/i/İnanç

İnanç
  1. 13.
    0
    The Stoning of Soraya
    ···
  2. 12.
    0
    Okudum . Mantıklı ama bu sözlükte tutmazlar seni .niye mi çünkü mantıklı ve acıklayıcı yazmışsın panpa .. Yinede recm yerine Allah a havale etmek daha hayırlıdır bence .
    ···
  3. 11.
    0
    O yazıyı kim okuyacak aklını dengesini gibtigim
    ···
  4. 10.
    -1
    Bazen islamdan soğur gibi oluyorum ya Rabbim sen benim Yanımda ol
    ···
    1. 1.
      0
      Amaçta bu zaten, önce kötüyü gösteriyorlar ki iyiye yer olmasın, aynısı yahudilikte var hatta beteri, bak onu kimse bilmez, herkez duvar karşışında ağlıyolar sanar
      ···
  5. 9.
    +1
    Ben nasılsa gibişemiyom recm gelsede gibimde olmaz
    ···
  6. 8.
    +1 -1
    Tas atanlarin tek tek analarini gibeceksin.

    Boyle kanunu yazani mezarindan cikarip iskeletine attiracaksin.

    Bunu halka uygulattiranin gotune demir cubuk sokup, meyanda gezdireceksin.
    ···
    1. 1.
      0
      Sonuna kadar haklısın, bu olay şariatta en son çağre olarak uygulanır, islamiyet öldürme der, başka çözümler arar, muta nikahını anlatmayanlar burda bunu anlatır, dikeni anlatıyorlar ki islamiyetten uzaklaşalım, çünkü islamiyet çok önemli bir emirle gekmiştir bu "oku" dur. Ne kadar uzaklaştırırsan okadar yobaz doğar, o kadar halkı köle yaparsın, recm den önceki çarelerin birine değinmemiş!
      ···
    2. 2.
      +1
      wowowowo. yukarıdaki yazı hem hanefi, hem şafi hem de hanbeli mezhebine göre recmin hükmünden bahsediyor, ve sonunda peygamberin recm için emir verdiğini söylüyor. bu kafaya göre ya bu üç mezhepten değilsin ya başka bir dine inanıyorsun.
      ···
      1. 1.
        +1
        Hanefi mezhebindenim, yukarıdaki sorulara cevap niye yazmıyorsun, niye okumuyırsun, 3 tane entry girdim niye görmüyorsun, cınbızla kelimemi çekiyoruz
        ···
  7. 7.
    +4 -2
    Koca tanrinin isi yok millet birbirini gibmesin diye gibeni taslayin diyor. Ama istersen 4 kari alabilirsin diyor. Muslim lutfen

    Saka maka bu zihniyeti cikaraninda yayaninda anasini gibeyim
    ···
    1. 1.
      0
      Doğrusu dört kadını alın demiyor, sadece savas sonrasında alın nüfusunuz azalmasın diyor, çünkü savaşlar halen 4 te 1 geri dönenle bitiyor en çok. Ve nekadar zengin varlıklı olsanızda 2 kadın arasındaki fitne fesat sizi bitirir kendinize çok güvenmiyorsanız 1 den fazla almayın diyor. Nitekim günümüz toplumunda bile bırak iki kadını, gelin kaynanayı bile aynı çatı altında uzun süre tutamıyorsun. Bazı çok zengin insanların evlilik dışı ilişkileri var, zaman zaman magazin sayfalarında çıkar metres filan, bu durumlardada zaten 1 taraf artık unutulmuş evlilik görevleri tek veya çift tsraflı olarak bitmiş sadwce maddi kaygıdan dolayı, evlilik gibi gözüküyor, bilmiyorum yaşın kaç evlimisin gelin kaynana arası bazen deveyle hendek atlamaktan bile zor
      Edit:kelime düzeltmesi
      ···
      1. 1.
        0
        Kardesim diyor miyorla gelmeyin kitabta yazilanlar belli. Kendi mantiginla cikardiğin argumanlari bana savunma. Islam sadece turkiyede islemiyor. Afkanistan ve vb bircok ulke sana ve bu ulkeye kafir gozuyle bakiyor. Bana soylediklerinin arkasinda durabilecegin ayetler yaz. Sen kabul etsende etmesende dunyada muslumanlik hadis +kuran olarak biliniyor turkiyede ise muslumanligin ne oldugunu belli değil her insan ayri telden caliyor.
        Senin gibi dusundugum zamanlarim oldu islam ve akil celismez dedim dusunerek cevap bulunmali dedim fakat seriatci ulkeler ve bu zihniyeti dusunmeyi kabul etmiyor onlar icin tek dogru hadis ve kuran. Ve peygamberinde bol karisi oldugundan diger musluman ulkeler 4 kadin almaktan hic cekinmiyor. Bizim kulturumuzde ki farkliliklar nedeniyle 2 kadin sacma gorunebilir ama evrensel bakmalisin.

        Nufusunuz azalmasin diye alin kismini bulup yazarmisin
        ···
  8. 6.
    +2
    insan okuyacak. Özet geç oc
    ···
  9. 5.
    +1
    Cariye neydi ne işe yarıyordu ? Cariye ye cinsel temasta aynı cezalar var mı ? Talmududa az çok okumuş biri olarak soruyorum, eğerki biliyorsanız bu yahudi olmayanlara uygulanan cezalara benzemiyor mu ? Tamam şeriat diyelim bunlarıda bilelimde bu zaten şariat dışına çıkmış, şeriata uymamış insanları kaşının ustunde gözün var deyipte cezalandırmaya benziyor. Şimdiki dönemlerde dil, ırk ayrımı daha fazla, ben mesala düşmanımdan herhangibi birinin ölmesi için ve ülkemede katkısı olacaksa, savaş ortamı doğmamış olsa dahi yalan söğleyebilirim, dinende sakıncası yok! Taşı da atarım, kafasını bile keserim. Bu tip kurallar anayasası şeriat olan toplumlarda uygulanabiliyor, evet sahit vs vs suç unsuru, peki bipolar, bipoları bilmiyorsanız araştırın lütfen, dönemi diye tehsiş koyabikecek ilacla alakası olmayan pigibolokların olmadığı toplumlarda, teşhisi kim koyuyor!
    Aslında bu şeriat yasası zinayı sıfırlamak, evliliği şart koşmak ve bu şekilde müslüman toplumun, ahlak kıssaslarının bozulmamasını sağlamak için, ibrati alem olsun diye uyğulanır, yani pek uygulanmaz! islami evliliği anlatmadan yani gülün kokusunu bilmeden, dikenini batırmak sizce insanları islamiyetten uzaklaştırmaz mı ?
    ···
  10. 4.
    0
    Adam ciddi ciddi anlatiyor lan bu isid mi ne kanka
    ···
    1. 1.
      0
      yazı alıntı. fekat hanefi için de, şafi için de, hanbeli için de nasıl olduğunu anlatıyor. bunun haricinde soru varsa alırım.
      ···
  11. 3.
    +1
    okumadım ama harbiden mantıklı beyler
    ···
    1. 1.
      0
      Uste gorunsun hakkini helal et usta

      Ulan böyle uzun yazılırmı olum seni recm ederler amk
      ···
    2. 2.
      0
      arada böyle pekekentliklerin olmasa iyi adamsın severım senı
      ···
  12. 2.
    +5
    affetmeniz de sizin için hayır vardır diyor Allah. ama yine de sen bilirsin.
    ···
    1. 1.
      +1
      olum gavatları korkutmasana

      edit: beşinci maddeyi kaldır birader millet ölü mü gibcek
      ···
    2. 2.
      0
      okumadım resimlere bakıp anladm
      ···
  13. 1.
    +5 -4
    Gün boyu bu başlık altından cevap vereceğim

    RECM CEZASI UYGULANMASI IÇIN GEREKLI SARTLAR

    1. Zina eden kadın veya erkeğin ergin olması.
    2. Akıllı olması. Akıl hastasına had uygulanmaz. Akıllı ve ergin bir kimse akıl hastası ile zina etse, yalnız kendisine had uygulanır.
    3. Evli olan gayrı müslime recm yerine değnek cezası uygulanır. Şâfiî ve Hanbelîlere göre pasaportla Islâm devletine gelen gayrî müslim yabancılara ne zina ve ne de içki içme cezası uygulanmaz.
    4. Zinanın zor kullanarak olmaması gerekir.
    5. Zinanın diri bir insanla olması gerekir.
    6. Zina edilen kadının da ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta olması gerekir.
    7. Zinanın bir şüpheye dayalı olmaması gerekir. Fasit nikahtan sonraki cinsel temasa had gerekmediği konusunda görüş birliği vardır. Velisiz veya şahitsiz evlenme gibi.
    Zinanın bir para karşılığında olması halinde Ebû Hanife'ye göre her ikisine de had cezası uygulanmaz. Çünkü bu durum bir mehir karşılığında nikâh akdine benzemektedir. Burada şüpheden dolayı had düşer. Ancak fiil haram olduğu için ta'zir uygulanır. Ebû Yusuf ve Imam muhafazid'e göre bu durumda da had cezası verilir (Ömer Nasuhi Bilmen, Istilâhât-ı Fıkhıyye Kâmusu, Istanbul 1968, III,197 vd.).
    8. Cinsel temasın önden olması. Arkadan ilişki yani livata için Ebû Hanîfe'ye göre yalnız ta'zir cezası uygulanır. Ebû Yusuf, Imam muhafazid ve Hanefiler dışındaki üç mezhebe göre ise livata haddi gerektirir. Yabancı bir kadına ön veya arka dışında karın, uyluk gibi başka bir yere temas ise yalnız ta'zîri gerektirir. Çünkü bu, şer'an kendisine bir şey takdir edilmeyen münker bir fiildir.
    9. Had cezalarının uygulanabilmesi için Islâm devletinin varlığı şarttır. Çünkü dârul-harp veya dârul-bağy (âsiler ülkesi) de had cezalarını uygulamaya Islâm devletinin velâyet yetkisi olmaz ve bu hükümleri uygulamaya gücü yetmez.
    10. Zina eden erkek veya kadının halen veya daha önce sahih nikâhla evlenmiş olması ve bu nikâh devam ederken eşiyle bir defa da olsa cinsel temasta bulunması şarttır. Böyle bir erkeğe "muhsan", kadına ise "muhsana" denir. Recm cezası için bu son niteliğin bulunması da gerekir.
    Recm için muhsan sayılmada erkek veya kadında şu yedi niteliğin bulunması gerekir: Akıllı olmak, ergin bulunmak, hür ve müslüman olmak, sahih nikâhla evlenmiş bulunmak ve bu nikâhtan sonra eşiyle guslü gerektirecek şekilde cinsel temasta bulunmak. Bu şartlardan herhangi birisi bulunmazsa ceza yüz değneğe dönüşür. Zina edenlerden birisi muhsan olur, diğeri bekâr bulunursa; bekâra yüz değnek, muhsan olana ise recm cezası uygulanır.
    Ebû Hanife ve Mâlik'e göre, bir erkek veya kadının muhsan sayılması için müslüman olması şarttır. Bu yüzden evli olan gayrı müslimlerin zinasına recm cezası uygulanmaz, çünkü recm, günahtan temizlenme yoludur. Zimmî ise günahtan temizlenmeye ehil değildir. Onun temizlenmesi ancak ahirette azapla gerçekleşir. Hz. Peygamber; Allah'a şirk koşan kimse muhsan değildir" (Zeylaî, Nasbü'r-Râye, III, 327) buyurmuştur. Bu görüşte olanlar için iki yahudinin Hz. Peygamber tarafından recmedilmesi olayı, Tevrat hükmüne göre olmuştur. Daha sonra bu neshedilmiştir (Zeylaî, a.g.e, III, 326; eş-Şevkânî, Neylül-Evtâr, VII, 92).
    Şâfiî, Ibn Hanbel ve Ebû Yusuf'a göre, recmin uygulanması için zina edenin müslüman olması şart değildir. Bir zimmî zina suçuyla Islâm mahkemesine gelse had uygulanır. Müslüman bir erkek zimmî bir kadınla evlenip cinsel temasta bulunsa, her ikisi de "muhsan" olur. Delil, Hz. Peygamber'in iki yahudiye recmi uygulamasıdır. "Dulun dul ile zinasında taşlama vardır" (Müslim, Hudûd,12-14; Ebû Dâvud, Hudûd 23; Tirmizî, Hudûd, 8) hadisinin genel anlamı da başka bir delildir. Diğer yandan zina bütün semavi dinlerde haram kılınmıştır (bk. eş-Şîrâzî, el-Mühezzeb, II, 267; Ibn Kudâme, el-Muğnî, Kahire 1970, VIII, 163; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-Islâmî ve Edilletüh, Dımaşk 1405/1985, VI, 43).
    Zina Suçunun Sâbit Olması:
    Zina, ya ikrarla ya da dört şahitle sabit olur.
    1. Ikrarla Tesbit:
    Zina ikrarında bulunanın akıllı, ergin olması ve zorlama altında bulunmaması gerekir. Ayrıca ikrarın dört defa yapılması gereklidır. Çünkü Mâiz b. Mâlik'e Allah elçisi dört defa ikrar esasını uygulamıştır. Hanefi ve Hanbelîlerin görüşü budur. Şâfiî ve Mâlikilere göre ise tek ikrar yeterlidir. Bunlar da işçinin kendi patronunun eşiyle zina etmesi olayına dayanırlar. Çünkü orada dört ikrardan söz edilmemiştir (Buhârî, Âhad,I, Şurüt, 9; Müslim, Hudûd, 25; el-Bâcî, el-Müntekâ, VII,135; Ibn Kudâme, el-Muğni, VIII, 191 vd.).
    Diğer yandan dört ikrarın ayrı meclislerde yapılması gerekir.
    2. Zinayı dört şahitle ispat: Zinanın müslüman, erkek, adaletli ve hür dört erkek şahitle ispat edilmesi gerekir (en-Nisâ', 4/15; en-Nûr, 24/4,13). Şahit sayısı dörtten az olur veya dördüncü şahit "sadece bunları bir yorgan altında gördüm" gibi kesin zinaya delâlet eden beyanda bulunmasa, ilk üç şahide "zina iftirası (kazf)" cezası uygulanır. Zina isnat edilenden had düşer. Çünkü Hz. Ömer, Muğîre (r.a)'in zinasına şahitlik eden üç kişiye zina iftirası cezası uygulamıştır (bk. ez-Zühayli, a.g.e., VI, 48; "Kazf" maddesi).
    Recm Cezasının Infazı:
    Zina ikrarla sabit olmuşsa recm uygulamasına devlet başkanı veya infaz görevlisinin başlaması gerekir. Şahitle sabit olması halinde ise infaza şahitlerin tamdıbının hazır bulunması ve ilk taşı onların atması şekliyle başlanır. Böylece herhangi bir şüphe, vazgeçme yanlışlık vb. tüm ihtimallerin ortadan kalkması ve adli hataya düşülmemesi için gerekli önlemler alınmıştır. Hz. Ali'den şöyle dediği nakledilmiştir: "Önce şahitler taş atmaya başlar, sonra devlet başkanı, sonra diğer insanlar" (Zeylai, a.g.e., III, 319 vd.; es-Şevkânî, a.g.e., VII,108). Bekârların zinasında ise değnek cezasına şahitlerin başlaması gerekmez. Çünkü onlar bunun usul ve şeklini bilmeye bilirler ve bu durum zulme yol açabilir.
    Recm cezası, ibretli olması için bir meydanda erkek ayakta, kadın ise tercih edilen görüşe göre göğsüne kadar bir çukura sokularak kendisine ölünceye kadar küçük taşlar atılmak suretiyle infaz edilir. Hz. Peygamber'in Gâmidiyeli kadın için, göğsüne kadar bir çukur açtırdığı nakledilir (Zeylaî, a.g.e., III, 325; eş-Şevkânî, a.g.e., VII, 109).
    Recmle öldürülen kimse yıkanır. Kefenlenir, cenaze namazı kılınır ve defnedilir. Çünkü Hz. Peygamber, recmedilen Mâiz için Kendi ölülerinize yaptığınız şeyleri ona da yapınız" (Zeylai, a.g.e, III, 320) buyurmuştur.


















































    Tümünü Göster
    ···