1. 26.
    0
    @19 tamam panpa bi ikimiz kaldık evet yasalar diyince yazılı ya da yaptırım gücü devlete dayanan ve bilnçaltımızı( ne demekse) kontrol eden yasalardan bahsediyoruz. Peki bu yasalar(yazılı olmayanlardan söz ediyorum) ya zaman içinde yanlış oluşmuşsa ya dünyanın bilmem ne boynuzunda asılı bi tepsi olduğu gibiyse, ve örf adet kültür gelenek gibi kavramlar bize farklı bir tür iletişim potansiyeli sağlayarak kendimizi özel ve özgü hissetmemizi sağlıyor ve insan olma değerinden bize egoizm aşılıyorsa( bireysel ve toplumsal) ve ne olduğunu daha tanımlayamadığımız bir şey (mesela özgürlük ) uğruna bizi savaşmaya itiyorsa?
    ···
  2. 27.
    0
    @20 hep merak etmişimdir felsefecilerin neden çoğu dindar olur din denilen şeyde mantık olduğunu gerçekten düşünüyorlar mı diye
    ···
  3. 28.
    0
    @22 panpa ben dindar değilim ama insanları etkileyebilmek ve onunla aynı dili konuşabilmek için (retoriktir bunun adı) bu tarz örnekler vermek gerekir.
    ···
  4. 29.
    0
    beyler defansaaa
    ···
  5. 30.
    0
    2 ye tek geliyolar amk biz napalım ileri çıkan geri gelmiyo ki amk
    ···
  6. 31.
    0
    @21 benim temel aldığım ve ciddi anlamda benimsediğim 2 temel ahlak kaynağım var hacu

    birincisi: "sana yapılmasını istemediğin birşeyi başkasına yapma."

    ikincisi: "saygı görmek istiyorsan önce saygı göstermesini bil."

    örf ve adet dediğimiz kavramlar tahminimce inanç ve inancın dogmatik ahlak kavramından beslenerek oluşmuş şeylerdir ki bu iki şey adına özgürlük dediğimiz şeyi insanlar yaşayamıyor.
    ···
  7. 32.
    +3
    iyi yada kötü denen şeyler bize öğretilendir.
    dünyada haklı yada haksız yoktur, güçlü ve güçsüz vardır
    adalet küçük sineklerin takılıp kaldığı büyük sineklerin ise delip geçtiği bir ağdır.
    ···
  8. 33.
    0
    birinicinden şöyle bir anlam çıkabilirmi peki sana
    yapılmasını istediğin şeyleri başkasına yap ?
    bu soruyu okuduğunda bile osöylediğinin birölçü olmadığını anlarsın panpa
    saygılarımı sunar iyi muhabbetler dilerim
    am züt meme
    ···
  9. 34.
    0
    @27 adalet salt eşitliktir en büyük denge dayanağıdır sadece dünyada tam olarak uygulanamaz...
    utopik bi tarafıda vardır hele türkiyede gelişmiş bi toplum olmadığımızdan hiç uygulanamıyo ama o kadar boruda değil
    ···
  10. 35.
    0
    @27 ilk cümlen büyüyen ve olgunlaşan bir insan için isabetli ama özgür bir şekilde düşünmeye uğraşan bir insan için yanlış bence çünkü o kişi yavaş yavaş bazı tanımları kafasında canlandırmaya başlamıştır. en basitinden 25. entry de bahsettiğim olay gibi
    ···
  11. 36.
    0
    @28 öyle anlaşılabilir evet farklı bir açıdan bakacak olursak ama ben genelde o anlamda bakmam. daha doğrusu beceremem. sadece bir kişiye zararımın dokunmaması için çabalarım
    ···
  12. 37.
    0
    'sana yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapma' aslında bireyselliğini toplumlaştırman açısından olumlu bi tavır ancak, bu çoğu kavramı karşılayamayan bi cümle çoğunlukla fiziksel şiddet ve hakaret gibi kavramları karşılıyor, ama kişisel görecelilik denen bi kavram giriyor burda (ne bakıyon lan pekekentler, tokat attın ittin gibi muhabbetler, ya da bana faul yaılmasını istemiyorum ama fiziğimden dolayı sert giriyomuşum gibi geliyo(servet çetin) bunun ölçütleri çok göreceli özeti bu...

    Saygı kavramı başlı başına bir soru işareti saygı nedir neden gösterilir, aslında içdisplini eğitmeyi amaçlayan bir kurallar bütününden bilinçaltında zamanla nedensizce bi takım davranışlara dönüşen şey midir saygı?
    ···
  13. 38.
    0
    zamanın kesintisiz akışı içinde evetler hayır, hayırlar evet olabilir, insan bugün küfür ettiğini yarın sevebilir, bugün sevdiğini yarın öldürebilir ne mülayimler cinnet geçirmiştir, ne pgibopatlar zamanla uysallaşmıştır. herşey değişir. "değişmeyen tek şey değişimin kendisidir" demedim bile dikkat edersen
    ···
  14. 39.
    0
    @27 aforizma yapıp kaçmış keşke kereşey aforizmalar kadar betimleyici olsaydı.

    keşke

    deliliğimiz bizi özgürleştiremiyosa ne yazık ki hala akıllı olduğumuzu fark etseydi.

    soruların hep cevaplardan daha fazla olduğu potansiyel bir gerçek.
    ···
  15. 40.
    0
    @34 kafayı yemiş biriyle konuşuyosun panpa vaktin biraz varsa gel bizle azcık delir
    ···
  16. 41.
    0
    sana yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapma cümlesine göreceliliği katarsan adalet denilen eşitlik denilen kavramları çiğnemiş olursun hacım. ne şekilde ve ne dozda olursa olsun sana yapılmasını istemediğin birşeyi başkasına yapma diyeyim o zaman daha net olur sanırım

    saygı kavramı da yine sosyalleşmenin getirdiği bir kavramdır. saygı denilen olay bana göre toplumdaki diğer kişilerin de kendim gibi düşünebildiklerini yorumlayabildiklerini ve birer birey olduklarını kabul etmiş olmam ve düşüncelerine katılmasam bile değer vermemdir.
    ···
  17. 42.
    0
    ben bir bira daha kapayım panpa
    ···
  18. 43.
    0
    @37 bu dedğin kavramlar kafamızda siyah ve beyaz oluşturulmuş amma ve lakin gri tonlarda yaşadığımız kavramlardır.

    saygı keşke senin bu tanımın gibi olsaydı dünya çok saygıdeğer bir yer olurdu. Ama noolursa olsun koşullara kendi kurduğumuz duvarlar arkasından ki bunun tuğlalarını ailemiz öğretmenlerimiz arkadaşlarımız ve biz kurmuşuzdur, işte neyse bu duvarlar ardından bakıyoruz. Burda problem ne kadar nesnel olabildiğimiz?
    ···
  19. 44.
    0
    @38 ben de bira almaya gidicem
    ···
  20. 45.
    0
    @38 panpa bna da atsana bi dene
    ···