1. 1.
    +9 -4
    şakirt huur cocugunun gercek yüzü

    eksilemeden önce okuyun

    Mehmet akifin bu adam hakkında yazdıkları

    Safahat’tan:

    Hani vaiz diye geçinen maskara şeyler var ya ;
    Der ki bir tanesi peştahtayı yumruklayarak:
    Dinle, dünya neyin üstünde duruyor hey avanak!
    Yerin altında öküz var, onun altında balık;
    Onun altında da bir zorlu deniz var kayalık,
    Öteden Kürd atılır: Doğru mu dersin be hoca?
    Ne demek doğru mu dersin? Gidi cahil amuca!
    Sözlerim basma değil yazma kitaptan tekmil
    Kim inanmazsa kızıl kafir olur böylece bil.

    Başka bir şiirinde Mehmet Akif maskara diye nitelendirdiği Said’e şöyle çatar:

    Nebiye atf ile binlerce herze uydurdun.
    Yıktın da dini mübini yeni bir din kurdun..

    Aşağıdaki şiirinde çok daha serttir:

    Lisân-ı pâk-i Nebî’den yalanlar uyduruyor:
    Sıkılmadan da “sevâb işledim” deyip duruyor!
    Düşünmedin mi girerken şerîatin kanına?
    Cinâyetin kalacak zanneder misin yanına?
    Sevâb ümid ediyor ha! Deyin ki nâmerde:
    “Sevâbı sen göreceksin huzûr-ı mahşerde!
    Tepende gezdirecek ra’d-ı intikdıbını Hak,
    Ki yıldırımları beyninde kaynayıp duracak.
    Yakandan inmeyecek dest-i kahrı husrânın…
    Nasıl iner ki, önünden kaçıp da nîrânın,
    Civâr-ı nûr-ı nübüvvette mültecâ bulsan;
    Bu türlü kurtuluş imkânı yok ya… Kurtulsan;
    Şu izdihâmın elinden -ki belki bir milyar
    Nüfûs-ı hâsiredir- kaçmak ihtimali mi var?
    Bugün fesâdına kurban olan zavallıların
    Vebâli boynuna yüklenmesin mi yoksa, yarın?
    Kolay mı ümmeti idlâl edip sefîl etmek?
    Kolay mı dîni hurâfât içinde inletmek?
    Niçin Kitâb-ı ilâhî’yi pâyimâl ettin?
    Niçin şerîati murdâr elinle kirlettin?
    Çıkıp tepinmeye yok muydu başka bir sâha?
    Nedir bu salladığın çifte, Kâbetu’llâh’a?
    Herif! Şu millet-i mâsûmeden ne isterdin,
    Ki doğru yol diye tuttun, dalâli gösterdin!”
    ···
  1. 2.
    -2
    mehmet akif ersoy adamın hasıdır. şuku lan sana

    okuyacam valla

    edit:o eksileyen huur eniği çıksın karşıma erkekse
    ···
  2. 3.
    0
    okunacaktır
    ···
  3. 4.
    0
    @1 verdim şukunu
    ···
  4. 5.
    0
    @4 aynen öyle panpa.. araştırıldığında bu said bininin dinle alakası olmadıgı ortaya cıkacaktır.. hatta çok iyi de bir kürtçüydü
    ···
  5. 6.
    0
    daha varsa paylaş
    ···
  6. 7.
    0
    nihal atsızın da yazılarını okuyun bu bin hakkında
    ···
  7. 8.
    0
    @8 panpa ana avrat söverim boşuna uçmanı istemiyorum ismet inönü yüzünden uçtum ben.

    küfürleri kaldır bu sözler yeter onlara
    ···
  8. 9.
    0
    "Siz ne biçim müslümansınız ki, cahil bir kürd”ün telkini ile evlenmeyi lanetliyor, dinsiz çocuklar yetişir de günaha gireriz diye bekâr kalmaya azmediyorsunuz? Putperest olduğunuzun farkında değil misiniz? Bir cahil kürd”ün sakalını, tırnaklarını, abdest aldığı suyu kutsal emanetler gibi saklamak hangi müslümanlığın, hangi insanlığın, hangi temizlik kaidesinin, hangi şuurun işidir? Uyanın! radyoyu melekle açıklamaya kalkan bir budalanın müridi olarak eşe dosta, dosta düşmana karşı gülünç olmayın. Müslümanlık, temeli atılmış, büyük bilginlerini yetiştirmiş, tedvin olunmuş bir dindir. Onun yeni baştan açıklanması için kürt said gibi maskaralara ihtiyaç yoktur."..Nihal ATSIZ
    ···
  9. 10.
    0
    @11 tamamdır panpa eyvallah
    ···
  10. 11.
    0
    ağır ülkücü detected. seyh saidle saidi nursi de aynı kişiler değil uyarıyım. bu arada hala nihal atsız okuyan var bu devirde allahım sana geliyorum
    ···
  11. 12.
    0
    Kürt Said”in 1327 ( = 1909 ) yılında, istanbul”da Vezir hanındaki ikbal-i Millet matbaasında basılmış bir eseri vardır. Adı: “iki Mekteb-i Musîbetin Şahâdetnâmesi Yahut Divan-i Harb-i Örfî ve Saîd-i Kürd-î” dir. Kendisinin Saîd-i Kürd-î Yani Kürt Said) olduğunu tastik ettiği bu eserde, eserin muharriri diye de kendisini “Bedîüzzaman” diye taktim etmektedir. Eserin tâbii, yani editörü de “Kürdîzade Ahmed Ramiz” dir. yani dört başı mâmur bir eser. Bu 48 sayfalık eserin “hâtime” kısmı (44-48. sayfalar) Kürt Said”iin içyüzünü göstermesi bakımından çok ilgi çekicidir. Bunun aynen alıyor ve ağdalı bir dille yazıldığı için açık Türkçeye çeviriyorum: Ebnâ-i cinsime burada birkaç söz söylemezsem, bence bahs nâtamam kalır. ( = Soydaşlarıma burada birkaç söz söylemezsem, bence bahis ekgib kalır. )
    Ey Asurîler ve Keyânîlerin cihangirlik zamanından pişdar, kahraman askerleri olan arslan Kürtler!… Beşyüz sene yattınız. Yeter artık. Uyanınız. Sabahtır. Yoksa sahrâ-i vahşette vahşet ve gaflet sizi vahşet sahrasında yağma edecektir. Hikmet-i ilâhî denilen makine-î alemin nizamı ve telgraf hattı gibi umum âleme mümted ve müteşa”ib kanun-i nûrân-î ilâhînin müessisi olan hikmet-i ilâhî ufk-i ezelden engüşt-i kaderi kaldırmış, size emrediyor ki, tefrika ile katre katre müteferrik su gibi zayi olan hamiyet ve kuvvetinizi fikr-i milliyetle tevhit ve mezcederek zerrâtın câzibe-i cüz”iyyeleri gibi gibi bir câzibe-i umum-î millî teşkili ile Kürt gibi bir kütle-i azîmi küre gibi tedvir ederek şems-i şevket-i islâmiyye Osmâniyyenîn mevkibinde bir kevgeb-i münevver gibi câzibesini ittiba ile muvazene ve âheng-i umumiyyeyi muhafaza ediniz. ( = Ey Asurlular ve Ahemenidlerin cihangirlik zamanında, onların öncüleri ve kahraman askerleri olan arslan Kürtler! Beşyüz yıldır yattınız. Yeter artık. Uyanınız. Sabahtır. Yoksa vahşet ve gaflet sizi vhşet sahrasında yağma edecektir. ilâhi hikmet denilen âlem makinesinin nizamı ve telgraf hattı gibi bütün âleme dalbudak salan Tanrı”nın nurlu kanununun kurucusu olan ilâhî hikmet, ezel ufkundan kader parmağını kaldırmış size emrediyor ki: Ayrılık, gayrılıkla damla damla incin sular gibi boşa giden hamiyet ve kuvvetinizi milliyet fikriyle birleştirip kaynaştırarak zerrelerdeki küçük cazibelerden bir umumî ve millî cazibe teşkili ile Kürtler gibi büyük bir kütleyi dünya gibi döndürerek islâm ve Osmanlı şevket güneşinin mevkibinde parlak bir yıldız gibi cazibesine uymakla muvazeneyi ve umumî ahengi muhafaza ediniz.)
    Görülüyor ki Kürt Said, zavallı Kürtlere eski Asur ve iran ordularının hayali öncülüğünü yaptıracak kadar koyu bir Kürt milliyetçisidir ve çapraşık acemî ifadesiyle Kürtleri Kürt milliyetçiliği etrafında birleşmeye çağırmaktadır. Bunun hiçbir tevili, tesfiri yoktur. Beyninde ve gönlünde kötü düşüncesi olmayanlar, bu açıklıktan sonra onun bir islâmcı değil, bir Kürtçü olduğunu kabule mecburdur.
    Nihal Atsız
    Tümünü Göster
    ···
  12. 13.
    0
    up up up
    ···
  13. 14.
    0
    up up up
    ···
  14. 15.
    0
    up up up
    ···
  15. 16.
    0
    panpa bir dipnot versene varsa ben de araştırayım iyice...
    ···
  16. 17.
    0
    panpa bunlar benim pc de kayıtlı ama nette araştır gerçek yüzü diye görürsün ama istersen burdan nihal atsızın 4 sayfalık yazısını atabilirim
    ···
  17. 18.
    0
    up up up
    ···
  18. 19.
    0
    vay amk. bizamanlar gittiğim ilkokulda abilerde hep bu kitap vardı. zaten alıp alıp okumazdım kitaplarını
    ···
  19. 20.
    0
    bu adam cumhuriyet düşmanı kürtçünün tekidir bilinçlenelim beyler!!!
    ···