a) tip => orhan gencebay:
http://inci.ca/urllrrgbj6 ve fazıl say:
http://inci.ca/uyzazzpf_k
b) çalabildiği enstrümanlar => **orhan gencebay**: Uzun Kol Bağlama,Divan Sazı,Cura,Elektro Bağlama(kendi icat etmiştir),Divane,Hint sitarı,Ney,Ud,Tambur,Yaylı tambur,***PiYANO***,tumba,arp,keman,gitar,elektro gitar,buzuki,cümbüş,dombra vs..
•
**fazıl say***: piyano
c) kitle: orhan gencebay : 60 milyon plak satis rekoru ispat:
http://en.wikipedia.org/w...est-selling_music_artists
fazıl say: internette bulamadım demekki çok az xd
başarılar: orhan gencebay
*trt radyosu' nun düzenlediği bağlama sınavında, trt tarihinin en yüksek derecesini aldı.
*erkin koray ile birlikte türk rockunun temelini attı. bir araya gelemeyiz adlı bestesiyle türkiye' nin ilk underground rock bestesini blues tarzı bağlama riffleri ile çaldı. bu eseri roll dergisi nde, "orhan blues" şeklinde tanımlandı.
erkin koray ile birlikte türk rockunun temelini attı. bir araya gelemeyiz adlı bestesiyle türkiye' nin ilk underground rock bestesini blues tarzı bağlama riffleri ile çaldı. bu eseri roll dergisi nde, "orhan blues" şeklinde tanımlandı.
erkin koray ile birlikte elektro bağlamayı icat etti ve bugünlere getiren, geliştiren isim oldu.
rüyasında bestelediği "yorgun gözler" adlı eserine kamuran akkor un kırkbeşliği için özel düzenleme yaptı, bu düzenleme vanity fair dergisindeki en iyi 10 american country şarkısı listesine girdi.
kervan plağı kurduğunda yirmidokuz yaşında olmasına rağmen, erkin koray, ajda pekkan, muazzez abacı, mustafa sağyaşar, ahmet özhan, kamuran akkor, semiha yankı, samime sanay, neşe karaböcek, bedia akartürk, nil burak, ziya taşkent, semiramis pekkan, ferdi özbeğen, gönül yazar, sezen aksu gibi dönemin müzik piyasasının en güçlü isimlerini, bu şirket çatısında toplamayı müzikal birikimi ile başardı.
batı müziği bağnazlarının iddia ettiğinin aksine, müziğinin temelinde sadece arap müziği formlarının olmadığını, eserlerindeki arap etkinliğinin toplamda yüzde onu geçmediğini, müziğinin temelinde, adriyatik ten, çin e kadar olan havzadaki hemen her tür müziğin özelliklerinin bulunabileceğini, daha 28 yaşındayken, "türkiye de klagib müziği benden iyi bilen yoktur." ben müziğimde tüm dünya müziği formlarını kullanırım müzik bağnaz olamaz dedi.
"sevemedim kara gözlüm" adlı bir türk sanat müziği bestesi yaptı. kırk küsür farklı sanatçı tarafından albümlerde seslendirildi ve bu bağlamda dünyada bir örneği daha çıkmadı.
30 yaşında notaları tersten dahi deşifre edebilecek, notasal bilgi derinliğine ulaştı.
40 yaşına geldiğinde bağlama, tambur, divane, hint çalgısı sitar, kazak çalgısı dombra başta olmak üzere tüm telli çalgılara virtüöz seviyesinde, ayrıca; tenor saksafon, keman, piyano, gitar, arp da dahil olmak üzere 40'a yakın enstrümanı icra edebilen bir müzisyen olmuştu.
yasalda 70, toplamda 300 milyonluk toplam albüm tirajıyla, "dünyanın en çok albüm satan sanatçıları" listesine girmeyi başaran tek türk sanatçı oldu.
led zeppelin grubu üyeleri, vanity fair dergisi' ne verdikleri röportajda; "müziğimizin altyapısını, ritm ve rifflerini aldığımız türk" diye bahsetti. ohio university de yazılan bir tez için konuşan jimmy page ona müziğin ilahı dedi.
abd-mısır-israil'in önde gelen üniversiteleriyle, hacettepe üniversitesi' nin ortaklaşa vermiş olduğu montu merit doktorasına sahip oldu.
hamburg müzik akademisinde derslere girmesi için yıllarca büyük paralar teklif edildi. müzikal üretimini aksatacağı gerekçesiyle hep reddetti.
enstrümantal uyarlılığı son derece yüksek olması ve içinden çıkılamayacak kadar girift bir armonik.tr.cr.tr.cr yapıya sahip olması sebebiyle 1991 yılında hacettepe üniversitesi devlet konservatuarı nda, incelemeye alınan, fakat, armonik.tr.cr.tr.cr yapısı hakkında, kesin bir yargı elde edilemeyen, inceleme ve icra amacıyla, berlin filarmoni orkestrası nın repertuvarına dahil edilen, "akşam güneşi" adlı eserin söz ve bestesine imza attı.
japon ve amerikan müzik bilimciler tarafından, canlı ses örneklerinin alınması ve bu ses örneklerinin, beş yıl boyunca müzik laboratuvarlarında incelenmesi yöntemiyle gerçekleştirilen, abcatt project e (abroad broadcasting carrier for turkish traditional arts), inceleme konusu oldu. aynı araştırmada, sesini bir enstrüman gibi kullanabildiği, yine bu sesin piyanodan çıkan 440 frekanslık la notasıyla aynı müzikal değerde olduğu ve canlı seslendirdiği eserlerdeki, ikibuçuk oktavlık denemelerinin, enstrümantal derecede başarılı olduğu sonucuna varılan,
doksanlı yılların ilk yarısından itibaren, itü türk müziği konservatuarı başta olmak üzere, bir çok konservatuvarda, bağlama etütlerine, kendine has tezene tekniği ve bağlama düzeninde yazdığı keman partisyonları ile inceleme konusu oldu.
"the ohio state university" tarih bölüm başkanı tarafından yazılan ve yale üniversitesi yayınlarından çıkacak olan, "türkiye, islam, milliyetçilik ve modernlik" adlı kitabın, kapağında; resminin, içeriğinde de; bazı kariyer bilgilerinin kullanılması için izin istendi.
ünlü metalci rob zombie; spookshow baby şarkısında gencebay'ın akma gözlerimden şarkısının rifflerini, led zeppelin grubu kashmir adlı şarkısında aşk pınarı şarkısının rifflerini kullandı. ortadoğu nun abdulhalim ve ümmü gülsümden sonra en büyük müzisyeni olarak gösterilen hany shaker aşk pınarı şarkısını okumak için özel izin istedi. ispanya israil ve yunanistan ın neredeyse tüm tanınan sanatçıları 70 li yıllarda gencebay şarkılarını albmlerine koydu. nile grubundan karl sanders istanbula geldi gencebay ı özel olarak ziyaret etti. keşke onun gibi bağlama çalabilseydim dedi.
diriliş adlı enstrümantal bestesi, hamburg üniversitesinde incelemeye ve müfredata alındı.
öyle besteler yaptı ki, bir şarkıya 2 dakikalık introlar, 2 dakikalık introlara, 5-6 farklı makam, 3-4 farklı usül, 10 larca farklı melodi sığdırdı. birbirini 10 saniyeden fazla takip eden melodileri hiç olmadı. hep bir varyasyon vardı müziğinde. onun için; onu gerçek manada bir kere dinlemeye başlayan, başka müzisyenlerin müzikleriye asla tatmin olmadı. ama maalesef hala kıymeti bilinmiyor kendisi müslüm gürses ferdi tayfur falan gibi yoz şarkıcılarla aynı kefeye konuyor dünya standartlarının çok çok üzerinde icra ettiği müziği, cahil kesim tarafından arabesk olarak adlandırılıyor.
fazıl say:
ödülleri
Avrupa Birligi Piyano Yarışması, 1991
Genç Konser Solistleri Yarışması Avrupa Birinciliği, 1994
Genç Konser Solistleri Yarışması Dünya Birinciliği, 1995
Radio France/Beracasa Vakfi Ödülü, 1995
Paul A. Fish Vakfı Ödülü, 1995
Boston Metamorphosen Orkestrası Solist Ödülü, 1995
Maurice Clairmont Vakfı Ödülü, 1995
Telerama Ödülü, 1998, 2001
RTL Televizyonu Ödülü, 1998
Le Monde de la Musique Ödülü, 2000
Diapason d’Or ( Altın Plak ) Ödülü, 2000
Classica Ödülü, 2000
Le Monde Ödülü, 2000
Avusturya Radyo-TV Ödülü, 2001
Deutsche Phono Akademie ECHO Ödülü, 2001
Yılın Bestecisi Ödülü, Andante Klagib Müzik Ödülleri, 2010
Yılın Piyanisti Ödülü, Andante Klagib Müzik Ödülleri, 2010
ben orhan diyorum zaten taraflı yazdım ehehehe gelin tartışalım