-
1.
+41 -19hakkında ne düşünüyosunuz sayın müslüman kardeşlerim ?
AHZAB - 50.
Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kıldık. Ayrıca, diğer mü'minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber'e bağışlayan, Peygamber'in de kendisini nikahlamak istediği herhangi bir mü'min kadını da (sana helal kıldık.) Mü'minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
Bu sitelerden bakabilirsiniz ;
http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx
http://www.kuran.gen.tr/?...ddle&kid=1&sid=33 -
2.
+5Cevaplasanıza amk niye kimse cevaplamıyor yok mu bir mümin burada
-
3.
+3şaaaaaaaaaaak
-
4.
+4 -1düpedüz haksızlık bu!
-
5.
+3Kolonya
-
6.
+2müslüman degilim ama belki peygamberi siniyorlardir kanka
-
7.
+3 -1ve Hz. muhafazid evlatlığının karısını, kendi karısı yaptıktan sonra ahzab 52 iner...
AHZAB 52.
Bundan sonra, güzellikleri hoşuna gitse bile, başka kadınlarla evlenmek, eşlerini boşayıp başka eşler almak sana helal değildir. Ancak sahip olduğun cariyeler başka. Şüphesiz Allah her şeyi gözetleyendir. -
8.
+2Adam ayeti koymuş, oraya daha neyini inkar ediyorsun, amk beyin fakirleri.
üşenme al bir kuran aç bak bakalım o ayette neler yazıyor, tutuyor mu tutmuyor mu?
bir şey hoşunuza gitmeyince hemen auuv. giberim sizin ananızı. adam olucaksınız. -
9.
+1Kuzenini gibmeyen bi ben kaldım galiba amk
-
10.
+2 -1Cevaplayın lan zorla çıkardığınız anlamlarla bilimsel mucize diye bik bik ötüyorsunuz
Akraba sonucu doğan mutant bebekleri cenab-ı hak bilmiyor muydu da kuzenle evliliği helal kıldı ha?
https://www.haberler.com/...kor-etti-11242609-haberi/ -
11.
+1Sana da kuzenin helal. istersen evlen. Haram değil
-
12.
+3 -2ahzab 51 de ise peygamberin dilediğini alıp, dilediğini bırakması ve kendisine günah olmaması belirtiliyor.
AHZAB 51.
Ey muhafazid! Bunlardan (hanımlarından) dilediğini geri bırakırsın, dilediğini yanına alırsın. Uzak durduklarından dilediklerini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Bu onların gözlerinin aydın olması, üzülmemeleri ve hepsinin de kendilerine verdiğine razı olmaları için daha uygundur. Allah kalplerinizdekini bilir. Allah hakkıyla bilendir, halimdir. (Hemen cezalandırmaz, mühlet verir.) -
-
1.
+1 -3Tek bir cevap yazacam daha doğrusu kendimi yormayacam zaten anlamak isteyen bu fesat düşünceleri direk olarak buraya yazmaş kardeşim. Sadece Ahzab 51 e cevap verelim. Diğerlerine de verirdim de vaktim yok anlıyorum ki karşımdakilere bunları açıklamaya gerekte yok.
islam’da birden fazla eşli olanların vaktini onlara eşit olarak paylaşması farzdır. Hz. Peygamber (asm) ise böyle bir zorunluluktan muaf tutulmuştur. Hem maddî hem manevî bir devlet reisi olarak ailesine karşı olduğu gibi topluma karşı da çok büyük görevleri vardı. Böyle yoğun bir çalışma temposu içerinde bulunan elçisine -imkân bulamadığı takdirde- ailesine ayırdığı vaktini eşit bir şekilde taksim etmek zorunda olmadığına dair tolerans tanımasının garipsenecek hangi tarafı vardır? Bu toleransı Hz. Peygamber (asm) kendi kendine tanımıyor, Allah ona tanıyor. Üstelik, tanınan bu ruhsata rağmen, Hz. Peygamber (asm) kendi tercihini yine de “vaktini eşleri arasında eşit ayırma” yönünde kullanmış ve bu tavrı eşlerini daha da sevindirmiştir.
Allah’a ve Resulullah (asm)’a iman eden kimsenin bundan rahatsızlık duyulacak bir şey algılaması söz konusu olmaz. Bu konuya itiraz edenler Hz. Peygamber (asm)’e iman etmemiş kimselerdir.
Özetle, Allah, Hz. Peygambere eşlerinin yanında kalması hususunda eşit davranmaya mecbur etmediği halde, Hz.Peygamberin yine de prensip olarak bu eşitliğe riayet etmesinden dolayı hanımları sevinmişlerdir. (bk. Razî, ilgili ayetin tefsiri) -
-
1.
0Madem bu kadar işi var, daha az nikah kıysın kardeşim o kadar eş zorunlu mu?
-
1.
-
2.
+1 -1ahzab 51 i tam olarak idrak edememişsin sanırım... ayette dilediğin kadını alırsın dilediğini geri bırakırsın yazıyo. sen ise bana eşlerine eşit vakit ayırmasından muaf tutulduğunu anlatıyosun... lütfen iyi oku ayeti.
-
-
1.
0Önce şunu söyleyebiliriz ki, söz konusu ayette mevzu edilen hanımların hepsi de artık çocuk doğurmaktan kesilmiş bir yaştaydı. Yani çocukla ilgili bir problem söz konusu olamazdı. Kaldı ki Hz. Peygamber (a.s.m) onların hiç biriyle evlenmemiştir. Belki de bu ilahî ifadeler, hicret edip geldikleri için onları onure etmiştir.
Ancak, Hz. Peygamber (a.s.m)’in kızını, amcasının oğlu olan Hz. Ali (ra) ile evlendirmiş olması da bu yakın akraba evliliğinin -propagandası yapıldığı gibi- zararlarının olmadığını göstermektedir.
Ahzab Suresi'nin 50. ayetinde Hz. Peygamer (a.s.m)’in amca kızıyla, dayı kızıyla, hala kızıyla ve teyze kızıyla evlenebileceği hususu seslendirilmiştir. Bu ise insanların bu derecedeki yakınlarıyla evlenebileceklerine bir ruhsattır. Ve dolaylı olarak (yaygın kanaatin aksine) bu yakın evlilikten ötürü çocuklarda anormal bir durumun olmayacağına işaret edilmiştir.
Öyle tahmin ediyoruz ki, ciddî, samimî ve dürüst istatistikler yapılsa, akraba evliliğinden doğanların, akraba olmayan evliliklerden doğanlardan daha fazla anormal bir durum sergilemedikleri görülecektir.
-
1.
-
3.
-1Hani Allah iyi biriydi. Şuan ayrımcılık oluyor bu
diğerleri 1 -
1.
-
13.
0Akraba evliliği takunu çıkarınca sorun çıkarıyor genelde. eskiden aynı köyde sürekli kız alıp veriyorlardı. sadece kuzenler evlense neyse onların babaları, anaları, dedeleri, neneleri de aynı şekilde evlenmiş. Sonunda soyda ne kadar gen hastalığı varsa çıkıyordu. Kur'an açık net yazmış akraba evliliği haram değil, günümüz şartlarında risklerini artık bildiğimiz için kaçınmakta yarar var. Ama olmuyorsa her 2 taraf razı geldikçe isteyen evlenir, bize de tak yemek düşer.
-
14.
0Allah peygambere özel hüküm sunuyor. Muaf tutuyor ama biz onu 1200 sene sonra okuyup tartışıyoruz.
Ölüp gideceniz oğlum işte. Ölmeyi zütünüz yemiyor. Bu kadar uğraş boşa olamaz falan diye düşünüyorsunuz. Bi gib yok müdür öbür tarafta -
15.
0"amca kızı gel gibişek"
bu da bizim imtihanımız dalga geçmeyin -
16.
0Geri zekalı arkadaşım helal deyince sen nikahsız gibilebiliyo falan mı zannediyorsun. Bu kadar Aptal olmak için çok uğraştın mı
-
17.
0Medeni Kanunda da kuzenlerle evlenme konusunda sorun yoktur. Haydi pozitif hukuka da saldır o vakit
-
18.
0Kuzenini haram olduğu için gibemiyorsun da sana da mı helal kılınmasını istiyorsun
-
19.
0Lan herkese kuzeniyle nikah oluyo zaten
-
20.
0Cevaplasanıza lan hadi ?? Akraba evliliği tüm bilim otoritelerince zararlı değil mi ??? eeee ?
başlık yok! burası bom boş!