-
1.
0Çünkü hayattaki bu kadar adaletsizliğe, caniliğe,sapıklığa göz yumacak bi tanrı tasvir edemediğim için. afrikada kemikleri birbirine geçmiş çocukları gördüğüm,3 yaşındaki kıza tecavuz eden insanlar bildiğim için. hangi merhametli bibtanri bunların olmasına mahal verir ,ses çıkarmaz. sınav diyenler var buna onlar ellerini vicdanlarina koyup elinde sınırsız güç olan bi varlığın hangi akla hizmet boyle bi sınav yapacagini düşünsünler. nasıl bi ruh halidir bu?eğer gercekten bi tanri olsaydi ve herseyi o yaratmis olsaydi o tanri otomatikmen kötü olurdu.ama ben tasvir edilen o merhemetli tanrinin boyle acimasiz bir dunya yaratmayacagini düsunurum.
inanmam çünkü tanrinin yasami neden olusturduguna hic bi anlama veremem. dusunsenize butun guc elinizde kimseye muhtac degilsiniz.ama bi yaşam oluşturuyosunuz. neden?insanlar ona tapsin ve egosunu tatmin etsin diye mi?yoksa tanrı yalnızdı ve hayatinda aksiyon mu istiyordu? kendi istegimiz disinda bi sinava sokuluyoruz ve onun varligina dair kesin bi kabit bulamayip iyi bi insan olmamiza ragmen cehennde yaniyoruz oyle mi?eger tanri bana mi akil verdiyse kusura bakmasin hic mantikli degil.
inanmam cunku dinlerin yalan oldugunu yuce ve merhametli tanri tasvirine uymadigini bilirim. dinin amacini ne sebeple ortaya ciktigini bilirim.o zam neden deist deilsinde ateistsin diyebilirsin. cevabi yukarida yazdiklarimda sakli.
-
2.
0aslında bu söylediklerin islam dininin kabul etmediği adaletsizlikler.
bu konuyu tartışmak için önce açık olman gerekir. olur da fark edersen senin sorunun adaletsizlikle değil, sosyal pgibolojiyle alakalıdır.
yazının sonunda şu ifadeleri kullanmışsın;
o zaman neden deist deilsin de ateistsin diyebilirsin. cevabi yukarida yazdiklarimda sakli
işte panpa aynısını ben de söylüyorum. cevabı yukarıda yazıklarımda saklı. -
3.
0tanrıya bende inanmıyorum panpa ben allah'a inanıyorum
-
4.
0atayiz olunca kizlar teklif ediomus lan ben ondan biraktim dini falan
-
5.
0@2 ne demek istiyosun panpa merak ettim allah aslinda kabul etmiyo muvyaptijlarini onun da mi hosuna gotmiyo
-
6.
0@3@4 gerizekali konusmalarina bile gerek yok
-
7.
0aynı düşüncelerden ben de ateist oldum panpa
anlıyorum seni -
8.
+1tam okumaya başladım ezan okudu bi işaret olabilir gibsen okumam artık
-
9.
0varlığından ilk kez, elli lira alamadığım amcamdan dönerken ve çaresizce yolda yürürken
önüme düşen parayı gördüğümde şüphelenmiştim. kimse yoktu, attı önüme resmen elli kağıdı;
"gibtir git bi kahvaltı et, aklın başına gelsin!" dedi.
ve böyle numaraları hiç bitmek bilmedi.
şahsen bütün tasarımlarının (sivri biber dahil) hastası ve koyu bir hayranıyım.
ayrıca öyle güzel taşşşak geçiyor ki, fırlamanın önde gideni.
edit; sadece tanrıya inanırım. elçilerle, kırtasiyelerle işi olmaz onun. -
10.
+4 -1@2 nin dediğini düşünmek lazım islam dininin kabul etmediği adaletsizlikler
her zengin zekatını verse öyle eşe dosta da değil gidip gerçekten aç olana verse afrikaya verse arka sokağında çöplükte uyuyana verse
Allah ın kanunları uygulansa 3 yaşında ki çoçuğa tecavüz edeni değil tecavüzcülere bile hakettiği ceza verilse hangi oç cesareti kalır
biz her şeyi kendi kendimize yaptık adaletsizlik bizde Allah da değil bizde. o tecavüzcünün o katilin o hırsızın o kardeşi açken kendi tok gezen bencil zenginin tüm kötü insanların bir azabı var cehennemde hemde ebedi olarak inşallah ama bizler bu adamlara sayılı yılları olan şu ömürlük dünyada gerekli cezayı veremediğimiz için kuşaklar boyunca varoldular bundan 50 sene önce öylelerini hakettikleri gibi yargılayabilseydiler şimdi bunlara şahit olmazdın ama oluyorsun şimdi sen bunlara mani olursan torunların şahit olmaz ama olacaklar çünkü sen acizsin ve kendi adaletini sağlıyamıyorsun sağlıyamıyoruz ama Allah ölümden sonra ebedi olarak sağlıyor kardeşim sen inanmasanda için rahat olsun -
11.
0@1 kafamı karıştırdın şimdi panpa
-
12.
0@10 şukuyu hak etti
-
13.
0@10 şukular akıyo yakala
-
14.
0@10 kendince aciklamaya calismissin ama olmamis kardesim. evet adaleti insan oglu saglamayamiyor ama insanoglu saglayamiyor diye bu bizim sucumuz mu oldu? herseyi yaratan herseyi baslatan ve herseyi bilen binyaratici var ortada. gerci bu bile kendi içinde çelişkili ama neyse... diyorumki bau yaratici hiç bişey yaratmama ya da bişey yaratiyosa (niye yaratiyo hala cevabini alamadim) yarattiklarini sonsuz mutlulukta yaratsa bu olaylara hic maruz kalinmasa en guzeli degil mi?o kucuk kızın inlete inlete gibilmesine tanrının göz yumduğunu ve adaleti obur tarafta verecegine inaniyosan kendini kandiriyosun. adaleti vermek icin onun gibildigini gormesi mi lazim? neden gibildikten sonra adalet verecegine bu durumu hic meydana getirmeyecek bi düzen kurmuyo? herseye gucu yetmiyor mu?siz hala bunun bi sinav oldugunu dusunun.ve dunyadaki onca soruna bakip hala allahinizin merhametli olduğunu düşünün
-
15.
0@5 böyle bir düşünce olabilir mi?
bak dostum, bu düşünce senin beni yanlış anlamandan ötürü tecelli eden bir düşünce değil, şahsınla alakalıdır. bunu yazman dahi seni pgibolojik açıdan ele veriyor. bahane arayışı içindesin. insanın doğasında var olan inanç yeteneği sende dumura uğramış. tüm bu uğraşın fark etmesen dahi tabii olarak doğanla alakalı.
allah zamandan ve mekandan münezzehtir. ezel ve ebedi olanı bilir. kader bir kere yazılmıştır, iyi sandığın kötü kötü sandığın iyi olabilir. allah yazmış bize yaşamak kalmıştır. doğruyu yalnızca o bilir. eğer ilmi ve fenni bilginin ne demek olduğunu biliyorsan bunu da o oranda anlarsın.
atıyorum bir meydan savaşı var. meydan savaşları çetin olur. en uzunu bir buçuk gün sürmüştür. bu savaşta a ordusu geri çekilirken b ordusu taarruzunun şiddetini arttırıyor diyelim. tam bu sırada a ordusunun bir kolu b ordusunu arkadan kıskaca alıyor ve bir boru sesiyle geri çekildiği sanılan a ordusu yüzünü b ordusuna dönüyor.
şimdi insanlarda son bir hamle seçeneği yani cüz-i irade var. ki insan için ''kendi kaderini tayin hakkı' 6 saniye için geçerlidir. bu meydan savaşında da insan nezdinde beklenmedik olanı yapmak başarı getirdi.
allah ise dediğim gibi zamandan ve mekandan münezzehtir.
sen bana yeterince açık oldun. ben de sana yeterince açık oldum. ilmi açıdan-muktedirsen eğer tanrı merhametsizliği diye dem vurduğun rakamları da ekleyebilirsin- hükümsüz bir yaklaşımın müspet neticesi bu.
aslında son satırı istisna tutup tüm yazımı baştan okuduğunda göreceğin şudur: deizm düşüncesi.
diyorum ya, insan inanç yeteneğiyle doğmuştur. aynı insan ekgib kaldığı yönlerini bir kavram dahilinde münakaşa ediyor. -
16.
-1@1 çok kral yazmışsın ama anlatamazsın uğraşma elbet birşey bulurlar