-
1.
+2 -1Alcakca bir yalandır. osmanlici gavatlar tarafından sık sık dile getirilir. Bu alagavatlara sorarım:
Kutsal topraklar in vahhabi lerce ele geçirilmesini, vahhabi suudilerin Kerbela yi basıp
Hz.hüseyin in mezarını yagmalamasi mezhep savaşı değil miydi?
iran şahınin arabistan a yürümekten zor caydirilmasi mezhep savaşı değil miydi?
Padişah abdülaziz in intikam amacıyla bir şii tarafından öldürülmesi neydi? -
2.
0bir kere osmanlının iran ile savaşmasının tek nedeni mezhep farklılığı
-
3.
0kardeş klagib olcak ama azıcık tarih oku be hep ezbere ezbere yazdığın şeylerin içinde doğru olanlarda var büyük yanlışlarda var
-
-
1.
0Panpa bilmiyorsan diye:
1800 lerde suudiler ingiliz istihbaratinin etkisiyle vahhabilige geçmiştir. Vahhabilik bir çeşit Selefiliktir. Hanbeli Mezhebinin siyasi kısmı durumuna gelmiştir günümüzde. suudiler vahhab in önderliğinde kısa zaman içinde topluca vahhabiliği benimsemiştir. Ardından şimdiki suudi hamedaninin ataları suudi-vahhabi cetelerini organize ederek önce Riyadı (suudi arabistan in başkenti olmasının sebeplerinden birisi vahhabi isyaninda ilk ele geçirilen yer olması) ardından kutsal toprakları ele geçirmiş, en son Kerbelayi yagmalayip hz. Hüseyin'in kabrini tahrip edince iran Şahı arabistan a yürümeye niyetlenince osmanlı müdahale etmek zorunda kalmıştır. ABDÜLAZiZ in öldürülmesi konusuna gelince; abdülaziz bir şii tarafından öldürüldü ancak gerçekten intikam için mi yapıldığı bilinmiyor. -
2.
0bak dogrusun buralar dogru ama senın bahsettıgın tarıh ıle zaman ıle uyumlu demek ıstedıgım yavuz donemındekı sıı sunnı kavgasıyla yukarıda anlattıgın sıı sunnı kavgası bır degıldır osmanlı ve musluman toplumu 18 yy a dogru bozulmustur yavuz donemındekı dha cook sıyasıdır mezhep savası olarak adlandırılmaz ama ıngılızlerın mıncıklamasıyla baslayan vahabılık bılıyosnkı vahabılık cok farklıdır turklere gore mezara gıc bırseye saygıları yok ıste ıngılızler rahatca somureceklerı bır mezhep yarattı arablara ama ozetle domem okı osmanlının her donemınde mezhep savası yoktur zaten dedıgın tarıhlerde 17.18 yylarda sadece mezhep savasları degıl ıc karısıklar osmanlının gerıleme donemı kısacası yanlıslarda var dogrularda *
-
-
1.
0Panpa yavuzun alevi katliamı yapması hem siyasi hem mezhepsel dir. keza mezhepler siyasetten ayrı düşünülemez. şii sunni mezheplerinin ortaya çıkma sebebi siyasidir. Doğu roma öncülüğünde ortodoks mezhebi, batı roma öncülüğünde katolik mezhebi ortaya çıkmıştır bu da siyasidir.
-
2.
0Bak burda kavram kargasasi yariyoruz ama mahbbetini sevdim kardesim sunu demek istiyorum bizde mezhep savaslari yda ayrilikci mezhep bakis acisi yokken dedigin gibi avrupada vardi hatta biz turkler 15.yy da defalarda destekledik martin luther king destekledigimiz gibi sirf ayrilik olsun birbirleriyle catissinlar diye bu siyasidir fakat yavuz donemi bardakci yda ilber ortayli gibi hocalar safabilerin ankara onlerine kadar gelmesi ve devleti ele gecirmeye calismasindan dolayi sadece siiler yda aleviler deil devlete bas kaldiran sunnileride öldurmustur bu ozellikle mezhep katliyami yda bir mezhepe karsi yapilan haraket deil tamamen devletin kendini sovunma sistemidir kanlida olsa dogruda yanlista olsa donemde isyanlar bu sekilde bastirilmistir ama 17,18 yy la olan mezhep ayriliklari daha cok din tabanlidir ve muslumanlar ayrismaya ve bolunmeye baslamistir kisacasi avrupada olan katoliklerin ve ortodosk larin catismasina yakin bir hal almistir ama hic bi zaman osmanli demiyelimde Turklerde bu sekilde mezhep ayriliklari avrupa kadar asiri olmamistir bana gore gereksiz bir ayrismadir Toplum olarak her zaman yek vucut olmak gerekir. Ayrica osmanlida yençeri ocagida sunni alevi karisimi bektasidir demem oki bize Turklere yakismayan mezhepciliktir * tesekkur ederim
-
1.
-
1.