanlış anlaşılabiliyor.

    Meal yazanların meşhurlarından Elmalılı Hamdi Yazır şöyle tercüme etmiş:
    Gökleri yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan, sonra Arş'a hükmeden Rahmân'dır. Haydi ne dileyeceksen o her şeyden haberdar olan (Rahmân)dan dile. (Furkan 59)

    Eski istanbul müftüsü Ali Fikri Yavuz’un tercümesi de şöyledir:
    O Allah'tır ki, göklerle yeri ve aralarında olanları altı günde yarattı; sonra Arş'ın üzerinde hükümran oldu. O Rahman'dır. Artık bu yaratma işlerini, her şeyi bilenden (Habîr'den) sor. (Furkan 59)

    Tercümenin birinde her şeyden haberdar olandan sor, ötekinden ise her şeyi bilenden sor diye tercüme edilmiş ki ikisi de aynı anlamdadır. Yani bu yaratılışları ancak Allahü teâlâ bilir demektir.

    Yine meal yazanların meşhurlarından olan Hasan Basri Çantay’ın meali de şöyledir:
    O, gökleri ve yeri aralarında olan şeyleri altı günde yaratan, sonra (emri) arş üzerinde hükümrân olandır. Rahmandır (rahmeti umumîdir). Bunu (Onun sıfatlarından) haberdâr olana sor. (Furkan 59)

    Bu tercüme ikisinden farklıdır. Parantez içine aldığı (onun sıfatlarından) ifadesi manayı değiştiriyor. Manasını değiştirse de, yine yukarıdakilere benzemektedir. Allahü teâlânın sıfatlarını iyi bilenler bunu ancak anlayabilir, [ateistler anlayamaz] gibi bir mana çıkıyor.
    ···
  6. 81.
    0
    @28 adam tonlarca ayet yazmış kurandan çok iyi seviyede ve kalitede ona ne dicen

    http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=51848
    ···
  7. 82.
    0
    @28 muhafazid zamanında sağlam bir tane çıkarmış özentilik yapıp neden yazalım ki biz ? ayrıca ne gerek var isteyen merak eder araştırmak ister sorgulamak ister yolunu seçer.
    ···
  8. 83.
    0
    ne ak partiliyim ne de cemaatçi müslümanım ulan karşımda ki insanı en son hatta sorgulamayacağım tek şey inancıdır. Şu müslümanların da ateistlerle laf yarışına girmesi salaklıktan başka bişey değil. Lan sizde rahat verin gidin hristiyanlığa savaş açın yok mu olm başka din işiniz gücünüz yok burdan bi müslüman hata yapsada laf çaksam aa tüm müslümanlar böyle işte demek için pusuya yatıyonuz.
    ···
  9. 84.
    0
    @22 daha cümle kuramaz insan eliyle yazılmısmıs yazda bir tane görelim konusmakla olmuyor
    ···
  10. 85.
    0
    @8 panpa beni düşündüren buraya gelip ana bacı sövüp kuranda günah olan zinayı yapıp alkolü içip sonra müslümanım diyenlerin yaşadığı müslümanlıksa bu kadar tutarsızlık olamaz ben ateistlere 3 sene önce huur çocukları diye ana bacı sövüyordum sonra farkettim ki ateistler bizden daha düzgün amk etik davranıyorlar en azından.
    ···
  11. 86.
    0
    oo ibret verici yazı geldi. tamam biz düşük akıllıyız ahahah
    ···
  12. 87.
    0
    @1 bunu acıkla
    http://www.ted.com/talks/..._reading_the_koran#t-3821
    ···
  13. 88.
    0
    @40 hayır.
    ···
  14. 89.
    0
    @38 inanmadan okumak işe yaramıyor ama
    ···
  15. 90.
    0
    @53 (: entryle her şeyi açıkladın ergen kardeşim var ol senide severim hayvanların hepsine saygım var.

    @54 ben zaten acıyı hissetmeye ilgili bir şey söylemiştim ama her neyse boşlver (:

    madem öyle diyorsun sen neden böyle bir soru soruyorsun merak ettim. (:
    ···
  16. 91.
    0
    вιr çoçυĸ вιlɢιѕιyαrıɴdα oyɴαrĸeɴ вυ yαzıyı ɢörмüş нιç ĸαғαѕıɴα тαĸмαмış ve З ѕααт ѕoɴrα rυнlαr тαrαғıɴdαɴ вıçαĸlαɴмış ve нιç вιyerιɴdeɴ ĸαɴ αĸмαмış evιɴde ѕαdece вιr odαdα şυ ѕeѕ çıĸıyorмυş ι̇ɴαɴмαyαɴlαrα ι̇вreт olѕυɴ ѕeɴde ι̇ɴαɴмαѕѕαɴ З ѕααт ι̇çerι̇ѕι̇ɴde rυнlαrı ɢöreвιlιrѕιɴz вυɴυ нer 20 yorυмυɴ αlтıɴα yαpışтır yoĸѕα З ѕααт ιçerιѕιɴde rυнlαrı ɢöreceĸѕιɴ [αrĸαdαѕlαr yαzмαĸ zorυɴdα ĸαldιм
    ···
  17. 92.
    0
    beyler tamam her sey tesaduf dinler de yalan peki sunu dusunmenizi istiyorum "ben" dediginiz varligi aynaya baktiginiz da gordugunuz kisiyi siz oldugunuza ikna eden sey ne ? bilincinizden bahsediyorum et ve kemikten ibaret bir varligin yasadigini bilmesi kendinin farkinda olmasi bunu dusunun beyler o zaman bir yaraticinin varligini hissediyorsunuz
    ···
  18. 93.
    0
    @50 5 duyu organının onun zatını bizzat algılamak için yaratıldığını müslümanlar hiçbir zaman söylemedi, kimin uydurmasıdır? müslümanı bağlamaz, o duyu organları yaratıcının varlığına işaret eden eserleri algılamak için yaratıldı
    bu dünyada onu görmek yoktur, zaten bu mümkün olsaydı senin inancının bir değeri olmazdı
    firavun örneğinde olduğu gibi
    ···
  19. 94.
    0
    @51 ateistleri iyi göstermek için senin bu cevabı vereceğini bildiğim için öyle yaptım oynaman beni ilgilendirmez
    sen bu yazdıklarımın tesadüf olduğunumu düşünüyon onu söyle
    ···
  20. 95.
    0
    @49 hile olduğu sürece ihtimallerin yüzdesi artar. : (

    oynuyorum desem neler yazacaksın onu da söylersen sevinirim (:
    ···