1. 26.
    0
    @45 nikah yoksa gibişmek günah panpa

    eğer karıya gidicek kadar azdıysan 31 çkmek günah değil
    ···
  2. 27.
    0
    @47 Allah hep vardı biz yoktuk
    ···
  3. 28.
    0
    @49 ben niye bill gates değilim
    ···
  4. 29.
    0
    @52 allahsız demiyoruz dinsiz diyoruz
    ···
  5. 30.
    0
    @51 alsana tefsir

    Ahzab suresi, 53. Ayet- "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine vaktine bakmaksızın ve yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağırıldığınız vakit girin. Yemeği yediğinizde de hemen dağılın. Sohbet etmek için de izinsiz girmeyin. Çünkü bu haliniz peygambere eziyet veriyor, ama o sizden utanıyor. Fakat Allah gerçeği söylemekten utanmaz. Hem O'nun hanımlarına bir ihtiyaç soracağınız vakit de perde arkasından sorun. Böyle yapmanız hem sizin kalbleriniz ve hem de onların kalbleri için daha temizdir. Hem sizin Resulullah'a eziyet etmeye hakkınız yoktur. Ondan sonra hanımlarını da ebediyyen nikâh edemezsiniz. Çünkü bu Allah katında çok büyük bir günahtır."
    Ahzab suresi, 53. Ayet tefsiri- "Ey iman edenler! Size izin verilmedikçe peygamberin evine girmeyin... " Ümmetin Peygamber ile ilgili durumu iki şekildedir:
    Birisi Peygamberle başbaşa olduğu durumdur. O zaman vacip olan onun rahatsız etmemektir. işte bu sûrenin 53. âyeti olan "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine yemeğe çağrılmaksızın vakitli-vakitsiz girmeyin" emri ile bu, beyan buyuruluyor.
    ikincisi ise Peygamber (s.a.v.) insanların arasında bulunduğu esnadadır. O zaman vacip olan da ona hürmet göstermektir. Yine bu sûrenin 56. âyeti" olan "Ey iman edenler! Siz de ona salat ve selam getirin" ayetiyle de bu beyan buyruluyor.
    Nur Sûresi'nde de "Ey iman edenler! Kendi evlerinizden başka evlere izin alıp sahiplerine selam vermeden girmeyin." (Nur, 24/27) buyurulmuş, kendi evlerinizden başka evlere sahiplerinden izin almaksızın girmeyiniz diye yasaklama getirilmişti. Bu hüküm genel nitelikli olduğu için, elbette Peygamberin evlerini dahi kapsıyordu.
    Fakat "Peygamber müminlere canlarından ileridir. Onun eşleri de müminlerin anneleridir." (Ahzab, 33/6) buyurulmakla, Peygamberin müminlere canlarından daha ileri ve hanımlarının onların anneleri olması, müminlerin Resulullahı'ın evine kendi evleri gibi izin almaksızın girebilmelerine caizlik verecek zannedilebilirdi.
    işte bu ayet hem böyle bir zanna yer olmadığını anlatıyor, hem bu vesileyle Resulullah'ın eşlerine "hicab"ı (tesettürü) emrediyor, hem de müminlerin anneleri olmalarının mânâsını açıklıyor.
    Âyetten anlaşıldığına ve ibnü Abbas'tan rivayet olunduğuna göre, birtakım kimselere zaman zaman Resulullah'ın evinde yemek yediriliyordu. Bunlar bazen, yemekten önce yetişinceye kadar bekliyorlar, yemekten sonra da hemen çıkıp gitmiyorlar, Resulullah (s.a.v.) sıkılıyordu, bu ayet nazil oldu. Hz. Zeyneb ile evlendiği zaman yapılan düğün yemeğinde nazil olduğu da Buharî, Tirmizî ve başka kitaplarda Hz. Enes'ten rivayet olunmuştur. Sizin için yemeğe izin verilmedikçe, denilmeyip denilmesi, izin kelimesinin içine davet manasını da yüklemek içindir. Beydâvî'nin ifadesine göre bu mânâ yüklemenin sebebi de, izin verilse bile yemeğe çağrılmadan varmanın güzel olmayacağına işaret etmek içindir. Yemek zamanına bakmaksızın veya yemeğin olmasını gözetmeksizin veya gözetmemek üzere girmeyin.
    iNÂ, bir şeyin zamanı gelip çatmak, yahut bir şey kemaline erip yetişmek mânâlarına gelir. Burada ikisiyle de tefsir edilmiştir. Bu "bakmaksızın" kaydı "Girmeyiniz" fiilinin fâilinden haldir. Yani zamanı gözetmemeniz, beklememeniz üzere, size yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağrıldığınız zaman da girin. Zamanından önce de olsa girin. Fakat yemeği yediğiniz zaman da hemen dağılın. Hiç durmayın. Söz dinlemek veya sohbet etmek üzere izin verilmedikçe girmeyin. Bu da üzerine atfedilmiştir.
    Bizim anlayışımıza göre, bu kaydın yararı, yemekten başka maksatlar için de izinsiz girmenin yasaklığını genellemektir. Çünkü o izinsiz, zamansız giriş ve duruş Peygambere eziyet veriyordu. Evini daraltıyor, ev halkını sıkıyordu; fakat sizden utanıyor, girmeyin çıkın demekten sıkılıyordu. Halbuki Allah gerçeği söylemekten çekinmez, sıkılmaz.
    Yani Nûr Sûresi âyeti gereği, başkasının evine izinsiz girenlerin ve ihtiyaçtan fazla duranları çıkarılması bir haktır. O halde Allah'ın söylediği gibi söylemekten sıkılmamak gerekir. Şayet size "Geri dönün' denilirse dönüp gidin. Bu sizin için daha temizdir." (Nûr, 24/28) izin ile girdiğinizde de kadınlara bir meta, gerekli bir şey soracağınız veya isteyeceğiniz zaman artık onlara bir "hicab", yani görülmelerine engel bir perde, bir siper arkasından sorun.
    Bundan böyle "harem", farz kılınmışıtır ki, o zamana kadar Araplar da adet değildi. Öyle yapmanız, izinsiz girmemek, çabuk dağılmak, hareme soracağınızı perde arkasından sormak hem sizin kalbleriniz, hem onların kalbleri için daha fazla temizliktir. Şeytanî düşüncelerden, vesveselerden uzaklaşırsanız, hem kadınların, hem erkeklerin iffet ve ismet hisleri daha fazla yükselir, edeb, nezihlik, takva, hürmet gösterme artar.
    Hem Resulullah'ı üzmeniz, incitmeniz sizin için doğru ve caiz olamaz. Ona hak ve yetkiniz olmadığı gibi, size yaraşmaz ve hakkınızda iyi olmaz. Onun için onu incitmesi düşünülen durumların ve hareketlerin hepsinden sakınmalı hiçbirini caiz görmemelisiniz. Onun arkasından, yani vefatından sonra hanımlarını nikahlamanız asla olamaz. işte onların müminlerin anneleri olmalarının asıl mânâsı budur. Öz anneler gibi nikahlarının ebediyen caiz olmamasıdır.
    Çünkü o günah, Peygamberi üzmek, buna dahil olmak üzere o vefat ettikten sonra hanımları ile nikahlanmak günahı Allah katında çok büyük bulunuyor. Peygambere kasten eziyet etmek inkâr olduğu gibi, hanımları ile nikahlanmayı, helal saymak da öyledir. Resulullah, vefatında da Allah katında öyle muazzam ve öyle saygı gösterilmesi vacip olandır.
    Tümünü Göster
    ···
  6. 31.
    0
    @55 o peygamberlerde Allah' inannıyor ve Allahın indirdiği son kitap onlarıda kapsıyor onlarında son peygambere uymaları gerekiyor

    Edit: şakirt değilim
    ···
  7. 32.
    0
    @57 bencede
    ···
  8. 33.
    0
    @61 arkadan girmek günah.

    onu bilmiyrom ama intihar edersen ömür boyu cehennem
    ···
  9. 34.
    0
    @64 "allah'ın yalnızca muhafazid'in özel yaşdıbına yönelik, geriye kalan insanoğluna hiçbir şekilde hitap etmeyen ayetler göndermesi, kuran'ın tüm zamanlara "indirilme" iddiasını çürütür" peygamberin tabi diğer insanlardan farkı olcak bu Kuran'ın tüm zamanlara "indirilme" iddiasını çürütmez.

    Peygamberle özel ilgilenmiştir orası doğru
    ···
  10. 35.
    0
    @66 tanrı insanı yarattı tabi, insan olmasada Allah ztn var olucak fakat insan olmuyucaktı
    ···
  11. 36.
    0
    @68 "... Çünkü bu haliniz peygambere eziyet veriyor, ama o sizden utanıyor. Fakat Allah gerçeği söylemekten utanmaz." Allah sahaberle bunları kuran yoluyla iletmiş buraya mı takıldın ?

    o zamanda olaylar nerde geçiyorsa oralardan bahsetmiş oralardan örnek vermiş ordaki örnekleri norveçli anlamıyıcak kadar salak mı?
    ···
  12. 37.
    0
    @69 sen neye inanıyosun kendinin tanrı olduğuna mı?
    ···
  13. 38.
    +1 -1
    @73 kuran'da herşey yazmaz ama norveçlinin de fetvaları var hadisler var ayetler var okursan görürsün.
    sen kendi derdini bitirdin norveçliyemi bakıyorsun

    panpa sen ufoya devam et görünce banada haber ver
    ···
  14. 39.
    -1
    @74 Allah hep vardı o var olmadı biz yoktan varolduk
    ···
  15. 40.
    0
    @78 ne diyim ben sana m.ö 1985 yılında uzayda saat 15:00 da doğdu ilk ismi aydındı sonra Allah mı oldu diyim

    nasıl bi düşünce yapınız var amq
    ···
  16. 41.
    0
    @82 onlar dinle mükellef değiller günah yok onlara direk cennete yani bizden şanslılar sadece bu dünyayı düşünme
    ···
  17. 42.
    0
    @81 panpa cevap veririmde tatmin olmazsın inciye üye olan birinin dini bilgiside bi yere kadar.

    ama onu araştırırsan bulabilirisn
    ···
  18. 43.
    0
    @87 mübah olduğnu duydum yani günahın bi düşüğü bazende günah değil mesela karıya gidicek kadar azdıysan pompaya devam
    ···
  19. 44.
    0
    @88 senin zihniyetini skiyim gerizekalı önemli olan bu dünya değil diğer dünya
    ···
  20. 45.
    0
    @92 at kafası o zmn herkes cenbnete gider burda bi imtihana tabi tutulcaksın bu dünyada ne ekersen diğer dünyada onu biçiceksin. sen bu dünyada önüne geleni gib başkaları gibmesin ikinizde öbür dünyada aynı yere gidin adalet mi lan bu sence?

    @94 sen diyon panpa ya
    ···