1. 1.
    0
    ciddi sitelerde hala ismim durur ateistlerle yıllarca -net ortamından- tartışmışlığım vardır.

    bu süreçte, gerçekten kendi mallıklarımı da öğrenme fırsatı yakaladım. çok iyi hatırlıyorum, tartıştığım zamanlarda bunları ciddi bi şekilde reddetmiştim. çünkü bu tür tartışmalar genelde duygusal atmosferde, hassas olarak ilerliyor. ufak bir dalga, ufak bir dokundurma, her iki tarafı da zıvanadan çıkarıyor. tartışma bitiyor kavga başlıyor. fakat orada size söylenen asıl argümanları zaman geçtikçe kafaya oturtuyor ve bunlara bir çözüm buluyorsunuz. hatanız varsa da çözülüyor.

    önce şunu bilmek lazım:

    inanıyorum demek ile biliyorum demek arasında kategorik bir ayrım vardır.

    mesela ben bir tanrının var olduğunu bilmiyorum. ama bir tanrının büyük olasılkla var olduğuna inanıyorum.

    tüm tartışma, inananların "bildiğini" iddia etmesiyle başlıyor.

    (edit: veya inanmayanların "bildiğini" iddia etmesiyle... )
    ···
  1. 2.
    0
    gibleyen olursa devam edicem
    ···
  2. 3.
    0
    devam panpa yaklaşımın güzel idrak etmek ztn olay
    ···
  3. 4.
    0
    http://inciswf.com/h9cuu5mu.swf
    ···
  4. 5.
    +3
    hiç kimse, bir tanrının var olup olmadığını "bilemez".

    yalnızca böyle bir olasılığa inanır/inanmaz.

    bunu bile kavrayabilmek yıllarımı aldı. öyle ha deyince de kavranmaz.

    fakat daha da önemlisi, insan mantığına aykırı gelen şeye "inanılmaz"dır. saçma bir şeye inanılabilir. ama çelişkili bir şeye inanmak mümkün değildir.

    örneğin bir tanrının size günde 5 defa kendisini anmanız için ibadeti emretmesine inanılır veya inanılmaz. bunun çelişkili bi durumu yoktur.

    ama eğer tanrı "mutlak adaletliyse" sadece müslümanların cennete gideceğine inanılmaz. bu her din için geçerli.

    çünkü adaletli tanrı varsa, herkesi eşit şartlar içinde hayata hazırlaması gerekir. sizinle aynı anda portekiz'de katolik bi ailede doğan çocuk ile siz eşit şartlarda değilsiniz. dolayısıyla o çocuk ile sizin yargılanmanız da kanımca "bu müslüman, bu hristiyan" diye değil, kim ne kadar hayatta prensipli davranmış, iyilik-kötülük etmiş buna göre olmalıdır.

    yani, aslında genel olarak, genel-geçer ahlaki kaideler, prensipler üzerine bir hayat yaşamak ve bir tanrının varlığına inanmak en mantıklısıdır.
    ···
  5. 6.
    0
    ztn hepimiz biriz onun yansımalarıyız sadece onu bulman ztn imkansız sadece güzel güzel ararsın
    ···
  6. 7.
    0
    ztn ilahi kurallarla yaşasak çok daha farklı olurdu teknoloji şeytanın öğretisi sadece
    ···
  7. 8.
    0
    @1 agnostik arkadaşımız. ama züt korkusu olduğu için inanıyor ve müslüman olduğunu söylüyor. kendisi de farkında değil.
    ···
  8. 9.
    0
    burası bir olimpiyat elemesi olmadı için eşit şartlarda başlamak diye de bir şey yoktur. eşitlikten öte adalet vardır. herkes kendi yaşadığı şartlara göre hesabını verecektir. mesela portekizde doğan ve hayatı boyunca aynı hristiyan çevrede yaşayıp çevresindeki insanlar ona islamiyeti kötülediyse bu çocuğun hristiyan ölse bile ebedi cehhennemde kalacağını kimse garanti edemez..
    ···
  9. 10.
    0
    tüm dinlerde @5'de küçük örneğini verdiğim "çelişki"ler mevcuttur.

    dolayısıyla ayrıklaştıran her şey, bence savaşa/kavgaya/kötülüğe hizmet eder.

    öz, aslında çok basittir.

    bugün islam'ın kitabı "kuran"da onlarca ayette şu yazar. azcık sayfalarını çevirmiş olan bile bunları bilir:

    "biz bu kitabı, ayetleri apaçık, tastamam, mükemmel bir şekilde indirdik"

    tam olarak böyle dğeil ama çoğu ayette bu ifade geçer.

    ama aradan zaman geçmiş ve müslüman olduğunu iddia eden güruh, kuran'ın "tastamam" "açık-seçik, anlaşılır" olduğunu yazmasına rağmen, ona güvenmemiş ve türlü mezhep alimlerini, türlü ilmihalleri, türlü tarikatları, türlü imam ve mitolojik figürleri, türlü cemaatleri asıl mesajın yanına iliştirmiştir.

    hayatı, ve dini, daha da zorlaştırmış, inanacak olanı da dinden soğutmuşlardır.

    gazali mesela bence tam bir huur çocuğudur.

    kendi obsesif dünyasını, kendi korkaklığını adeta dinleştirmiştir.

    kimyayı saadet adlı kitabında bu obsasif durumu apaçık bellidir. şöyle yazar:

    "yemiş, badem yerken tek sayılarla yemek iyidir. çünkü tek sayılar, allahın tekliğine gönderme yapar"

    bu obsasiflikte olan bir adam, kendi yalnız ve nuru sönmüş "çileci" hayatını "din" zannederse, ve müslüman dünyası bu adamı hala göklere çıkarır "büyük alim" "büyük hoca" olarak görürse, durum da bu olur.

    işte bu durum, resme uzaktan bakınca, dünya üzerindeki tüm inançların kavga etmesine neden olan durumdur. basit ve temel olandan uzaklaşıp, serbest alanda da kural/kanun vb. konulunca, olay bitiyor. o din din olmaktan çıkıyor, insanın korkaklığını "dindarlık" yapıyor. merakını/eleştiri kapasitesini öldürüyor. otoriteye itaatı kutsallaştırıyor. sonunda baskılanmış, baskılandığı için de hayatı yaşayamayan bir insan çıkarıyor. bu insan bunları gerçek din zannederse inançtan tamamen kopuyor veya itaat ediyor. yaşamdan hiçbir şey anlamıyor. o insanın oluşturduğu toplum ise bir şey başaramıyor.
    ···
  10. 11.
    0
    müslümanın anlamı allaha teslim olmuş demektir ztn isimlerde takılmanın bi anlamı yok yada anlamlarını iyice öğrenmek lazm
    ···
  11. 12.
    0
    rezerved
    ···
  12. 13.
    0
    ztn evreninn yaratılışı holografiktir parça bütütnünn bilgisinin verir yani hepimizde allahın sıfatları mevcut ztn hepimiz Tek likten oluştuk
    ···
  13. 14.
    0
    bu kadar uzun yazma. böl
    ···
  14. 15.
    0
    adam çok haklı beyler. dinliyoruz panpa
    ···
  15. 16.
    0
    sevgiyi severim.. tanrı sevgisini de severim.. lakin sevmek için tanrıya ihtiyaç duymam.. tanrıya ihtiyaç duymam..
    ···
  16. 17.
    0
    rezerved
    ···
  17. 18.
    0
    @14 "ya varsa"cı değilim.

    gerçekten bir tanrı olduğuna inanıyorum. bu konuda endişem/şüphem yok. samimiyim.

    şunu da söyleyeyim. samimi bir ateist de, eğer gerçekten samimiyse, politik görüşü veya sosyal konumu gereği ikincil nedenlerle ateist olmamışsa, samimiyse, gerçekten bir tanrının olmadığına inanıyorsa, bu konuda kimseyle sidik yarıştırmıyorsa, ve buna rağmen bir tanrı varsa; ve o tanrı da adaletliyse, bu ateist temizdir. samimi olduğuna inandığı şeye inanmıştır çünkü. başka türlü olması beklenemezdir. sonuçta bu kişinin olduğu yerde bir tanrı varsa, ona bu şekilde hissetme/algılama/kavrama altyapısını tanrı hazırlamıştır.

    (zaten ontolojik kanıt da bu son dediğim üzerinden yürür. anselmus der ki; işte böyle. tanrı, böyle bir açık bırakmamak için herkesin zihnine kendi varoluşsal imgesini çakar, imzalar der. bunun anlamı şudur: samimi ateist yoktur. ben katılmıyorum tabi ama bu konu da bir yerlerde dursun)
    ···
  18. 19.
    0
    ateistlerin ateistim diye bağırması veyahut müslümanlarında ateistlere laf geçirmesiyle başlıyor bütün bu tartışmalar ateist adam işin pozunda olmazsa kendi halinde takılırsa kimsenin gelipte ona çatacağını sanmam hani ben gülüyorum da allah diyen kot pantolon gibi videolara bazı kesimlere dokunuyor dokununca da tartışma çıkıyor islam şiddet dini değildir bence ve islamı savunucak insan da tartışma yoluyla değil güzel dille halletmelidir ben islama tam hakim olmadığımdan sırf haksız çıkmamak için gereksiz tartışmalara girmem çünkü senin söyliyceğin bi yanlış şey seni yerin dibine sokarken karşındakini yüceltir demek istediğim şu karılar için ateist, deist vs. olanların dıbına koyayım diğerlerine saygım sonsuz herkes kendi düşüncesini söyleyebilir ama bunu söylerken bazı kesimlerin görüşlerine saygılı biçimde yapmalıdır işin pozunda olanlar apayrı bi huur çocuğu ama ben bu din işlerinin etraflıca araştırılmasından sonra tartışılması kanaatindeyim çünkü @1 in dediği gibi bunlar hassas derin konular
    ···
  19. 20.
    0
    aNaN zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa xdhééééééééééééééééééééééééééé
    ···