/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +3
    Öncelikle bunu daha iyi anlayabilmeniz için maddeler halinde yazacağım

    1.Öncelikle Hz.muhafazid ölünceye kadar bu yolculuk sırasında karşılaştığı olaylardan ve rahipten hiç sözetmemiştir.

    2.Madem bu bilgiyi Rahip Bahira biliyorda, onun en yakınları, akrabaları, çevresi, büyükleri, Mekke ve Medine’deki Kitap Ehli’nin neden hiç ilgisi ve bilgisi olmamıştır?

    3.Bu olay yaşanırken kervandaki insanların hiç mi ilgisini çekmedi.

    4.Yine bir rivayete göre Hz muhafazid Mekke'den Şam'a geleseye kadar taşların ve ağaçların Hz. muhafazid’i selamlayıp ona secde ettiğini, bulutun onu gölgelendirdiğini bu insanlar görmediği halde Rahip nasıl gördü ve anladı?

    5.Yolculuğa katılan kabile islam çağrısı yapıldığında onun peygamberliğine yetişenler bunu hatırlayarak neden islam çağrısını kabul etmediler? Neden muhafazid’i yanında zütüren ve sözde olaya tanık olan Ebu Talib kendisi ona inanmadı ve bundan kimseye söz etmedi?
    ···
  2. 2.
    -3
    Kendi kendine rez almis amk
    ···
  3. 3.
    +1 -1
    Rahip Bahira meselesini az çok bileniniz vardır

    Meselenin kısaca özeti şudur.
    ''Hz muhafazid tahmini 12-13 yaşlarında iken amcası Ebu Talip ile birlikte Şam ticaret kervanına katılmıştı. Şam'ın Busra kasabasına gelindiğinde hristiyan bi rahip olan Bahira kervanı durdurup onlara yemek ikram etti. Yemek sonrasında Peygamberimizle konuştu, ona sorular sordu. Aldığı cevaplardan, fiziksel özelliklerinden ve hatta peygamberlik mührünü görmesinden ötürü onun Allah’ın göndereceği son peygamber olduğunu anladı. Çünkü gelecek son peygamber ve ona ait özellikler Tevrat ve incil’de bildirilmişti. Bu nedenle Şam’daki Yahudi ve Hristiyan bilginler, Hz. muhafazid’i tanıyarak kıskançlıklarından ona zarar verebilirlerdi. Rahip Bahîra bu endişesini Ebu Talip’e anlattı ve onu Şam’a zütürmemesini istedi. Ebu Talip bu uyarıyı dikkate alarak alışverişini orada yaptı ve Peygamberimiz ile Mekke’ye döndü.''

    Benim size aktaracağım konu ise bunun tamamıyla yalan bir hadise olduğuyla alakalıdır.
    ···
  4. 4.
    +2
    6. Bütün bunları insanlar gördüğü ve bildiği halde, Rasulullah dini tebliğe başladığı zaman tepki gösterenler neden bu olayı gündeme getirmemiştir? Neden bu kadar tepki görüp yalnız kalırken ve sıkıntılarla karşılaşırken, bunu bilenlerden biri çıkıp olayı hatırlatmamış ve inanmaları gerektiğini söylememiştir? Bu kadar harika halleri görülen bir insana niçin hemen inanıp itaat etmemişlerdir?

    7.Acaba bu muhteşem olayları görenlerin en azından Mekke’ye dönünce bütün halka olanları anlatması ve Rasulullah tebliğe başlayınca zaten kabule hazır olan büyük bir kitlenin birden islam’ı kabul etmesi gerekmez miydi?

    8. Bu kadar olağanüstü halleri yaşayan ve bilgi sahibi olan Hz. Peygamber Hira’da ilk vahye muhatab olduğunda neden şok oldu? Önceden bu halleri yaşayıp bazı bilgilere sahip birisi olarak bunu soğukkanlılıkla karşılaması gerekmez miydi?

    9. Rahip, Hz. Peygamber’in tanınıp kendisine zarar verilmesinden korkarak geri gönderilmesini sağlıyor. Oysa Hz. Peygamber daha sonra Hatice adına Şam tarafına ticaret kervanları düzenleyip, bizzat başlarında bulunuyordu. Bu ikisi nasıl bağdaşır? O yaşlarda yabancı yerlere gitmesi tehlikeli olan Hz. muhafazid için genç yaşlarında aynı tehlike mevcut değil miydi?

    10.Rivayetlerden anlaşıldığına göre bu yolculuk, Hz. Peygamber henüz 13 yaşında, Ebu Bekir de 11 yaşında iken olmuştur. Bilal bu yolculuğa katılmadığı gibi, Ebu Bekir’le de henüz bir ilgisi yoktur. Hatta Bilal henüz doğmamıştır. Hz. Peygamber’den iki yaş küçük olan Hz. Ebu Bekir’in Hz. muhafazid’e korumalık yapmak için zaten yaşı elverişli değildi.
    ···
  5. 5.
    +1
    11.Ayet, “Ey inananlar! Yoldan çıkmış/fasık biri size bir haber getirirse, onun içyüzünü araştırın, yoksa bilmeden bir millete kötülük edersiniz de sonra ettiğinize pişman olursunuz.” (49 Hucurat/6) dediği halde, Peygamberlik gibi önemli bir konuda Müslüman olmayan birinin şahitliğine nasıl itibar edilir?

    12. Hz. muhafazid’ten önce nice peygamberler geldi geçti ama hiçbirine ağaçlar ve taşlar secdeye kapanmadığı, onları ağaçlar ve bulutlar gölgelendirmediği, çocuk yaşta peygamberliklerini kimse tanımadığı ve öldürmek için insanlar seferber olmadığı halde, neden Hz. Peygamber için bütün bunlar olmaktadır? Ağaçların, taşların, hayvanların bir insana secde etmesi tevhide ve Allah’ın sosyal yasalarına aykırı değil midir? ( -Allah, yerde ve göklerde olan herkesin/herşeyin kendisine secde ettiğini söyler. Mesela bakınız, Rad, 15, Nahl, 49, Hac, 18 )

    13. Ve nihayet Kur’an’ın “Sen, sana bu Kitab’ın verileceğini ummazdın. O ancak Rabbinin bir rahmetidir... ”(28 Kasas/86) “işte sana da buyruğumuzla Cebrail'i gönderdik; sen önceden Kitap nedir, iman nedir bilmezdin... ”(42 Şura/52) gibi ayetler, Hz. muhafazid’in böyle bir olayı yaşadığını yalanlamaktadır. Çünkü böyle bir olayı yaşasaydı, en azından peygamber olacağına ilişkin bilgisi ve beklentisi olurdu. Kur’an ise, böyle bir bilgisinin ve beklentisinin olmadığını söylemektedir.
    ···
  6. 6.
    +1
    Peki maddeler halinde bunlardan bahsettik peki yukarıda bahsettiğim bu olay uydurma safsata bir olay mıdır?

    Hayır değildir.

    Bu olay bizzat Hz.isa tarafından yaşanmış ama sanki Hz.muhafazid yaşamış izlenimi verilmiş bir olaydır.

    Hz isa'nın başından geçen olaya bir bakalım :
    “1.isa, kral Herodes zamanında, Yahudiye’nin Beytlehem şehrinde doğduğu zaman, Kudüs’e müneccimler geldiler
    2. Ve şöyle dediler: “Yahudilerin yeni doğan kralı nerede? Çünkü doğuda onun yıldızını gördük ve ona secde etmeye geldik.”
    3. Bunu işitince kral Herodes ve onunla birlikte bütün Kudüs telaşlandı.
    4. Herodes halkın bütün başkahinlerini ve yazıcılarını biraraya toplayarak onlardan Mesih’in nerede doğacağını soruşturdu.
    5. Yahudiye’nin Beytlehem’inde, cevabını verdiler, çünkü peygamber tarafından şöyle yazılmış bulunmaktadır:
    6. Ve sen ey Beytlehem, Yahuda diyarı, başlıca Yahuda şehirleri arasında en önemsizi kuşkusuz sen değilsin; çünkü kavmim israil’e çobanlık edecek önder senden çıkacaktır.”
    7. Bunun üzerine Herodes müneccimleri gizlice çağırttı ve onlardan yıldızın ne zaman gözüktüğünü iyice öğrendi.
    8. ve şöyle diyerek onları Beytlehem’e gönderdi: “Gidin, çocuk hakkında tam bilgi alın. Onu bulduğunuz zaman bana bildirin ben de gelip ona secde edeyim.”
    9. Kralın bu sözleri üzerine müneccimler yola çıktılar ve baktılar ki, doğuda gördükleri yıldız önlerinde gitmektedir, yıldız çocuğun bulunduğu yerin üzerine gelince durdu.
    10. Yıldızı görüp büyük bir sevince kapıldılar.
    11. Eve girip, çocuğu anası Meryem ile birlikte buldular ve yere kapanarak ona secde ettiler ve hazinelerini açarak, ona hediye olarak altın, günlük ve mür sundular.
    12. Daha sonra, rüyada kendilerine Herodes’in yanına dönmemeleri bildirildiğinden, başka bir yoldan ülkelerine döndüler.
    13. Onlar yola çıktıktan sonra Rabbin meleği, Yusuf’a(1) rüyasında görünüp, şöyle dedi: “Kalk, anası ile çocuğu al ve Mısır’a kaç. Ben sana söyleyinceye kadar orada kal, çünkü Herodes çocuğu yok etmek için arayacaktır.
    14. Yusuf kalktı, gece annesiyle çocuğu aldı ve Mısır’a kaçtı.
    15. Herodes’in ölümüne kadar orada kaldı. Böylece peygamber aracılığı ile Rabbin bildirdiği şu sözler yerine gelmiş oldu: “Oğlumu Mısır’dan çağırdım.” (Matta, 2/1-15 )

    Görüldüğü gibi Şam’daki Bahira yerine Kudüs’teki Yusuf, Bulut yerine Yıldız, Rum diyarından adamlar yerine Rum kral’ının müneccimleri, ticaret kafilesindekiler yerine Meryem ve isa, Kudüs yerine Mekke figür olarak kullanılmıştır. incil’in anlattıklarının devamında Kral ölüyor, Yusuf, korkusundan Kudüs’e değil, Meryem ve isa ile beraber Celile’ye dönüyor ve Nasıra’ya yerleşiyor. (Matta, 1/19-23) Bahira olayında da muhafazid’in yanına Bilal verilerek kurtulması için Mekke’ye gönderiliyor.
    Tümünü Göster
    ···
  7. 7.
    +1
    Bi sen akıllısın amk keli dediğinizi duyar gibiyim. Bunu ilk kez açıklayan ilk kez söyleyen ben değilim dönemin önemli alimlerinden olan muhafazid Gazali'nin bu olay hakkındaki yorumu:

    Nitekim Fıkhu’s-Sîre yazarı muhafazid Gazali, Rahip Bahira olayını anlatan rivayetlerde, anlatılan olayın bazıları tarafından Buda’nın ve Hz. isa’nın düşmanları tarafından arandığını anlatan olaylarla benzerlik taşıdığını söylediklerini ve dolaylı olarak içine sinmediğini belirtmektedir.
    ···
  8. 8.
    +1
    Neyse son olarak finale bağlıyorum.

    Bu rivayetlerin tarihe ve realitelere aykırı, abartmalarla dolu, senedi çürük olup yüceltmeci zihniyet tarafından incil’den uyarlanarak Hz. muhafazid için kullanıldığı anlaşılmaktadır. Kaldı ki Rasulullah’ı çocuk yaşta bir papazla irtibatlandırmanın, islam’ı lekeleyip, Rasulullah’ın küçüklüğünden itibaren Kitap Ehli’nden bilgi aldığını iddia ederek islam’ın Yahudilik ve Hıristiyanlıktan devşirme bir din olduğunu göstermek isteyenlerin ekmeğine yağ sürmekten başka hiçbir yararı yoktur.

    Nitekim Kur’an’ın Allah’ın vahyi olduğunu kabul etmeyen ve muhafazid’in Yahudilik ve Hıristiyanlıktan islam’ı devşirdiğini iddia eden kimi oryantalistler(3) , Kur’an’ın, Kitap Ehli ve Orta Doğu kültürlerinden muhafazid’in derleyip şaheser bir anlatımla meydana getirdiği bir kompozisyon olduğunu iddia etmektedirler.(4) Örneğin, fanatik Fransız oryantalistlerden Baron Carra De Vaux, yazdığı Bahira Kur’anı kitabında bunu seslendirerek Kur’an’ın Bahira’nın öğrettiği bilgiler olduğunu iddia etmektedir. Yine onlardan biri olan Corci Zeydan, yazdığı tarihsel hikaye ve romanlarında Müslümanların Kuzey Arabistan bölgesinde yaptıkları fetihlerde başrolü oradaki manastırlarda görev yapan rahiplerin oynadığını ve bütün faziletin onlara ait olduğunu ileri sürmektedir. Şüphesiz Rahip Bahira senaryosu da bu gibilere ballı kaymak bir malzeme vermektedir.
    ···
  9. 9.
    0
    Güzel yazı bravo!
    Bu gibi saçma sapan abartılı hikayelere hiç inanmamıştım
    ···