Édouard Manet in bir eseri
http://biblioklept.files....s.com/2008/05/olympia.jpg
Diğer tablo için
http://inci.sozlukspot.com/w/la-maja-desnuda/
izlenimcilik akımına ilham kaynağı olmuş, eserleriyle bir devri kapatmış olan bu sanatçının Olympia adlı eseri ile Kırda Öğle Yemeği tabloları modern sanatın başlangıcı kabul edilir. Bundan sonrasını Wikipedia’dan okuyalım: “Tıpkı “Kırda Öğle Yemeği”‘nde olduğu gibi bu tablosunda da Manet Rönesans ressamlarını anmaktadır. Resimdeki çıplak kadının pozu Titian’ın Urbino Venüsü’nü (1538) ve Francisco Goya’nın Çıplak Maya’sını (1800) anımsatmaktadır. Resmin tartışılmasının sebeplerinden biri de çıplak modelin tam olarak çıplak olmamasıdır. Saçlarındaki orkide, boynundaki kurdela, bilezik ve terlikler onun çıplaklığını ve ciksapelini daha çok vurgulamakta ve zenginlerle düşüp kalkan rahat bir yaşama sahip hayat kadını imajını güçlendirmektedir. Orkide, tepede toplanmış saçlar, siyah kedi ve bir buket çiçek de o dönemlerde cinselliğin simgeleriydi. Bu modern Venüs vücudu standartlara göre incedir. Buradan da resimdeki idealize etme ekgibliği fark edilebilir. Arkada duran tamamen giyinik hizmetçinin kıyafetleri ve bir fahişeye hizmet ediyor olması ortamdaki cinsel gerilimi artıran bir faktördür. Manet, Olympia’nın durgunluğunda Japon sanatından etkilendi. Bu durgunluk onu daha insani ve daha az şehvetli gösterir. Bazı yorumlara göre hizmetçisinin ona sunduğu çiçekleri gönderen müşterisine bakmaktadır. Olympia sergilendikten sonra pek çok tepkiyle karşılaştı. Karikatürlerde, resimlerde, eskizlerde sık sık Manet’nin çıplağına göndermeler yapıldı. Pablo Picasso, Paul Gauguin, Gustave Courbet, Paul Cézanne ve Claude Monet resmin önemini takdir eden ressamlar arasındaydı.”