-
1.
+41 -19hakkında ne düşünüyosunuz sayın müslüman kardeşlerim ?
AHZAB - 50.
Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kıldık. Ayrıca, diğer mü'minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber'e bağışlayan, Peygamber'in de kendisini nikahlamak istediği herhangi bir mü'min kadını da (sana helal kıldık.) Mü'minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
Bu sitelerden bakabilirsiniz ;
http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx
http://www.kuran.gen.tr/?...ddle&kid=1&sid=33 -
2.
+3 -2ahzab 51 de ise peygamberin dilediğini alıp, dilediğini bırakması ve kendisine günah olmaması belirtiliyor.
AHZAB 51.
Ey muhafazid! Bunlardan (hanımlarından) dilediğini geri bırakırsın, dilediğini yanına alırsın. Uzak durduklarından dilediklerini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Bu onların gözlerinin aydın olması, üzülmemeleri ve hepsinin de kendilerine verdiğine razı olmaları için daha uygundur. Allah kalplerinizdekini bilir. Allah hakkıyla bilendir, halimdir. (Hemen cezalandırmaz, mühlet verir.) -
-
1.
+1 -3Tek bir cevap yazacam daha doğrusu kendimi yormayacam zaten anlamak isteyen bu fesat düşünceleri direk olarak buraya yazmaş kardeşim. Sadece Ahzab 51 e cevap verelim. Diğerlerine de verirdim de vaktim yok anlıyorum ki karşımdakilere bunları açıklamaya gerekte yok.
islam’da birden fazla eşli olanların vaktini onlara eşit olarak paylaşması farzdır. Hz. Peygamber (asm) ise böyle bir zorunluluktan muaf tutulmuştur. Hem maddî hem manevî bir devlet reisi olarak ailesine karşı olduğu gibi topluma karşı da çok büyük görevleri vardı. Böyle yoğun bir çalışma temposu içerinde bulunan elçisine -imkân bulamadığı takdirde- ailesine ayırdığı vaktini eşit bir şekilde taksim etmek zorunda olmadığına dair tolerans tanımasının garipsenecek hangi tarafı vardır? Bu toleransı Hz. Peygamber (asm) kendi kendine tanımıyor, Allah ona tanıyor. Üstelik, tanınan bu ruhsata rağmen, Hz. Peygamber (asm) kendi tercihini yine de “vaktini eşleri arasında eşit ayırma” yönünde kullanmış ve bu tavrı eşlerini daha da sevindirmiştir.
Allah’a ve Resulullah (asm)’a iman eden kimsenin bundan rahatsızlık duyulacak bir şey algılaması söz konusu olmaz. Bu konuya itiraz edenler Hz. Peygamber (asm)’e iman etmemiş kimselerdir.
Özetle, Allah, Hz. Peygambere eşlerinin yanında kalması hususunda eşit davranmaya mecbur etmediği halde, Hz.Peygamberin yine de prensip olarak bu eşitliğe riayet etmesinden dolayı hanımları sevinmişlerdir. (bk. Razî, ilgili ayetin tefsiri) -
-
1.
0Madem bu kadar işi var, daha az nikah kıysın kardeşim o kadar eş zorunlu mu?
-
1.
-
2.
+1 -1ahzab 51 i tam olarak idrak edememişsin sanırım... ayette dilediğin kadını alırsın dilediğini geri bırakırsın yazıyo. sen ise bana eşlerine eşit vakit ayırmasından muaf tutulduğunu anlatıyosun... lütfen iyi oku ayeti.
-
-
1.
0Önce şunu söyleyebiliriz ki, söz konusu ayette mevzu edilen hanımların hepsi de artık çocuk doğurmaktan kesilmiş bir yaştaydı. Yani çocukla ilgili bir problem söz konusu olamazdı. Kaldı ki Hz. Peygamber (a.s.m) onların hiç biriyle evlenmemiştir. Belki de bu ilahî ifadeler, hicret edip geldikleri için onları onure etmiştir.
Ancak, Hz. Peygamber (a.s.m)’in kızını, amcasının oğlu olan Hz. Ali (ra) ile evlendirmiş olması da bu yakın akraba evliliğinin -propagandası yapıldığı gibi- zararlarının olmadığını göstermektedir.
Ahzab Suresi'nin 50. ayetinde Hz. Peygamer (a.s.m)’in amca kızıyla, dayı kızıyla, hala kızıyla ve teyze kızıyla evlenebileceği hususu seslendirilmiştir. Bu ise insanların bu derecedeki yakınlarıyla evlenebileceklerine bir ruhsattır. Ve dolaylı olarak (yaygın kanaatin aksine) bu yakın evlilikten ötürü çocuklarda anormal bir durumun olmayacağına işaret edilmiştir.
Öyle tahmin ediyoruz ki, ciddî, samimî ve dürüst istatistikler yapılsa, akraba evliliğinden doğanların, akraba olmayan evliliklerden doğanlardan daha fazla anormal bir durum sergilemedikleri görülecektir.
-
1.
-
3.
-1Hani Allah iyi biriydi. Şuan ayrımcılık oluyor bu
diğerleri 1 -
1.
-
3.
+3 -1ve Hz. muhafazid evlatlığının karısını, kendi karısı yaptıktan sonra ahzab 52 iner...
AHZAB 52.
Bundan sonra, güzellikleri hoşuna gitse bile, başka kadınlarla evlenmek, eşlerini boşayıp başka eşler almak sana helal değildir. Ancak sahip olduğun cariyeler başka. Şüphesiz Allah her şeyi gözetleyendir. -
4.
0gece tekrar giriş yapacağım umarım bu konu hakkında bilgi sahibi bir mümin bizleri aydınlatacak bir entari girmiş olur bu başlığa... saygılar sözlük halkı.
başlık yok! burası bom boş!