+17
-74
ulan orosbu çocukları bakalım şimdi zütünüzü nasıl taşlara vuracaksınız
siz laftan anlamadığınızdan ayeti lan ayeti ne var ne yok koyuyorum
iyice bi okuyun da bilgilenin alıntıdır önceden uyandırıyım hepinizi
islam dininin kitabı olan kuran-ı kerim'de miras bölüşümü ile ilgili ayette göz çarpan hatadır.
nisa suresi 11 ve 12. ayetlerde islam dinine uygun miras bölüşümü anlatılmıştır fakat ayetten hareketle ortada bir yanlışın olduğu ortaya çıkmaktadır. yani kuran'ı kerim'de hata vardır bu hata matematiksel bir hatadır fakat matematiksel veya mantıksal olması birşey ifade etmez, kutsal bir kitaptaki hata ne tür olursa olsun eleştiriye veya gözden geçirilme gereksinimi uyandırmalıdır.
bu hata ise şu şekilde yazı ve sayısal değerlerle açıkça ifade edilmiş ve okuyanları ikna etmiştir.
ps: eğer bu hatayı kabul etmeyecekler varsa bence okumasınlar ki matematik yalan söylemez. feridun düzağaç demiş, "bu matematik bize yalan söylüyor hocam" diye ama o bir şarkı sözü.
•
•
*
- alıntı -
nisa suresi/11. allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras vermenizi) emreder. (çocuklar) ikiden fazla kadın iseler, ölünün bıraktığının üçte ikisi onlarındır. eğer yalnız bir kadınsa yarısı onundur. ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır. eğer çocuğu yok da ana-babası ona vâris olmuş ise, anasına üçte bir (düşer). eğer ölenin kardeşleri varsa, anasına altıda bir (düşer. bütün bu paylar ölenin) yapacağı vasiyetten ve borçtan sonradır. babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size, fayda bakımından daha yakın olduğunu bilemezsiniz. bunlar allah tarafından konmuş farzlardır (paylardır). şüphesiz allah ilim ve hikmet sahibidir.
nisa suresi/ 12. yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. çocuğunuz yoksa, sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır (zevcelerinizindir). çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır (zevcelerinizindir). eğer bir erkek veya kadının, anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelâle şeklinde) malı mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine altıda bir düşer. bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. (bu taksim) yapılacak vasiyetten ve borçtan sonra, kimse zarara uğramaksızın (yapılacak)tır. bunlar allah'tan size vasiyettir. allah her şeyi hakkıyle bilendir, halîmdir.
bu ayetlere göre varsayalım ki, bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı.. yukarıdaki ayetlere göre miras paylaşımı şöyle olacaktır:
üç kız evlada mirasın 2/3'ü, ana ve babanın her birine 1/6, karısına 1/8 kalacaktır.
bu durumu, matematiksel olarak hesaplarsak:
(2/3)+(1/6)+(1/6)+(1/8 )= 27/24 = 1,125 bulunur! (halbuki 1,0 olması gerekirdi!..)
bu sonuç kur'an'da verilen oranların hatalı olduğunu göstermektedir. çünkü mirasın %112,5 u mirasçılara dağıtılamaz. böyle %100'ün üstünde bir dağıtım yapmak imkansızdır.
örnek:
adam ölüyor. geride kalan varisler şunlar; eşi, 3 kız çocuğu, annesi ve babası..
buna göre miras dağıtım oranları nisa suresi 11. ve 12. ayetin de şöyle bildirilmiştir:
kız çocuklarına mirasın 2/3 ü
anneye mirasın 1/6 sı
babaya mirasın 1/6 sı
eşine mirasın 1/8 i
---
adamın kalan mirasını 120 milyar farzedelim:
120 x 2/3 = 80 çocuklara
120 x 1/6 = 20 anneye
120 x 1/6 = 20 babaya
---
toplam = 120 görüldüğü gibi mirastan eşe hiç para kalmadı.
eğer eş de almış olsa;
120 x 1/8 = 15 eşe düşen pay
---
toplam = 135 olacaktı.
halbuki ortada 120 milyar var. eşe 1 kuruş dahi kalmadı.
işte bu kur'an ayetlerinin hatalı olduğunu gösterir.
halife ömer'in hataya karşı avl yöntemi:
bu hatayı düzeltmek için ömer "avl", "avliye" olarak adlandırılan basit bir yöntem geliştirdi. bu yöntem allah’ın verdiği oranlardan yola çıkıp bir noktada ufak bir değişiklik yaparak oranların tümünü değiştiren ve toplamı %100 olacak yeni oranlar elde eden bir yöntemdir... günümüzde islam hukuku miras konusunda bu yöntemi esas alır.
avl yöntemiyle bir anlamda kur’an ayetlerinin dışına çıkılmakta ve kur’an’a göre şeriat uyguladıklarını söyleyenler, mecbur kalarak kendi uydurdukları hüküm ve yöntemi kullanmaktadırlar.
avl yöntemi ile şu yol izlenir :
2/3 + 1/6 + 1/6 + 1/8 = 48/72 + 12/72 + 12/72 + 9/72 = 81/72 = 1,125
burada payda 24’e değil de 72’ye yükseltilmiştir. sonucun 1 çıkması içinse
payda 81 yapılır;
48/81 + 12/81 + 12/81 + 9/81 = 81/81 = 1
yani matematik olarak yanlış olan ama çaresiz ve zorunlu kalınarak hileli bir yöntemle
oranlar değiştirilmek suretiyle paylaşımın sağlanması yoluna gidilmiştir.
böylece yeni oranlar:
üç kızın toplam payı= 48/81
annenin payı= 12/81
babanın payı= 12/81
zevcenin payı= 9/81
olacak şekilde değiştirilmiş olur.
tabi elde edilen bu oranlar ayetlerde ifade edilenlerden farklıdır. ayetlere baktığımızda bu oranları göremeyiz. bu oranların sadeleştirilmiş şekillerine de bakalım:
üç kızın toplam payı = 48/81 = 0,593 halbuki kur'an 2/3 = 0,666 diyor
babanın payı = 12/81 = 0,148 halbuki kur'an 1/6 = 0,166 diyor
annenin payı = 12/81 = 0,148 halbuki kur'an 1/6 = 0,166 diyor
zevcenin payı = 9/81 = 0,111 halbuki kur'an 1/8 = 0,125 diyor
görüldüğü gibi ayetlerde belirtilen oranların kullanımı mümkün olmadığı için bu oranlar değiştirilmiştir ve başka oranlar kullanılmaktadır.
böyle basit bir dört işlem hatasının, her harfi, her kelimesi allah sözü olduğu bildirilen kur'an'da yer alması, allah gibi kusursuz bir varlığın hatası olmasa gerek. o halde, bu hatanın sebebi ne olabilir dersiniz?
bu, kur'an'ı muhafazid'in uydurduğunun en önemli delili midir?
bu hata şimdiye kadar izah edilememiş, mantıklı, bilimsel bir yanıt verilememiştir.
diğer çelişkiler "müphemdi, müteşabihdi " diyerek, kelimeleri çarpıtarak, tahrif ederek, yanlış bilgiler verip demagoji yaparak bir şekilde geçiştirilebilir. ancak matematik laf değil, işlem ister. matematik de mecazilik, müteşabihlik sökmez.
nitekim halife ömer'de sökmediğini görmüş ve avl denilen aldatma yöntemi uygulamıştır.
bu ayetlerdeki hatayı anlayanlar ve çözüm bulamayanlar ama hala kur'an'ı muhafazid'in uydurmadığını düşünenler aşağıdaki soruları yanıtlamaya çalışmalıdırlar. çünkü ana-babadan alınmış, hazıra konulmuş imanın tazelenmesi ve sorgulanması gerekir. gördüğü yanlışlara rağmen imanında direnmek imansızlıktan daha kötüdür. eğer tanrıya inanıyorsanız ve bilen, gören, işiten, hesap soransa tanrı, sahte imanları da, gerçek imanları da iyi bilmesi gerekir. aldatılamaz, kandırılamaz. kendisini alet ederek dünya menfaatleri elde edenlerden de, yanlışı göre göre, bile bile onların peşinden gidenlerden de hesap sormasını iyi bilir.
sorular:
1- muhafazid vahyi mi yanlış anlamıştır?
2- ortada vahiy diye birşey yok ilham mıdır hepsi?
ilhamlar da hata içerir mi diyorsunuz?
3- yoksa kur'an toparlanırken mi hata yapılmıştır?
4- ya da kur'an tahrifata mı uğramıştır?
halife osman ayetlerle oynamış olabilir mi?
5- yoksa allah da hata yapabilir mi diyorsunuz?
6- allah değil de muhafazid mi matematikten anlamıyordu?
7- yoksa bu konudan uzak duralım, ele almayalım,
şeytani bir soru mu diyorsunuz? şeytani bir soruya neden olan hatanın kur'an'da ne işi var?