/i/İnanç

İnanç
  1. 21.
    +1

    BiRAZ DAHA SORU SORUN AMA KÜFÜR ETMEDEN HEPSiNi CEVAPLAYACAĞIM AYRICA KiMSE ŞU SORUMA MANTIKLI BiR AÇIKLAMA GETiRMEDi.

    ···
  2. 20.
    0
    ananı (hafifçe) gibtim
    ···
    1. 1.
      +1
      eri bi umek eri bikhifa demek istiyorsun heralde.
      ···
  3. 19.
    0
    Pic ayet olduğunu baştan söyleseydin cenabet gelmezdim sayfaya. Ne olacak şimdi bunun gunahi
    ···
  4. 18.
    0
    Vay anasını sayın seyirciler nereye geldik. ibret aldım şerefsizim. Lekum sözlükum velyesozluk
    ···
  5. 17.
    0
    Hacı abi ben müslümanım. ama sadece kağıt üstünde. herhangi bir ibadetim yok. daha bunu kendisine açıklayamayan insanlar var neyse. yukarıda bir örnek vermişsin ctrl f yap 3894 yaz gibisinden. ben de dediklerini yaptım ve ingilizcemin yettiği kadar okudum. daha ince iş olsun diye çevirmen bir arkadaşa çevirttim pek bir şey değişmedi kısacası tamamen anlamışım. böyle bir şeyin olduğu ve bunu şu zamana kadar görmemem beni açıkçası şaşırttı. bunun gibi örnek varsa bana atar mısın? ctrl f olayını yaptırabilirisin pc ye pek aşina değilim.
    ···
    1. 1.
      +1
      dostum bu islamcı kimliği budur. işlerine gelince muhafazid peygamberin hadislerinden onun iyi bir kimlik sahibi olduğunu söylerler yeri geldiğinde ise işte bu tür olaylardan yani ayşenin 6 yaşında zifafa yatmasını da yalanlarlar. Kendi sahih dedikleri Buhariyi bile zütleri sıkışınca yalanlarlar sen bana özelden ulaş bildiklerimi atayım dostum. ha bu arada islamncıyla müslüman farklıdır . islamcı din pazarlar. müslüman ise ona inanır.
      ···
  6. 16.
    +1
    dinler, saçmalıkların insanlara yutturulmuş halidir.
    ···
  7. 15.
    0

    ARKDAŞLAR BU SAATTEN SONRA BiRiNiN YORUMUNA CEVAP VEREMESSEM BiLiN Ki UYUYORUMDUR ANCAK KESiNLiKLE YARIN CEVAPLAYACAĞIM SORULARINIZI VE ARGÜMANLARINIZI ÖZLDEN DE YAZIP ORADA KONUSABiLiRiZ. AMA iZCi SÖZÜ HERKESiNKiNi CEVAPLAYACAĞIMXD

    ···
  8. 14.
    +1
    Darabe kelimesi riskli falan değil, yoruma açık, baskın olarak dövmek manası var. Bu manaya gelmediğini söyleyenler ya da kastedilenin farklı bir şey olduğunu söyleyenler imanı zayıf kimselerdir. Eğer darabe kelimesi farklı anlamlara gelmeseydi direkt dövün olsaydı dinden de çıkarlardı sanırım.

    Benim yorumumsa, tanrı bu şekilde uygun gördüyse zaten doğru olanın da bu olmasıdır. iki tane yumuşak müslüman mutlu olacak diye ayet eğip bükemem.

    Ha eğer darabenin farklı anlamları ayete uygulanabiliyorsa, burada da çeşitlilik çıkar, yani yan anlamlarından herhangi bir hüküm erkeğe bırakılmıştır bu da senin anlayışın olan risk değil, tek bir hükümle kısıtlamanın olmadığını gösterir.

    Darabe kelimesinin nasıl kullanılacağına karar vermek de, aynı sözcüğün geçtiği ayetlerde nasıl kullanıldığına bakmaktan geçer.

    Bu zaten metodolojide yeri olan bir yöntem. Yani zaten senin bu soruyu sorman bile saçma. Risk misk diyorsun git kumda oyna.

    Edit: imla
    ···
    1. 1.
      0
      Senin yorumunla benim yorumumla olmuyor o işler aslanım. Öyle çeşitlilik falan bekleme ozaman millet dövmek anlayınca dövsün sahip çıkmak anlarsa sahip çıksın allahın otoritesi nerede o zaman niye bu ayeti indirsin? Ayrıca metodolojide de bir yerin kaynağıyla kaynağı destekleyen argümanın paralel ilerlemesi gerekmektedir. Aksi takdirde o kaynakla ilgili öne sürdüğün görüşün tutarlılığı kalmaz. Aynı kelime farklı ayetlerde farklı yerlerde kullanmaz arapçada böyle bir kural yoktur aynı zamanda kuranın özel bir dili de yoktur ki ayette zuhruf 3 te diyor siz anlayasınız diye arapça indirdik diyor . Kendi iman ettiğin kitabın dilini bilmiyorsan git kendi hayal gücünde dinini yaşa. Belki oynadığın kumdan ilham alarak kitap da yazarsın. Bi örnek vereyim de anla .
      salat kelimesi hem namaz anldıbına hem de hz muhafazide saygı göstermek için okunan dua anldıbına gelir.
      bakara 125 e bak bakalım ne diyor siz de makamı ibrahimden kendinize bir namaz yeri ednin diyor.
      bakara 45 ye de sabredek ve allaha namaz kılarak allahtan yardım dileyin diyor.
      PEKi BAKARA 45 TE NE DiYOR NORMAL NAMAZ DiYOR OZAMAN BAKAR125 E DE DEKi MAKAMI iBRAHiMDEN KENDiSiZE HZ muhafazidE DUA YERi AYIRTIN DiYE ÇEViRDiĞiMiZDE NE OLUR O ZAMAN DOĞMAMIŞ BiRiNE DUA ETMEK NE KADAR MANTIKLI OLUR BUNDAN SONRA BAKARA 125i ÖYLE ÇEViR . AYNI KELiMENiN FARKLI AYETLERDE KULLANILMASI NEYE YOL AÇIYOR GÖR. BU DA SENiN SAÇMA ARGÜMANININ SiLE AÇIKLARINDA BATAN BiR GEMi GiBi ÇÜRÜDÜĞÜNÜ GÖSTERiYOR.
      ···
    2. 2.
      +1
      sonunda şu sözlükte doğru düzgün bir müslüman gördüm lan keşke her müslüman senin gibi olsa.
      ···
  9. 13.
    +1
    Kutsal bir şeyi okurken o dönemi, coğrafyasını, olayların oluş şeklini ( durduk yere mi oldu, olağan birşey mi?), sebep olan konuları, insanları, yapılanları, yapılmışları, tavsiye edileni, uyarıları, yasakları vs. herşeyi bütünü ile anlamaya çalışmak veya araştırmak lazım.
    Öyle alelade bir durum değildir bu. Bir noktaya odaklanıp koca anlamı kaçırıyoruz ki hayat da böyle birşey.
    Anlamaya çalışmak araştırmak okumak ve bilmek iyi şeyler elbette ama fıtratımızı da unutmamak lazım.
    Haddi bilmek gerektiğini söyler ve yunus emre de kendini bil der.

    Ama matrix filminde görürüz ve offf ne söz ama deriz.
    ···
    1. 1.
      -1
      Ya arkadaş böyle şeylerde tek argümanınız bu mu yani ? Bu kitap hani kıyamete kadardı? Kutsal bir kitabın her döneme göre değişen şartlara göre farklı dönemlerde farklı bir tefsircinin tefsir yapmasına ihtiyacı olur mu ?
      ···
    2. 2.
      0
      Yanlış anladın panpa galiba. Dönem dönem farklı anlam demedim. Başka ne argüman bekliyorsun?
      ···
      1. 1.
        0
        Dostum diyorum ki bir kitap kıyamete kadar geçerli ve herhangi bir düzeltmeye ihtiyacı yok ise döneme göre farklı tefsiri kesinle ama kesinlikle olamaz. Yani o dönemde ne ise şimdi de yapmalıyız aksi takdirde her şeyi açıklayan kuran bu durumun dönemden döneme göre değişeceğini açıklardı zaten.
        ···
      2. 2.
        0
        Şartlar değişmiş olabilir ancak insanlık değişmiş midir hamur aynı. Kutsal kitap bir aracı, messenger ya da peygamber ile ulaşmıştır, bildirilmiştir. Son peygamber ile son kitap da o dönem gelmiş ve iletilmiştir dimi
        O halde o dönemden sonrasını anlatması beklenemez ama ince görüp ince düşünenler bazı şifreler farkedebiliyorlar.
        Örneğin sarsılmaz dağların yaratılması..
        Deprem gibi doğal afetlerde üzerine bina yapılması hususunda ince bir bilgidir.
        aradan 1500 yıl geçmesi sonrasında değişen şartlar ve teknoloji olsa bile öz değişmiyor. Bunu anlatmaya çalışıyorum. Mana diyorum, haddi bilmek diyorum. Tümevarımsal yaklaşıyorum.
        ···
      3. 3.
        0
        Hamur aynıysa git cariye bul, o zaman hz muhafazide dil uzatanın boynunu vur, ne biliyim git köle azad et. Yapabilir misin yapamassın çünkü onlar o dönemde kalmış şeyler. Ayrıca dağ kısmın iTÜ Jeoloji Biliminden bir hoca anlatmış dağların depremi tetiklediğini ayrıca kuranda bu yazsa ve bu olay gerçek olsa bile bir mucize sayılmaz çünkü bunlar 4500 YILLIK ŞEYLER, ESKi SAMi Gelenekte bunlar mevcuttu hatta Tengrizmde Tengrinin Kıtalar hareket etmesin diye dağları kazık gibi yeryüzüne çaktığına dair de birsürü kaynak vardır. tanıdık geldi bunlar değil mi ? istediğin kadar araştır hepsi gerçek şeyler.
        ···
      4. diğerleri 1
  10. 12.
    +2
    Bu ayet bir yuvanın yıkılmasından önce denenebilecek yolları sıralamış. Git bak, boşanma davalarının %80ini kadınlar açar, onun da %80i çalışan kadınlardır. Çoğu kadın duygusal olarak basit sebepten yuva yıkabilir. En şerefsiz erkek bile yuva yıkmaya kolay kolay yanaşmaz. Çünkü karısını en azından kıskanır.

    Mesela en ufak bir sinirlerinde kocasının erkekliğine ağır laflar edip küfürler eden, kocasına saldıran, evde eşya kıran, kocasını akrabalarına dövdüren hatta sevgilisine öldürten kadınlar bile var. Kocanın pasifliği bazen acınacak halde oluyor.

    Hafifçe dövülme diye meal verilmesinin sebebi şu, hadislerde kadına şiddet yasaklanmıştır, ama korkutma amaçlı, ele yüze vs. vurmadan, kalıcı veya sakatlayıcı olmadan, ağır saygısızlığa ve kavgacılığa hakarete karşı, hafif bir şeye izin verilmiş, yuva yıkılmadan önce son bir çare olarak, bir ihtimal belki kadın davranışlarını düzeltir diye. Bununla ilgili alimlerin bir sürü ictihat kararları, fetvaları var. Git kadını döv diye bir şey yok.

    islamın kadınlara verdiği haklar o çağa göre Bizanstan irandan Çinden Avrupadan kat kat üstün. Şu anda islamdan çok hak veriyorlar ama yuvalar darmadağın.

    Kısacası Kurandaki ayetlerin açıklamasını uygulamasını Hadislerden, orada yoksa güvenilir alimlerin fetvalarında anlarız. Orada git kadını döv diye bir şey yok, yuvanı kurtarmak için çare olacaksa bir seferlik hafif bir şekilde bunu da dene var.
    ···
    1. 1.
      0
      Hafifçe kısmını vinvatli ya adlı arkadaşın yazdığı entrynin altına cevapladım. Ayrıca hangi ayette kadına şiddeti AÇIKÇA YASAKLI YOR. Bi KERE muhafazid PEYGAMBERiN 12 EŞi VAR BUNLARIN 2 Si CARiYESi PARA KARŞILIĞINDA CiMA EYLEYEN BiR PEYGAMBERi OLAN ALLAH BÖYLE BiRŞEY YAPMAMASI DA NORMAL. Ulan kuranın hem açıkça oldugundan bahsediyorsunuz hemde yok hadisler şöyle böyle diyorsunuz kuranda hiçbir yerde yazmaz korkutmak için (hafifçe xd)dövün diye. Kanıtlarla gel gerçek bir tartışma olsun. Ayrıca farzet ki muhafazid peygamberin hadisleri kayıt altında tutulmadı hadislerin yarısı uçtu gitti, ne olacaktı ? BiRAZ ViCDANINA DOKUN ELiN HACISINDAN HOCASINDAN BAKMA. SADE BiR ŞEKiLDE OKU. HACININ HOCANIN FETVASINA BAKARSAN O HOCANIN DiNiNi YAŞARSIN. Ayrıca şu MEŞHUR kadına şiddetin açıkça yasaklandığına dair biraz hadis yolla bana. AYRICA TAM KAYNAĞINI VER ÖYLE AKiT MAKiT OLMASIN. HADiSLERi VER BEN DE SANA TONLA HADiS VEREYiM BU AYETLE ÇELiŞEN.
      ···
    2. 2.
      +1
      Sen benim yazdıklarımı okuyor musun? Yazdıklarımı es geçip başka başka daldan dala atlamışsın. Para karşılığı lafını nereden duyup atladıysan çok ağır bir iftira... Böyle uluorta yazmışsın ağzının elinin ayarı olsun biraz. Amcandan dayından konuşmuyoruz burada.

      Mesele hacı hoca meselesi değil, hadislere fıkıhlara ömrünü vermiş binlerce sayfa kitap yazmış alimlerden bahsediyoruz burada. Her işin bir uzmanı var, senden daha zeki, bir olayı senden daha iyi, daha kapsamlı anlayan, literatüre senden daha hakim, dinini hayatında daha çok uygulamış, senden daha güvenilir insanların yazdıklarını okuyorsun, bir sürü böyle insanın yorumlarını okuyup kıyaslayıp uygun bulduğun fikri kabulleniyorsun. O zaman sokratesi, aristoyu, nietsche yi veya başkalarını da okuma. işin gücün bitli sönük filozof fikirleri mi diyeyim?

      Hadis: " Kadınları dövmeyiniz" ve sonrasında tekrardan " Kadınlarını döven o kimseler, sizin hayırlınız değildir. " https://www.hadiskitaplar...us-salihin-281-nolu-hadis

      Hafifçe dememin sebebi şu, kuranın emriyle bu hadisi birlikte düşünmek zorundasın. Ne kadının ne erkeğin ne çocukların mağdur olmaması gerekiyor. Bir sürü ailede alçak, saldırgan, laftan anlamayan kadınlar ve söz geçiremeyen pasif erkekler de var. Böyle yuvalar da yürümez.

      Dövmenin alışkanlık haline getirilmemesi, evlilikte yuva yıkılmasını önlemek amaçlı sınırlandırılması alimlerin bir yorumu, ictihadı. Mesela yargıtay ictihadı gibi düşün.
      ···
    3. 3.
      0
      Bana dediklerimi okuyormusun diyen bir arkadaş daha cariyenin anldıbını bilmiyor :D Bir senden ve benden daha zeki olduğunu nereden biliyorsun ? Bu adamın müritleri bu adamın fikirlerini değiştirerek piyasaya süremez mi ? Aynı olay incilde de var ve bu incilin değiştirilmiş oldugunu kabul ediyorsunuz. isanın dört tane öğrencisi vardır. Matta Markos, Luka ve Yuhanna diye. Bu adamlar isanın hayatını ve sözlerini baştan sonra yazıyorlar. issa çarmıha gerilince bu adamlar hepsini bir hadis kitabı edasıyla topluyor ve 4 cilt haline getirerek insanlığa tebliğ ediyorlar. Aynı hesap seninki. Ayrıca bu kitabada değiştirilmiş diyosunuz. Filozoflar konusunda ise adamlar senin yemek yemenden yatmana yatmanda tuvaletine karışan bir kitabın yorumcusu değildiler. Bu adamların bilgilerini değiştirseler zaten ellerine hiçbir şey geçmediği için ... Ayrıca benim nietsche aristo sokrates pisagor hayranı falan oldugumu nerden çıkarttın. A pardon işiniz gücünüz kılıf uydurmak.
      ···
      1. 1.
        0
        Daha hadisin yok mu ya :D
        ···
      2. 2.
        0
        Orada kastedilen genel olarak kadınlardır. Cariyenin anldıbını iyi bilirim. Normalde ima veya zatel yemin veya direkt cariye, cariye anlamındadır ama Allahın cariyesi, iması dediğinde bize göre hür kadınlar da buna girer, çünkü burada kelimeyi tek başına değil cümle içinde anlamak gerekir. Normalde kölelere iyi davranmakla ilgili hadisler de var. Ama burada tek anlaşılan Allahın kadın köleleri yani kadın kulları anlamındadır. Zaten hadisin devamında da aynı olayın devamında nisa ve ezvac kelimesi kullanılır. Yani bütün kadınlardan bahsedilir. Arapça biliyorsun galiba anlarsın bunları.

        Kuranda da kullar, hür insanlar için erkek köle anlamındaki ıbed kullanılır. Çünkü Kurana göre insanlar Allaha kulluk etsinler diye yaratılmıştır.

        Dövme konusunda sana verdiğim hadis, veda hutbesi ve diğer yakın hadisler bir bütün olarak düşünüldüğünde ve nisa 34. ayeti düşününce çıkan sonuç budur.

        Bu arada islam seni bunlara inanmaya da zorlamaz. Zaten imanın temeli bu ayet değildir. Bunlar detaya girer.

        Yokluğa, hiçliğe, staline veya bir fincan kahveye de iman edebilirsin. inanmamak tamamen senin kararın. Kadın doğası da erkek doğası da yüzde yüz masum değildir. Ayrıca çocukların da hakkı var. Anne babası saçma sapan şeylerden ayrılırsa çocuk mağdur olmayacak mı. Neyse bu konuyu açtığın iyi oldu.
        ···
      3. 3.
        -1
        ULAN NASI Bi TAKLACISIN ANASINI SATAYIM BEN SANA BEN SANA CARiYEYLE iLGiLi HADiS SÖYLEMEDiM Ki SEN HAYAL GÖRMÜSSÜN :dddd BEN SANA muhafazidiN CARiYELERi VAR DEDiM SEN NEYE GÖRE ÇEViRME YAPIYORSUN .dddddGOOGLE DAN BAKDIĞIN AÇIK VE NET BELLi OLUYOR. NiSA 34 Ü YALANLAYAN SADECE 1 HADiS iLETiYORUM.

        Kadınlarınızla iyi geçinin; eğer onlardan hoşlanmadı iseniz bile!..Olabilir ki bir şey, sizin hoşunuza gitmez de, Allâh onda bir çok hayır takdîr etmiş bulunur.\\\\\\\\\\\\\\\"
        SAHiH HADiS ARAŞTIR BUL ! Nesâî, işretü\\\\\\\'n-nisâ 1, Mişkâtü\\\\\\\'l-mesâbih

        BURADA ALDATMA DURUMUNDAN DA BAHSETMiYOR BAKALIM NASIL TAKLA ATTIRACAKSIN :d
        ···
      4. diğerleri 1
    4. 4.
      0
      Hafifçe denmesinin nedeni şu hadis olabilir .
      Habibe bt. Sehl, Sâbit b. Kays b. Semmâs`ın nikâhında idi. Sâbit ona vurdu ve bir tarafını kırdı. Habibe gelip durumu Allah Rasulüne anlattı.

      O da Sâbiti çağırdı ve quot bir miktar malını al ve ondan ayrıl quot buyurdu sâbit quot bu uygun olur mu ey allahın Rasulü?" diye sordu. "Evet olur." cevabını aldı. Sâbit: "Ben ona iki bahçe mehir olarak vermiştim, şu anda da onlar elinde" dedi. Allah Râsulü; "O halde onları al ve ondan ayrıl." buyurdu. O da öyle yaptı. (Ebû Dâvûd, No: 2228; Ibn Kayy im, Zâdü`1-Mead V/189) .
      ···
      1. 1.
        0
        EE yani ? Burada şiddetin ayarıyla ilgili bir şey yazmıyor. sadece muhafazid hazretlerinin boşanma sırasındaki mal paylaşımındaki tutumu anlatılıyor. Şiddetle ilgili Sabit ile Habibenin olayı hariç bir şey yok.
        ···
      2. 2.
        +1
        Sahabe sakatlamış ve boşanma uygun görülmüş yani fazla dövme boşanmayı gerektiriyor anlamadın mı . Yani kocanın karısı ile hukuku olabilmesi için hafifçe dövmesi gerekir daha fazlası için boşanma söz konusu yani iş üst düzeye varmamalı demek istiyorum eğer üst düzeye dayanırsa karı koca hukuku kalmıyor neyse zaten olabilir dedim inanmak istediğine inan .
        ···
      3. 3.
        -1
        Ya güldürme beni kardeşim ya çevir gazı yanmasın o nasıl bir hadisle oynamadır HADiSiN NERESiNDE YAZIYOR FAZLA DÖVME BOŞANMA SEBEBiDiR DiYE! ADAM SENi ALDATIYOR KURANA GÖRE HAFiFÇE DÖVERSEN BOŞANMAMIŞ OLUYORSUN O ZAMAN. MEZHEBi GENiŞ BiR BAKIŞ AÇISI OLUYOR.
        ···
      4. diğerleri 1
    5. diğerleri 2
  11. 11.
    +2
    ayet bir evlilikteki en marjinal duruma örnek veriyor. yatakta yalnız bırakma yada öğütle halledilebilecek durumları geçiyorum çünkü sen dövmeye takılmışsın. o zaman şu soruyu soruyorum. sen karın seni aldatırsa ne yaparsın? hatta buna bişey yapmam diyecek olan insanlar olacağı için şöyle sorim. bir insan eşi onu aldattığı için karısını dövse bu çok mu garip olur? Allah asın, kesin demiyor sonuçta. dövmek işin son boyutu. sonrası boşanma. aldatılan erkeğin o anlık sinirle karısını dövmesine garip bakanlara diyecek bir lafım yok.
    ···
    1. 1.
      0
      Ben orada nisa 34 e vurgu yapmıyorum dikkat ettiysen bizzat oradaki dövmek kelimesinin diğer islam alimleri tarafından nasıl takla attırıldığına deyiniyorum. zerre gibkimde değil aldatırsa ne yapılacağı bana kalsa çeker giderim değişir o.
      ···
    2. 2.
      0
      Yalnız takla attıranlarda islam alimleri değil arapça bilmeyen reformist dinciler
      ···
    3. 3.
      0
      Reformist dinciler in yanı sıra tarikat başındaki cübbeli zart zurt da kendisini alim olarak tanıttığı için genelleme yaptım.
      ···
    4. 4.
      +1
      Bu müslümanların kafayı a anlamıyorum işine gelince müslümanları değil islami degerlendir diyor işine gelince de sen olsan ne yaparsın diyor ba dangalak benim bu durumda ne yapacağım önemli değil kuranda bu durumda ne yapmam gerektiği önemli. O kadar
      ···
      1. 1.
        0
        anlatılan lafı anlamayanlar listesine seni de ekledim. ciddi söylüyorum sizin algılarda bir problem var. olaylar arasındaki bağlantıları kuramıyosunuz. SiZ işinize gelince islamı müslümanlar üzerinden değerlendirdiğiniz için biz müslümana bakma islama yani Kuranda ne yazıyor ona bak diyoruz. bu olay ise zaten Kuran ile alakalı. Kuran zaten insanlara bir şey anlatma derdinde doğal olarak soruyorum Kuran bunu diyor sen olsan ne yapardın diye. 'benim bu durumda ne yapacağım önemli değil kuranda bu durumda ne yapmam gerektiği önemli' az konuya bak lafa bak. Kuran ne yapman gerektiğini yazmış işte anlamadın mı hala? ister öğüt ver ister yalnız bırak ister döv istersen hiç bişey yapma. sana kalmış.
        ···
      2. 2.
        +1
        Bir de bana diyor algı sorunun var diye daha ayeti anlamışsın. Ayette ister öğüt ver ister yalnız bırak ister döv istersen bir şey yapma demiyor önce öğüt ver sonra yalnız bırak sonra da döv diyor. Öğüt verdin yalnız bıraktın kadın düzelmedi de dövünce mi düzelecek? Cidden inandın mi buna? Birisini korkuyla bir şey yapmamaya zorladiginda o düzelmiş olmuyor sadece yapmamış oluyor yani seni aldattı diye dovdugun karin belki e artık aldatmayacak doğru ama gözü hep başkasında olmaya devam edecek. Yanı dövmektense boşasan daha iyi olacak. Ama gel gör ki muhafazid böyle düşünmemiş
        ···
      3. diğerleri 0
    5. diğerleri 2
  12. 10.
    +5
    nisa34 ü kadın yazar nicki zannettim Allah affetsin
    ···
    1. 1.
      +1
      ben de ona geldim
      ···
    2. 2.
      +2
      Ben de 34 yaşında nisa bin hikayesi ya da ferresi var diye geldim ayeti görünce az kalsın carpiliyordum
      ···
    3. 3.
      +1
      Başlığa girince bi afalladım
      ···
    4. diğerleri 1
  13. 9.
    +6 -1
    Iyi kadinlar, itaatkar olanlar ve Allah´in korunmasini emrettigi seyleri kocalarinin bulunmadigi zamanlarda da koruyanlardir. Fenalik ve geçimsizliklerinden korktugunuz kadinlara gelince: Önce kendilerine ögüt verin, yataklarindan ayrilin. Bunlar da fayda vermezse dövün. Eger size itaat ederlerse kendilerini incitmeye baska bir bahane aramayin. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.(elmalılı hamdi tesfiri)

    Şimdi hiç kuranı karıştırma, karın fenalık yaparsa yani aile harimini çiğnerse, yani kendisine zina aldatma gibi helal olmayan bir fenalığı yaparsa kaçımız buna sabır ve tahammül gösteririz?
    Insan olduğumuz için duygulara sahibiz ve hiçbir erkek böyle bir durumda karısını cezasız bırakmaz. Kuran olaya yumuşak yaklaşmış, önce yatakları ayırın sonra hafifçe dövün diyor.
    Benzer durum şu sözlükteki bekaret takıntısı olan tiplerden birinin başına gelse karısını dayaktan öldürür veya silahla öldürür. Dahası bu ülkedeki erkeklerin yuzde 99 unun tepkisi kuranınkinden daha sert olur. Hepimiz insanız ve duygularımızdan kaçamayız.
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      Bak canım dostum, birincisi üstüne basa basa söylediğim şeyi niye anlamıyorsunuz? ben o entrymde kadınların dövülmesinden veya dövülmemesinden bahsetmiyorum. oradaki darabe kelimesinden bahsediyorum. Bu kelime çok riskli bir kelime ve allah neden bu kadar fikir ayrılığına düşürebilecek bir kelime kulanmış onu soruyorum. ikincisi dövme meselesine gelirsek, NiSA 34 TE KESiNLiKLE HAFiFÇE DiYE BiR iBARE GEÇMEZ ONLAR MEALCiLERiN iNSANLARIN BU AYETE KARŞI TEPKiSiNi AZALTMAK iÇiN KONULMUŞTUR. hadi bunu kanıtlayayım aksi takdirde millete cahil damgası vurmayı iyi bilirsiniz.
      Erricâlu kavvâmûne ‘alâ annisâ-i bimâ faddala(A)llâhu ba’dahum ‘alâ ba’din vebimâ enfekû min emvâlihim(c) fe-ssâlihâtu kânitâtun hâfizâtun lilġaybi bimâ hafiza(A)llâh(u)(c) vellâtî teḣâfûne nuşûzehunne fe’izûhunne vehcurûhunne fî-lmedâci’i vadribûhun(ne)(s) fe-in
      eta’nekum felâ tebġû ‘aleyhinne sebîlâ(en)(k) inna(A)llâhe kâne ‘aliyyen kebîrâ(n)
      BURAYA DiKKAT! ARAPÇADA FiiLDEN ÖNCE GELEN HAFiFÇE ZARFININ ARAPÇASI'بخفة' dır yani bikhifa. bak bakalım ayette bikhifa varmı. Bu birinci meseleydi. ikincisine gelelim.
      Kuranda kadını veya kocayı dövmek te yanlıştır. HEMMEN iSPATLAYAYIM
      “Eğer bir kadın kocasının geçimsizliğinden yahut kendisinden yüz çevirmesinden endişe ederse, aralarında bir sulh yapmalarında onlara günah yoktur. Sulh (daima) hayırlıdır. Zaten nefisler kıskançlığa hazırdır. Eğer iyi geçinir ve Allah'tan korkarsanız, şüphesiz Allah yaptıklarınızdan haberdardır.” (Nisa, 4/128).
      Yukarıdaki ayete göre de senin dediğin çelişiyor.
      ···
    2. 2.
      +1
      Panpa ben arapça bilmem, o yüzden dilbilgisi konusunda yorum yapamam. Lakin ayetin birkaç farklı şekilde mealini internette bulabilirsin. Hafifçe ibaresini o tercümelerden birinde gördüm. Çok da detaylara takılmaya gerek yok. Kadın fenalık yapıyorsa yatakların ayrılması, olmazsa dövülmesi söz konusu. Bu zaten insanoğlunun doğasında var. Kıskançlık, sadakat gibi duygular ortaktır ve her erkekte bulunur, konuyu kurandan bağımsız olarak yorumlasak bile benzer argümanlar üzerinden tartışırız.
      Son bahsettiğin ayetlerdeki durum farklı panpa. Yüce Allah zaten affetmenin her zaman daha hayırlı olduğunu söyler. Cinayette bile kısasta hayat var dedikten sonra Allah affederseniz sizin için daha hayırlı olur diyor. Allah affedici olduğu için affedenleri de sever panpa.
      ···
    3. 3.
      0
      Orada Allah resmen sulh hayırlıdır yazıyor. daimayı almıyorum çünkü parantez normalde yok. Ayrıca sonra diyor iyi geçinir bak bura çok önemli iYi GEÇiNiR YANi BURADA SORUMLULUK HEM KARIYA HEM DE KOCAYA GEÇiYOR. ve allahtan korkarsanız allah yaptıklarınızdan haberdardır diyor diğer dünyada hesabını sorarım diyor. Daha birsürü bununla ilgili ayet var.
      ···
    4. 4.
      0
      Ulan gerizekalı benim ne yapıp ne yapmadigim önemli değil senin inandığın tanrının bize ne söylediği önemli. Zorda kalırsanız çalın da desin o zaman öyle mantık mi var amk
      ···
    5. 5.
      0
      senin yüzünden araştırma yaptım amk huur evladı.

      profesör'den dinle al amk

      https://www.youtube.com/watch?v=FCr9jpTjW3U
      ···
    6. 6.
      +1
      Kendi inandığın ayetlerin tefsirini de mehmet okuyan gibi kuranda bir adem yok birçok adem diye direten sahtekardan alıyorsan çok aciz bir pekekentsin.
      ···
      1. 1.
        0
        ulan cevap istiyosunuz cevap vereni beğenmiyosunuz. birde üstüne hala mantıklı cevap gelmedi diyosun. başta bikere sorduğun soru mantıksız ne kadar mantıklı cevap bekliyosun? millet yine üşenmiyo sana cevap veriyo hala mantıklı cevap gelmedi diyosun. Mehmet Okuyana sahtekar dediğine göre sen gözünü kulağını bağlamışsın gerçekleri görmemek için uğraşıyosun demek. Mehmet hoca sahtekar doğru hoca kim cüppeli mi?
        ···
      2. 2.
        0
        Vaay sözlükte okuyancılar da dolaşiıyormuş demek . Kusura bakma da birden fazla adem var diyen bir adamı kaale de almam güvenmem de ayrıca izledim videoyu bir halt demiyor sadece ayeti çarptırıyor ben cübbeliye dürüst demedim ki islam tüccarlarının alayı sahtekar. Üstteki yorumlarıma bak bi biraz beynini kullan öyle cevap ver. iŞiNiZ GÜCÜNÜZ KILIF UYDURMAK anasını satayım.
        ···
      3. diğerleri 0
    7. 7.
      0
      Okuyancılar ne tarikat mıyız biz? o adam ömrünü verdi bu din tüccarlarıyla mücadeleye. Hz. Adem mevzusunu aynı cüppeli ağzıyla söylüyorsun. büyük ihtimal ondan dinledin ve Mehmet hocanın hiç bir konuşmasını tam olarak dinlemedin. milletten duyduğun laflarla sırf doğruları söyleyip işine gelmediği için adamı yaftalıyosun. adamın saatlerce anlatarak açıkladığı konuyu sana burda yazarak anlatacak değilim. gerçekten çok merak ediyorsan aç bak konuşma programlarına. kendi yaptığın cevaplara kılıf uydurma işini de bize yaftalama.
      ···
      1. 1.
        0
        Bana cübbelinin müridi kılıfı uydurmandan senin tam bir okuyancı olduğuna bizzat karar verdim. Biz kendi cümlelerimize ve ayetlerinize kılıf uydurarak hiçbir şey elimize geçmez. Tam tersi siz ayetlerinize kılıf uydurunca elinize bir şey geçer. Ateist bir kişinin inandığı bir ritüel yoktur. Hayatını yaşar. Ama bir islamcı hayatının büyük bir kısmını dini ritüel ve sünnet dediğiniz kavramlarla yaşarsınız. Yani kılıf uyduran inançsızlar değil tam oalrak siz sizin gibi düşünen din tüccarlarıdır.
        ···
      2. 2.
        +1
        git hayatını yaşa o zaman birader ne tatava yapıyon burda? halinden memnun olmayan değiştirsin yaşam tarzını. sana ne müslümanın ne yaptığından? çok hayatını yaşamak istiyosan yaşa tutan mı var seni? görüyoruz burda hayatını yaşayan ateistleri. ömrü pc başında geçen asosyal yıkıklar hayatını yaşıyor aynen.
        ···
      3. 3.
        0
        panpa o zaman günün yarım saatini namaza 2 saatini kurana bilmem kaç saatini de muhafazid peygambere harca skimde de değil açıkçası benden sorumluluk kalktı kandırılmak sizin de hakkınız allahulazim.
        ···
      4. diğerleri 1
    8. diğerleri 5
  14. 8.
    +7 -2
    Olum Allahın varlığı kesin olsa veya olmasa ne anlamı kalırdı amk.
    Çelişkili olacak kesinliği olmayacak ki kendi kalbin ve maneviyatınla doğru olanı bul.
    ···
    1. 1.
      +1
      Ona bakılırsa iSLAM ALiMLERiNiN KURANDA UZAYLA VEYA DÜNYAYLA iLGiLi buldukları mucizeler de kesin gözüyle bakılıyor. Onlara kendilerinin mucize dedikleri ayeti göstersek(zariyat 47vb.) adamlar bu kitaba kesin der demi. Çünkü 1400 yıl önce bilimsel gelişme bulmuş allah. ama bunu göstersek senin dediğin imtihan argümanını dile getirirler ancak bi tarafı kesin diğer tarafı imana bağlı olan bir kitap kutsal olamaz çünkü imanı sarsılmış bir insan kesin tarafına bakınca imanı tazelenir. Ancak kesin olmayan sizin deyiminizle imtihan olan sureye bakınca adam belki islamı reddeder. Bu da kitabı dile getiren allahın suçu olmuş olmaz mı ?
      ···
  15. 7.
    +4 -1
    ﴾34﴿ Allah’ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılmasına bağlı olarak ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah’a itaatkârdırlar. Allah’ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. (Evlilik hukukuna) baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
    ···
    1. 1.
      +1
      EE yani ? iki üç söz yazmışsın verdiğim soruya cevap bile değil. Tam cevap ver soruma.
      ···
      1. 1.
        +1
        bunlar böyle panpa bi şey soruyosun
        bi yerlerden alakasız bir kesit atıyorlar
        ···
  16. 6.
    +3
    keyfi öyle istemiş, adam allah amk sana mi sorcak
    ···
    1. 1.
      +1
      Kendisinden kuranda her fırsatta kullarından kat kat daha üstün ve bir emrinde tüm kullarını imana bile getirebilecek olduğundan bahseden yüce bir allahın şöyle aciz bir kulunun sorusuna bir o kadar yüce bir kitaptan cevap getirilemiyorsa o allah değildir. Ki keyfi istese bile kendisinin bahsettiği en büyük günahlardan olan kul hakkını çiğner ve kendisiyle çelişmiş olur, bu yine allahın bir özelliği olmaz. iki ucu taklu değnek.
      ···
    2. 2.
      +1
      belki cevap var, sadece sen detaylı okuyamadığın için bulamadın?

      herifteki ego ya bak amk. yaratıcıyla yarışıyo. senin ben genlerini gibeyim.
      ···
      1. 1.
        0
        part time ne bu nefret dıbına kodumun çocugu soruma bile cevap veremiyor gelmiş küfür ediyor acizsin olum sen biraz beynini çalıştırsan allahın olmadıgını tanrının oldugunu fark edersin.
        ···
  17. 5.
    +4 -1
    onu geçtim muhafazid'in ölmeden evvel anlattığı veda hutbesinde de dövün diyor müslümanlara tavsiyem ibni kesir, celaleyn hatta diyanet'in kuran tefsirini açıp okumaları.
    ···
    1. 1.
      +4
      Bunlara kaynak vermek te kabahat olur. Çünkü kendi dininin en önemli hadis kaynağı Buhari nin 3894. hadisinde ayşenin 6 yaşında nikahlandığı ve zifafa yattığını bilmezler, bunu söyleyenlerin anasını bacısını bırakmazlar.

      ( https://sunnah.com/bukhari/63 bu siteye git ctrl f yapıp 3894 yaz çıkar hadis ayşenin anlatımından bu araad sunnah en güvenlilir hadis kaynaklarındandır.)
      ···
      1. 1.
        +4
        sadece tek bir hadiste ve hadis ravisinde de yazmıyor birçok hadiste var hatta direkt hadislerde ben oyuncaklarla oynarken muhafazid gelirdi ve ben daha reşit değildim gibi ifadeler de var.
        ···
      2. 2.
        +2
        hadislere bakarsan hadislerin bir çoğu, din'in kutsal kaynağıyla (vahiyle) çelişiyor. peygamberin vahiy aldığında hz. muhafazid olduğunu fakat vahiy gelmeyen zamanlarda sadece muhafazid olduğunu ve normal bir insan gibi yaşadığını kabul etmemiz ve kitabın dışında kalan şeyleri "kutsal" kabul etmekten vazgeçmemiz gerekir.
        yoksa önümüzdeki yüz yıllarda da hala türbe parmaklığı yalamaya devam ederiz.

        soru neydi bu arada? nisa 34 yazıp geçmiş amk veledi. tam yazsana amk. herkes bilmek zorunda mı ne yazdığını?
        ···
      3. 3.
        0
        dıbına koduımun gerizekalısı soru ilk entrde bu arda senin kıt beynin almaz heralde burada yazdıgımın tüm hadisler aişeye ait bu da kurandaki ponçik muhafazid kimliğini çürütüyor. Kitabın dışındaki şeyler iklutsal kabul etmiyoruz bunlar sizin sahih dediğiniz şeyler. Ayşeyle 6 yaşınd acima eylemiş bunu ayşeden başka kim iyi bilecek zütünüz yemiyor tabi kuran dışına çıkmaya.
        ···
      4. 4.
        0
        Hadislerin içinde peygamberin ayı yardığı da geçiyor ve sahih olarak kabul ediliyor diye biliyorum. islam aleyhindeki hadisleri kabul ediyorsunuz ama neden ayı yardığını kabul etmiyorsunuz diyerek ben de size bir soru yöneltebilirim, hadislerin yazımı konusunda buhari denilen hadis kitabının yazarı olan buhari M.S 810 yılında doğuyor. Peygamberden yaklaşık 200 yıl sonra bu kitabı yazıyor. Ben bu sözlere nasıl güveneyim? Hadislere baktığımız zaman bazılarının Kur'an ile çeliştiğini görebiliyoruz. Hadisler rivayetler yoluyla gelmiştir ve bu da onu güvenilmez yapar. Hiç kulaktan kulağa oynamadınız mı?
        ···
      5. 5.
        0
        E ben de sana 1400 yıl önce, arabistanda edebiyatın ve şiirlerin zirve noktalarından olan bu dönemde, okuma yazma bilmeyen bir adamın yazmış olduğu kitaba neden inanıyorsun diye sormadan edemem? Ha eğer sen okuma yazma bilmeyen bu adamın milyar kişiyi etkilediğinden ötürü bu adam olağanüstü bir güce sahiptir diyorsan o zaman neden uykusunda ruhül kudüsü gören bir adama üstelik 9 farklı katip tarafından yazılmış hz isanın bile dokunmadığı bir kitaba neden 2.2 milyar insan inanıyor ve değişmediğini savunuyor? Üstelik kalıtım gibi dünyanın en önemli bilimlerinden birini emekli bir rahip oluşturmuşken.(George Mendel)Yerçekimi yasasını ilk öne süren dindar bir adam(Newton) varken. Yani bunlar aklı başında insanlar. Ha sen hadis kitabı kuranın referansına göre düzenlendiği için kutsal bir kitabı örnek veremezsin dersen ben de sana Kuran, incili defalarca kez referans alıyor derim.(Maide 46,Nisa 156,Nisa 4, Ali imran 3 vb.) Ama bıkmadan sen ama kuranda incilin değiştirildiğine dair ayetler var dersen ben de sana aynı kurandan incilin değişmediğine ayet veriririm.(Maide68) Üstelik incildeki ayetler birbiyle çelişiyor o yüzden incil değiştirilmiş bir kitaptır! diyorsanız ben de kuranın çelişki dolu bir kitap oldugunu maide68 i örnek vererek cevap veriririm.

        • Maide 68de tevrat, incil ve kuranda yazılan kitapların emirlerini uygulanmasını ister. Hangi allah daha önce değiştirilen bir kitabın emirlerini uygulanmasını ister?
        ···
      6. diğerleri 3
  18. 4.
    +2 -1
    ANCA CÜGÜLERSiNiZ CEVAP VERiN ŞU SORUMA !
    ···
  19. 3.
    +2 -10
    Çünkü allah daha 4. Sınıfa geçmedi.
    ···
  20. 2.
    0
    risk is everything
    ···
    1. 1.
      +2
      @1 kuranı Allah\'ın yazdığını kabul ediyorsan ateizm zaten çürümüştür Kuran\' ı hz muhafazid\'in yazdığını kabul ediyorsan onun daha 100 yıl önce teorisi ortaya atılan big bang i 1400 yıl önce söylediğini, demir elementinin uzaydan meteorlar aracılığı ile geldiğini ve dünyada asla varolmadığını bildiğini kabul ediyorsun

      edit: ilginç değil mi 1400 yıl önce bunları ilk defa söyleyen kişi olması ? üstelik ben sadece 2 tanesini söyledim Kuranda böyle binlerce delil var

      sen daha büyük kanıtları görmezden gelip böyle saçma konularla islamı çökertmeye çalışıyorsun nefsin el vermiyorsa inanma ama burda ki salak insanları kandırmaya hakkın yok
      ···
      1. 1.
        +1
        Kardeş burada nisa34 ü konusuyoruz mucizecilik yapma ha mucizecilik yapmayla ilgili inadın varsa dediğin ayetleri bir bir açıklayayım.
        1-Big bang teorisini kurandaki yerlerle göklerin bir olmasından yola çıkarak böyle saçma bir argüman yapmaya çalışıyorsunuz. Bir kere big bang teorisinin en önemli maddelerinden biri bigbangdan önce de bir olayın olma ihtimalinin olmasıdır. kuranda ise başlangıçta diyor. Bu ayeti çok evirip çeviriyorlar oradaki bitişik kelimesi arapçada رَتْقًا kelimesidir yani transcript ratkandır ratkan arapçada dikişli anlamında kullanılır. Dikişli kelimesini aklına getir bakalım. Dikişile bitişik aynı şeyler midir ? istersen bu konuyu özelden çok daha rahat anlatırım ama anlamamak için çabalıyorsanız bir şey diyemem kendi yalanınızda boğulun.
        2-Demir uzaydan meteor halinde inmesiyle bu ayetin uzaktan yakından alakası yoktur. Türkçe meallcileri bunları yine evirip çeviriyorlar. ingilizce veya arapça çeviriye bak. M. Picktall ve Yusuf ali (bu ikisi de ing çevirmenler)çevirilerine bak bakalım. We revealed iron yani demiri meydana çıkardık diyor demiri indirdik falan demiyor
        3-Birde meşhur deprem mucizesi var. Dağlar kesinlikte depremi tetikler. Ayrıca dağların kazık gibi çakılması olayı da yanlıştır. Dünya oluşurken magmanın etkisinde taş küre Kıtalar birbirine hareket ederken birleşip yükselmiştir( https://www.youtube.com/watch?v=d9bKXY0OMxc )
        ···
      2. 2.
        0
        yazdıklarının hepsini araştırmak gibi bir derdim yok ben gerçek olduğuna inanıyorum zaten fakat al hadid 57/25 i ingilizce olarak arattığımda ilk çıkan kaynakta "we sent down iron" diyor.
        https://quran.com/57/25
        inanmak istediği gibi inanan sen misin yoksa ben miyim merak ettim şuan zira ben çevirmen isimlerine takılmadan önüme ilk gelene baktım ve benim dediğim gibi çıktı ayrıca kaynakta herhangi bir türkçe çeviride yok
        ···
      3. 3.
        0
        Bak kardeş M. Picktallın çevirisine bak. Arapçayı bilmiyorsan anlatayım enzele veya ersele kelimeleri HiÇ BiR ZAMAN SOYUT KAVRAMDA KULLANILMAZ! ALAYI SOYUTTUR ARA BAJKALIM KURANDA ERSELNE VEYA ENZELNE KELiMELERiNi BU KELiMELERiN GEÇTiĞi HER YERDE SOYUT VARDIR ARAT BAKALIM KURANDA AYET iNDiRiLDiĞiNDEN BAHSEDEN TÜM KELiMELERDE ERSELE VEYA ENZELE VARDIR. YiYORSA DEMiRi DE SOYUT DiYE ÇEViR. ONU BUNU BOŞVER DAĞLAR KONUSUNA DA GELELiM iSTERSEN.
        ···
      4. diğerleri 1