/i/Siyaset

Saygı Çerçevesinde Özgür Siyaset Platformu
  1. 22.
    +1
    peki silahları durdurmanın tek yolu ak47 üretip türkistan'ı doğu ve batı olarak çinle aranızda gang bang yapmak mı
    ···
  2. 21.
    0
    Güzel yazmışın moruq
    ···
  3. 20.
    0
    Kapitalizm hakkında söylediklerin doğru ama yaşından sosyalizm hakkında.bir şey öğrenemedim
    ···
  4. 19.
    +1
    Benim için asla gaddarca olmadı ama asla dünyada doğru uygulanamadı bu yüzden benim için ütopik bi düşünce olarak kalacaktır
    ···
  5. 18.
    +1
    Dünyanın sonu geliyor muş

    http://c12.incisozluk.com...11505/7/2436757_ob087.jpg
    ···
  6. 17.
    0
    Sosyalizm komünizm ve bilimum sosyalist ideallerin zamanı dolmuştur günümüz dünyasının ihtiyaçlarını karşılayamaz, ilk çıktığı dönemlerde mantıklıydı. Neden? işçi sorunları hat safadaydı. Şimdi işçi sorunlarından başka sorunlar da var bir hayli sonuçta 8küsür milyar insan var dünyada. Zamanında yok muydu dersiniz eminim, zamanında bu kadar patron yoktu diyebilirim
    ···
  7. 16.
    0
    Yeter amk bıkmadınız şu ideoloji yapmaktan. Hiç bir insan komünist olduğu için iyi olmaz veya kötü de olmaz. BEN KOMÜNiSTiM!! Diye bağırmak sizi eşitlikçi yapmaz. Önemli olan samimi olarak bunu istemektir adınız ister komünist olsun ister ülkücü. Eşitlik, adalet, huzur bunların ideolojisi olmaz tabiki hepimiz bunları istiyoruz. Al sana örnek: mecliste halkın adamı olarak geçinenler %30 millet vekili maaş zammına hayır mı dedi?
    ···
  8. 15.
    0
    hala daha milliyetçi sosyalist müslüman sosyalist diyenler var al birini vur sosyaliste... vur ötekine
    ···
  9. 14.
    +1
    sosyalizm'den komünizme geçişte devletin varlığı reddedilir insanlar topluluk halinde yaşamaya yöneltilir.

    komünizm özellikle bu günlerde gerilla hareketlerinin de varlığıyla güvenlik problemi olan bir sistemdir.

    rusya bile sosyalizmi tam olarak yaşamıyor daha doğrusu lenin'den sonra marx bir savaş ekonomisi kurmuştur. rusyada peş peşe olan ihtilaller de bunların sonucu çıkan yoksulluklara işaret eder.

    önemli bir örnek daha vereyim. çin sosyalist bir devlet gibi gözükse de içinde büyük bir kapital düzen vardır. çin'de işçiler ne kadar az para alıyor biliyor musun sen?

    en önemlisi sosyalizm'de özel mülkiyet yoktur veya aşırı sınırlıdır. 1 ev 1 araba harici hiçbir mal varlığın olmaz olsa da devlet elinden alır fakirlere verir kısacası. türkiyede komünizm demek ihtilal demek
    ···
  10. 13.
    +1
    işin ekonomik tarafını geç, ben kürtler ve araplarla birlikte yaşamak istemiyorum onu napıcaz? Irkçı falan değilim ama istemiyorum kardeş zorla mı
    -Ayrıca zamanında doğanın içine sıçan ve sıçmaya devam eden sosyalizm-komünizm değil midir? Rusya, Sibirya, Çin bölgeleri vs. sosyalizmden çok çekmiştir. Kapitalist ülkeler doğayı daha iyi koruyor. (kapitalist değilim)
    ···
  11. 12.
    +3
    Komünizm malesef ki bir ütopyadır. Ulaşılamaz. insanlar artık tamamen liberaller. Bunu artık devşiremezsin
    ···
    1. 1.
      -1
      feodalite zamanındada demokrasi ütopya görünüyordu. Sizin gibi dar kafalı insanlara ihtiyacımız yok. işçinin bir sabrı tahammülü var o sınır aşıldığında diyalektik dediğimiz sosyalizm gelicek ardından kendini komünizme bırakacak
      ···
      1. 1.
        +1
        Koçum beni bilmiyormuşçasına yargılama. Amk salağı ben de bir komünistim ama gerçekler bunlar. Sen diyalektik materyalizmden bahsediuorsan o olmayacak çürüdü o. Kapitalizm çökerse bile tekrar kurulan bir sistem bozulmuyor amk düzeni.
        ···
    2. 2.
      +1
      sosyalizm ve komünizm hakkındaki bir yanılgı daha. sosyalizm/komünizm ütopya olmaktan dahi uzaktır. zira ekonomik anlamda felsefi temelleri zayıftır, geçersizdir. yukarıda kocaman yazı yazdım. oku.
      ···
      1. 1.
        +1
        Tam tersine ekonomik temelleri sağlamdır fakat insan doğasına tersdir. insan her zaman sonsuz isteğe sahiptir. iktisatın ilk konusudur. Bu sistemin en başından kopmasına neden olut
        ···
  12. 11.
    +1
    Sosyalizm de patates karşılığı yine aynı fabrikada çalışacaksın
    ···
    1. 1.
      -3
      ne aptal adamsın sen ya? Bilimselli açısından bir gib biliyormusun acaba ne patatesi ? gibtir git instagramda o ergence capsleri taklit et gerizekalı herif gelip burda ucuz laflarla komünizmi karalıyamazsın
      ···
  13. 10.
    +5
    sosyalizmin ekonomik problemleri
    - değer problemi

    -emek değer teorisi

    en basit anlatımla değer emekten gelir der bu teori. insan ihtiyaçlarını karşılamak için üretmek zorundadır. üretimin çeşitli türleri birbirinden farklı zorluklar
    içerir. ve üretimi daha zor olan şey daha fazla çalışma zamanı gerektirir. o halde değer onu üreten emeğin çokluğundan başka bir şey değildir. ve değeri ölçmenin yolu
    onun ne kadar emek -yani çalışma zamanı- içerdiğini bulmaktır. örneğin tek bir masanın üretimi için gereken toplam süre 6 saat, bir sandalye için gereken süre
    ise 2 saattir. bu demek oluyor ki bir masanın değeri = 3 sandalyenin değeri... emek değer teorisinin kısaca açıklaması bu şekildedir.

    emek değer teorisi ne kadar doğrudur?

    üretimin temelinde insanın tatmin etmek istediği ekgiblikleri yatar. örneğin açlığını gidermek, ona yönelik bir tatmin yaşamak için yemek yeriz.
    yemek yemek için tarlayı sürüp ondan mahsül çıkarmak zorundayız. aynı şekilde giysi giyme ihtiyacı için
    terzilik yapmak zorundayız. ulaşımın zorluklarını azaltmak için araba, iletişim kurmak için ise cep telefonu üretmek zorundayız. bütün bu üretimler insanı
    bir şekilde tatmin etmek içindir. insanı tatmin etmeyen şeylerin ise bir değeri olduğu kesinlikle söylenemez. mesela tuvalet kağıtlarının üzerine imzanızı
    atıp neden pazarda satamazsınız? çünkü bir tatmin yaratmaz. oysa bir patatesi satabilirsiniz. çünkü patates insanın beslenme ihtiyacını gideren, insanı tatmin eden bir
    şeydir. yani değer tatminlerin bir yansımasıdır. değer ancak tatminlerden gelir.

    bunun aksini iddia eden bir komünist aynı emek ve aynı ham madde içeren 2 tshist düşünsün. birisinin üzerinde che guavera, diğerinin üzerinde ise milton friedman resmi basılıdır. ve ikisi de 5 liradır. hangisi sizin gözünüzde daha değerlidir. bunun cevabını dürüstçe verdikten sonra ne demek istediğimi anlayabilirsiniz. https://www.youtube.com/watch?v=MZMWVt01M0w burada açıklanmış. buradaki kilit nokta şudur. eğer herhangi bir hizmet, emek, nesne, insanlarda bir tatmin yaratmıyor ise DEĞERSiZDiR. ne kadar sermaye, emek içerirse içersin. Buraya kadar olan kısmın özeti: Değer kendisini oluşturan emek veya sermayeden bağımsızdır. Değer doğrudan doğruya insanların üzerinde oluşturduğu tatminden gelir.

    peki tatminler nasıl ölçülür? bir tabak pilavı yedikten sonra size yönlendirilen "ne kadar tatmin oldunuz?" sorusunu nasıl cevaplayabilirsiniz? vereceğiniz cevap
    matematiksel olarak ifade edilebilir mi? tatmininizin birimi nedir? newton mu, tesla mı, celcius mu? cevap şu ki tatminler ölçülemez. az önceki soruları hiçbir insan net
    bir biçimde cevaplayamaz. tatminler ve dolayısıyla değerler ölçülemez.
    bu bilgiler ışığında emek değer teorisini eleştirecek olursak:
    tatminlere hitap etmeyen bir emeğin değeri nasıl olabilir. pazarda satmaya çalıtığım imzalı tuvaket kağıtları emek içermektedir. lakin hiçbir şekilde tatmin yaratmamaktadır.
    yani emek içermesine rağmen imzalı tuvalet kağıtları insanlar tarafından değerli görülmemiştir.
    pekala emeğin sonucu oluşan ürün tatmin sağlasa bile, ne kadar sağladığı nasıl ölçülecektir? tatminler ölçülemez, emeğin oluşturduğu tatmin de ölçülemez, dolayısıyla
    emeğin de değeri ölçülemez. bu bilgiler ışığında artık şunu söylemek yanlış olmayacaktır: emek değer kuramı pek çok ekgiblikler içermektedir. ve karl marx'ın kurguladığı
    şekliyle komünizmin iktisadi temelini emek değer kuramı oluşturmaktadır. bu sadece tüketim maddelerinin değer belirleme sorunu değildir. üretim unsurlarının da kendine
    özel değerleri vardır. bir torna makinasının bigiblet fabrikasında mı, yoksa el aletleri üreten bir fabrikada mı kullanılırsa daha fazla tatmin getireceği bilgisi
    kesinlikle bilmemiz gereken bir şeydir. kapitalist sistemde biz fiyatlar sayesinde hangisinin daha iyi olduğunu biliriz. ama sosyalizmin bunu bilmeye şansı yoktur.

    1. ekonomik hesaplama sorunu
    ekonomik hesaplamanın özü basittir. ve günlük hayatımızda da bunu çokça tecrübe ederiz. aynı domatesi daha pahalı satan satıcıyı değil ucuza satanı tercih ederiz.
    aynı sonuca ulaşacaksak maliyeti daha düşük olan yöntemi tercih ederiz. ekonomik hesaplamanın özü budur. serbest piyasa ekonomisinde bu hesaplamayı yapmak kolaydır.
    çünkü fiyat sistemi vardır. fiyatlar içerisinde piyasanın tüm bilgilerini barındırır. ve bizler yalnızca fiyatlara bakarak bir karar
    verebiliriz. örneğin bir domatesi daha ucuza almak, bir evi daha ucuza imal etmek. böylelikle daha aynı sonuca daha az değer kullanarak ulaşırız. geriye arta kalan
    değeri ise diğer alanlara yönlendiririz. ve elimizdeki imkanlardan en iyi şekilde yararlanırız.

    peki sosyalizmde bu hesaplama nasıl yapılacaktır. sosyalizmde serbest piyasa ve fiyat sistemi yoktur. sosyalist sistemde hesaplama maliyet açısından en az fiyat yerine
    en az emeğin kullanımı şeklindedir. örneğin bir evi toplam 50 saat emek ile değil de 30 saat emek ile üretmek. tabii burada hammaddenin üretim süreleri de dahildir.
    yukarıda açıkladığım üzere emek değer kuramı değerleri ölçmemektedir. bir evin üretimi için gidilebilecek 2 yol olsun. bu yolları söyle değerlendirelim. a yolu toplam 50 saat emek
    b yolu 30 saat emek. aynı koşullarda serbest piyasada ise söyle olsun a yolu 80 milyon para b yolu 100 milyon para. tabloda gösterecek olursak
    ev üretimi için>>>>>>>>a yöntemi>>>>>>b yöntemi
    sosyalist sistemde>> 50 saat emek 30 saat emek (b yöntemi tercih edilmeli)
    serbest piyasada >> 80 milyon para 100 milyon para (a yöntemi tercih edilmeli)

    burada doğru olan hesaplama serbest piyasa hesaplamasıdır. çünkü yukarıda ifade ettiğim üzere emek değer kuramı değer ölçmede pek bir başarısızdır.
    sosyalist sistem b yöntemini tercih etmiş, lakin yanılmıştır. kaynaklarını boşuna harcamış 20 milyon para ile yapabileceklerini hiç etmiştir. sosyalist sistem emeği
    az tutmuş, lakin diğer üretim unsurlarında(hammadde, makine, yakıt gibi) zarar etmiştir. diğer üretim unsurlarını daha fazla gerekli olduğu yerlere değil daha az
    gerekli yere aktarmıştır.
    bu sebeplerden dolayı sosyalist sistemde ekonomik hesaplama imkansızdır.

    2. üretimin yapılmasına karar vermek
    serbest piyasa ekonomisinde üretime karar vermek basittir. eğer üretiminiz kar ediyorsa üretime devam etmeli kar etmiyorsa ya yöntem değiştirmeli ya da işi sonlandırmalısınız.
    yapacağınız iş sadece şudur. maliyetten kazancı çıkarırsınız. geriye kalan karın işi sürdürmeye değeceğini düşünüyorsanız işi sürdürürsünüz. eğer zarar ettiğiniz sonucuna
    varırsanız ya yöntemi değiştirirsiniz ya da işi bitirirsiniz. elimizde fiyatlar var ve biz bu fiyatlar ile üretime karar verebiliyoruz.
    örneğin selfie çubuğu. tanesini 3 liraya imal edip 5 liraya sattınız. 2 lira cebinize kaldı. karlı bir iş dersiniz. ya da 3 liraya imal ettiniz ama ancak 2 liradan alıcı buldunuz.
    zarar ettiniz. ya maliyetleri düşürmenin bir yolunu bulursunuz. ya da üretimi sonlandırırsınız.
    peki ya sosyalizmde?
    fiyatlar yok. üretimi yapacaksınız ama nasıl? mesela selfie çubuğu üreteceksiniz. bu üretim için hammadde ve emek harcayacaksınız. aklınızda şu soru: selfie çekmek
    harcayacağımız emek ve hammaddeye değecek mi? harcadığınız emek ve hammadde mi değerlidir yoksa selfie çekmek mi? eğer selfie çekmek daha değerli ise iyi bir iş yapıyorsunuz.
    tam tersi hammadde ve emek değerli ise yanlış bir iş yapıyorsunuz. kapitalist dünyada yaşıyoruz ve biliyoruz ki bazı insanlar için selfie çekmek vereceği 10 liraya
    değmektedir. ve bazı insanlar da selfie çubuğu üretiminden para kazanmaktadır. peki sosyalist sistemde harcayacaklarımızın selfie çekmeye değip değmeyeceğini nasıl
    bilebiliriz. gerçek şu ki selfie çekmenin değerini emek değer ile ifade edemezsiniz. böyle bir ifade imkansızdır.
    bu örnekte sosyalizm bir kez daha çuvallamıştır. üretimin yapılıp yapılmayacağına bile karar verememiştir.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      -1
      Bahsettiğin kavramlar/sorunlar aman aman çok önemli şeyler değil. Bahsettiğin emek değerleri hakkında şunu söylemek istiyorum. Sosyalizmde üretim araçlarının karı işçide kalacağı gibide üretim planlamasını devlet yapar. Herhangi bir girişimcilik yada başıboşluk yoktur sosyalizmde. Emek değerlerini aynı günlük aynı saatlere bölüp yaparsak değişen birşey olmuyor. işçi az emekli ürünü belki günlük 6 saatlik dilimde 1 ay da yapıyorsa çok emek gerektiren ürünü 3 ay da yapar ama üretim sürekli devam edeceği için(bu yüzden üretim ekonomisi diyoruz)Emek/zaman kuramında herhangi bir aksaklık olmaz. Sadece ürünün ortaya çıkma zamanlaması düşük olur oda çalışan sayı artımı ile çözülebilecek bir durumdur. Demek istediğim ürünlerin zorluk derecesi üretici birimlerin arttırılmasıyla çözülebilir ve günlük emek değerini eşitliyebilir
      ···
      1. 1.
        0
        lütfen yazıyı bir daha oku. çünkü orada sosyalizmin belki de en büyük sorunu yatmaktadır. sscb'nin bir numaralı yıkılma sebebi, kuzey kore ve venezüeladaki sefaletin de sebebi budur. emek değer kurdıbının "şeylerin" değerini ölçemeyeceğinden bahsediyorum.
        ···
      2. 2.
        -2
        Kuzey koreyi sefil ülke sıfatı koyduğuna göre artık tartışacağımız pek birşey kalmadı
        ···
      3. 3.
        +1
        istersen gösterebilirim. http://i.dailymail.co.uk/...500000578-155_964x644.jpg buyur.
        ···
      4. diğerleri 1
  14. 9.
    +6 -2
    Vay mk beyni olmayan sistemi bide nnasil guzelstirip anlatiyo gavatt
    ···
    1. 1.
      -2
      Beyni olnayan sistemmiş neden peki açıklasanada onu kaç yaşında olduğunu biliyorum ama neyse
      ···
      1. 1.
        +1
        Hemen yaş edebiyatı yap ezik
        ···
    2. 2.
      0
      gibsen bilemezsin cunku sozlugun yas ortalamsi zaten 17
      ···
  15. 8.
    0
    Rezervasyon
    ···
  16. 7.
    +1
    Parası olan istediğini yapar sanane amk
    ···
  17. 6.
    +9 -4
    Sosyalizm olsun, olsun da milliyetçiliği unutturmasın. Milliyetçi,ırkçı olalım da sınırımızı aşmayalım;ben Türk isem Türk birliğini isterim ve Slav, Slav birliğini ister. Bizi birleştirecek yalnız bir unsur var:milliyetçilik. Milliyetçilikten yalnız bir milleti yüceltmek anlamayın, milletin de ait olduğu bir soy olur ve soyun da birliğini ister, milletin birliğini istediği gibi. Sosyalizm ise arkadaşın dediği gibi şuanda ihtiyacımız.En azından emperyalizme karşı olmalıyız, Batı'nın silahını kullandıktan sonra Rusya Federasyonu'nu bölüp Turan'ı kurmuşuz, bağımsız olamamışız, elimize ne geçer? Ya da bir başka şekilde sonuçlanıp yine Batı'nın kazandığını, bağımsız olamadığımızı düşünün. Bugün,milliyetçiliği çoğulculukla yaşamamız gerektiğini öğrenelim. Komünist,hümanist aptalların dediklerine asla bakmayın, onlar,abdnin, Batı'nın kölesidir, Batı'nın önünü Radikalizm, Komünizm açar, öyle bir ortam yaparlar ki emperyalizmi bile daha iyi görürüz. Irkçılık olmamalı(kürd huur çocukları insan değil, konu harici.) ve dediğim gibi, çoğulcu olmalıyız. Tarihten ders çıkarmalı, öğrenmeli ama tarihte yaşamamalıyız, yıllar gibi kişiler de,yakalar da değişir.iki kişinin birleşmesi için ikisine de bedel, daha güçlü biri ikisine de karşı olmalı. Bugün Fars, Türk,Slav, Arap(Saddam, Esad gibi bazıları.) birleşmeli, özgürlük ve bağımsızlık, birlik için. Yarın yine savaşa devam edilecek, bunlar doğanın kanunu ama eskisi gibi, adam gibi, mertçe olacak.Şuanda yapılan hakaret, küfür olmadan, saygı ve hoşluk içerisinde olacak, teröristler olmayacak, millet,ne için savaştığını bilecek.O savaşların bitmesi için de Batı gibi uzaylılar falan gelmeli, tabii.
    ···
    1. 1.
      0
      Komunik veletler cugulemis hemen
      ···
  18. 5.
    +6 -2
    Sosyalizm/komunizm asla zorunluluk degildir. Ustelik imkansizdir. Ekonomik hesaplama probleminden dolayi. O yuzden asla işlemeyecek ve terk edilecektir. işte bunlar hep iktisat.
    ···
    1. 1.
      -1
      Sosyalizm pratikliğe geçti hatta çarlık rusyasını süper güç yaptı iktisat öğren diyeceğine neden imkansızmış onu söylesen daha güzel olabilirdi
      ···
      1. 1.
        +1
        dedim zaten ya ekonomik hesaplama probleminden dolayı diye.
        economic calculation debate. Ludwig von Mises.
        Sosyalizm pratiğe geçmiş midir? Eğer kapitalist çevreden yalıtılmış bir sosyalizmden bahsediyorsak, hayır sosyalizm en ufak şekilde pratiğe geçmemiştir. sscb demişsin. sscb'ye benim söylediğim anlamda tam olarak sosyalist diyemezsin. zira fiyat mekanizmasının verdiği zararlardan kurtulmak için kapitalist ülkelerin fiyatlarından yararlanıyorlardı.
        ···
  19. 4.
    +5 -3
    doğaya karşı en korumacı ülkelerin liberal ülkeler olduğunu söylememe gerek yok neymiş kapitalizm dogayı talan edermiş.. salt hayvan dürtüleriyle yaşıyan toplumlarda olur bu sadece eğitimli toplumlarda değil..
    ···
    1. 1.
      +2
      Ya bırak bu işleri o ülkeleri eğitimsizliğe ve savaşa zütüren senin bahsettiğin sözde demokratçı emperyalist ülkeler zütürüyor bunu tüm dünya biliyor
      ···
    2. 2.
      +2
      Sürekli büyümek isteyen sonsuz rekabetçi sermayeciker elbette yeni alanlar açmaya çalışacaktır kapitalist toplumda emperyalizmi önlemek imkansız
      ···
      1. 1.
        +1
        Hayır karşılıklı faydanın gerçekleştiği yerde serbest ticaret vardir. Emperyalizm degil. Üstelik emperyalizm devletçi bir kurumdur. Ki devletcilik kapitalizm ile çelişir.
        ···
  20. 3.
    +7 -1
    Güzel tarafları bunlar. Güzel olmayan tarafı nerde ?
    ···
    1. 1.
      0
      Güzel olmayan ne tarafı var?
      ···
    2. 2.
      -8
      Güzel olmayan tarafları yok .Kusursuz ama basit bir formüldür komünizm
      ···
    3. 3.
      +2
      Pattis yicüük
      ···
    4. diğerleri 1