-
26.
0Sen cok yanlıs gelmıssın panpa
-
27.
0@20 ahmet mithat efendinin şu toplumu eğitme çabası olmasaydı çok iyi bir sanatçı olabileceği kanısındayım. adam betimlemeleri çok iyi yapmış eserlerinde. ama gelgelelim şu bi anda hikayeyi kesip bilge verme çabası akıcılığı durdurmuş bence. yine de severim.
-
28.
0ciks ciks ciks amgibişkukuzütmeme
-
29.
0Diyalektik Materyalizm Nedir?Tümünü Göster
Doğada ve tarihte belirleyici olan süreçlerin , kendi içlerindeki karşıtlık yoluyla oluştuğunu ve bütün olayların bu maddi temelli ilişkilerle açıklanması gerektiğini savunan felsefe görüşü. Tarihsel materyalizm ile birlikte Marksist dünya ve tarih görüşünü oluşturur. Marx ve Engels’e göre materyalim, duyularla algılanabilen maddi dünyanın zihin ya da ruhtan bağımsız nesnel bir gerçeklik olarak ele alınmasına dayanır. Marx ve Engels zihinsel ya da ruhsal süreçlerin varlığını reddetmemişler, ama düşüncelerin temelde maddi koşuların ürünleri ve yansımaları olduğunu savunmuşlardır. Maddeyi zihin ya da ruha bağımlı olarak ele alan , zihin ya da ruhun maddeden bağımsız olarak var olabileceğini savunan bütün kuramları ise, maddeciliğin karşıtı olarak gördükleri idealizm altında toplamışlardır. Onlara göre, maddeci ve idealist görüşler felsefenin tarihsel gelişimi boyunca uzlaşmaz bir karşıtlık içinde olmuştur. Bu nedenle materyalizm ve idealizmi birleştirmeye ya da uzlaştırmaya yönelik bütün çabaların kaçınılmaz olarak karışıklık ve tutarsızlığa yol açacağını savunan tam bir maddeci yaklaşımı benimsemişlerdir.
Marx ve Engels kendi diyalektik anlayışlarını büyük ölçüde Hegel’in görüşlerinden yola çıkarak geliştirmişlerdir. Hegel değişme ve gelişmeyi doğada ve toplumda somutlaşan Mutlak Tin’in ya da idea’nın bir dışavurumu olarak görürken, Marx ve Engels değişimi ve gelişimi maddi dünyanın doğasında var olan bir özellik olarak görürüler. Bu nedenle Hegel’in yaptığı gibi olayların gerçek akışının “diyalektiğin ilkeleri”nden çıkarsayamayacağını, ilkelerin olaylardan çıkarılması gerektiğini savunurlar.
Marx ve Engels’in bilgi kurdıbının çıkış noktası, bütün bilgilerin duyular yoluyla elde edildiği maddeci öncüldür. Ama bilgiyi yalnızca verili duyu izlenimlerine dayandıran mekanik görüşün tersine bu kuram, pratik çalışma sürecinde toplumsal olarak elde edilen insan bilgisinin diyalektik gelişimini vurgular. insanlar nesnelere ilişkin bilgileri yalnızca bu nesnelerle pratik etkileşim içinde ve pratiklerine denk düşen düşünceleri biçimlendirerek edinirler. Düşüncelerin gerçekliğe uygunluğunun, yani doğruluğunun sınanmasını sağlayan tek araç toplumsal pratiktir. Bu bilgi kuramı, kendinde şeylerin yaratıcılığından dolayı insanların yalnızca duyumlanabilir görüntüleri bilebileceğini öne süren öznel idealizme ve duyular üstü gerçekliğin duyulardan bağımsız saf sezgi ya da düşünce ile bilinebileceğini öne süren nesnel idealizme yanı ölçüde karşı çıkar.
Diyalektik materyalizm: doğa, toplum ve bilinç olgularını evrensel bir varlık anlayışı içinde bütünler ve bu bütünlüğün aynı çelişme yasasıyla geliştiğini meydana koyar. Diyalektik idealizm, gelişme olgusunun genel yasalarının bilimidir, öylesine ki bilimsel gelişme olgusunu bütün öğretiler içinde tek başına temsil eder. Her bilim, gerçeğin farklı alanlarındaki gelişmesini ancak o alanda geçerli yasalara bağlar, diyalektik materyalizm bizzat gelişme olgusunu genel yasalara bağlar. Bu genel yasalar, kurgusal varsayımlar değil; bizzat doğanın, toplumun ve işleyişinden çıkarılmış ve onlara uygulanarak denetlenmiş ve doğrulukları saptanmış bilimsel yasalardır. Bu yasalar, karşıtların birliği ve savaşı yasası, nicelikten niteliğe ve nitelikten niceliğe geçiş yasası, olumsuzlanmanın olumsuzlanması yasası adlarıyla anılırlar. Bu yasalar, evrende var olan her şeyin bizzat nasıl devinip geliştiğinin, süreklilikte kesintinin ve karşıtlıkların birdenbire dönüşümlerle, nasıl aşıldığının, eskinin yıkılıp yeninin nasıl oluştuğunun anahtarını verir. Diyalektik idealizm, hem bilme ve hem de yapmanın öğretisi olmakla, kuramla kılgının ( teoriyle pratiğin) bağımlılığını da ortaya koymuştur. Kuramsız kılgı ve kılgısız kuram olmaz. Kılgı kuramla başarılı olabildiği gibi kuram da kılgıdan yansır. -
30.
0@26 bu konuda görüşlerine tam olarak katılmasam bile saygı duyuyorum
bu konu hakkında seninle uzun uzun kousmak ve tartışmak isterim.
sevgiyle.. -
31.
0vikipedia terk amk
-
32.
0size bir konser müjdesi burdayım dostlar..
az sonra...
-
kış güneşinde bronzlaşılmıyor kanzi
-
nazi olucaktık şopar olduk
-
bronzlaşınca bi taka benzeyecekmiş gibi
-
bir kızı gibişe ikna edebilene saygı duyarım
-
nasyonel sosyalizmin anasini
-
2kya solaryum ne olm
-
melek goz kafana tulum peyniri bidonuyla
-
olm nazi almanyası aryanlığı esas alır
-
nasyonel sosyalizmin babalari
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 04 02 2025
-
zalinazurt tamam en gavat sensin
-
kaptan kirk bunu koklar mısıın
-
hüüüp evet inciciyim
-
turabi şarrkı çıkarmış
-
topal odlek ordek hayırlı öğlenlerdiler 04 02 2025
-
trabzonun gavatlari
-
insanda ar namus utanma olur
-
sozlukten gibilen karilarin
-
cesur olmaz isen mutlu olamayacaksın
-
şu kıs bitsin artk
-
akp güç şuanda zehirlenmesi yaşıyorrrr
-
yav kirke diye parfum sıktık gitmiyor da elimden
-
kayranın zalinazurt videosunu yedekleyen oldu mu
-
şuanda kaka yabıyom capsli foto
-
vay ben şöyle muhalifim böyle muhalifim
-
10 senedir 7 24 sözlükte yatıp kalkan
-
şapka kanunu hala geçerliymiş
-
incicilere ağır küfürler yağdırmak
-
sözlükten bir yazara analımı verdim
-
giresun zonguldak trabzon
- / 1