1. 1.
    +4
    simya veya alşimi (arapça'daki "alkheemee" kelimesinden gelir, i̇ngilizce'ye "alchemy" olarak geçmiştir). hem doğanın ilkel yollarla araştırılmasına hem de erken dönem bir ruhani felsefe disiplinine işaret eden bir terimdir. simya; kimya, metalurji, fizik, tıp, astroloji, semiotik, mistisizm, spiritüalizm ve sanat'ı bünyesinde barındırır.
    simya ile en az 2500 yıldır uğraşıldığı bilinmektedir. simya ile ilk olarak mezopotamya, eski mısır, i̇ran, hindistan ve çin'de uğraşılmıştır. klagib yunan döneminde yunanistan'da, roma i̇mparatorluğu'nun hüküm sürdüğü coğrafyada, önemli i̇slam başkentlerinde ve daha sonra 19. yüzyıla kadar avrupa'da simyaya ilgi duyulmuştur.
    batı simyası her zaman, kökleri ünlü simyacı hermes trismegistus'a uzanan ve bir felsefi-spiritüel sistem olan hermetizm'le yakından bağlantılı olmuştur. bu iki disiplin (simya ve hermetizm) 17. yüzyılın önemli bir ezoterik ekolü olan gül-haçlılar 'ın doğuşunda etkili olmuştur. erken modern dönemde, simya kimyaya dönüşmeye başlarken simyanın mistik ve hermetik dalları modern spiritüel simyanın odak noktası olmaya başlamıştır.
    günümüzde simya, mistik, ezoterik ve sanatsal yönleri nedeniyle bilim tarihçileri ile filozofların ilgi alanına girmektedir. simya, modern bilimin temelini atan disiplinlerden biridir ve günümüz kimya ve metalürji endüstrilerinde kullanılan birçok madde ve işlem eski dönem simyacılarının keşfidir.
    simyanın birçok yönü bulunmasına karşın günümüz popüler kültüründe (sinema ve edebiyattaki simya/simyacı imgelemlerinin de etkisiyle) simya denince akla madenleri altına çevirmeyi deneme işlemi gelmektedir.
    konu başlıkları
    1 simya nedir?
    2 doğanın araştırılması ve simya
    3 felsefi ve ruhani bir disiplin olarak simya
    4 i̇ç (ezoterik) simya
    5 ayrıca bakınız
    6 kaynakça
    7 i̇lgili animeler
    simya nedir?

    değersiz maddeleri altına çevirme, bütün hastalıkları iyileştirme ve hayatı sonsuz biçimde uzatacak ölümsüzlük iksirini bulma uğraşlarına simya, bu işle uğraşanlara simyager ya da simyacı denir.
    doğanın araştırılması ve simya

    sir william fettes douglas'ın simyacı isimli tablosu
    simyacılar hakkındaki genel görüş onların sözde bilimadamı (pseudo-scientist), hatta kaçık ya da şarlatan oldukları yönündedir. bunun nedeni simyacıların kurşunu altına çevirmeye çalışmaları, evrenin dört elementten(toprak, hava, su ve ateş) oluştuğuna inanmaları ve zamanlarının büyük çoğunluğunu mucize ilaçlar, zehirler ve sihirli iksirler hazırlamaya harcamalarıdır.
    bazı simyagerler gerçekten kaçık veya şarlatan olsa da, çoğu entellektüel akademisyenler ve önemli bilim adamlarıdır. mesela, newton ve robert boyle'un simyacı olduğu bilinmektedir. bu gibi yenilikçi kişiler kimyasal maddelerin doğasını ve işleyişini araştırmayı denemişlerdir. bu gibi simyagerler fiziki evrenin sırlarını açıklama girişimleri sırasında deney yapmaya, geleneksel bilgi ve bilgi kalıplarına, thumb yasaları'na ve şüpheci yaklaşıma dayanmak zorundaydılar.
    aynı zamanda, simyagerler kimyasal süreçlerde, fiziki durum ve görünüşün büyük ölçüde değiştiği durumlarda dahi, "bir şeyin" muhafaza edildiğini kabul ederler. bu "bir şey" ya da "öz" maddelerin bazı temel prensiplere sahip olduğu, prensiplerin birçok dış görünüş altında gizli halde bulunabileceği ve bu prensiplerin uygun işlemler sonucu ortaya çıkartılabileceği görüşü ile ilintilidir.
    simyacılar tarihlerinde bir düzen ve mantık arayışı içinde olmuşlardır.
    felsefi ve ruhani bir disiplin olarak simya [değiştir]

    simyagerlerin en çok bilinen iki hedefi madenlerin altına dönüştürülmesi ve bütün hastalıkları iyileştirecek ve hayatı sonsuz biçimde uzatacak "pancea" (ölümsüzlük iksiri) yaratılmasıdır. orta çağ'dan itibaren avrupalı simyagerler hem madenleri altına çevirecek hem de ölümsüzlük iksiri yaratılmasında kullanılacak efsanevi bir madde olan "felsefe taşı"nın (philosopher's stone) bulunması için büyük çaba sarfettiler. simyagerler, yüzyıllar boyunca büyük saygınlık gördüler ve destek aldılar. bu saygınlık ve desteğin nedeni ne hedefleri (altın ve pancea) ne de yazınlarına hakim olan mistik ve felsefi görüşlerdi. saygınlık ve desteğin nedeni zamanlarının kimya endüstrisine yaptıkları katkılardı. bu katkılar arasında barutun keşfi, madenlerin test ve rafine edilmesi, metaller üzerindeki çalışmalar, mürekkep, kozmetik, boya üretimi, deri boyanması, seramik ve cam üretimi, likör ve esans üretimi vb. sayılabilir. (avrupalı simyagerler arasında "aqua vitae" (ab-ı hayat, bengi su, hayat suyu) üretiminin de popüler bir deney olduğu düşünülmektedir.)

    joseph wright of derby'nin 1771 tarihli felsefe taşını arayan simyacı tablosu
    diğer taraftan, simyacılar hiçbir zaman sanatlarının fiziksel (kimyasal) boyutlarını metafizik yorumlamalardan ayırma eğilimi göstermediler. hatta, antik çağ'dan modern çağ'a uzanan dönemde "metafizikten yoksun fizik", "fiziksel tezahürden yoksun metafizik" gibi tatmin edici kabul edilmeyecektir. kimyevi konseptler ve süreçler için ortak terminoloji ekgibliği ve de gizliliğe duyulan ihtiyaç simyacıları hıristiyan ve pagan mitolojisi, astroloji, kabala ile diğer mistik ve ezoterik alanlarda kullanılan terim ve sembolleri kullanmaya itmiştir. bu nedenle en basit kimyasal tarif bile çapraşık büyülü sözler gibi gözükmüştür. ayrıca, simyacılar düzensiz deneysel verileri bu mistik ve ezoterik alanları kullanarak teorik bir çerçeveye oturtmaya çalışmışlardır.
    orta çağ'dan itibaren bazı simyacılar, giderek, bu metafizik boyutları simyanın gerçek temelleri olarak ve kimyasal maddeler, fiziki haller ve materyal süreçleri ise sipiritüel varlık, durum ve tranformasyonların tek metaforu olarak kabul etmeye başladılar. ayrıca, hem adi metaller in altına çevrilmesi hem de mükemmel olmayan, hastalıklı, ahlaksız ve kısa ömürlülükten, mükemmel, sağlıklı, ahlaklı ve ölümsüzlüğe doğru bir evrimi sembolize eder ve bu noktada felsefe taşı ise bu evrimi mümkün kılan mistik bir anahtardır. simyacının kendisine uygulandığında bu çifte amaç, onun cehaletten aydınlanmaya doğru evriminini sembolize eder; simyager açısından bu noktada felsefe taşı, bu evrimin gerçekleşmesini sağlayacak bazı gizli sipiritüel gerçekleri ve güçleri ortaya çıkarmak için bir araçtır. bu görüşe uygun olarak yazılan metinlerde, kriptolu simya sembolleri, şemaları ve metne ait imgeler çok anlamlı, alegorilerle dolu ve kriptolu başka çalışmalara göndermeler yapacak biçimde kullanılmıştır ve bunların gerçek anlamlarının anlaşılması amacıyla "deşifre" edilmeleri gerekmektedir.
    bazı hümanist bilginler, ruhani ve tabiat üstü alegorileri (metafizik yorumların şekillerle ifadesi) simyanın en doğru ve değerli açısı (ifadesi, görünüşü) olarak görürler ve kimyanın simyanın bir uzantısı olarak gelişmesi, orijinal hermetic geleneğinin bir bozulmuşu (yozlaşmışı) olduğunu iddia etmektedir. bu spiritüel simyanın çağdaş uygulayıcıları tarafından kabul edilmiş bir görüştür. diğer bir yandan, çoğu bilimadamı bu görüşün karşısında yer almaya eğilimli olmuştur; onlara göre; simyanın metafiziksel yolda giden tarzı hiçbiryere varmayan "yanlış bir dönüş" iken, simyanın maddelerle uğraşan tarafı modern kimya biliminin gelişmesi için gerekli olan "doğru yol"du. diğer bir bakış açısına göre, bazı pratisyenlerin tecrübesiz yorumlarının ya da diğerlerince teşvik edilen hileli beklentilerinin, daha gerçekçi simyacıların katkılarını azaltmayacağıydı.
    i̇ç (ezoterik) simya

    okültizm'in dallarından biri ya da kapsadığı alanlardan biri olarak görülen simya kimi kaynaklarda iç (ezoterik) simya ve dış (egzoterik) simya olarak ikiye ayrılmaktadır. dış simyadaki bütün kavramlar hermes trismegistus inisiyasyonundaki ezoterik bilgilerin anlaşılamamış sembollerinden ibarettir. örneğin, dış simyada madenlerin birbirine dönüşümünü sağlamak anldıbına gelen “büyük eser” (magnus opum), iç simyada, inisiyatik bir eğitimin sonunda elde edilen spiritüel “aydınlanma”yı ifade eder. i̇ç simyada inisiyasyonlardaki küçük misterlere ve büyük misterlere vakıf olma “küçük eser” ve “büyük eser” diye adlandırılmıştır. “büyük eser”i gerçekleştiren kişinin “büyük sanat”ın sonunda “felsefe taşı”nı elde etmiş, “ölümsüzlük içkisi”ni içmiş olması, inisiyatik süreç sonunda aydınlanmış olmasını simgelerdi. “i̇lk madde”yi (materia prima) elde etmek ise, tüm madenlerin türediği madde cevherini elde etmek değil, ruhsal varlığın ilk halini, yani maddi dünyada doğmadan önceki saf hali, saf şuur halini elde etmek anldıbına geliyordu. metalin altına dönüşmesi sembolizminde simgelenen bir anlam da ‘aura’nın arınması, altın parlaklığını gösterecek bir saflığa ulaşmasıdır. hermes trismegistus’a dayanan ezoterik sembollerin, o sembolleri anlayabilecek inisiyatik eğitimden geçmemiş olanların eline geçmesi dış simyayı doğurmuştur. bu bakımdan kimi yazarlar dış simyayı okültizm kapsamında, iç simyayı ezoterizm kapsamında ele alırlar.
    ayrıca bakınız

    simyacı
    misterler
    vitriol
    anatomi
    greja
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +2
    full metal alchemist brotherhood izleyin simyaperest binler
    ···
  3. 3.
    +1
    Gerçek olmayacak kadar ilginç
    ···
  4. 4.
    +1
    ölümsüzlük, maddeleri altına çevirmek için uğraşılan bir alan ( bakın bilim değil galiba ) bunlarla uğraşanlara simyacı denir... tabii ki bunlar imkansız şeyler belki maddeleri karıştırarak altın oluşturulabilir ama ölümsüzlük.. çok zor allah a karşı gelmek gibi.
    çok güzel aslında simyacı olmak isterdim ama o nasıl olacak işte... ulan hep bu fullmetal alchemisti izledim beynime kazındı araştırdım hep... lisedeyken iyi di kimya dersim.. keza orta okul dada iyi dim hatta süperdim elementleri ezberlemek falan çok güzeldi.
    ···
    1. 1.
      0
      Vay amk
      ···
    2. 2.
      -1
      imkansız gözüyle bakma, eğer düşünülebiliyorsa gerçek olma ihtimalleri vardır
      ···
  5. 5.
    +1
    gereksiz huur çocukları yarramı ölümsüz olursunuz.
    ···
  6. 6.
    0
    Rezerved
    ···
  7. 7.
    0
    Metaller çakralardır ve gezegenlere tekabül eder.

    Ayrıca Kimya ve Periyodik Tablo da Modern Simya'da manevi yönleriyle çalışılan bir konudur.
    ···
  8. 8.
    0
    Fıtratınızın zaaflarından arınıp nurunuzu belirginleştirdiğiniz ölçüde ilahi bir Gözün penceresinden bakmayı da öğrenirsiniz. Burada Hakikatten sapan bir durum yoktur. ilahi Göz Hakikatten görür ve bakışı istisnasız herşeye nüfuz eder, çünkü onun bakışı Bir olma halidir, bunun içinde Aşk ve Sevgide Vahdetin nice sırrı bulunur.

    izafiyetin içinde herkes kendi yaşadığı olgunlaşma ve dönüşüm ölçüsünde Tanrının Zatını biliyor. Konuşan kişi bir sonraki adımı söyleyedursun, ondan sonraki adımları da görmeye hepimizin muradı vardır. Bu sınırsız Zat'ın zuhuratı insan beden ve deneyiminde mümkün, ancak Yol karanlıklarda başlıyor ve fıtratımızı görmediğimiz yerde cehalet sabit kalabiliyor. Fıtratımızın sınırlarını zorlamamak acizlik ve atalet yaratır. Çoğu durumda kolaylıkla problemi aşacak bir yol mümkündür ve odaklandıkça belirginleşir.

    Kendimizi sonsuz bir yolda ileri gitmeye motive eden güç, yolun sonsuzluğudur. Duraksadığın yerde gerçekten dinlenmeyi hakettin mi, yoksa sadece debelendin mi? Gözün izafiyetten arındıkça debelenmez ve ilahi Göz sadece bir Birey'in çerçevesinden ve bakış açısından görmez, bakmasıyla görmesi görmesiyle bilmesi birdir. Böylesi bir görüşü bir Anın içine sığdırabilmek tekamül sanatında başarıdır. Bir sonsuzluğun sonsuz adet merkezi vardır. Sevgi nüfuz ediciliği ve dönüştürücülüğü ile burada önemli bir güç. ilahi anlayış ve hikmetten hepimize pay vardır, hayatın kendisinden ayrı gayrı değiliz.

    Ama özveriden noksanlık gösterip, bencillikle izafiyet hapishanesine kapanmak bizi bizden ayrı ve kaynaktan gayrı düşürür. Burada bütüne katılmayan her bireyin ihanetinin zevalini bir noktada hepimiz çekeriz. Basireti bağlanmış bu Gözün Hakikati görebilmesi için ilk önce kendinden ötede dinlemesi ve görmesi gerekir.

    Gördüğünüz ölçüde teker dönerken tekerle döndüğünüz kadar tekeri de döndürmeye de katılırsınız.
    ···
  9. 9.
    0
    Metalürji ile kabalayı birleştirelim mi baba?
    ···
  10. 10.
    0
    (bkz: fulcanelli)
    ···
  11. 11.
    0
    Benim o simyayla geçinip gidiyorum
    ···
  12. 12.
    0
    araştırıyorum...
    ···
  13. 13.
    0
    böyle bir dergi var bir de ezik bir dersanenin çıkardığı almayın paranıza yazık
    ···
  14. 14.
    0
    ilgilendiğim deney çeşitleri
    ···
  15. 15.
    0
    (bkz: homunculus)
    ···
  16. 16.
    0
    nası yok lan

    coldplayin bile şarkısı var simyacı değil diye, ama burda başlık yok :S
    ···