1. 17.
    0
    @1 Bende ateistim ve izninle sorulan sorulara ara sıra cevap verme izni istiyorum panpa
    ···
  2. 16.
    +1
    seni bilimsel veri ile giberim analtıncıya bak lan hele
    “Pascal beklenen değer teorisini kullanarak hayatını dine adaması gerektiğini kanıtladı. Her matematikçi gibi o da, bu soruyu bir formüle indirgedi.”
    Hangisi daha büyüktür?
    a) Beklenen değer (hedonizm yani fiziksel yaşamdan zevk alma)
    Ya da
    b) Beklenen değer (dini hayat)
    Varsayım…
    a) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (hedonizmden alınacak zevk) +
    Olasılık (ölümden sonra hayat var) * (sonsuza dek lanetlenmek) Ve
    b) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (dinden alınacak zevk)
    Olasılık (ölümden sonra hayat var)* (sonsuz mutluluk)

    Pascal’ın mantığı çok basitti: Eğer (a) (b)’den büyükse o zaman hedonizme devam edecekti, ama
    eğer (a) (b)’den küçükse o zaman dindar olmalıydı.”
    “Ama değişkenlerin değerlerini bilmeden bu denklemi nasıl çözdü?” diye sordu Michael.
    “Birkaç varsayımda bulundu, örneğin, sonsuz mutluluğun değeri pozitif sonsuzdu ve sonsuza dek
    lanetlenmenin değeri negatif sonsuzdu.”
    Sonsuz mutluluk = +00
    Sonsuza dek lanetlenmek =-00
    “Eğer bir denklemde sonsuzu kullanırsanız bu diğer her şeyi etkiler, çünkü çok büyük bir sayıdır,
    böylece (a) hedonizmin beklenen değeri negatif sonsuz ve (b) dini hayatın beklenen değeri pozitif
    sonsuz.”
    (a) hedonizm = -00 ve (b) din = +00
    o zaman
    {a)< (b) böylece...
    (b) beklenen değer (hedonizm) < beklenen değer (dini hayat)

    "Anladınız mı? Ölümden sonra insanın ruhunun yaşamasının veya her hangi bir şekilde bir hayat olmasının olasılığı ne kadar az olursa olsun, Pascal’ın dine bağlı bir hayat yaşamasından beklediği getiri, yine de dünyevi zevklerle hedonistik bir yaşam sürüp de sonsuza dek lanetlenmeyi göze alacağı bir durumun getirisinden daha büyüktür.”

    Pascal'dan büyük bilim adamımısın ? ? ?

    konu kilit,
    ···
  3. 15.
    -1
    @13 adamı öldürmem. Bir hayatın son buluşuna karar verebilmek o kadar kolay bir iş değildir. neden öldürmem? çünkü vicdan sahibiyim. Allah korkusundan değil, vicdanımdan ileri gelen bir durum olur. Sen allah korkusu yüzünden öldürmem diyorsan; allahtan korkmasan dünyanın anasını gibeceksin yani derim ve katilin önde gideni olursun. Anlıyor musun paradoksu? *
    ···
  4. 14.
    -1
    @10 işte gördüğünüz gibi arkadaşlar cevap veremediği sorulara kendini tatmin etmek için başka sorular oluşturan arkadaşlara biz ateist diyoruz ateizme de bu yüzden aptallık diyoruz . bunu da işin içine yüce allah'ı kattıklarından dolayı anlıyoruz bu allah'ı kabullenememe iç güdüsünden gelmektedir . biz allah'a inandığımız için allah niye var diye sorgulamamız mantıksız sen bir şeyin evreni ve dünyayı yarattığına inansan bunu yaratanın neden var olduğunu sorgular mısın güzel kardeşim sen bu evreni yaratanın bir madde enerji yada ne bileyim bi bileşenden oluştuğunu falan zannediyorsun sanırım (:
    ···
  5. 13.
    0
    diyelim ki ıssız bir çöldesin ve yanında çantasında para dolu bir adam var ve o adamı öldürsen kimsenin ruhu duymayacak ve böylece o adamın parası senin olacak. adamı öldürür müsün? eğer öldürmezsen neden öldürmezsin. (bu soruma da laf etme artık. insan gibi sorduk işte.)
    ···
  6. 12.
    0
    @9 (bkz: @11) hayat ile evren kelimelerinin yerlerini değiştirip öyle okuyabilirsin.
    ···
  7. 11.
    +1 -3
    @8 ana temalardan birine değindin güzel kardeşim *
    dinlerin çıkış noktalarından birisi de tam olarak budur! Yaşıyorsak bunun bu bir sebebi olmalı düşüncesi. Bu dünyaya neden geldik burada bir amaç olmalıdır düşüncesi ve öldükten sonra boşu boşuna mı ölmüş olacaz yanına bir cennet bir de cehennem koyalım düşüncesi.

    Doğa, doğal kurallar; hayata dünyada yön vermiş ve ortaya çıkarmıştır. bunun için bir sebep aramaya gerek yoktur.
    ···
  8. 10.
    0
    @9 saçma sapan cümleler kurup kendini zeki göstermeye çalıma mal. Evren var olmaya gerek duymadı evren var oldu anladın? Sen allah niye var diyo musun?
    ···
  9. 9.
    -1
    Evrenin sebebsizce kendiliğinden varolduğuna ve entropiye göre bir gün amaçsız ,nedensiz herşeyin biteceğine Rasyonel ve akılcıl bir akıl yürütme diyebiliyor musunuz ? Sebebsizce varoldu ve sebebsizce yok olacak bu mantıklı bir izah mıdır ?

    eğer sebeblice varolduysa Varolmaya başlayan herşeyin bir sebebi var ise Bu ilkeyi evrene uyguladığımızda Ortaya
    ortaya bir "ilk sebep" Çıkması zorunlu olmaz mı ?

    sebebsizce varolduysa Neden hiçbirşey değil de birşeyler var ?
    Neden hiçbir şey yokken Evren Varolmaya gerek duysun madde kendini hiçlikten ortaya çıkarsın ?
    ···
  10. 8.
    0
    @1 neden geldik bu dünyaya açıkla amk

    nasıl değil neden geldik amk?
    ···
  11. 7.
    +1
    https://fbcdn-sphotos-h-a...63763154_1456887125_n.jpg
    ···
  12. 6.
    0
    Ayetler varr ayerlerrrr
    ···
  13. 5.
    0
    entry nick
    ···
  14. 4.
    -1
    @4 kromozomlar ile ilgili bir durumdur. Cinsiyet hakkında tam olarak neyi bilmek istiyorsun panpa; sorunu biraz daha spesifikleştirebilir misin?
    ···
  15. 3.
    0
    evrimi destekliyorum ama cinsiyetler nasıl oldu merak ederim hep
    ···
  16. 2.
    0
    Allah yoksa evreni kim yarattı *
    ···
  17. 1.
    -4
    bu başlığı 10. kez açıyorum panpalarım. sebebi: konu 3 sayfayı geçince yazarların ilgilerini kaybediyor olmalarıdır. bu yüzden her seferinde yeniden başlıyorum.

    buyrun gençler ... sorun; sorun sizi bilimin ışığıyla aydınlatmak için buradayım, çocuk masallarıyla karanlığa gömmek için değil.
    sorun.

    not: en baştan söylüyorum: biliyorum ki konu ağzına kadar kuduz şakirtle dolacak. konuşmasını bilmeyen bir hayvanı karşıma alıp laf anlatmaya çalışmayacağım. sözlüğün damgalı alaşakirtlerinden amsever konuya muhakkak damlayacaktır. bu eşşoleşşeğin din ile açılan her konuya girip önüne gelene "ergen" demek gibi bir alışkanlığı var. amsever ve benzeri organizmalar tarafımca giblenmeyecektir.

    öğrenmek isteyen ve insan evladı gibi tartışmasını, konuşmasını bilenler benden cevap alacaklar.
    sorun panpalarım, dinliyorum.
    ···