-
21.
0@ 22 :d
sen nöbetçi mi kaldın amk -
20.
0aNaN zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa xdhééééééééééééééééééééééééééé
-
19.
0ateistlerin ateistim diye bağırması veyahut müslümanlarında ateistlere laf geçirmesiyle başlıyor bütün bu tartışmalar ateist adam işin pozunda olmazsa kendi halinde takılırsa kimsenin gelipte ona çatacağını sanmam hani ben gülüyorum da allah diyen kot pantolon gibi videolara bazı kesimlere dokunuyor dokununca da tartışma çıkıyor islam şiddet dini değildir bence ve islamı savunucak insan da tartışma yoluyla değil güzel dille halletmelidir ben islama tam hakim olmadığımdan sırf haksız çıkmamak için gereksiz tartışmalara girmem çünkü senin söyliyceğin bi yanlış şey seni yerin dibine sokarken karşındakini yüceltir demek istediğim şu karılar için ateist, deist vs. olanların dıbına koyayım diğerlerine saygım sonsuz herkes kendi düşüncesini söyleyebilir ama bunu söylerken bazı kesimlerin görüşlerine saygılı biçimde yapmalıdır işin pozunda olanlar apayrı bi huur çocuğu ama ben bu din işlerinin etraflıca araştırılmasından sonra tartışılması kanaatindeyim çünkü @1 in dediği gibi bunlar hassas derin konular
-
18.
0@14 "ya varsa"cı değilim.
gerçekten bir tanrı olduğuna inanıyorum. bu konuda endişem/şüphem yok. samimiyim.
şunu da söyleyeyim. samimi bir ateist de, eğer gerçekten samimiyse, politik görüşü veya sosyal konumu gereği ikincil nedenlerle ateist olmamışsa, samimiyse, gerçekten bir tanrının olmadığına inanıyorsa, bu konuda kimseyle sidik yarıştırmıyorsa, ve buna rağmen bir tanrı varsa; ve o tanrı da adaletliyse, bu ateist temizdir. samimi olduğuna inandığı şeye inanmıştır çünkü. başka türlü olması beklenemezdir. sonuçta bu kişinin olduğu yerde bir tanrı varsa, ona bu şekilde hissetme/algılama/kavrama altyapısını tanrı hazırlamıştır.
(zaten ontolojik kanıt da bu son dediğim üzerinden yürür. anselmus der ki; işte böyle. tanrı, böyle bir açık bırakmamak için herkesin zihnine kendi varoluşsal imgesini çakar, imzalar der. bunun anlamı şudur: samimi ateist yoktur. ben katılmıyorum tabi ama bu konu da bir yerlerde dursun) -
17.
0rezerved
-
16.
0sevgiyi severim.. tanrı sevgisini de severim.. lakin sevmek için tanrıya ihtiyaç duymam.. tanrıya ihtiyaç duymam..
-
15.
0adam çok haklı beyler. dinliyoruz panpa
-
14.
0bu kadar uzun yazma. böl
-
13.
0ztn evreninn yaratılışı holografiktir parça bütütnünn bilgisinin verir yani hepimizde allahın sıfatları mevcut ztn hepimiz Tek likten oluştuk
-
12.
0rezerved
-
11.
0müslümanın anlamı allaha teslim olmuş demektir ztn isimlerde takılmanın bi anlamı yok yada anlamlarını iyice öğrenmek lazm
-
10.
0tüm dinlerde @5'de küçük örneğini verdiğim "çelişki"ler mevcuttur.
dolayısıyla ayrıklaştıran her şey, bence savaşa/kavgaya/kötülüğe hizmet eder.
öz, aslında çok basittir.
bugün islam'ın kitabı "kuran"da onlarca ayette şu yazar. azcık sayfalarını çevirmiş olan bile bunları bilir:
"biz bu kitabı, ayetleri apaçık, tastamam, mükemmel bir şekilde indirdik"
tam olarak böyle dğeil ama çoğu ayette bu ifade geçer.
ama aradan zaman geçmiş ve müslüman olduğunu iddia eden güruh, kuran'ın "tastamam" "açık-seçik, anlaşılır" olduğunu yazmasına rağmen, ona güvenmemiş ve türlü mezhep alimlerini, türlü ilmihalleri, türlü tarikatları, türlü imam ve mitolojik figürleri, türlü cemaatleri asıl mesajın yanına iliştirmiştir.
hayatı, ve dini, daha da zorlaştırmış, inanacak olanı da dinden soğutmuşlardır.
gazali mesela bence tam bir huur çocuğudur.
kendi obsesif dünyasını, kendi korkaklığını adeta dinleştirmiştir.
kimyayı saadet adlı kitabında bu obsasif durumu apaçık bellidir. şöyle yazar:
"yemiş, badem yerken tek sayılarla yemek iyidir. çünkü tek sayılar, allahın tekliğine gönderme yapar"
bu obsasiflikte olan bir adam, kendi yalnız ve nuru sönmüş "çileci" hayatını "din" zannederse, ve müslüman dünyası bu adamı hala göklere çıkarır "büyük alim" "büyük hoca" olarak görürse, durum da bu olur.
işte bu durum, resme uzaktan bakınca, dünya üzerindeki tüm inançların kavga etmesine neden olan durumdur. basit ve temel olandan uzaklaşıp, serbest alanda da kural/kanun vb. konulunca, olay bitiyor. o din din olmaktan çıkıyor, insanın korkaklığını "dindarlık" yapıyor. merakını/eleştiri kapasitesini öldürüyor. otoriteye itaatı kutsallaştırıyor. sonunda baskılanmış, baskılandığı için de hayatı yaşayamayan bir insan çıkarıyor. bu insan bunları gerçek din zannederse inançtan tamamen kopuyor veya itaat ediyor. yaşamdan hiçbir şey anlamıyor. o insanın oluşturduğu toplum ise bir şey başaramıyor. -
9.
0burası bir olimpiyat elemesi olmadı için eşit şartlarda başlamak diye de bir şey yoktur. eşitlikten öte adalet vardır. herkes kendi yaşadığı şartlara göre hesabını verecektir. mesela portekizde doğan ve hayatı boyunca aynı hristiyan çevrede yaşayıp çevresindeki insanlar ona islamiyeti kötülediyse bu çocuğun hristiyan ölse bile ebedi cehhennemde kalacağını kimse garanti edemez..
-
8.
0@1 agnostik arkadaşımız. ama züt korkusu olduğu için inanıyor ve müslüman olduğunu söylüyor. kendisi de farkında değil.
-
7.
0ztn ilahi kurallarla yaşasak çok daha farklı olurdu teknoloji şeytanın öğretisi sadece
-
6.
0ztn hepimiz biriz onun yansımalarıyız sadece onu bulman ztn imkansız sadece güzel güzel ararsın
-
5.
+3hiç kimse, bir tanrının var olup olmadığını "bilemez".
yalnızca böyle bir olasılığa inanır/inanmaz.
bunu bile kavrayabilmek yıllarımı aldı. öyle ha deyince de kavranmaz.
fakat daha da önemlisi, insan mantığına aykırı gelen şeye "inanılmaz"dır. saçma bir şeye inanılabilir. ama çelişkili bir şeye inanmak mümkün değildir.
örneğin bir tanrının size günde 5 defa kendisini anmanız için ibadeti emretmesine inanılır veya inanılmaz. bunun çelişkili bi durumu yoktur.
ama eğer tanrı "mutlak adaletliyse" sadece müslümanların cennete gideceğine inanılmaz. bu her din için geçerli.
çünkü adaletli tanrı varsa, herkesi eşit şartlar içinde hayata hazırlaması gerekir. sizinle aynı anda portekiz'de katolik bi ailede doğan çocuk ile siz eşit şartlarda değilsiniz. dolayısıyla o çocuk ile sizin yargılanmanız da kanımca "bu müslüman, bu hristiyan" diye değil, kim ne kadar hayatta prensipli davranmış, iyilik-kötülük etmiş buna göre olmalıdır.
yani, aslında genel olarak, genel-geçer ahlaki kaideler, prensipler üzerine bir hayat yaşamak ve bir tanrının varlığına inanmak en mantıklısıdır. - 4.
-
3.
0devam panpa yaklaşımın güzel idrak etmek ztn olay
-
2.
0gibleyen olursa devam edicem
-
siteye ddos atan or
-
bu adam karşıma çıksa korkarım amk
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 28 12 2024
-
bu mal kızlarınızı gibmeye geldim deyip
-
yılbaşına kadar kız ayarlamam lazım
-
orta üstü bir kızın dminde eşek kadar erkek var
-
parasi hic eksilmiyor korkudan harciyamiyor
-
cok konusma onuachu davari
-
560binlik ile benim sexs sayım aynı
-
170 boyunda pasif kazaklar
-
karadenizliler ile yunanistanlıların
-
aileniz sizin için çalışmak zorunda bunu unutmayin
-
allah k4dinlarin belasini versin
-
iyi çocuk ama kürt
-
the economist kapagi gibi olmus
-
ukraynayi nedne yahudi yonetiyoe
-
sözlük bitmemiş ulan bitmiyor işte oley be
-
bir karı ayy gtumu elledi diye bağırsa
-
pampalar dm den şikayet alabilriim
-
guatemala mı burası
-
20 li yaşlarımın hepsi
-
babacim 16 sene sonunda elde ettigin bilgi
-
saat 5 ten beri elektrik yok
-
gene verdigim maclara oynamadiniz degil mi
-
gwynplaine adlı yazarınn kadın olmasıı
-
ulan salolar çayin çinden gelmesinin ne
-
bir tane eskort kazakla tanıştı diye
-
ne gariplik var ben cozemedim
-
odlwk topal eksiye musallat olmus
-
benim unide afgan arkadasim vardi
- / 2