-3
Young British Art çevresinde konumlandırılan ve genç ingiliz Sanatı’nın “kötü kızı” olarak adlandırılan Sarah Lucas kaba erotik bir form diliyle, maço erkek figürünün fotoğraflara yansıyan bıçkın bakışını, kendi bakışlarında yeniden canlandırır. 1990’lı yıllarda gerçekleştirdiği otoportrelerinde, erkek ve kadın stereotipinin açığa çıkarılışını kışkırtıcı biçimde ele alarak saldırgan, kaba, sıradan ciks imgelerinden hareketle cinsler arasındaki ilişkinin en uç noktalarına varmayı arzulayan Lucas, ferregrafik gazete resimlerinden hareketle yola çıkar. Kendini, üzerinde “complete arsehole” (tam g.t deliği) yazılı yırtık bir tişörtle fotoğraflayan, üç boyutlu çalışmalarında da yuvarlağı vajina, çubuk ve sopayı ise penisi anımsatacak biçimde yorumlayan Lucas’ın yiyecek imajları da ferregrafik görüntülerdir. “iki Kızarmış Yumurta ve Kebap” adlı eserinde yumurtalar göğüs, döner kebap ise ağız kısmı açık bir vajina olarak yansıtılmıştır. Lucas’ın meme, kavun, penis, salata, incir yaprağı, biftek gibi görüntülerle dolu fotoğrafları bize kadın dilinin ve bakışının ikame nesneleri nasıl kullandığını ve dişil sembolizasyonu gösterir. Phallus’u temsil etmekte sıklıkla kullanılan sert, dik objeler veya anüs ve vajinayı ima etmek amacıyla kullanılan delikler ve yarıklar, fotoğrafta bedensel bir çıplaklık yer almadan da erotik ya da ferregrafik içerik taşıyabilir. Fotoğrafın yanı sıra performanslar da düzenleyen ve eserlerinde genellikle çıplak kadın bedenlerini kullanan Vanessa Beecroft’un kült imgelerinden biri üniformadır. Çıplaklığa ve kadın bedenine yönelmiş şiddetin göstergesidir bu. Cindy Sherman’ın belirttiği gibi, “cinsel organları kullanarak, sevimli ya da şok edici resimler etmek kolay… Zor olan acı keskin yine de açık seçik görüntü elde etmek.”