-
1.
0toplumda kabul gören ön yargılardan biri olan nontheistlerin değer yargıları düşüktür önermesini felsefi ve bilimsel temelli incelicem birazdan ..
-
2.
0ahlaki gelişim üzerine bu işin babalarından lawrence kohlberg üstadın ahlaki gelişim kuramından yararlanıcam
-
3.
01) gelenek öncesi düzey
a)itaat ve ceza
bu evrede birey, alacağı cezanın korkusuyla söylenenlere veya kurallara itaat etme eğilimindedir. bir şeyin yapılış amacı değil sonucu önemlidir.
b)saf çıkarcı yaklaşım
bu evrede birey yaptığı/yapacağı işlerden bir şahsi çıkar alma eğilimindedir.
2)geleneksel düzey
a) iyi çocuk eğilimi
bu evrede bireyimiz, içinde bulunduğu sosyal çevre tarafından kabul edilen, taktir edilen davranışları yapma eğilimindedir. kendini çevreye "iyi çocuk" olarak gösterme amacı vardır
b) kanun ve düzene uyma eğilimi
birey, toplumda varolan yazılı veya yazısız kurallara uyma eğilimi gösterir. örnek olarak geceyarısı trafikte etrafta hiç araç yokken kırmızı ışık yansa bile sırf geçmek yasak olduğu için yeşil yanmasını bekler, hareket etmez. -
4.
0yine yap ama hobi olarak yap.
-
5.
03) gelenek sonrası düzey
bazı kaynaklar bu düzeyi 2 alt evreye ayırmışlardır, bazı kaynaklar ise benzer özellikte olmalarından dolayı tek bir evre altında işlemektedirler.
bu düzeyde, evrensel öğeler ( yaşam, ölüm, insan sağlığı, dostluk v.b.) kişinin şahsi menfaatlerinden, kanun ve düzenlerden, sosyal ortamın istediği davranışlardan kısacası herşeyden üstündür. soical contrat ve universal moral diye incelenir bu evre de isteyenler daha kapsamlı okuyabilirler pgiboloji kitaplarından -
6.
0bu bilgiler doğrultusunda nontheist ve inançlı kişi ahlaki eylemlerinin sonuçlarını ve dönemlerini incelicem
-
7.
0inançlı kişi - dinsiz kişi
iyi eylem kötü eylem arasındaki mantalite farkı.
burda her ne kadar inançlı kişiler dinin emrettiğinden dolayı ya da cennet cehennem korkusundan dolayı kendi değerlerince kötülüklerden kaçındıklarını kabul edemeseler de insanı sınırlayan dini etmenlerin olduğu gözlemlenebilir gerçekliktir.
örneğin alkolden haram olduğu için kaçınan , cehennemde yanmaktan kurtulmak için ibadet eden ve iyi davranışlar sergileyen kişinin, ahlaki gelişim kuralları çerçevesinde ; saf çıkarcılık ,itaat ceza (gelenek öncesi dönem ) kanun düzene uyma eğilimi ( geleneksel dönem ) tutumları sergilemiş olduğunu gözlemleyebiliriz
alkolden sigaradan kendisine ve çevresine zarar verdiğini düşünen bir ahlaki değerleri toplumca düşük olan dinsiz bireyin ise ahlaki gelişimin en üst basamağı olan sosyal kontrat ve evrensel ahlak kuralları düzeyinde bir eylem gerçekleştirdiğini ahlaki gelişim evreleri içinde görebiliriz. ahlaki gelişime göre aynı eylemi yapan iki birey açısından karşılaştırma yaptığımızda ahlaki gelişim evresi olarak nontheist bir birey sanıldığının aksine üst düzey ahlaki seviyeye sahip bir birey olarak gözlemlenmektedir. -
8.
0sonuç : ^^^^ ahlaki gelişime göre aynı eylemi yapan iki birey açısından karşılaştırma yaptığımızda ahlaki gelişim evresi olarak nontheist bir birey sanıldığının aksine üst düzey ahlaki seviyeye sahip bir birey olarak gözlemlenmektedir. ^^^^
-
9.
0am züt meme am züt meme am züt meme am züt meme
-
10.
0billim mi lan o?
-
11.
0allahın rızasını kazanma - saf çıkarcı bir eylemdir
cennete girme cehennemden kaçınma - saf çıkarcı ve kanun düzen çerçevesinde bir eylemdir
alkole sigaraya - haram olduğu için değil sağlığa ve çevresindeki insanlığa zararlı olduğu için karşı çıkma üst düzey bir ahlaki davranıştır. -
12.
0görüldüğü gibi aynı iki eylemi yapan inançlı- inançsız kişi kıyaslamasında dinsiz tabir edilen birey aslında ahlaki olarak dini bütün bir bireyden üst düzey ahlaka sahip bir kişidir. umarım anlatmak istediğim daha iyi kavranmıştır.
- 13.
-
14.
0@10 bilimsel açıdan bakmak için sonuçları gözlemlemek gerekir dur kenks acele etme. ateizmin yaygın olduğu ülkelerdeki suç oranları, özgürlük durumları, refah seviyesi sayısal olarak göz önüne serilirse bilimsel bir korelasyon sağlanmış olur ;)
-
15.
0okuyom lan şuku
-
16.
0balkanlardan gelen soğuk hava dalgası rönesans etkileri yaşayan italyayı fena etkiledi.
-
17.
015 milyar yıllık evrende 60 yıl yaşayan bir bireyin sonsuz ceza veya ödülle yargılanmasını ilahi adalet olarak algılayan bir insan ya hayatında hiç matematik görmemiştir ya çok salaktır ki böyle safsatalara inanır.
inanmasının altında yatan işin aslı ise insanlığın sınırsız ve sonsuzluğa olan özleminin kutsal ve mistik öğelerle bilinçaltından kutsal kitaplara yansımasından daha fazla birşey değildir. -
18.
0okuyan binler yukarılayın ki daha fazla okunsun böyle yazılar fazla yok buralarda
-
19.
0ben bu başlığı nick altıma alayım.. güzel yazıyor muallak..
-
20.
0gece kafa çocuklar oluyo o zaman uplarrım