-
1.
+8 -12Küfürsüz saygı çerçevesinde sorular sorup cevap almak istiyorum.. Teşekkürler..
Ahzab 37. Ayette
Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah'tan kork!" diyordun ama, Allah'ın açıklayacağı birşeyi de içinde saklıyordun; insanlardan çekiniyordun. Oysaki kendisinden korkmana Allah daha layıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah'ın emri yerine getirilmiştir.
Şimdi bu ayette görüldüğü gibi Hz.muhafazid'in öz olmayan oğlu Zeyd'in karısının Zeyd'ten boşandıktan sonra Hz.muhafazid ile nikahlanması anlatılıyor. Burada bu ayet hariç hiçbir tarihi belgeye ihtiyacımız yok.
Ben bunu Müslümanlara sorduğum da bana o dönem de eski bir gelenek olan evlatlıkların gerçek çocuk gibi olamayacağını ve onların yani evlatlıklarımızın karılarını boşadıktan sonra onlarla evlenmekte bir sakınca olmadığını göstermek için Allah tarafından emredildiğini söylemişlerdi.
Şimdi hiç inancınızı devreye sokmadan elinizi vicdanınıza koyarak tarafsız cevap verin..
1.si Bugün evlat edinip senelerce baktığınız çocuğunuz gibi kabullendiğiniz birini bir tarafa bırakın, can dostu diye adlandırdığınız bir arkadaşınızın karısıyla onlar boşandıktan sonra evlenebilir misiniz?
2.si O dönem de kaldırılacak başka bir gelenek kalmamış mıydı? Yani bunun insanlığa yararı nerededir?
3.sü Ayetin öz çocuklarla, evlatlıkların aynı anlama gelmediğini belirtmek için indiğini söylüyorsanız. Ayetin devamında "Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın." şöyle belirtildiğini hatırlatırım. Yani müminlere evlatlıklarının eşleriyle evlenmede bir güçlük olmasın diye indiğini ayet kendi belirtiyor..
4.sü Hz. muhafazid'in bunu direk uygulayarak göstermesi, sizi kırmak istemem ama sizde de biraz olsun şüphe uyandırmıyor mu?
Teşekkürler..
- 2.
-
3.
+6 -41-bugün diye başlamışsın tarihin objektiflik felsefesi için olayın geçtiği dönemin şartlarını düşünmen gerekli.
2-gelenekler şöyle gelenek yapayım böyle gelenek yapayım diye oluşmuyor güzel Kardeşim.
3-Bende hiçbir şüphe uyandırmıyor.ve o zamanın şartları dusunuldugunde cidden çok aklı selim bir hareket. -
-
1.
+11. Olayın geçtiği dönemin şartlarında, bu zaten yanlış bir hareket diye toplumda kabul görüyordu. Bugün gördüğü gibi..
2. insanlığa yararını sormuştum, cevap alamadım??
3. soruyu boş geçmişsin kardeşim..
4. Anladım teşekkürler.. -
-
1.
0evlatlıklar ile öz evlatlar bir mi sayılıyordu o dönemde? Şahsen benim o konuda bilgim yok ama böyle birşey şuan bile yok
-
2.
03.sü Ayetin öz çocuklarla, evlatlıkların aynı anlama gelmediğini belirtmek için indiğini söylüyorsanız. Ayetin devamında "Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın." şöyle belirtildiğini hatırlatırım. Yani müminlere evlatlıklarının eşleriyle evlenmede bir güçlük olmasın diye indiğini ayet kendi belirtiyor..
Şu soruyu cevaplamanızı rica ediyorum, bir de 2. soruyu. Evlatlıkların eşleriyle evlenmek ayıp sayılıyordu, zaten öyle sayılmasa ayet neden inmiş olabilir ki? Teşekkürler.. -
3.
+1Bak şimdi dostum, çok eksiğin var ve sanıyorsun ki her şey senin mantığına göre işliyor.
1) Evet verilen cevap haktır ve doğrudur. Senin kaçırdığın ilk nokta şu ki bazı sorunlar giderilmek zorunda, bu demektir ki kim ne düşünürse düşünsün bir şey uygulanmak zorundadır ki insanlar bunun böyle olduğunu öğrensin. Ayrıca bu olayda da bunun dışında başka olaylarda da çok kez sununla karşılaşıyoruz ki peygamber de sıkılıyor, zorlanıyor. Ama yapmak zorunda çünkü insanlar doğrusunu anlasın.
Şimdi bu ilk boyutuydu ikinci boyutu ise, bu insanlar olaylara senin benim gibi bakmıyor. Bunu da anlamalısın. Onlar için hayat artık islam. Siyer ve hayatüs sahabe kaynaklarına bakarsan görürsün ki namaz onlar için sorun olmamış. Günümüzde 5 vakit namazını kılan biri sonsuz mübarek görülüyor? Yanlış mıyım? Bu durum da bunun gibi bir örnek. insanları din ilgilendiriyor, içlerinde bir dert varsa gidip soruyor cevabını alıyor. Çok defa bedevilerin yaptığı 'terbiyesizlikler'den de bahsedilir, ama bu bize böyle gelmektedir. Bu da onun gibi. Gerçekten bunlar ikna etmediyse senin için bunu araştırıp cevabını veririm. Bunlar su an düşünmeden direkt aklıma gelen şeylerdi. Maalesef ilmim bu kadar ama anlatabildiysem derdimi zaten sorun çözülmüştür.
2) Dinden olmayıp da dinde sanılan her şey bid'attir. Sadece bu değil ki? Yüzlerce böyle şeyler oluyordu. Ne sanıyorsun ki? Sarhoş edici şeyler de yasaklandı. Zina da yasaklandı, o zaman da bir genç sahabe gelip dedi ki 'Ey Allah'ın rasulu, izin ver zina edeyim. Dayanamayacagım. istiyorum'. Yani bütün hayatları değişti, sen ne sanmıştın? Sadece bu mu değişti?
3) Direkt okuyup da buraya yazmasaydın sen alırdın cevabını. Otur da siyer veya tefsir oku. Peygamber de bu durumdan sıkılıyor ve rahatsız oluyor. Ama bu onun için bir farz, zorunluluk. Çünkü dinin tamamlanması şart. insanlar bunun böyle olmadığını böylece anladılar.
4) Hayır ne şüphesi? Tam tersi eminliği sağlıyor.
Ayrıca senin bakış açın aşırı garip. Bunların hepsini emreden ve yöneten Allah, burada bizim bilmediğimiz ne hikmetler vardır.
Ama gerçekten tatmin olmadığın bir husus var ise ben araştırıp gerekli cevabı verebilirim. Aslında hiç gerek yok sadece siyer ve tefsir okusan tatmin olacaksın şüphesiz. -
4.
-1Castin biber senin amk sukunu verdim amk ne güzel açıkladın şok oldum mk
diğerleri 2 -
1.
-
1.
-
4.
+3 -1mantıklı soru soran ateistleri şukuluyorum ve cevaplamaya çalışıyorum aynı soruları internetten bulup soruyorsunuz cevaplarıda gayet makul şekilde var kabak tadı verdiniz artık bırakın bu işleri milletin inanmaması size birşey kazandırmaz neden bu çaba anlaması güç galiba kabul etmeyerek kaçacağınızı zannediyorsunuz. pgibolojinizi anlıyorum özgün sorularla gelmelisin. Bu anlattığınla alakalı birkaç tane daha başlık açıldı burda birkça tanesinde gayet makul cevaplar verildi. Artık gına geldi saçmaları çugulayıp geçiyorum
-
-
1.
0Lütfen sorularıma cevap verir misiniz? Teşekkürler..
-
2.
+2Tek ugrastiklari din islam bunu cok iyi farkettim ki hristiyanlarin yahudilerin ozel gorevlendirdikleri elemanlari gibiler isleri gucleri islamin aciklarini bulmak sorgulamak yalanlamak inkar etmek.. Sanki seytan kontrol ediyor bunlari
-
3.
0Yorumunuz için teşekkürler ama ben sorularıma cevap almak istiyorum sadece..
-
4.
-1Cevap yok hepimiz senin yanmani istiyoruz
-
5.
0Çok basit değilmi bir insanın öz evladının karısıyla evlenmesi yasaktır şimdi o zamanlar evlatlık insanlar öz evlat sanılıyor burdada görülüyorki evlatlığından boşanmış bir kadınla nikah kıymak herhangi bir kadınla nikah kıymaktan farksızdır
-
6.
0Ulan amina kodugumun salagi Türkiyenin yüz 99 u müslüman kayıtlı, biz bu ülkede hristiyanligi kötülesek herkez zaten bize katılır amk, sonra adamlar inanmaya devam eder, inandığınız şeyden kurtulmaniz için uğraşıyoruz biz, yoksa gram gibimizde değilsiniz.
-
-
1.
0kim kurtulmak istiyor sanane amk sanane... insanlar bu kadar önem veriyorsa seni zerre kadar ilgilendirmez kurtarmaya çalışıyoruz diyor bide bu nasıl yaklaşım nasıl mantık desene içimden kıl oluyorum size burda en azından dürüst ve kendince mantıklı olursun amk içten fesat herifi
-
2.
0Bende diyorum ki ne yaparsanız yapın, gibimizde değilsiniz. Ama sen gelip "Neden hep müslümanlar he de ho dö" dersen saçmalık olur.
Size yardimci olmamızın sebebi size acımamiz, sen çay bardağına secde edip tapan birine acirsin değil mi ? Bizde size acıyoruz.
diğerleri 0 -
1.
diğerleri 4 -
1.
-
5.
+1 -1Saygısız müslüman olduğumdan küfür edip eksileyip gidecem
-Müslümanlıgı sorgulayan kafanızı annenizin içinde unutan doktorun dıbına koyiyim. -
6.
0Okuyacaktım bu kadar uzun şeyi insan yazmış olamaz dedim ve Müslüman oldum
-
7.
+1oncelikle kardesim sen biraz gecmis tarihi arastirsaydin bu soruyu sormazdin sana soyle kisaca anlatiyim peygamber efendimizin zamani cehalet zamaniydi zina kufur hokabazlik mokabazlik ne kotuluk dersen vardi ve kadinlara (sahipsiz dul kadinlara) zina eder tecavuz ederlerdi tamami simdi bu kisa bilgiyi gecip senin soruna gelelim Peygamber efendimizin zeydin hanimi ile evlenmesi onu koruma altina himayesi altina alindiginin gostergesidir baska birsey deildir ve aralarinda asla cinsel iliski gecmemistir. ve sen elini vicdanina koyarak cevap verin dedin ya ben elimi vicdanima koyarak suan bi abim olurse ve esi sahipsiz kalirsa ve bunun sahipsizligini firsat bilen insanlar abimin esine tacizde bulunursa ben o artik benim esim abimin emanetidir bana deyip nikahimi basarim ve hicbi cinsel iliskiye girmem senin ve senin gibi dusunenler evliligi cinselik olarak kavramis ne yazikki
-
-
1.
+1Kardeşim eline sağlık bende yavaş yavaş aşagı inip en son senin bu yazdıklarını yazıcaktım ki sen benim yazacağımdan daha güzel bi sekilde açıklamışşın şukunu verdim..
-
1.
-
8.
02 ihtimal var . Din doğru yada yanlış . Doğruysa Allah var , yanlışsa muhafazid kendi çıkarları için uydurma kitap yazmış bi devrimci
-
-
1.
0Yani bunu bulmak icin bi bin yıl falan düşündün galiba. Ibretlik tespit cidden
-
1.
-
9.
0Evlenmek sadece kari koca hayati olarak görünmüyor. Kadını sahiplenmek gibi bisey kimsesiz kalmasın diye. Nikah yapmasa bu sefer karşıt gruplar demez mi nikahsız kadını nasıl evine alırsın . Evlenmese demezlermi oğlunun karisini nasıl sahipsiz bırakırsın. O donemde kadın olmak çok daha zor. Kadına sahip çıkmak için olabilir pampa benim görüşüm
-
10.
+1Bu gerizekali neyin kafasini yasiyor,sen kim ayet yorumlamak kim, salak salak cikarimlarda bulunuyor bide
-
11.
+1Başını ve sonunu okudum 2 teşekkürle gidiyorum panpa
-
12.
0Kardesim bak ustte adam mukemmel aciklama yapmis azicik onu oku da feyz al milleti burda senin gibi imansizliga dinsizlige surukleme yahu dini yorumlamak dine tas atmak sana mi kaldi?