1. 1.
    +2
    hususunu hususi giberim senin
    ···
  2. 2.
    +1
    sinemada sanat filmi çekmek görsellikten çok dram ve gizem ikilisini sunmaktan geçer. mesela mulholland drive, david lynch ten veya shutter island-martin scorsese. günümüzde 3d ve efekt olmadan çekilen filmlerin durumu vahim. neyse sıkıldım giberim çok entel olduk asdsdff
    ···
  3. 3.
    +1
    ben yeşilçamdan başka film izleyemiyrum panpa
    ···
  4. 4.
    +1
    @13 görselliği es geçmek sinemayı bitirir düşüncesindeyim. sinema fotoğrafın ta kendisidir aslında. olayı görüntüyle sinematografiyle anlatmaktır. her şeyden önce iyi olması gereken budur derim. ses sinemanın anasını gibmiştir mesela. bugün dizilerde adeta dizi izlemiyoruz diyalog izliyoruz. iki kişi geçmiş karşılıklı konuşuyoruz bizim yönetmen abi de bunları çekiyo adına sinema diyor
    ···
  5. 5.
    +1
    @11 ah belinda ve anayurt oteli, gerçekten sürrealist iki harika filmdir.
    ···
  6. 6.
    +1
    aslında türk sinemasının epey yüz akı filmleri mevcut. bazı filmler de oyunculuklar şahane fakat senaryo berbat, bazı filmlerde senaryo harika fakat oyuncu seçimler veya yeteneği az oyuncular var. tabi işin biraz da ekonomik imkansızlıklar boyutu var. yine de bir dönemin türk sineması o imkansızlıklar içerisinde harika işler çıkarmıştır.

    bütün bunlara ek olarak, film müziklerini de irdelemek faydalı olur ama o başlı başına ayrı konu olmalı bence.
    ···
  7. 7.
    +1
    @26 günümüzün sinema anlayışına ters biraz. günlük feel-good movie'ler söylediğin kültürü tamamen ortadan kaldırmak üzere. seneden kaç tane adam akıllı film çekiliyor? Filmler gişe ve festival olarak ayrılıyor gittikçe. gişe filmeri ticaretin, festival sineması da uzun uzun uzaklara bakıp sigara içen adam sahnesinin takunu çıkardı artık
    ···
  8. 8.
    +1
    @7 sagol panpa.
    ···
  9. 9.
    0
    haneke ve david lynch diyem başka bişey demiyem
    ···
  10. 10.
    0
    ···
  11. 11.
    0
    @15 david lynch'in bencil oldugu konusunda hemfikiriz,ama filmlerini tamamen kendi anlayacagı sekılde yaptıgını ve bundan ego tatmını sagladıgını dusunmuyorum. ukalalık etmek değil amacım lakın, david lynche filmlerini anlamak sindirebilmek için biraz bilgi birikimi ve kültür biraz da onun penceresinden bakabilmek gerekli. yıne de bu fılmı acık bı kıtap halıne getırmez tabi. zaten tadı da orada. lynch,izleyicinin alice filmlerin beyaz tavsan olmasını ıstıyor.o sana bi ipucu verecek,sen peşinden gideceksin. filmler yoruma acık, dolayısıyla tek bir alt metin var diymiyoruz onun yapıtları ıcın. herkes icin baska bir yol cızıyor tavsan, baska bı derınlık.bu anlasılmazlık degıl.

    gondermeleri çok üstü kapalı ve sürrealizmle de birleşince ucuk bı hal alabılyor bazen. mesela bu incelik bunuel'in gündüz güzeli filminde de var, özellikle son sahne gayet manidar.ama anlayamayan ınsan aa ne biçim bitti sonu diyebilir. konu sinemaysa zihne izin vermek lazım, serbestce dolaşsın senaryonun içinde.
    ···
  12. 12.
    0
    @22 fransız kültürüne ait filmlerde farklı bi aura var. çekip alıyor beni. fransız ve rus filmlerini aynı anda sevmen ilginç.
    ···
  13. 13.
    0
    @25 maalesef bitti o filmlerin zamanı artık pampa. devir türk sinema rönesansı devri
    ···
  14. 14.
    0
    @27 rus sineması değil tarkovski panpa, bergman'ın izinden giden tarkovski
    ···
  15. 15.
    0
    ···
  16. 16.
    0
    nickten kaybettin feryadı figanını gibtiğim
    ···
  17. 17.
    0
    Yerli sinema merdiven altı, gise filmleri saçmasapan sanat filmleri cok yavan dizi ceksinler amk..
    ···
  18. 18.
    0
    ···
  19. 19.
    0
    türk sineması cidden midemi bulandırıyo aq. her sene 30 tane çanakkale filmi çekiliyo, hala her filmde bi laz var. şive komedisi hala devam ediyo. bilim kurgu diye bi şey zaten yok. drama/romantik-komedi çekiliyo sürekli. kıvanç tatlıtuğun da beren saatin de anasını gibeyim drdıbınızı gibeyim yeter aq.
    ···
  20. 20.
    0
    ···