-
1.
+33 -57( Madem bu ülkede Osmanlı(!) kurulsun diye ağlayan bi' gençlik var, o zaman o çok istedikleri ahlak timsali osmanlı hakkında da bir iki şey öğrensinler. )
Türk pgibiyatrisinin kurucusu Ord. Prof. Mazhar Osman Usman (1884-1951) ın öğrencisi olan Prof. Dr. Ayhan Songar (1926-1997) cinsel patolojiyi incelerken, Osmanlı Saray Edebiyatı ve Divan şiirinden örnekler verir. Songar, Osmanlı Sarayındaki “içoğlanı” kurumunun sübyancılık ve oğlancılığın en somut örneklerinden biri olduğuna vurgu yapar.
Songar’ın belirttiği üzere, Sarayın oğlan gereksinimini karşılamak üzere özellikle Sakız adasında edilgen eşcinseller yetiştirilirmiş. Oğlan çocuğunu bu iş için yetiştiren ve geçimlerini bu yolla sağlayan aileler, önce çeşitli kateterleri çocuğun anüsüne sokmak suretiyle onu alıştırır, daha sonra aile bireylerince anal ilişki (fiili livata) bizzat uygulanır ve sonunda oğlan istenilen kıvama gelince, altın karşılığında Saraya satılırmış.
Ancak, feodal ve köleci toplum anlayışı üzerine kurulmuş olan Osmanlı imparatorluğunun tarihine baktığımızda belli bir dönemde pederasti ve pid0filinin özellikle Saray çevresinde bir hayli beğeni kazandığını görmekteyiz. Şark-islam geleneğinde erkek adam(!) için “edilgen eşcinsellik” pek hoş karşılanmasa da, “etken eşcinsellik”, yani, oğlancılık, kulamparalık ve zoofili (hayvanla cinsel ilişki) belli çevrelerde ve kırsal kesimde kabul görmüştür. (Kulampara < gulampare: “oğlan parçası” anldıbına gelir).
Hemen hemen tüm Divan şairlerinin kullandığı oğlancılık ve eşcinsellikle ilintili Hamamnamelerde, hamam alemlerinden, oradaki yakışıklı gençlerden ve her tür hizmet sunan hamam oğlanlarından söz edilir. Şehrengizler, başta başkent istanbul olmak üzere, büyük kentlerin eğlence yerlerini ve güzellerini anlatır. Erkekler erotik bir şekilde övülür. Mesihi’nin “Medhi Cüvânânı Edirne” (Edirne’nin Oğlanlarına Övgü) adlı şehrengizi ünlüdür.
Enderunlu Fazıl Bey’in “Hubabname“si çeşitli uluslardan delikanlıların cinsel özelliklerini şiirsel bir dille anlatır. “Defteri Aşk” adlı eseri eşcinsel aşkla ilgilidir. “Çenginame“si XVIII. yüzyıl istanbul’unun erkek dansçılarını anlatır. Divanı da eşcinsel, pederastik temalı şiirlerle doludur
-
2.
+1 -1Şaka maka Osmanlıdan önce islamiyet öncesi de bunlar vardı
-
3.
+3 -14Ne beklersin osmanlıdan
-
-
1.
0Hadi yavrum sen ders kitabını aç oku tarih bilmez gibtimin liselisi seni
-
1.
-
4.
0Tutar rez
-
5.
+5Babanı osmanlıda gibtim
-
6.
+7Osmanlı gibsin seni bunu yazan Türk se bende tpfr12 değilim mk
-
7.
+1Yinemi mk bi gibtirin gidin ya
-
8.
0De sixtir lo
-
9.
+3 -2Cidden varmis bu muallaklikler ama inanmazlar be panpa kabullenemez gevşekler dedelerinin muallakliklerini
-
-
1.
0Hadi diyelim benim dedem onlardan biri. Ya seninki de onlardan biriyse ne yaparsın?
-
2.
0Bisey yapmam napayım muallakliği kendine derim ben karışmam kimsenin kusuruna
-
1.
-
10.
+1 -3gibtir mq izmirli gayreek atası olan muallak ,
Biri ecdadıma saldırırsa boğarım
Boğmasamda yanımdan kovarım... -
11.
-4Bu başlığı giren kişinin atatürkçü olma ihtimali %3874474837282927636373
-
-
1.
0afedersin ama boyle Ataturkcuyu giberler amk resmen komunist falan bu
-
1.
-
12.
+1Bunlar yabancı kaynakların osmanlı kötü gösterme çabaları yok orda yazıyormuş yok burda yazıyormuş nasıl Atatürkümüze dinsiz ve dini olaylara saygısı yok deniyorsa oğlancılıkta aynı kafadan çıkan işler...
-
13.
-1Genç Osman da mı delikanlı adamdı amk @12 si
-
14.
0gibtir edin cibelek yapalım
-
15.
0Soysuz huur çocu
-
16.
0Annelerinizi üç kıtada giberim dıbına koduğumunun Bizans binleri sizi
-
17.
0Net olarak Kaynak ?
-
18.
0Ecdadini kotulemekten zevk mi aliyorsun orosbu evladi senin ben anani gibeyim kafasiz gavat
- 19.