1. 1.
    +2
    @10 senden daha adam olduğum kesin Türk nedir bak bakalım Türk neyden gelir Türkmenin Türkden farkı varmıdır Osmanlı ve sizin araplaşmış geleneğiniz öz Türkmen aşiretlerini yönetimden uzaklaştırarak nelere mal olmuştur. üstelik senin şah dedin adam yavuza mektuplarını türkçe yazar iken yavuz arapça yada farça yazardı yani şah yavuzdan daha çok Türkdü
    ···
  2. 2.
    +1
    o zaman bende şöyle diyorum:
    m.kemal 20.000 aleviyi katletti.
    ···
  3. 3.
    +1
    @16 ben Türkçülük yapmıyorum sakin bakıyorumda bana ergen derken kendi ağzın baya bozuldu ne ara Türkmen oldun sen sakin eğer bilimsel olarak tartışacaksan tartışalım
    ···
  4. 4.
    +1
    @18 daha copy paste ettigin metni okumamissin bi de hala bilimsel tartisacaz filan diye laf canbazligi yapiyorsun.olm sen kimsin senle bilimsel tartisacaz, ordan burdan copy paste yaparak kendini alim mi sandin?su yazdigin metne bak hepsi osmanli turklere dusmandi onlari kesti altyapili 3. sinif tarihe bi yonden bakan osmanli dusmani kemalist alevi propagandasi ,baska bisey degil.. gercek bektasiler osmanliyi sever sayar ve akli basinda olan her adamda tarihte olan savaslarin oyle olmasi gerektigi baska bi tercih olmadigi icin yapildigini bilir..ne yani yavuz al anadolu senin istedigini yap mi diyecekti sah ismaile?su kafanizin icindeki biraz calissin..al sana turk alevi dusmani osmanli askerinin yemini;

    Hacı Bektaş Veli'nin bindiği cansız duvar.
    Mazharı Nur-i Ali'dendir ona ol yadigar.
    Nare-i düldül ederdi arşı âla da karar.
    Şad hazare bin kâfiri bir narada etti şikar.
    Dedi: Arslanım Ali'dir, kudretine girdikar.
    Lâ fetâ illa Ali
    Lâ seyfe illa Zülfikar
    Koydular başın ol şahın Kerbela Meydanına.
    Bastılar parmakların Şah Hüseyin kanına
    Urdular miskin pelitle kıymadan gerdanına
    Bu hakaretler yaraşmazdı o şahın şanına
    Düşmeden kanı yere, ol demde çağırdı gübar
    La fetâ illa Ali
    Le seyfe illa Zülfikar
    Padişahım çok yaşa
    Devletinle bin yaşa

    Allah Allah illallah
    baş üryan, gögüs kalkan, dide al kan, sine püryan
    bu meydanda nice başlar kesilir hiç olmaz soran
    kahrımız, kılıcımız düşmana ziyan
    (adüvvden korkmadık korkmayız hiç bir zaman
    kuranda zafer vadediyor hazret i yezdan
    uğrun açık olsun ey serdar ı mücahid
    hüda kılıncını keskin etsin ömrünü gün gibi medid
    fahr i alemi hoşnud ettin hak gazay ı ekberini etsin mübarek ve said)
    kulluğumuz ,padişaha ayan
    sayılmayız parmakla
    tükenmeyiz kırmakla
    üçler, beşler,yediler, kırklar
    nur-u nebi, kerem-i ali, keramatı veli
    gülbang-i muhafazidi
    pirimiz, hünkarımız,üstadımız kutb-ul arifin
    hacı bektaş-ı veli
    dem-ü devranına hü diyelim
    hûûû...
    ···
  5. 5.
    +1
    “Sakın Türk’ü insan sanma

    Bin an bile olsa Türk’le birlikte olma

    Türk eline şeker alsa o şeker zehir olur.

    Türk’ün başını kesenken sakın gam yeme

    Baban da olsa Türk’ü öldür.”

    Demektedir. Tüm bunlara karşın Türk Bayat boyundan Alevilerin ulu ozanı Fuzuli (1480-1566) bir deyişinin son beytinde şöyle diyor:

    “Fuzuli, gökten yere insen sana yer yok

    Yürü var gel, ya Arap’tan ya Acem’den”

    Gökten Allah tarafından dahi indirilse Türklerin dünyada yeri olmadığını; Arap ve Acemler hakim olduğunu belirtir ve Şiirlerinde Osmanlılara sitem eder ve kafa tutar. Alevi Türkmen aşıkları, ozanları diline ve töresine sahip çıkar ve şiirlerinde dilendirir, yöre yöre gezerek halkı bilinçlendirirler. Dedeler ve Babalar da Türkçe ibadet yaparak örf ve gelenekleri yaşatarak bugünlere getirirler.

    idrîs-i Bitlîsi ve Bıyıklı Mehmet Paşa’dan sonra Kürtlere en büyük destek sağlayan II.Abdülhamit olmuştur. Yavuz Selim’den itibaren iç işlerinde tam bir serbestlik olan bölgeye Prof.Dr.ilber Ortaylı’nın tesbitine göre “Kürt Hükümeti” denmekteydi ve “merkezi hazineye ipotek ödemezdi ve herhangi bir biçimde düzenli askeri hizmetlerle yükümlü değillerdi.” Böylesi bir bölgeye Abdülhamit, islamcılığın bütünleştirici “ümmet” anlayışıyla birarada tutma fikriyle yeni bir yapılanmaya gidilir. Abdülhamid’in “Aşiret Mektebi-i Humayun”(1892-1907) adıyla açtığı ve aşiretlerden getirtilen şeyh ve ağa çocuklarının eğitildiği okullardan mezun olanlar; beklentilerin yerine, devlete karşı örgülenme yapan kadroları oluşturmuşlardır. Abdülhamid’in marifetlerinden biriside “Hamidiye Alayları”dır

    Hamidiye Alayları, Dördüncü Ordu Komutan› Müşir Zeki Paşa’nın II. Abdülhamid’e önerisiyle 1890 yılında kurulmaya başlanır.14-15 Nisan 1891’de de “Nizamnâmesi” yayınlanarak yasal hale gelir. Ruslara yönelik olarak Şafi Kürtler’den oluşturulan Hamidiye Alayları amacına uygun faaliyette bulunmaz. Hamidiye Alayları daha çok eşkiyalık yapar. Ermeni ve Alevi köylerine baskınlar düzenleyip çapulculuk yaparlar 23 Temmuz 1908 ‘de ikinci Meşrutiyet’in ilanından hemen sonra Eylül 1908 ayında Kürt Hamidiye Alayları’nın silahlarını ellerinden almak isteyen ittihat’çılar bunu başaramazlar ittihat ve Terakki Cemiyeti içinde Türkçülük akımı giderek güçlenir ve hakim olur. Şafi Kürtlerin ağa ve aşiret reislerinin çocuklarının eğitildiği istanbul’daki “Aşiret Mektebi”nde ve Hamidiye Alaylarında ise Kürt milliyetçiliği filizlenmiş ve örgütlenmeye başlamıştır. Bu durum Doğu Anadolu’da Alevi-Şafi çatışmasını beraberinde getirir. Sonuçta; Okul Müdürü Kolağası Kamil Bey; “bunlar aşiret değil haşerat!” der...
    Tümünü Göster
    ···
  6. 6.
    +1
    @3 o beddua yalandır Yavuz Türkmen kesmekten başka şey yapmadı
    ···
  7. 7.
    +1
    @1
    osmanlıda türklük
    • **
    kardeşlerim ;
    osmanlı türklüğü öldürdü
    yok saydı tezi palavradan ibarettir...
    osmanlının türklüğü öldürmediğinin delili
    daha henüz Türkiye cumhuriyeti kurulmamışken bile
    fransız angiblopedilerinde
    osmanlıdan bahsedilirken
    avrupa türkiyesi
    anadolu türkiyesi şeklinde tabirlerin yeralmasıdır...

    türkiye kelimesi 1923 icat olmadı...
    italyanlar
    fransızlar
    osmanlının yaşadığı her yere türk iye dedi..

    hatta
    fastan cezayirden --osmanlı topraklarından
    güney amerikaya
    giden osmanlılara BREZiLYA da hala elturco denir...

    onlara arap bile denmez...
    osmanlıdan gelen herkes türk bilinir...

    ve hatta breizlyanın en zengini ve dünyanın en zenginlerinden bir tanesi de elturcodur dileyen google dan bulabilir...

    o sebeple
    bazılarının levazımatçı partiyi desteklemek için uydurduğu
    " efendim türkleri yok saymışlardı " tezi tamamen bir saçmalıktır
    ve bilimsellikle
    tarihi kaynaklarla uzaktan yakından ilgisi yoktur...
    • **
    şimdi sizlere kaynaklarıyla
    TÜRK kelimesinin geçtiği yayın ve yıllarını vereceğim..:

    yayınlar fransız menşeilidir :
    ---
    Büyük Türk kelimesi 1453 te Fatih Sultan Mehmet Han için kullanılmıştır ...
    1453 le Grand Turc « le sultan, empereur des Turcs »
    ( eser adı : Monstrelet, Chron., III, fo85 ds La Curne: grand Turc )

    • **
    türk kelimesinin geçtiği diğer yayınlar :
    ---
    1456 (A. de La Sale, Jehan de Saintré, éd. J. Misrahi et Ch. A. Knudson, p. 216: le Grant Turcq);

    türk kadar güçlü /yıl : 1457 expr. fort comme un Turc (Bertrandon de La Broquière, Voyage d'Outremer,
    éd. Ch. Schefer, p. 217: il est fort comme ung Turc);

    YIL : 1623 expr. traiter qqn de Turc à Maure (Garasse, Doctrine curieuse des beaux-esprits de ce temps, p. 900: un usurier qui traictoit avec luy de Turc à More);

    YIL : 1857 tête de Turc « personne qui est la cible des railleries, des attaques » (Goncourt, Journal, p. 329);

    YIL : 1866 tête de Turc « sorte de dynamomètre sur lequel on s'exerçait dans les foires » (L'Année sc. et industr., 1867, p. 275 ds Rob. 1985, s.v. tête);

    YIL :1903 jöntürk -jeune-turc adj. pol.
    (Gde Encyclop., p. 532a, s.v. Turquie: un comité jeune-turc se forma alors contre la cour);

    1907 Jeune-Turc subst. (Nouv. Lar. ill. Suppl., s.v. Jeune-Turquie: le parti des Jeunes-Turcs);

    1951 p. ext. (Camus, Homme rév., p. 281 [citant Lénine]: nous sommes les jeunes Turcs de la révolution); b) 1457 subst. « langue parlée en Turquie » (Bertrandon de La Broquière, op. cit., p. 100: en celluy pays se parle Turc); 2. adj. a)

    YIL : 1536 --Türk Atı = cheval turc
    (Rabelais, Lettre à Mgr de Maillezais ds Œuvres, éd. Ch. Marty-Laveaux, t. 3, p. 365: quelques chevaulx Turcs); b)

    YIL = 1537 loc. à la turque
    (B. des Périers, Cymbalum Mundi, dialogue 2 ds Œuvres, éd. L. Lacour, t. 1, p. 339: acoustrer à la Turque);

    YIL = 1694 /türk usulü nokta brod. point à la turque (Invent. du château d'Humières ds Havard);

    YIL = türk noktası / 1765 point turc (Encyclop. t. 12, p. 875b); d)

    YIL = 1762 Türk oturuşu = assis à la turque
    (Ch. S. Favart, Les Trois sultanes, éd. 1809, p. 191: Soliman et Elmire sont assis à la turque); e)

    YIL = 1846 TÜRK KAHVESi / café à la turque (Dumas père, loc. cit.);
    yıl 1907 türk kahvesi = café turc
    (Farrère, Homme qui assass., p. 56); f)

    YIL =1851 TÜRK HAMAMI /bain turc (Flaub., Corresp., p. 293); g) 1872 à la turque mus. (Littré: rondeau à la turque); h)

    1893 « se dit de cabinets d'aisance sans siège » (Eudel, Arg. St-Cyr, p. 67: Turc (le). Cabinets d'aisance des anciens);

    1894 (Bricka, Cours ch. de fer, t. 1, p. 235: des sièges à la turque dans les cabinets publics pour hommes). B. 1504-09 subst., abusivement « musulman » (Lemaire de Belges, Couronne margaritique ds Œuvres, éd. J. Stecher, t. 4, p. 47: mauvais Chrestiens ou Turcqz). C. 1. 1697 subst. ethnol. « d'un ensemble de peuples d'Asie centrale » (D'Herbelot, Bibl. orientale, p. 487: Igur et Aigur. Nom d'une Tribu des Turcs Orientaux);

    1826 adj. (Balbi, Introd. à l'atlas ethnographique du globe, p. 150: les nations turkes; p. 155: la famille turke);

    1842 (Ac. Compl.: famille turque); 2. 1820 adj. ling. (A. Remusat, Rech. sur les lang. tartares, t. 1, p. 255: dialectes Turks, langue Turke);

    1842 (Ac. Compl.: langues turques). Empr. au turctürk « turc » (comme nom commun, signifie « puissance », v. Lang. Monde 1924, p. 194; Vasmer t. 3, p. 124)

    .Les Turcs étaient connus des Chinois au vies. sous le nom de T'ou-Kiue (prob. empr. au mongol türküt, plur. de türk, cf. Pelliot ds Lang. Monde, p. 194) et des Grecs au vies. également ? ? ? ˜ ? ? ? ? (Lang. Monde 1952, p. 332).



    Osmanlı tarihçisi ve Şeyhülislamı Hoca Sadedin ,
    Tacü ’ t Tevarih adlı eserinde Osmanlı fetihlerini anlatırken
    “ Türk yiğitleri ” , “ Zaferleri gölge edinmiş Türk askerleri ” gibi ifadelerle Osmanlı askerlerini över.

    17. yüzyıl tarihçilerinden Solakzade Mehmet Hemdeni de eserlerinde “ Konstantiniyeyi feth eden Türk ’ ün oğlu ” gibi deyimler kullanır.

    16. yüzyılın en büyük tarihçilerinden Gelibolulu Mustafa Ali ise Kühn-ül Ahbar adlı eserinde “ seçkin millet , güzel ümmet, Türk milleti ” nitelemesi yapar.

    Osmanlı zamanındaki saray tarihçileri Osmanlı Hanedanı'nı Oğuz Han’a ve Orta Asya’ya bağlarlar .

    Bu eserlerde ; Osmanlılar, Oğuz neslinden ve Kayı boyundandır.

    Osmanlı Tarihi, Türk Tarihinin bir parçası olarak ele alınır. Fatih Sultan Mehmed, Cem Sultan'dan olan torununa “ Oğuz ” ismini verirken, II. Bayezid'den olan torununa “Korkut” adını vermiştir.
    yani özetle
    osmanlılık türk lüğü küçültmemiş
    yok saymamıştır...

    ki ecnebiler osmanlıyı hep türk bilmiştir...
    Tümünü Göster
    ···
  8. 8.
    0
    @37 la savunmuyorum onlar tarihçilerin yazdıkları
    ···
  9. 9.
    0
    @36 bak veled sen benim zerre umrumda değilsin ben küfür bilmem mi sanırsın faşist kafatascı pekekent ehli sünnet ırak ve horasan imamı eşari ve maturididir üstüne üstlük senin o ehli sünnnetin emevileri ve abbbasileri en büyük ehli sünnnet mezhebi olan hanefiliğin imamı imam-ı azamı hapishanelere atıp nasıl öldürmüşlerdir bak bakalım. siz ve sizin gibi gazali ekolü ne islamın ne dünyanın neden devletin dostusunuz sizin derdiniz güç başka şey değil güç uğruna koca imamı katleden abbasiler ben değilim...
    ···
  10. 10.
    0
    @1

    ekle panpa ama okumadım sırf mezhebinden dolayı safeviyi savunuyorsan sana da koyayım

    osmanlıcılardan farkın kalmaz

    (bkz: osmanlıyı seven türk olamaz)
    ···
  11. 11.
    0
    @24 Aliyi seviyorum diye alici olunmaz ben ne kemalist ne aleviyim dini bir bağım yok nihilist bir dünya görüşüm var devletlere inanamam dediğim benim bunlar olmuştur hal böyle iken hala ırkımda ırkım dinimde dinim demeden önce insanlık diyelim
    ···
  12. 12.
    0
    @26 dostum ben kesmemiştir demiyorum yani bunlar olmadı demiyorum ben kemalistte değilim ben diyorum ki bunlar bunlar olmuşken dünyanın en kusursuz varlığı gibi davranmaya gerek yok adamın yazdıklarını sende gördün direk küfre başladı yani bende kaynak verdim orada ama sadece küfür. biz birbirimize övrekmi geçmişteki hataları çözeceğiz
    ···
  13. 13.
    0
    osmanlı türklüğünü gayet iyi biliyor. kayı boyu simgesi çoğu padişahın kılıçlarında mevcut. evliya çelebi osmanoğulları'nın soyunu oğuz kağan'a kadar dayandırıyor. fatih torununa oğuz ve korkut ismini koyuyor.
    osmanlı'da devletin resmi dili türkçedir. saray halkı türkçe konuşur.
    fakat osmanlı milliyetçi bir devlet değildi. devlet adamlarının ırkına bakılmazdı. zaten o dönem dünyadaki bütün devletler böyledir.
    ···
  14. 14.
    0
    ben diyorum ki şu işe bir ad koymayı bırakıp alevi huuu sünni huuuu kürt tük huuu demeyi bırakıp önce insan diyelim yani bunlar çok daha bir çok örnek var yani her ne ise tarihe taraflı bakmamalı
    ···
  15. 15.
    0
    @38 ahahaha bak hic kufur etmedim ama senin ne tak oldugunu ortaya doktum hicbisey bilmedigini copy pastci bi tip oldugunu soyledim hemen gercekler gururuna dokundu soze 'bak veled' diye basladin .))) senin gibi 50 tane bebe tokatliyorum ben burda merak etme, allah'a sukur oyle internnetten copy pastelerle tarih biliyorum diye gezecek adam degilim direk kaynaklarindan okurum herseyi.)

    ne oldu hani hic bi cevap yok dediklerime? abbasi emevi sacmalamaya basladin? baska yerlere gitme gel soyle yoksa ogrendigin seyler bu kadar miydi taaaa emevilere gittin? ahahahah tam ezberci veledi zina gazali filan demis tam bekledigim gibi olm hepiniz aynisiniz 2,3 sey okuyup sadece bunlari dogru sanan olaylara baska yonlerden bakamayan, baksa da zekasi butunu gormeye yetmeyen tiplersiniz... hadi sen git agababalarin gelsin.)
    ···
  16. 16.
    0
    fiziksel olarak açıklıyorum:etki-tepki
    ···
  17. 17.
    0
    hortla *
    ···
  18. 18.
    0
    @49 canım benim bak bakalım ben tek cümlemde tüm suçlu yavuz mu demişim
    ···
  19. 19.
    0
    rezerve ciddi ciddi okuycam
    ···
  20. 20.
    0
    @48 biliyorum ben zaten dingil neyin ne oldugunu bana anlatma bosa.. senin hatani soyluyorum eger gercekten tartisma konusu acacaksan diyeceksin ki 'osmanli-safevi savasini tartisalim' sen gidiyorsun yanli bakan propaganda amacli yazilari buraya kopyaliyorsun sonrada meselem o degil konusalim zart zurt.ben sana osmanlinin yavuz'un hatalarini da soylerim cekinmem ama tum suclu yavuz'du zevk icin turkmen kani icerdi falan filan deyip benden buna katilmami bekleme..
    ···