- 63.
-
62.
0@61 gerçek tarihimizi öğrenelim amk
-
61.
0up up up hayrıma amk... biraz tarih öğrenin
-
60.
0@57 yaw he he amk... * adamlar buradaki eserleri nasıl sergileriz diye düşünüyor sen öyle san *
adam fransız kültüryle yetişen gayette şakirt olmayan biridir... gs lisesi mezunu ana dili gibi fransızcası var :D inan içki zımbırtısı olsa kesin ortaya çıkarırdı..
ayrıca başbakanlık ve istanbul üniversitesi arşiv belgeleri osmanlıca bilen herkeze açıktır... mutfak kayıtları başbakanlık arşiv dairesinin istanbul depolarında, orasıda sultanahmet tramvay yolu durağındadır... yani istanbuldaysan ismekte osmanlıca kurslarıya kaydettir kendini 3 ayda en az benm kadar öğrenirsin osmanlıcayı kolay amk...
yani dediklerimi kanıtlamak için güzel kanıtlarım var * oryantalist tarihi öğrenirsen olacağı budur... o devri günümüzdeki gibi düşünme amk... anlayışlar değişik hacı şimdilerde en dindarı bile 1 kutu olsun bira içmiştir ki ben şahsen kırmızı tuborgu çook severim :D ancak alkol alan bir halifeyi klagib dönem osmanlısında yaşatmazlar amk... teeee abdülmecidle falan alkol giriyor saraya amk oda 1830-40lardan sonra tanzimatla batı özentisi olunca... -
59.
-1Zaten hayatı boyunca içki içmemiş insan içki alacak parası olmayan insandır. illa ki en dindarı bile bir kez tatmıştır.
-
58.
-1Tarihçi o.ç
-
57.
-2@56 topkapı sarayında ziyaretçilerden saklanan yüzlerce eser var amın evladı daha bundan haberin yok gelmiş burada hava atıyor o.ç
-
56.
-1@1 topkapı sarayına git...
orda yemek takımları falan var ...
ama hiçbir padişahın içki takımı yoktur... saraya giren tek bir tavuğun bile kaydı varken böyle birşey olmaması, yemek-mutfak masrafları kayıtlarında 1 testi bile şarap bulunmaması sarayda içki içilmediğini gösterir...
nerden biliyom diyeceksin..ben senin gibi liseli değilim benm hocalarımdan biri haluk dursun amk... bu yıl istanbulun tarihi mekanları 2 dersini alacağım ondan... tarihçiyim ben amk evladı...
alkol aldıysa bile asla açık alamaz gizli içmiştir... -
55.
0özel denen bir şey var sen bak atanın yaptıklarına icraatlarına
-
54.
0ayyaş bir hakaret söylenmez ama atatürkün içkiden ( siroz) öldüğünü biliriz. atatürk rakı kadehini sigarayı elinden düşürmez
-
53.
0atatürk ve arkadaşlarına söylemek ne kadar doğru
-
52.
0zaten ben adamlara haşa peygamber muamelesi yapmıyorum. günahsız kul olmaz. elbette hataya düşmüşlerdir(bazıları) ama tövbe etmeisinide bilmişlerdir. şimdi çıkıp osmanlı padişahları şarap masasından kalkmaz hepsi ayyaş demek ne kadar doğru.
-
51.
+1Zaten hayatı boyunca içki içmemiş insan içki alacak parası olmayan insandır. illa ki en dindarı bile bir kez tatmıştır.
-
50.
0@49 Ben alkol'e karşıyım ama padişahlar ve halifeler içki içemez diye bir kural yok, eğrisi ile doğrusu ile onlar tarih'e damgalarını vurmuş, zamanlarının en büyük beyinleridir ama sonuçta insanlar hepside
-
49.
0@47 senin zekan o adamın aklının zekatının zekatını veremez.
-
48.
0şıra ne zamandan beri şarap oldu
-
47.
0@45 mustafa armağan kadar şakirt bir tarihçi olmadığı için osmanlı hayranı ama cumhuriyet düşmanı bu yazarın çoğu yazıları internette dolaşıyor ,şakirt arkadaşlarda bol bol bunları paylaşıyorlar bu yuzden deme ihtiyacı duydum
-
46.
0@44 ahahaha oda tv den kaynak yolluyor bana ya
-
45.
0@41 googleye padişahlar eşçinsel yazınca yine bu çıkıyor. ve bi şiirden gidiyor çok saçma. elle tutulur bi kanıt yok. birde mustafa armağan çok iyi bir tarihçide onla ilgili hiçbirşey söylemedim nerden çıkardıysan.
-
44.
0Gelibolulu Mustafa Ali on altıncı yüzyılda yetişen Ünlü Osmanlı tarihçisi. 1541 Gelibolu’da doğdu. Küçük yaşta tahsile başlayıp yirmi yaşında medreseden mezun oldu.Tümünü Göster
Mihr-ü Mah adlı eserini şehzade ikinci Selim’e takdim ederek divan kâtipliği vazifesine atandı. Daha sonra Şam beylerbeyi Lala Mustafa Paşanın divan kâtipliğine tayin edildi. Mustafa Paşanın Mısır beylerbeyi olması ile birlikte Mısır’a gitti. Bir süre sonra Mustafa Paşa, Mısır beylerbeyliğinden alınınca, Manisa’daki Şehzade Üçüncü Muradın musahipleri arasına girdi. Oradan Bosna Beylerbeyi Ferhat Paşanın divan kâtipliği vazifesine tayin edildi.
Sultan Üçüncü Murad Han devrinde Gürcistan beylerbeyliği ve divan kâtipliği görevlerinde bulundu.
Sultan Üçüncü Mehmed tahta çıktığı zaman mir-i miran rütbesiyle Şam valiliğine tayin edildi.
Son olarak kendisine Cidde emirliği verilen Mustafa Ali bu vazifesine Mısır ve Mekke yoluyla giderek hac farizasını yerine getirdi. 1600 senesinde Cidde’de vefat etti.
iyi bir şair olarak adını yazdırmasının yanı sıra şerh edebiyatımızda mühim yer edinmiştir. Sultan Üçüncü Murad’ın şiirlerinin şerhini yapmıştır. Nefi gibi bazı şairlere mahlas vermesi onun şiirimizin ustalarından olduğunun açık delilidir.
Asıl başarı alanı tarihtir. Künhü’l-Ahbar adlı tarih eserinde, sadece Osmanlı tarihini değil, Peygamberler tarihi, islam tarihi, Türk ve Moğol tarihini de anlatmıştır.
TOPLUMSAL KURALLARI YAZDI
‘’Künh-ül-Ahbar" en büyük eseridir. Diğer eserlerinden bazıları Heft Meclis, Nadir-ül-Maharib, Menâkıb-I Hünerverân, Âdab, Hülâsâtü’l-Ahvâ der-Letâfet ‘tir.
Sultan Üçüncü Murad Hanın isteği üzerine yazdığı Kavaidü’l-Mecalis adlı eserde çeşitli sınıf, sanat ve mesleklere mensup insanların nasıl hareket edeceklerini, nasıl giyineceklerini, kısacası topluluk içinde adaba uygun yaşamak için neler yapmak ve neleri bilmek gerektiğini anlatmıştır.
"Nushatü's-Selâtin" adlı eseri sosyal hayatla ilgilidir. Doğu dünyasındaki siyasetname geleneğinin bir örneği olan bu eser, padişahlara yol göstermek üzere yazılmıştır. Bu eser o devrin siyasi ve sosyal durumunu göstermesi bakımından önemlidir... Padişahın devlet idaresi sırasında yapması gereken işleri anlatır.
OĞLANCILIĞI ANLATTI
Osmanlı ve Padişahlar ile ilgili derin tecrübe ve bilgi sahibi olan Mustafa Ali’nin ‘’Görgü ve Toplum Kuralları Üzerinde Ziyafet Sofraları’’ adında 2 cilt, muhafazakar Tercüman yayınlarından çıkmış olan kitabının sekizinci bölüm başlığı ‘’Bıyığı terlememiş ve sakalı çıkmamış olanlar takımını anlatır’’ tanımı ile büyük harflerle yazılmıştır.
Son günlerde tartışılmakta olan gündemdeki yerini sabitlemiş ‘’Muhteşem Yüzyıl’’ dizisinin kıyamet koparan harem sahneleri bir kenara, kitapta anlatılan o dönemin oğlancılık kavrdıbını tüm çıplaklığı ile anlatmaktadır.
Bölümde o dönemde tüyü çıkmamış sakalı bıyığı çıkmamış oğlanların, cazibeli kadınlardan da çok ilgi gördüğü tercih edildiği anlatılıyor. Civanlarla arkadaşlık etmek aşikâr olmuş, çekinmeden oturak âlemlerinde yolculukta her yerde yanlarında dolaştırmaya başlamışlar, aynı dönemde ay yüzlü kadınları asla yanlarında taşımaz birlikte bulunmazlarmış.
Kitabın 59 ve 60. Sayfalarında bakın nasıl anlatılmış yaşananlar:
“Çünkü sevilen kadın bölüğünün namahremleri avan korkusundan gizli tutulur. Şimdi ise civanlarla arkadaşlık onlarla düşüp kalkma yolunda bir kapıdır ki bu kapı gizli, aşikâr hep açıktır.
Tüysüzler soyundan namert lokması olanların çoğu Arabistan binleri ve Anadolu Türklerinin veled -i zinalarıdır, onların sürdüğü güzellik ve cazibe süresini hiçbir diyarın tüysüzleri sürmez.
Niceleri otuz yaşına varıncaya kadar güzel yüzünde gönlünde üzüntü olacak kıl görmez. Türk çocukları Arabistan’daki ele avuca sığmaz civelek çocuklar güzellik yönünden hepsinden kısa ömürlü olurlar.
20 yaşlarına vardıkları gibi rağbetten düşerler ve aşıkların işinden kalırlar. Ama içel civarları Edirne, Bursa ve istanbul'un ince bellileri her yönden kusursuzlukta ve güzellikte onlardan ileridir.
Güzelliği ve cazibesi ekgib olanların ise çeke—çevire tazelikleri ve tatlı kılan naz ve cilve ile sevimli gösterir. Ama Kürt tüysüzleri, anadan—doğma evbaş olanların tecrübesine göre sağlıklı, yumuşak ve uysal imişler ve her ne teklif olunsa dinleyip yapmaları çok olurmuş. Hele bellerinden aşağısını kına ile boyatır, dizlerine ininceye kadar boyanarak kendilerini süslerlermiş.
Özellikle Çoğu ince—belli ve uzun—boylu olurlar. Kendilerini teslim ettikleri sırada her uzvuyla birlikte yumuşaklık gösterirlermiş. Sözün kısası görünüşte yumuşak davranmakta, aslında karşı durmakta içel güzellerinin çoğu inat ederlermiş.
Buna göre bunların vuslat nimeti bu- yükler için vardır. Yanlarında gezen aşıklarını bahtsız ettikleri ve parasız pulsuz bıraktıkları meydandadır, derler. Ve iki gencin fırsat vaktinde birbirinden yararlanması, yahut birisi ötekini sarhoş edip üstüne çıkması, değmede mümkün olmayacak bir iştir, diye anlatıp söylerler.
Sözün kısası, ün almış güzel yüzlülere rağbet edip karşısında gümüş—servi endamlı. Uzun boylu, salınarak yürüyenleri kullanmak isteyenler Rumeli köçeklerinden şaşmasınlar. Kul cinsinin de Yusuf çehreli Çerkeslerinden ve Hırvat asıllıların nefesleri mis kokanlarından sakın usanıp bezmesinler.
Gerçi içel mahbuplarında da nazeninler olur lakin çoğu vefasız insanı üzmek isteyen cefacı güzellerdir. Onlara sahip olanların huzuru ve rahatı az bulunur. Ama Arnavut cinsi de gerçi âşıkların gönüllerini alırlar, bu kadar var ki gayet inatçı olurlar.
Ama Gürcü, Rus ve Görel cinsi, öteki esnafın gübresi gibidir. Onlara bakarak Macar soyundan olanlar, başka tayfaların tabiata uygun ve makbul olanlarıdır.
Gel gelelim, çoğu efendisine, hıyanet eder; düşüp kalkmalarından, davranışlarından her kişi onların çirkin yönlerini görür. Şaşılacak olan budur ki Mısır evbaşları Habeşlilere düşkündür. Araya soğukluk girer, her biri insanın samurudur, derler. Aslında yatak hizmetinde usta olurlarmış, yani esbap buhurlamayı, yatak ve yastık döşemeyi candan isterlermiş. Erkeğinde, dişisinde adamlık belli imiş: her ne semte görülürse uysal ve güzel davranarak yumuşaklık göstermeleri kolaymış.”
işte Mustafa Ali’nin ağzından Osmanlı’da oğlancılığın hangi boyutlara geldiğini, kadınlarla birlikte olmaktan daha fazla tercih edildiğini anlatan satırlar böyle. Muhteşem Yüzyıl dizisindeki aşk sahnelerine tepki gösteren islamcılar, Osmanlı resmi tarihçisi olan Mustafa Ali’nin bu satırlarını nasıl yorumlayacaklar bilemiyoruz. Ancak söz konusu kitabın muhafazakar Tercüman Yayınlarından çıktığı ve yayınevinin sahibi olan Ilıcak Ailesi’nden Nazlı Ilıcak’ın olayları protesto eden Milli Görüş’ün partisinden bir dönem milletvekili olması ise ayrı bir çelişki gibi duruyor.
iklim Bayraktar
-
noldu kayra
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 11 01 2025
-
yarın bitlis merkez camiye gelmeyin
-
michael scofield öz anneni ara sokaktaa
-
kurtlar vadisi en büyük kadın düşmanları
-
çaycı hüseyinin osuruğu meltemi
-
enasfe anancılık başlasın
-
hayat artıgı merrhaba
-
karısını sokağa çıkaran erkek
-
x de fenayım başa belayım
-
11 01 2025 tyler dursun ananıııı siii
-
gwynpelin arka deliğine laps lapss
-
sözlükte bazen bir sessizlik oluyor
-
herkes neden sözlükte yazar olduğunu yazıyor
-
beyler yıllık maaşım toplamda
-
yüzüme gülüp arkamdan tuzak kuranlar var
-
kaliteli aktivite nasıl olur
-
1915 in intikdıbını elbet bir gün alacağız
-
gay pataklayanı kafes dövüşüne davet ediyorum
-
benim çinli gibi çekik gözüm var
-
bir inci erkeği neyi mi hak eder
-
dişlerinizi kaç güne bir fırçalıyorsunuz
-
gwynplaine şizofreni nasıl bir hastalık
-
beyler geçenlerde avil yaptırdım
-
sıçmalı anal gibi bir şey zaten
-
beyler abartmıyorum 1 aydır
-
uremek icin yaratildiysak
-
translığın sebebi
-
beyler türklerde neden kız kaçırma adeti var
-
beyler yarın masaj salonuna gidecegim
- / 2