/i/Siyaset

Saygı Çerçevesinde Özgür Siyaset Platformu
Bu entry silinmiştir
  1. 1.
    +16 -21
    Ironinizi giberim amina koyarim yav hayvan gibi şiy yapiyonuz dinime imanima bi tepik koysam yerdesiniz
    ···
    1. 1.
      +3 -5
      @1 Ben inanıyorumki bu ülkede ATATÜRK den sahici nefret edenlerin sayısı 1000 i geçmez. Ama bu sizin yaptınız ayrımcılık yüzünden insanlarda ister istemez cephe alıyor. Öyle bi demeniz varki sanırsın Atatürk sadece sizin atanız.Bre mk çocuğu Atatürk ülkemin kurucusudur sen kimsinki Atatürk ü sadece CHP li lerin atası gibi gösterirsin? Bugüne kadar kurulmuş tüm TÜRK devletleri ve yöneticileri benim ATAMdır. ANLADIN MI LAN!!
      ···
      1. 1.
        +1 -7
        Yav bi gibtir bin kişimiş ataputçu seni
        ···
      2. 2.
        +2 -1
        1- Devlet kurumları, devlete meydan okunulacak yer değildir kardeş. gibtirme bana başörtünü, evinde, bahçende, sokakta istediğin gibi tak; ama devlet kurumunda hiçbir şekilde takılmaz. Ona kalırsa pantolon da yasaktı kadınlara devlet kurumunda, o da mı islam düşmanlığı len?
        2- Atatürk'ün ilk kurduğu fabrika senin gibi huur çocuklarının sandığı aksine Ankara Fişek Fabrikasıdır. 1924'te kurulmuştur.
        3- Kendisi dinsizdi, bu da gayet kendi tercihi; zira kendisi bir din adamı değil, DEVLET ADAMIDIR.
        4- Şöyle cevaplayayım, Fransızlar neden General Pellé'yi heyetin başında yolladıysa, ismet Paşa o yüzden heyetin başında gitmiştir. Ayrıca orada heyete suikast düzenlense, ülke mareşalsiz ve lidersiz kalsa ne olurdu? dıbına kodumun dal kavuğu seni
        5- Latin alfabesine ekleme yapıldı, öyle kalıptan döküldüğü gibi kullanılmadı. Ayrıca Göktürk alfabesi ney lan, dıbınakoyduğumun dengesizi. Hangi çağda yaşıyorsun?
        6- Anıtkabir'i Atatürk mü yaptırdı, ya da emrini Atatürk mü verdi? dıbınakodumun dengesizi, kalk gibtir git, şeriatçı huur evladı.
        7- Gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla yönetmeyiz derken doğru söylemiş. Devlet, yeniliğe açık olmalıdır, herhangi bir dini kitabın kalıplaşmış yönetimlerine bağlı olmamalıdır.
        8- Devletlerin dini olmaz, insanların dini olur. Bak bakayım hristiyan devlet var mı ortalıkta?
        9- Öldürttüğüne dair bir belge var mı elinde?
        10- Ülkede cami mi yok dıbınakodumun gavatı? Ayasofya'da kılınca ekstra sevap mı alıyorsun? Kaç yüz yıl önce yapılmış bir yeri müze olarak saklamanın neresi saçma? Ulan Osmanlı zamanında Vikinglerin Ayasofya'ya kazımış olduğu şeyler dahi çözülememiş, müzeye açılınca fark edildi. Bilim düşmanı pekekent seni.
        11- Fes Osmanlı'nın mı önce ona bir bak. Yahudi fötrüymüş, herkes fötr takardı o zamanlar, yahudilikle ne alakası var dengesiz gavat?
        12- Adam dinsiz, ne deseydi amk?
        13- Adaları biz mi verdik gerizekalı huur çocuğu? Uşi Antlaşması'nı ve Balkan harbini oku önce, sonra gel buraya. Lozan Antlaşması’nda, Batı Trakya’nın Misak-ı Milli sınırları içinde kaldığı vurgulandı ve Türklere geri verilmesi istendi. Ancak bu topraklar Balkan Savaşı öncesinde bizden alınmıştı. Lozan Koferansı’nda Venezielos Batı Trakya’yı Türklerden değil, Bulgarlardan Yunanistan için istedikleri tezini savunuyordu. Toprakların Yunan işgalinden önce Bulgarlar tarafından alınmış olması, Türk tarafını tartışmalarda zayıf bıraktı. Bu durum sayesinde Batı Trakya Lozan’la Yunanistan’a bırakılmak zorunda kalındı.
        14- Gerçekler derken? Bre dıbınakodumun gavatı, o kanun işlese sen bunları yazabilir miydin? Atatürkle ilgili ne varsa ellerinde döktüler çoktan.
        15- şapka devrimin yapılmasından sonra doğu karadeniz'de bir ayaklanma başlar. ayaklanmanın sebebi atılan sloganlardan bellidir. "şapka da giymeyeceğuz, vergi de vermeyeceğuz, askere de gitmeyeceğuz!"...
        bunun üzerine hamidiye zırhlısı rize'ye (bir rivayete göre trabzon'a)gönderilir ve dağa taşa bir kaç tane sıkar. bu gümbürtüden ürken ahali bu sefer başlar bağırmaya:
        - atma hamidiye atma! şapka da giyeceğuz, vergi de vereceğuz, askere de gideceğuz!
        durum atatürk'e haber verilir. paşa da geminin geri dönmesini emreder. hamidiye de geri döner.
        16- Buna cevap bile vermeyeceğim amk. Arkadaş Derneği, israil, Yehud'da 2003 yılında Eyal Peretz tarafından kuruldu. Derneğin ana amacı Türk Yahudi Mirasını korumak ve geliştirmek ve Arkadaş Derneği'nin israilli ve Türk insanları arasında arkadaşlığı ve hoşgörüyü geliştirmesine ek olarak Türk Yahudi Kültür Merkezinde daha fazla bilgiyi toplamaktır. 2005 yılında Arkadaş Derneği'nde, Türk-Yahudi Kültür Merkezi kuruldu. 2 Kasım 2007'de Türkiye Tel Aviv Büyükelçisi Namık Tan'ın da katıldığı törenle açıldı.
        17- Adam müslüman değil dedim kaç kere dıbınakoyduğumun öküzü, elli kere de aynı soruyu sormuşsun.
        18- Osmanlı padişahları Şeriat'a göre mi hükmediyordu? Gülerler la adama, dıbınakodumun aptalı seni.
        19- Saymakla bitmeyen? Güldürdün, ayrıca o mirası nerelere bırakmış iyice bak. Çoluğuna, çocuğuna, akrabasına bırakmamış o mirası.
        20- Annesiyle birdirbir oynadığımın çocuğu, yazdığın 15 sorunun 10'u palavra lan. Vecihi Hürkuş hiçbir şekilde yurt dışına sürülmedi, ayrıca adam TBMM'den 3 kez takdirname aldı.
        21- Muhalefet parti kurdurmak için elinden geleni yaptı, böylelikle Hükumeti daha rahat yönetebilecek ve denetlenmesini sağlayacaktı. Ancak her kurulan muhalefet partisinde rejim düşmanı huur çocukları biriktiği, ve bundan daha vahim olmak üzere bu huur evlatları isyan çıkarıp asker şehit edince, kapatmak zorunda kaldı. Ayrıca Serbest Cumhuriyet Fırkası kimin isteğiyle kuruldu onu da iyice oku.
        22- Arapça, millet ne olduğunu dahi bilmeden sure okuyor, Kur'an okuyor, ezan dinliyordu. Adam Türkçeleştirmek istedi ve aslını milletin öğrenmesini istedi. Gayet de doğru yapmış dıbınakoyayım, camide kur'andan kadınların adet dönemiyle ilgili bir şey okunuyor arapça, adam ağlıyor. Komik değil mi amk? Ayrıca Ezan nasıl islam'ın sembolü, lan sadece namaz'a davet, millet unutmasın diye ya. Kur'anda dahi geçmez.

        Al sana tüm maddelerine cevap verebilecek Atatürkçü genç, hadi yallah!
        Tümünü Göster
        ···
    2. 2.
      +10 -18
      Şimdi öncelikle sakin ol bordo klavyeli !

      Benim Allah'ın hükümlerini öğrendikten sonra (karahanlı devletinden) Allah'ın hükümlerini devletten kaldırıp laiklik adı altında ayıran bir atam olamaz !

      Bu ülkede Cumhur başkanı rte atatürkün resmini kendi arkasından kaldırtmış ve atatürk için çiftlikte kızına içki içiriyor diye meydanlarda bağırmıştır. KISACA milyonlarca nefret edeni vardır

      M.Kamal sadece sizin atanız !
      ···
      1. 1.
        +3 -1
        anasını gibtiğim çocuğu müslümanım diyosun utanmıyosun iftira atmaya ülkü adatepe hayattayken röportaj yaptı o içirdiği yüzde 100 alkolsuz malt malt son derëce yararlı osmanlı zamanındada eczanelerde satılan bişey

        http://imgim.com/04ugurbey230cm.jpg
        http://c12.incisozluk.com ... 11503/6/1055176_o7ac0.jpg
        ···
      2. 2.
        +4 -1
        gahahajjdjsjsk tamam alkolsuz olsun tamam djsjksks
        ···
      3. 3.
        0
        ehli sünnet ile yönetilmek mi? Mezhepçi bin. Ben şiayım o nolacak?
        ···
      4. 4.
        0
        Ya amina kodugum un yobaz huur çocuğu bir adam alkol içiyor diye adamdan nefret etmek ne senin ben olmayan beynini gibeyim alkol kullanmayıp ülkeyi satan bir huur çocuğunu görüp hala akillanmayan koyunlara ne dense az zaten amina kodugum comari
        Edit: devletin durumunu göz önüne aldığında bir kişinin bu kadar dertle uğraşıp kafasını rahatlatmak için AKSAMLARi içki icmesinin ne gibi bir sakıncası olabilir cildiriyorum ya bu insanlar niye boyle
        ···
      5. diğerleri 2
    3. 3.
      0
      Dinin imanın olsa ataturku sevmezsin pekekent
      ···
    4. 4.
      0
      Yahudinin carsafini alirsin yahudiden erkek sunnetini alirsin fotr sapka mi gotune batti bi. gibtir amkdum karayobazi
      ···
    5. diğerleri 2
  2. 2.
    +94 -60
    ATATÜRK !
    ···
    1. 1.
      0
      Atatürk mumyaları sevmezdi.
      ···
    2. 2.
      +24 -5
      TEK TEK HEPSiNi CEVAPLAYIP ÖNCE NORMAL ENTRY GiRECEĞiM, SONRA KARDEŞLERiMiZiN GÖRMESi iÇiN ÜSTLERE YAPIŞTIRACAĞIM huur ÇOCUĞU

      al atatürk düşmanı!

      1-atatürk uydurulmuş din ile savaşıyordu, bu yüzden başörtüsüylede savaşıyordu. kuranın hiçbir yerinde baş örtüyle saçımızın tüm tellerini kapatmanın olduğu geçmez. atatürk bu cahillikle savaşıyordu

      2-fabrikaların asıl listesi budur

      1. Ankara Fişek Fabrikası (1924)
      2. Gölcük Tersanesi (1924)
      3. Şakir Zümre Fabrikası (1925)
      4. Eskişehir Hava Tamirhanesi (1925)
      5. Alpullu Şeker Fabrikası (1926)...

      kaynak bura (çok uzundu atamın ölene kadar kurduğu fabrikalar, bu yüzden kısa kestim. ilk olarak bugünkü adıyla mke kurulmuştur); http://www.guncelmeydan.c ... -sinan-meydan-t36239.html

      3- atatürk tek bu kitabı çocuklara dağıtmış gibi davranma. atatürk bunun yanında bugün bile en iyi çevirilerden sayılan elmalılının çevirisini bizzat kendi cebinden karşılamıştır. dediğim gibi atatürk uydurulmuş dine karşı olduğu için sorgulayan beyinlerde istiyordu. bu yüzden ateizmide, islamıda vs. yide tanıtmıştır

      4- atatürk böyle uygun görmüştür. bu yanlış yada doğru bir şey değildir. bana göre bir suikast olayından korkmuş olabilir. sonuçta o gün türkiyede ki en önemli kişilikti desek yeridir

      5- göktürk alfabesi o zaman bilinmiyordu. atatürkün kurduğu türk tarih kurumunun araştırmaları sonucu ortaya çıkmıştır. ve sende bende çok iyi biliyoruz ki latin alfabesi modern bir alfabe

      6- anıtkabir atatürkün ölümünden sonra, 1950 li yıllarda yapılmaya başlanıyor.

      7-atatürk büyük ihtimalle deist veya ateistti. ve o günde bugünde islamın varlığı kesin değildir. bu yüzden aslında gökten indirildiği sanılan kitaplar benzetmesi doğrudur

      8- devletin dini olmaz

      9- atatürkün emir verdiğine dair bir kanıt yoktur. düşün bi, vatanı işgal ediyorlar, başkente girmişler, ülkenin asıl meclisi işe yaramıyor ve bugünlerde nerde ne diyeceğini bilmeyen bir adam mustafa kemale karşı fikirlerini haykırıyor. aşırı milliyetçi bir insanın dayanamayıp öldürmesi olabilir. ki zaten boğazlanarak öldürüldüğünü sayarsak topal osmanın sinirle öldürdüğünü azcık anlayabiliriz

      10- ayasofya içinde ki hristiyan motifleriyle tam bir eserdir ve müze olarak kalması daha doğrudur. ki zaten hiçbir hükümetin o müzeyi ibadet yerine çevirmediğinide belirtmek isterim

      11- yahudi fötrünü bugün daha şeytanın giysisi olarak gören bir adam var karşımda, sen

      o gün fötr şapkanın, modern batı tarzı kıyafetlerin nasıl anıldığını, onu giyen insanların nasıl linç edileceğini düşün;

      böyle bir durumda uzun yıllar modern bir ülke olamayız, bu yüzdende zorlama yoluna gidilmesi doğruydu

      12- dediğim gibi büyük ihtimalle ateist veya deistti. kendi inancı beni ilgilendirmez.

      13- savaş tazminatını veya isteyerek, mutlu şekilde verdiğini sanıyorsun herhalde?

      o adalar trablusgarp savaşında italyanlar tarafından alınmıştır, osmanlı buna ses çıkarmamıştır.

      ve kurtuluş savaşından iki hikaye bile dinlesen nasıl fakir bir dönemde nasıl mucizevi bir savaş verildiğini bilirsin. o 12 adaya çıkarma yapıcak donanmayı, askeri, morali nereden bulacaktı atatürk? ülke gelişince neden almadı dersen atatürk yurtta sulh, dünyada sulh derken şaka yapmıyordu. oldu bittiye bıraktı diyebiliriz

      14- o kanun 1954 te çıkmıştır (evet vikipediden baktım). kendisine muhalefet partileri kurmaya çalışan bir insan maalesef başkanmız hz. leri kadar kibirli olmadığı için sevilmiyor

      15- modern olma yolunda bunların ne denli önemli olduğunu anlatmıştım. aynı zamanda vergi vermemek için dini kullanan hocalara savaştan yeni çıkmış bir ülke gül mü atıcaktı?

      16- tüm dünya o adama saygı gösteriyordu çünkü. gerçekten demokrasi ve özgürlük için savaşmıştır. aynı zamanda tüm vatandaşlara eşitliği getirdiği için ülkemizde olan bir çok yahudide haliyle atatürkü sever. türkiyede de çok fazla yahudi olduğunu sayarsak israil neden bize hem politik hem de insanlık manasında saygı göstermesin? kurtuluş savaşında savaştığımız avustralyada da vardır bir heykeli. neden biliyor musun? çünkü siz burda öldünüz, bundan sonra bizim evlatlarımızsınız diyecek kadar barışçıl bir insandı. şeriat diyipte hükümet için asker kafası kesenler bunu asla anlayamıyacak

      17- ülkede gayri müslim sayısıda fazlaydı ve insanların çoğu dini (bugün dahi) camiye git,sağ elle yemek ye, su içerken 3 yudumda iç gibi saçmalıklardan ibaret sanıyordu. demokrasi çoğunluğun sesi değildir. eğer eğitimli bir halkımız olursa bu anti demokratik eylemi bir referandumla sonuçlandırırız. ancak şunu soruyorum; 2016 yılında dahi daha islamın ne olduğunu anlayamamış insanların yoğunlukta olduğu eğitimsiz kitleye rağmen 1930 da ne yapılmasını isterdin?

      18- burda bir açıklama göremedim. konumuzla ilgili değil yoksa parmaklarımı azcık daha yorup seni burdada züt etmek isterdim ama uğraşamam, helal et sonuçta bende insanım

      19- bunları nasıl kazandığı hakkında bir fikrim yok açıkçası ama bazı zengin insanların atatürke bağış yaptığını, malını mülkünü devrettiğini duymuştum. onun dışında benim baktığım bunu ne kadar kendi çıkarı için kullandığı, ne kadar vatan için kullandığıdır. ölünce hepsini türkiye cumhuriyetine devretmesi yetiyor gibi sanırım.

      20- yılı yanlış yazmışsın. olay 1925 te olmuştur ve o zamanlar ülkede uçak hakkında bilgili kimse yok. eğer bunun üstünden atatürkü kötülemeye çalışırken 1930 ve sonrasında havacılıkla ilgili yaptığı hamleleri, halkın karşısında kendi yaptığı uçakla uçtuğunu (1930) ve bunları yaparken en ufak bir cezaya tabi tutulmamasını yazmıyorsan olayları kendince kesiyorsun

      21- kendisi muhalefet partileri açmıştır. ancak başarılı olamamıştır. şeyh sait isyanları ve dini kullanan ingiliz köpekleri siyaset işine girmeye çalışmıştır. bir şey hatırlattı mı? bana 6 eylül 1980 de istiklal marşında oturan necmettin erbakan ve tayfasını, selahattin demirtaşı hatırlattı

      22- ezanı türkçe okutmasının sebebi insanların anlamasıdır. ezan bir çağrıdır ve kimse ezanın kurandan kanıtını getiremez. peki biz bu çağrıyı neden arapça yapalım?
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        +3 -8
        Ulan ilk cumleden itibaren okumadim bu kadar cahillik olamaz kur an a dokunmadigina bile eminim su cumlenden tesettur un en genel kurali bir kadinin disari ciktiginda hic bir sekilde taninmamasidir. Neymis kur anda gecmiyormus bunuda kim uydurduysa herkesin dilinde bu. Konuyu kisilerden degil kaynagindan ogrenin
        ···
      2. 2.
        +4 -2
        Daha 1. maddeden patladın. Kur'anda namazın nasıl kılınacağı da geçmez be dangalak. Ama nasıl kılınacağını Peygamberimiz s.a.v göstermiştir. Gelmiş mealden yorum yapıyor. Cahil.
        ···
      3. 3.
        +1 -2
        bak kardeşim ben ayetleri inceledim (aslında sunulan tek ayet var piyasada) insanların yorumlarını inceledim

        örtüyü yakanın üstüne koymak sakın göğüslerini açıp kevaşe gibi gezme ortalıkta manasına gelen bir ayet olmasın? eğer bir kadın dışarı çıktığında hiçbir şekilde tanınmıyorsa bu hem sosyal manada, hemde güvenlik manasında günümüzde kadınları çok zorlar. allah zorlaştırıcı değil, kolaylaştırıcıdır ve benim inandığım allah 21. yüzyıl ile 6. yüzyılda nelerin değişeceğini bilip, ona göre evrensel bir din göndermiştir
        ···
      4. 4.
        0
        sofistike, ulan kuranda namazın nasıl kılınacağı geçmiyorsa bu kitap nasıl ekgibsiz bir kitap? allah hadislerin kullanılacağını bilmiyor muydu?

        hemde ben burda tüm dini düşüncelerimi açıklamaya çalışmıyorum, maddelerde bir hata olduğunuda düşünmüyorum
        ···
      5. 5.
        0
        öyle mi kardeşim o zaman tesettürük geçtiği kadınların kafasını kapatması gereken bir ayet söylede mutlu olalım
        ···
      6. 6.
        0
        ilk cumleden biraktim amk cahili iste boyleleri atasini savundugunu saniyo
        ···
      7. 7.
        0
        1- Devlet kurumları, devlete meydan okunulacak yer değildir kardeş. gibtirme bana başörtünü, evinde, bahçende, sokakta istediğin gibi tak; ama devlet kurumunda hiçbir şekilde takılmaz. Ona kalırsa pantolon da yasaktı kadınlara devlet kurumunda, o da mı islam düşmanlığı len?
        2- Atatürk'ün ilk kurduğu fabrika senin gibi huur çocuklarının sandığı aksine Ankara Fişek Fabrikasıdır. 1924'te kurulmuştur.
        3- Kendisi dinsizdi, bu da gayet kendi tercihi; zira kendisi bir din adamı değil, DEVLET ADAMIDIR.
        4- Şöyle cevaplayayım, Fransızlar neden General Pellé'yi heyetin başında yolladıysa, ismet Paşa o yüzden heyetin başında gitmiştir. Ayrıca orada heyete suikast düzenlense, ülke mareşalsiz ve lidersiz kalsa ne olurdu? dıbına kodumun dal kavuğu seni
        5- Latin alfabesine ekleme yapıldı, öyle kalıptan döküldüğü gibi kullanılmadı. Ayrıca Göktürk alfabesi ney lan, dıbınakoyduğumun dengesizi. Hangi çağda yaşıyorsun?
        6- Anıtkabir'i Atatürk mü yaptırdı, ya da emrini Atatürk mü verdi? dıbınakodumun dengesizi, kalk gibtir git, şeriatçı huur evladı.
        7- Gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla yönetmeyiz derken doğru söylemiş. Devlet, yeniliğe açık olmalıdır, herhangi bir dini kitabın kalıplaşmış yönetimlerine bağlı olmamalıdır.
        8- Devletlerin dini olmaz, insanların dini olur. Bak bakayım hristiyan devlet var mı ortalıkta?
        9- Öldürttüğüne dair bir belge var mı elinde?
        10- Ülkede cami mi yok dıbınakodumun gavatı? Ayasofya'da kılınca ekstra sevap mı alıyorsun? Kaç yüz yıl önce yapılmış bir yeri müze olarak saklamanın neresi saçma? Ulan Osmanlı zamanında Vikinglerin Ayasofya'ya kazımış olduğu şeyler dahi çözülememiş, müzeye açılınca fark edildi. Bilim düşmanı pekekent seni.
        11- Fes Osmanlı'nın mı önce ona bir bak. Yahudi fötrüymüş, herkes fötr takardı o zamanlar, yahudilikle ne alakası var dengesiz gavat?
        12- Adam dinsiz, ne deseydi amk?
        13- Adaları biz mi verdik gerizekalı huur çocuğu? Uşi Antlaşması'nı ve Balkan harbini oku önce, sonra gel buraya. Lozan Antlaşması’nda, Batı Trakya’nın Misak-ı Milli sınırları içinde kaldığı vurgulandı ve Türklere geri verilmesi istendi. Ancak bu topraklar Balkan Savaşı öncesinde bizden alınmıştı. Lozan Koferansı’nda Venezielos Batı Trakya’yı Türklerden değil, Bulgarlardan Yunanistan için istedikleri tezini savunuyordu. Toprakların Yunan işgalinden önce Bulgarlar tarafından alınmış olması, Türk tarafını tartışmalarda zayıf bıraktı. Bu durum sayesinde Batı Trakya Lozan’la Yunanistan’a bırakılmak zorunda kalındı.
        14- Gerçekler derken? Bre dıbınakodumun gavatı, o kanun işlese sen bunları yazabilir miydin? Atatürkle ilgili ne varsa ellerinde döktüler çoktan.
        15- şapka devrimin yapılmasından sonra doğu karadeniz'de bir ayaklanma başlar. ayaklanmanın sebebi atılan sloganlardan bellidir. "şapka da giymeyeceğuz, vergi de vermeyeceğuz, askere de gitmeyeceğuz!"...
        bunun üzerine hamidiye zırhlısı rize'ye (bir rivayete göre trabzon'a)gönderilir ve dağa taşa bir kaç tane sıkar. bu gümbürtüden ürken ahali bu sefer başlar bağırmaya:
        - atma hamidiye atma! şapka da giyeceğuz, vergi de vereceğuz, askere de gideceğuz!
        durum atatürk'e haber verilir. paşa da geminin geri dönmesini emreder. hamidiye de geri döner.
        16- Buna cevap bile vermeyeceğim amk. Arkadaş Derneği, israil, Yehud'da 2003 yılında Eyal Peretz tarafından kuruldu. Derneğin ana amacı Türk Yahudi Mirasını korumak ve geliştirmek ve Arkadaş Derneği'nin israilli ve Türk insanları arasında arkadaşlığı ve hoşgörüyü geliştirmesine ek olarak Türk Yahudi Kültür Merkezinde daha fazla bilgiyi toplamaktır. 2005 yılında Arkadaş Derneği'nde, Türk-Yahudi Kültür Merkezi kuruldu. 2 Kasım 2007'de Türkiye Tel Aviv Büyükelçisi Namık Tan'ın da katıldığı törenle açıldı.
        17- Adam müslüman değil dedim kaç kere dıbınakoyduğumun öküzü, elli kere de aynı soruyu sormuşsun.
        18- Osmanlı padişahları Şeriat'a göre mi hükmediyordu? Gülerler la adama, dıbınakodumun aptalı seni.
        19- Saymakla bitmeyen? Güldürdün, ayrıca o mirası nerelere bırakmış iyice bak. Çoluğuna, çocuğuna, akrabasına bırakmamış o mirası.
        20- Annesiyle birdirbir oynadığımın çocuğu, yazdığın 15 sorunun 10'u palavra lan. Vecihi Hürkuş hiçbir şekilde yurt dışına sürülmedi, ayrıca adam TBMM'den 3 kez takdirname aldı.
        21- Muhalefet parti kurdurmak için elinden geleni yaptı, böylelikle Hükumeti daha rahat yönetebilecek ve denetlenmesini sağlayacaktı. Ancak her kurulan muhalefet partisinde rejim düşmanı huur çocukları biriktiği, ve bundan daha vahim olmak üzere bu huur evlatları isyan çıkarıp asker şehit edince, kapatmak zorunda kaldı. Ayrıca Serbest Cumhuriyet Fırkası kimin isteğiyle kuruldu onu da iyice oku.
        22- Arapça, millet ne olduğunu dahi bilmeden sure okuyor, Kur'an okuyor, ezan dinliyordu. Adam Türkçeleştirmek istedi ve aslını milletin öğrenmesini istedi. Gayet de doğru yapmış dıbınakoyayım, camide kur'andan kadınların adet dönemiyle ilgili bir şey okunuyor arapça, adam ağlıyor. Komik değil mi amk? Ayrıca Ezan nasıl islam'ın sembolü, lan sadece namaz'a davet, millet unutmasın diye ya. Kur'anda dahi geçmez.

        Al sana tüm maddelerine cevap verebilecek Atatürkçü genç, hadi yallah!
        Tümünü Göster
        ···
      8. 8.
        0
        nicksiz,

        ben atamı savunmak için yapmıyorum.

        benim dini görüşlerim gerçekten böyle
        ···
      9. 9.
        0
        yanacaksiniz şunada bi cevap versene amk
        ···
      10. diğerleri 7
    3. 3.
      +5
      Helal Et
      1.Müslüman kadınları dışlayan Atatürk değil Osmanlı Devleti dir. Kadınlar okula gitmediği için okuyup yazamaz haliyle devlette nasıl görev yapsın. Kadınların okuması ve oy gibi hakları veren Atatürk tür. Ayrıca anadolu kadınları müslüman diil midir. Ayrıca Satı kadın yaz başına bak
      2.Bira fabrikası olan bomonti yi kuran abdülhamittir. 8 milyon dan fazla bira tüketen de Osmanlı halkıdır Atatürk sadece tekelleşmeyi bitirmiş tir
      3.Gitseydi de Lozan a pisi pisine suikaste kurban gitseydi di mi dönem şartlarını düşün
      4. Göktürk alfabesi hangi alfabe ye benziyor bak istersen ayrıca matbaa dan bağımsız düşünme bunu
      5. O bir yapı stilidir. Bilmediğin bişi de tüm Osmanlı mimarisi Roma ve Bizans tan kopyadır.
      6. Fes Fransızlar a aittir aslen
      7. Bir savaş gemin bile elinde diilken Adaları nasıl almayı planlıyordun acaba
      8.Muhalefet partilerini kurmaya çalışan Atatürk tür. Serbest Cumhuriyet fırkası kimin fikri öğren
      9.Ayrıca türkçe ezan Atatürk ten eski bir fikirdir ve denenmiştir fakat ulema(!) Karşı çıkmıştır
      10. Türkiye savaş tazminatı almıştır vermemiştir
      Daha da uğraşırdım cevap vermeye ama kamal yazmandan yalancı ve manipülatör olduğun belli
      ···
    4. 4.
      0
      Atatürk e laf soyleyenin anasini avradını gibeyim.
      ···
    5. 5.
      0
      Ayyyyyyaaaaaaşşşşşş
      ···
    6. diğerleri 3
  3. 3.
    +37 -47
    Atatürk'ün mal varlığı kaynaklar ile :

    582 donum Çesitli meyve bahçeleri. Cesitli 650 bin fidan.
    620 donum Asma Fidanligi. 650 bin kok bag cubugu.
    370 donum cesitli sebze yetistirmeye elverisli bahce.
    220 donum 6 bin agacli zeytinlik.
    727 donum 1600 agacli portakallik.
    15 donum kuskonmazlik.
    100 donum Park ve Bahce.
    2 bin 650 donum Cayir ve yoncalik.
    1450 donum yeni tesis edilmis Orman.
    148 bin donum ziraata elverisli arazi ve Mera.
    45 adet buyuk ve kucuk idare binasi ve ikametgah, (bütün mefrusat ve demirbaşları ile beraber)
    7 adet 15 bin bas koyunluk agil.
    6 adet Aydos ve Toros yaylalarinda tesis edilen mandiralar.
    8 adet At ve Sigirlara mahsus ahir.
    7 adet umumi Ambar.
    4 adet Hangar ve Sundurma.
    4 adet Lokanta, Gazino, ve eglence yerleri, Lunapark.
    2 adet fırın
    BIRA ve MALT FABRIKASI:
    BUZ FABRIKASI; (Gunde dort bin ton buz uretme kapasitesine sahip)
    SODA ve GAZOZ FABRIKASI: Gunde 3 bin sise soda ve gazoz uretebilecek kapasitede.
    DERI FABRIKASI:
    ZIRAAT ALETLERI ve DEMIR FABRIKASI:
    2 SUT FABRIKASI (Ankara veYalova’da)
    2 YOGURT IMALATHANESI;
    1 ŞARAP IMALATHANESI: Yilda 80 bin litre şarap uretme kapasitesine sahip.
    1 DEGIRMEN
    Istanbul’daki bir celik fabrikasinin yuzde kirk hissesi.
    Biri Ankara’da, digeri Yalova’da kurulu iki tavuk ciftligi.
    Yalova’da ki Ciftliklerde IKI HUSUSI ISKELE ve LIMAN TESISATI.
    5 Mağaza (ANKARA’da 3ve Istanbul’da 2‚)
    ORMAN CIFTLIGINDE; Hususi sulama tesisati, kanalizasyon, Telefon tesisati, elektrik tesisati, KUCUK BETON KOPRULER, Hususi yollar, icme su tevziati sebekesi.
    YALOVA CIFTLIGINDE; Hususi Su tesisati, telefon tesisati, elektrik tesisati, kucuk beton KOPRULER ve yollar.
    SILIFKE TEKIR CIFLIGINDE ; hususi sulama tesisati,beton kopruler.
    Orman Ciftliginde kurulu CIFTLIK MUZESI ve ufak mikyasta HAYVANAT BAHCESI tesisati.Bunlarin isletme levazimi ve butun demirbaslari.
    13 BIN BAS KOYUN: Kivircik, Merinos, Karagul, Karaman irklariyla bunlarin melezleri.
    443 BAS SIGIR, Simental, Hollanda, Kirim, Jersey, Gorensey, Halep yerli irklariyla bunlarin melezleri, yeni uretilen Orman ve Tekir cinsleri.
    69 BAS Ingiliz, Arap, Macar, yerli ve bunlarin melezleri KOSUM ve BINEK ATLARI.
    2 bin 450 BAS Tavuk, Legorn, Rodayland ve yerli irklar.
    16 adet TRAKTOR, 13 adet HARMAN ve BICER DOVER MAKINESI ve bilcumle ziraat islerini gormekte bulunan Ziraat islerini gormekte bulunan ziraat alet ve edavatinin tamami.
    35 Tonluk bir adet DENIZ MOTORU. Yalova ciftliginde.
    5 adet, Ciftliklerin nakliye islerinde calistirilan KAMYON ve KAMYONET.
    2 adet Ciftliklerin umumi servislerinde calistirilan BINEK OTOMOBILI.
    19 adet, Ciftliklerin umumi servislerinde calistirilan, binek ve YUK ARABASI.

    Kaynaklar;

    http://1-http://www.add.o ... mp;id=2501&Itemid=157

    2-Hasan Rıza Soyak‘ın “Atatürk’ten Hatıralar” adlı kitabından (Cilt.2, s.689)

    3-ismail CEM‘ “Türkiye’nin Geri Kalmışlığının Tarihi”
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      +16 -1
      Ve hepsini ölünce derneklere bagislamiatir
      ···
    2. 2.
      +2
      aynen kezo aynen şimdi ülkenin tüm mal varliklarini bana verin hepsini yiym içim

      valla soz ölünce devlete birakacağim

      ne guzel kafanız var lan sizin
      ···
    3. 3.
      -1
      Hepsi geri verildi aq cahili anan ingiliz ve üfürükçüler elinde güvende herkes kendi şeriatını yaşar karışmadı karışsa kuranı Türkçe oku anla diye uğraşmazdı
      ···
    4. 4.
      0
      Beyler @89 da cevap verdim bu amk comarina girip okuyun hepsi sacma sapan yalanlardan ibaret yazdiklarinin
      ···
    5. 5.
      +1
      Nedenmi devletin dini islamdir maddesi kalktı cunki devletin dini olmaz halkın dini olur bu devletde sen ben müslümansak müslüman olmayan insanlarda var sence devletin dini islamdır diyerek müslüman olmayanları dışlamış olmazmıyız cevapla
      ···
    6. 6.
      0
      Nedenmi devletin dini islamdir maddesi kalktı cunki devletin dini olmaz halkın dini olur bu devletde sen ben müslümansak müslüman olmayan insanlarda var sence devletin dini islamdır diyerek müslüman olmayanları dışlamış olmazmıyız cevapla
      ···
    7. 7.
      0
      Milletin karnini doyurmak içim her şey var tek basina yicek deil ya amk
      ···
    8. 8.
      0
      Milletin karnini doyurmak içim her şey var tek basina yicek deil ya amk
      ···
    9. 9.
      0
      Düzgün araştır amk bu mal varlığı o zaman ülkede bile yoktur bu ne amk zütten uydurulan şeyler
      ···
    10. 10.
      0
      Düzgün araştır amk bu mal varlığı o zaman ülkede bile yoktur bu ne amk zütten uydurulan şeyler
      ···
    11. 11.
      0
      anlaşılan hepsi sana batmış
      ···
    12. 12.
      0
      Tamam dinsiz diyelim Atatürk sana giren cikan mı var? Kendi askerinin kafasını kesen şeriatçılar cok mu gerekli? Yeni kurulmus fakir bir ülke, demokrasinin ne oldugunu bilmeyen tarihinde neredeyse hep monarşi ile yonetilmis bir millet e birden muhalefet partileri vermek o kadar dogru mu? Sunu da unutma o da bir insan herkes gibi o da hata yapar.
      ···
    13. 13.
      +1
      Sanki Erdogan Bagkur emeklisi amk
      ···
    14. 14.
      0
      Yalan bilgi
      ···
    15. 15.
      0
      Adam olunce bunlari nereye bagisliyo onu da okudun mu amık trolu
      ···
    16. 16.
      +1
      Amın oglu bunların hepsi halka aittir Atatürk ün mirası 76 bin TL dir. 10 bin lira başkan maaşı alırken bile bunun 7-8 binini vakıflara ve derneklere bağışlardı. Hepsinin belgesi var. Atatürk'ün 2 tane hesabı vardır bunun bir tanesi şahsi hesabıdır ve bu hesab ta 76 bin lira vardır. ikinci hesab ta ise 2 milyona a yakın para vardır ce bu para Atatürk e ait DEiLDiR. Bu parayı kurduğu çiftliklerden, başka ülkeden gelen yardımlar vb yerlerden gelmiştir. Atatürk kurduğu çiftliklerden bile parası ile meyvesini ve sebzesini almıştır. gibik konuşma amın oğlu. sana bir sokarim 6 ay topal gezersin.
      ···
    17. diğerleri 14
  4. 4.
    +85 -44
    Atatürk'ü sevmeyenlerin aq
    Cugulayanlar çomar huur çocukları yada dindoşlar (bkz: dindoşlar)
    ···
    1. 1.
      +1
      @1 Paylaştığın maddelerde gösterdiği kaynak akp gençlik kolları sayfaları, herkesin maddeleri değiştirebildiği kıçı kırık bi sayfa olan vikipedi ve internet. Hepsine tek tek cevap vermek isterdim ama inan uğraşılmaya değmeyecek kadar nankör birisin.
      ···
  5. 5.
    +72 -4
    Bütün maddelerde sadece "dinsiz" lafını gördüm...
    ···
    1. 1.
      +3 -1
      Hiçbir madde de dinsiz yazmamaktadır ?
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        atatürke imansız demeye çalışıyorsun
        ···
      2. 2.
        +1 -10
        Yav kardeşim demeye çalışmıyorum lütfen madde madde cevap yazarmısın hangi madde de yanlış bir ibarem var düzeltelim hemen ?
        ···
  6. 6.
    +100 -31
    NAH ATATÜRK SEViLMEZ huur ÇOCUĞU SEVMEYENiN ANASINI gibEYiM
    ···
    1. 1.
      +7 -10
      NEDEN Seviyeniz sadece küfür etmekden ibarettir

      Neden hiç bir maddeye cevap vermezsiniz ?
      ···
    2. 2.
      0
      Adam rte icin hakli dememis olayda rte yok amk neden sadece kufrediosunuz.
      ···
  7. 7.
    +2 -3
    özet geç binagetto
    ···
    1. 1.
      +4 -1
      Helal et
      @1e cevaplarım :
      1)Atatürkün kadınlara verdiği haklar: https://www.msxlabs.org/f...digi-haklar-nelerdir.html
      2)ilk olarak 19 Nisan 1923’te Türkiye Şeker Fabrikaları kurulmuştur: https://tr.wikipedia.org/...rkiye_Şeker_Fabrikaları
      3)Ona bakılırsa Atatürk Kuran-ı Kerim’i de anlayasın diye Türkçe’ye çevirmiştir. Şuradan Hak dini Kuran dili bölümüne bakabilirsin: https://tr.wikipedia.org/wiki/muhafazid_Hamdi_Yazır
      4)Fiili olmasa da halen devam eden Milli Mücadele’nin liderliğini yapan Atatürk’ün meclis tarafından gönderilmek istenmemesi nedeniyle seçimle ismet inönü Lozan’a gönderilmiştir.
      5)En önemli nedenlerinden biri SSCB kontrolündeki Türk devletleriyle dil birliğini sağlamak. Kaynak : http://www.fikirdebirlik....yazdir.asp?yazi=201302005
      6)Anıtkabir’i ölü vaziyetteki Atatürk mü yaptırdı?
      7)Sadece Müslümanların inandığı bir kitaba göre değil, bu topraklarda yaşayan herkes için ortak olan değerlerle bu ülkeyi yöneteceğini yani laikliği vurgular.
      8)Din devletler için değil insanlar için gönderilmiştir. Cennete devlet mi gidecek? işte bi önceki maddede Atatürk’ün vurguladığı da budur aslında.
      9)Topal Osman Atatürk’ün adamıysa neden Atatürk kaçmasına izin vermeyip Ali Şükrü Bey’in evinin önünde Topal Osman’ı astırdı. Atatürk’ün bu cinayetin arkasında olduğuna kanıt göster bana.
      10) Vikipediden alıntı :“Restorasyon sırasında Ayasofya'nın, yeni Türkiye Cumhuriyeti'nin laiklik ilkesi doğrultusunda, yapılış amacı olan kiliseye tekrar çevrilmesi konusunda fikirler ortaya atılmışsa da; bölgede yaşayan Hristiyan sayısının çok az olmasından dolayı oluşan talep yetersizliği, bölgede bu denli görkemli bir kiliseye karşı yapılabilecek muhtemel provakasyonlar ve mimarinin tarihi önemi gözönüne alınarak Bakanlar Kurulu’nun 24 Kasım 1934[33] tarih ve 7/1589 sayılı kararıyla müzeye çevrilmiştir.”
      11)Osmanlı’nın fesi dediğin şey Fas kültürüne ait bir başlıktır. Bir de şu fesin Osmanlı’daki kullanılma amacına bak: Avrupalı gibi giyinme modası. Kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/Fes _(başlık)
      12)Atatürk’ün Kuran’a safsata dediği safsatadır, deniliyor şu yazıda hadi kardeşim bi zahmet şu yazıyı “ikra”: http://carpitilantarih.bl...nen-mektubu-komedisi.html
      13)Bir kere Ege’deki adaları Yunanlılara değil ingilizlere vermiştir. ikincisi daha Yunanlar denize dökülmeden önce, savaşın başında belirlenmiş olan bir Misak-i Milli haritası/sınırları vardır. Bu Misak-ı Milli’nin sınırlarına birkaç taviz haricinde ulaşılmıştır. Verilen tavizleri vermemek için de elinden geleni yapmıştır.
      14)Bugün Atatürk’e her türlü iftirayı atan yobazlardan kendisini korumak istemiş olması gayet doğal değil mi? Sonuçta Musul’un kaybedilmesine neden olan, Şeyh Sait isyanı’nı yapanların torunlarının kendisini ve devleti çökertmesini istemiyor Atatürk.
      15) Şapka devrimin yapılmasından sonra doğu karadeniz'de bir ayaklanma başlar. Sloganları şudur: "şapka da giymeyeceğuz, vergi de vermeyeceğuz, askere de gitmeyeceğuz!" Gerisini yazmama gerek yok heralde!
      16)Bu gurur duyman gereken bişey!
      17 ve 18) Bunlara beraber cevap vericem çünkü ikisi de şeriatla alakalı. Öncelikle kardeşim, şeriat demek adalet demektir. Adalette bir yönetim biçimi değil hakkın gözetilmesidir. Atatürk yönetim biçimini demokrasi olarak belirlemiştir ki demokrasi Kuran’ın da emrettiği Şura’dır. 38. Rablerinin çağrısına cevap verirler, namazı/duayı yerine getirirler. işleri/yönetimleri, aralarında bir şûradır. Kendilerine verdiğimiz rızıklardan infak ederler.
      42 – Şura Suresi
      Demokraside yöneten kesim halktır. Atatürk Demokrasiyle hepimize kanunları, hükümleri şekillendirebilme hakkını tanımış. Şeriatı Allah’ın hükümlerini, kanunlarını sağlamak da böylece halkın görevidir. “Ey iman edenler, Allah için hakkı ayakta tutanlar ve adaletle şahitlik yapanlar olunuz. Bir kavme olan kininiz, sizi adaletsizliğe sevk etmesin. Adaletli olun, çünkü o, takvaya daha yakındır. Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan haberdardır.” (Maide, 5/8).
      19)Atatürk bütün bu saydıklarını Ankara Belediyesi’ne TDK’ye, manevi çocuklarına, o an devletteki tek partiye miras bırakmıştır. Bunun haricinde Atatürk’ün en büyük mal varlığı Atatürk’e saygısızlık eden mallardır.
      20)Atatürk her zaman Vecihi Hürkuş’u desteklemiştir. Kendisine istiklal Madalyası vermiş, eğitimi için olanaklar sağlamış, yurt dışına göndermiştir. Tabi ki bürokrasideki hatalardan dolayı kendisine yapılmış olan yanlışlar olsa da Atatürk her defasında Vecihiyi desteklemiştir. Sürgün! dediğin olay şu şekildedir: Uçabilirlik Sertifikası için iktisat Bakanlığına başvurmuş, 14 Ekim 1930'da “Tayyarenin teknik vasıflarını tespit edecek kimse bulunmadığından gereken vegiba verilmemiştir” cevabını almış. Hürkuş, bunun üzerine bakanlık nezdinde yapılan girişimler sonucu uçağa istenen belgenin alınması amacıyla uçağı sökerek demiryollarından kiraladığı vagonla Çekoslovakya’ya gönderilmesi için müsaade almıştır. Hürkuş, 6 Aralık 1930’da Prag’a geldiğinde henüz tayyare gelmemişti. Tayyareye ait statik raporu gibi resmi evrak önce Çek diline çevrilmiş, uçak gelince tekrar monte edilerek uçağın malzemeleri ve her türlü teknik kontrolü yapıldıktan sonra uçuşu istenmiş. Her türlü uçuş şekilleri ile uçuşun kontrolü tamamlanmıştır.
      Hürkuş 23 Nisan 1931'de Çekoslovakyalı yetkililer tarafından civardaki bir gazinoda düzenlenen bir törenle, başköşesinde “Yaşasın Türk Tayyareciliği” yazılı bir pankartla onurlandırılarak uçuş müsaadesini almıştır. 25 Nisan 1931'de Çekoslovakya’dan uçarak Türkiye'ye gelmek için yola çıkıp 5 Mayıs 1931’de Türkiye'ye gelmiştir.” Yani anlıcağın üzere bakanlık kendisine belge verilebilmesi için yabancı ülkeye gitmesini sağlamıştır.

      21)Atatürk her zaman çok partili hayata geçmek istemiştir. Kurulan Terakkiperver ve Serbest Cumhuriyet partileri isyancıların yuvası haline gelmeye başlayınca burları kapatmak zorunda kalmıştır.(izmir suikasti ve Menemen olayını araştır.)
      22)Dinen caiz olup olmadığı 1 yıl boyunca din adamları tarafından tartışıldıktan sonra caiz olduğuna karar verilmiştir. Halk tabi Arapça ezanın makdıbına alışmış, Türkçe ezanın makamı hoşlarına gitmiyor diye karşı çıkmışlar. Şahsen benimde hoşuma gitmiyor Türkçe ezanın makamı. Bir de Arapça ezan simgeleşmiş artık. Ama Türkçe ezan caiz mi? Caiz. Türkçe ezan da olsa Arapça ezan da olsa mana aynı sonuçta.

      Şahsen ben Atatürkçü falan değilim. Kendisine ülkemizin kurucusu olduğu için büyük saygı duyuyorum. Sevmiyo olabilirsin sen bilirsin, ama iftira atmak sevmemekten de öte saygısızlıktır ki buna karşı çıkarım.
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        +1
        etmiyem hahımı halal etmiyem
        ···
      2. 2.
        0
        etmirsen etme haa!
        ···
  8. 8.
    +45 -7
    köyüne dön ;)
    ···
    1. 1.
      0
      Güldürdün zanza sjsjsjdj
      ···
  9. 9.
    +80 -7
    biz cevap vermekten yorulduk siz havlamaktan yorulmadınız
    ···
    1. 1.
      +1
      Ben daha bir tanesinin cevaplanıdığı görmedim ?
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        mobildeyim yazmaya üşendim şimdilik 1 tanesini cevaplayayım. anadoluya ilk içki fabrikalarını osmanlı sokmuştur. o kadar açtığı mermi uçak tekstil fabrikalarını, her fabrika bir kaledir lafını görmezden gelip böyle bi tespitte bulunman bayağı nankörlüktür
        https://tr.m.wikipedia.or...i/Bomonti_Bira_Fabrikası
        ···
      2. 2.
        +2 -4
        Ya hu kardeşim türkçe demi anlamıyorsunuz ?

        Osmanlı etmiş bir hata sen neden ülke açlıktan ölükren Cumhuriyet döneminde bira fabrikası açıyorsun ?

        Ve neden uçak yapan vecihi hürkuşu ülkeden sürüyorsun görmezden felan gelme yok ?

        Osmanlıyı savunanda yok NEDEN cumhuriyet döneminde açtığın ilk fabrika bira?

        Bu maddeye ve diğer maddelere cevap bekliyorum
        ···
      3. 3.
        +3 -1
        kodumun aptalı bira fabrikasının açılmasının nedeni 1893 açılan bomonti fabrikasının ülkede tekel hale gelmesi bu işi tek başına yürütmesi(o zamanda su gibi bira içilirdi cumhuriyet döneminde de karşılaştırmaya kalkma)
        o yüzden ankarada bira fabrikası açılır hatta bomonti nin etkisi git gide kaybolur.

        vecihi hürkuş u atatürk sürmemiştir 1939 a kadar her türlü destek verilmiştir uçaklar başka ülkelere bile satılmıştır
        ···
      4. diğerleri 1
    2. 2.
      -3
      Annende altimda inlerken ben bosalmaktan yorulmustum annende almaktan yorulmamisti
      ···
      1. 1.
        -1
        anneni aley aley diye inleterek giberim amk karabaşı seni
        ···
      2. 2.
        -2
        Anani memelerinden tavana asarim am deliginden galar got deliginden giber sonra terziye goturur dikerim ozaman anlarsin annenin kimin altinda inledigini ;)
        ···
      3. 3.
        0
        laflara bak dıbını yurdunu gibtiğimin sahipsiz ilkokullusu. seni yetiştiren babano gibeyim babanı anana dildoyla gibtirtip sonra babanın önünde ananı gibeyim. ananla işini bitirip ağzına boşalayım yerini yurdunu atasını gibtiğimin milliyetsiz haysiyetiz nankör huur çocuğu seni. ananı itilaf devletleriyle gibeyim dıbına kodumun sümüklüsü seni kafanı kopartayım senin
        ···
      4. diğerleri 1
    3. 3.
      -1
      Annende altimda inlerken ben bosalmaktan yorulmustum annende almaktan yorulmamisti
      ···
    4. diğerleri 1
  10. 10.
    +45 -9
    Vayy Konyadan yobaz arkadasimiz sozlue girmis vayy
    ···
    1. 1.
      +4 -2
      NEDEN yobaz deyip bırakırsınız ?

      Tüm entrylerin hiçbirinde bir maddeye bile cevap yoktur

      NEDEN atanızı bile savunamazsınız ?

      Maddeleri yobaz demek yerine cevaplayıp beni aydınlatırmısın ?
      ···
  11. 11.
    +46 -2
    Neden Turkiye Cumhuriyeti Devleti ni kurmustur ??
    ···
    1. 1.
      0
      Türkiye cumhuriyeti gibi bir devlet zaten kurulucaktı Yıkılan osmanlının yerine zaten bir TÜRK devleti kurulucaktı. tüm topraklarımı alamayan batılı devletler kalan topraklar üzerinde devlet kuracağımız biliyorlar idi

      Meclis sistemi ise zaten osmanlının son dönemlerinde %80 yaygınlaşmış ve padişah artık kukla durumuna getirilmiş idi
      ···
    2. 2.
      +6 -1
      Yarrrak kurulacakti
      ···
    3. 3.
      0
      Nereye kurulcakti amk onun bunun himayesinde olacaktik kalan topraklari da alirlardi bilmjyomuydun osmanlinin halini
      ···
    4. diğerleri 1
  12. 12.
    +25 -6
    Bugünki idaremiz asıl dinin ruhundan alınmıştır ve gerçek islamiyet bize asıl bugünki şekli emreder."

    "Tanrı Peygamberimiz aracılığıyla "en son dini ve uygar gerçekleri" verdikten sonra artık insanlıkla aracı ile temasta bulunmaya gerek görmemiştir. insanlığın kavrayış derecesi, aydınlanma ve olgunlaşması sayesinde her kulun doğrudan doğruya, tanrısal düşüncelerle temas kabiliyetine eriştiğini kabul buyurmuştur ve bu sebepledir ki, Peygamberimiz, Peygamberlerin sonuncusu olmuştur ve kitabı, en ekgibsiz kitaptır."

    Bizim dinimiz En makul ve en tabii bir dindir. Ve ancak bundan dolayıdır ki, son din olmuştur. Bir dinin tabii olması için akla, bilime ve mantığa uygun düşmesi gerekir. Bizim dinimiz bunlara tamamen uygundur.

    ATATÜRK'ÜN iSLAMiYETE HiZMETLERi

    – Kur'an'ı, ilk kez Türkçe'ye çevirtti, bastırdı ve ücretsiz dağıttırdı. (1927 – ismail Hakkı izmirli'nin çevirisi).
    – Kur'an'ın bilimsel tefsirini yaptırdı, bastırdı ve ücretsiz dağıttırdı. (Hak Dini Kur'an Dili" ismi ile 1936'da – Elmalılı Hamdi Yazır)
    – Sağlam hadislerin çevirisini yaptırdı ve aynı şekilde halka ulaşmasını sağladı. (1932 – Ahmet Nazım, Kamil Miras).
    – Arapça okunan, dinleyenin anlamadığı hutbeyi Türkçe'ye dönüştürdü. (1932)
    – Camilerin din görevlisi ihtiyacını karşılamak için imam-Hatip okulları açtı.

    ŞUNLARI OKU DA ÖĞREN...
    ···
    1. 1.
      +5 -7
      Hoşgeldin cahil kardeşim hoşgeldin

      Öncelikle kitabımız ekgibsizdir ve tamamlanmıştır şüphe yok?

      Fakat azıcık ayet bilsen ah azıcık o ekgibsiz kitabı okusan ?

      (CASiYE 18)

      Ya MUHAMED BiZ SENi APAÇIK ŞERiATA TABi KILDIK ŞERiATA UY BiLEMEYENLERiN HEVALARINA UYMA

      (MAiDE 44)

      KiM ALLAH'IN iNDiRDiĞi iLE HÜKMETMEZ iSE ONLAR KAFiRLERiN TA KENDiLERiDiR!

      (HAC 67)

      Ve BiZ BÜTÜN ÜMMETLER iÇiN TEK BiR ŞERiAT TAYiN ETTiK ONLAR ŞERiATLA AMEL ETSiNLER ÖYLEYSE EMRiM KONUSUNDA SENiNLE ÇEKiŞMESiNLER

      (MAiDE 50)

      iNANMIŞ BiR TOPLULUK iÇiN ALLAH'DAN DAHA iYi HÜKÜM VEREN KiM VARDIR?

      Aynen kezo aynen

      Atatürk kuran çevirdi kimsenin bilmediği bir alfabeye

      Meb yayınlarınca tanrısızlığın ilmalini dağıttı

      Cami dediğin ayasofyayı kapattı müze yaptı Fatihin bedduasını aldı bkz ayasofya vakfiyesi

      Başörütüsünü 100 yıldır yasaklayan kim ?
      ···
      1. 1.
        +3
        ayetleri türkçe yazabilmen atatürk sayesinde değilmi pampa
        ···
      2. 2.
        +1
        laf soktugunu saniyo jfhdkvjdbhv amk en guzelinden arapca yazsaydik daha guzel olmaz miydi kendi diliyle???
        ···
    2. 2.
      +1 -1
      Kardeşim ben 5 vakit namazı kılan biriyim KURANda okurum ancak atatürkün yaşadığı yıllarda dini duyguların sömürüldüğünü bilmen lazım mesela tekkeler kapandı çünkü insanlar tekkeye veya turbeye gidip caput bağlardı. Bazı kişiler kendine hoca diyip isyan çıkarırdı.Ve bu uğurda bilirsin Kubilay`i sehit ettiler.Bu kisileride astırdı. Bunları yapması sence onun dinsiz biri olduğunu mu kanıtlar? Suan seriyat gelse doğru şekilde işleyeceğine eminmisin.
      ···
      1. 1.
        0
        Panpa bildiğim kadarıyla camilerin farklı amaçlarda kullanılması olayı ismet inönü zamanında olmuş daha cok. Evet geri kalaninda haklisin malesef.
        ···
    3. 3.
      0
      imam hatip okullarıni ölüleri yikiyan insan bulamadıkları için açmışlardır ve onemlu değil inönü actırmıştır
      ···
    4. 4.
      0
      Sunlarida sen oku capulcu
      ···
    5. 5.
      0
      2 dogru yapip 8 yanlis yapinca sinavi geçebiliyomusun kardesim
      ···
    6. 6.
      0
      2 dogru yapip 8 yanlis yapinca sinavi geçebiliyomusun kardesim
      ···
    7. 7.
      0
      2 dogru yapip 8 yanlis yapinca sinavi geçebiliyomusun kardesim
      ···
    8. 8.
      0
      2 dogru yapip 8 yanlis yapinca sinavi geçebiliyomusun kardesim
      ···
    9. 9.
      0
      2 dogru yapip 8 yanlis yapinca sinavi geçebiliyomusun kardesim
      ···
    10. 10.
      0
      gibtir deli
      ···
    11. diğerleri 8
  13. 13.
    +36 -2
    Yok neymiş Atatürk çalmış yok şeriatı kaldirmış yok bira fabrikasi açmış
    Kardesim sen kimseyi tanriya inanmaya zorlayamazsin sen eger seriatci bi yonetim istiyosan sen kendin butun dini vecibelerini yerine getir mahserde sırat köprüsünden tüy gibi hafif geç inanmayan ya da gunah isleyen adam kendisi düsünsün yazmışsın oraya devletin dini islamdir diye devlet insan mı devletin nasil dini olsun bizim dinimiz hoşgörü dini bu ülkede hristiyanda var yahudide var ateistde deistte var bunlar cok az da olsa varlar bu insanlari bi kaliba sokmak nasil bir hoşgörü sana sorarim bu adamla ne bu kadar alip veremediginiz gelmissin inci sozlukte baslik acmissin ee biz bu safsatalari okuduk ya simdi TÜRKIYE CUMHURIYETI DEVLETININ KURUCU CUMHURBASKANI BASKOMUTANI BIZIM GOZUMUZDE SIFIRLANDI SAGOL GOZUMUZU ACTIN
    ···
    1. 1.
      +1
      Sırf sana cevap yazayım diye giriş yaptım, bak şimdi güzel kardeşim bi aralar andımız vardı okullarda hatirlarsin bunu kaldirdilar olay oldu demi eminim sende türk dusmani bunlar diye feryat etmissindir.sen orda kürt bi adama zorla ne mutlu türküm diyene dedirtiyodun onu bi kalıba sokuyodun? Bişeyleri kabul edebilin lütfen gözünüzde peygamber gibi yer etmiş atatürk yanlış yaptığı işler söylendiği zaman zırlayıp yok dogrusu şöyle onun ya demeyin rica ediyorum, kalksın koruma yasası neyin koruması bu?
      ···
    2. 2.
      0
      Ben onla alakali bisey demis miyim yukarda bu bir ikincisi ne mutlu türküm diyene demekte hiçbir sorun yok tanrı bana bunu bahşetmiş ve bende ovunurum ben yıllarca kimseyide okumadi diye bi ceza aldigini gormedim ayrica bunu yillarca kurtlerde okudu bu son 15 20 senede patlak veren bisey kurt turk sorunu yaratma ihtimali
      ···
  14. 14.
    +35 -2
    1.si şu ki.
    Atatürk israil devletini tanıyamamıştır. israil 48 de kuruldu Atatürk 38 de vefat etti.(kopyalayıp yapıştırdın mı ne yaptin bilmiyorum.)

    Latin alfabesi göktür alfabesine çok benzer ve dünyada en çok latin alfabesi kullanılır.
    Safsata osmanlı zamanında yanlış anlaşılan söz olarak kullanılır. Günümüzde ise asılsız söz anlamında kullanılır.
    Din ve devlet işlerinin ayrılma ihtiyacını anlayamamışsan ben sana anlatayım. Cahil cühela hocaların halkı din üzerinden kandırması. Sultan reşatın(yanlış hatırlamıyorsam) cihat ilan edince kimsenin halifenin ilan ettiği cihadı gibine takmaması. (böylece halifelikte artık boş bir makamdır.) Din üzerinden halkı kandırmak. Anlamakta güçlük çekiyorsan daha kapsamlı bir şey söyleyeyim. Bu gün akpnin fetoyu büyüttükçe büyütmesi beslemesi, dini anlamda halkı kullanması. Çıkarları çatışınca 2 grubun birbirine savaş açması olanın yine halka olması. Din ve devlet işlerinin kesinlikle ayrılmasını gerektirir.

    Ayasofya'nın bencede, müze olarak kalması daha iyidir. Bursa'nı ilk camisinden hasır çaldılar lan. Ayasofya'da çok daha değerli tarihi eserler var. Hemde bir kültürel miras.

    Atatürk'ün mal varlığına geliceksek o kadar arazileri kendi koruma altına almıştır. Adam sokağa çıksa paraya mı ihtiyacı var sence? Zaten vefatından sonra hepsini devlete bıraktı.

    Bu maddeler uzar gider.
    Umarım ironi yapıyorsundur.
    ···
    1. 1.
      -2
      Ayasofya vakfiyesini bilmeyen bir cahil ! Ayasofya müze yapılamaz aç neden bir oku

      Zaten vefatından sonra hepsi devlete bırakılcak diye hadi tüm malları benim üstüme geçirin parayı yiym sonra ölüp develte bırakayım ooh ne ala dünya ?

      Dinde laiklik haramdır şunu bir öğrenemediniz arkadaş Önemli olan halifelik felan değil Şeriat ile yönetim buyur :

      v(CASiYE 18)

      Ya MUHAMED BiZ SENi APAÇIK ŞERiATA TABi KILDIK ŞERiATA UY BiLEMEYENLERiN HEVALARINA UYMA

      (MAiDE 44)

      KiM ALLAH'IN iNDiRDiĞi iLE HÜKMETMEZ iSE ONLAR KAFiRLERiN TA KENDiLERiDiR!

      (HAC 67)

      Ve BiZ BÜTÜN ÜMMETLER iÇiN TEK BiR ŞERiAT TAYiN ETTiK ONLAR ŞERiATLA AMEL ETSiNLER ÖYLEYSE EMRiM KONUSUNDA SENiNLE ÇEKiŞMESiNLER

      (MAiDE 50)

      iNANMIŞ BiR TOPLULUK iÇiN ALLAH'DAN DAHA iYi HÜKÜM VEREN KiM VARDIR?

      Peki hangi sebeple israilde büstü vardır ?
      ···
      1. 1.
        0
        hangi şeriat kardeşim suudi? iran? israil? hanefi? hanbeli? FETO? Tayyip? hangisi
        ···
      2. 2.
        0
        Buraya yazıyorum üstteki huur çocuğu yanacaksiniz2 Nickin den troll olduğun belli veya görevli amcık kafalı maaşın ne kadar ben de yapayım bari paraya ihtiyacım var tıp okuyorum en azından senden daha iyi tarih biliyorum bu huur çocuğunu ise alanlar benle irtibata geçin

        Amcık kafalı kimse yazmanış diye yazıyorum diğer yazdıkların zaten senin zeka seviyenin 2 haneli olduğunu gösteriyor

        Amina kodugumun, Kuran da şeriat dediğin şey insanın kendi uyması gereken kurallar neresinde bir devletten bahsediyor ben yemin ederim ki kuran ın tamdıbını okudum da senin okuduğuna inanmıyorum

        Kuran da bir sürü yerde cihad geçiyor şimdi onu direk savaş olarak mı alacaksın insanın kendi içindeki cihaddan bir habersiz seninle isid arasında fark göremiyorum âyet carpitmada

        Ayrıca bir gibten habersizsin başörtüsü yasağı 80 darbecileriyle anayasaya girmiştir daha öncesinde öyle bir zorunluluk yoktu

        Son olarak sen ve senin gibiler sabun yapılsa bu ülkeye daha hayırlı olacaksınız
        ···
    2. 2.
      +3 -1
      Ayasofya vakfiyesini özel kılan nedir? Fatih Sultan Mehmet'in yazması mı?
      Fatih'i özel kılan nedir? istanbul'u mu feth etmesi mi?

      Olm kelimenin tam anlamıyla yazıyorum. gibe gibe laikliğe uyacaksın. Bende uymak zorundayım. Bu gün bu ülkede laikliğin neden var olduğunu, neden gerekli olduğunu anlayamayan bir insanla tartışıyorum.
      Ayrıca yukarıda ki ayetlerde şeriat geçmez. Kur'an-ı Kerim'in hiç bir ayetinde şeriatın Ş si geçmez. Bunu hangi hoca tefsir etmiş marak ettim doğrusu.

      Gelelim neden laiklik olmalı. Laiklik demek devletin dinsiz olması demektir. Her dine eşit yaklaşması demektir. Dinin devletin içine nüfuz etmesini engellemek demektir.-Ortadoğu ülkelerine bak bakalım birbirini yiyolar hepsinde şeriat var.Şeriat var da ne oluyor kardeşim? Şimdi diyeceksin ki onların ki şeriat değil. Peki ya bizim ki si şeriat olacak mı?
      Laiklik demek, sen müslümansan hristiyana saygı duyacaksın demektir. Bak bak, şuanda laiklik olmasaydı bizim ülkemizde. Ortadoğudaki savaşın içinde birbirimizi yiyor olurduk.

      Ulan ülkenin % 99'u müslüman diyoruz, Kur'an-ı Kerim'i okusa okusa ülkenin %10'u okuyor.

      Atatürk'e gelelim, Atatürk cebinde para taşımazdı. Neden mi? Ülke onunda ondan.
      Şöyle bir gerçeklik var Atatürk 38'e kadar kelimenin tam anlamıyla padişah gibi yaşamıştır. Lakin demokrasinin temellerini atmaya çalışmıştır. Şimdi ki yobazlar o dönemde de olduğu için demokrasinin temelleri atılırken sekteye uğramıştır. Diğer partiler neden kapandı hiç okumadın mı olm? Teki kapanırken isyan çıktı. Ordu isyanla uğraşırken Musul'u Kerkük'ü Hatay'ı(sanırsam) kaybettik.
      insanımız biraz daha eğitimli olsa idi şuanda güllük gülistanlık yaşardık. 1 adet takkeli cübbeli adam çıkıp 2 ayet sallasa ortaya arkasından milyonlar gidecek kadar ülkemizin insanı cahil.Bir örnek daha vereyim, zamanında bir kesim feto hakkında bas bas bağırdı kardeşim. Uymayın şu adama, kandırıyolar sizi. Bir kesimde yok hocaefendimiz dedi. Şimdi hocaefendimiz diyen kesim adama beddua ediyor sövüyor.Şimdi fetonun zararları var mı var. Peki ülke insanı bu kadar dine körü körüne düşkün olmasa böyle adamlar fırlayamaz. Neden fırlıyor diye düşündün mü hiç? Bence ülke cahil kardeşim. CAHiL.

      Atatürk zamanında fırlayabilmişmiydi böyle herifler tabigibide fırlayamadı. Atatürk bütün böyle olanları astı, çokta güzel yaptı.

      Herneyse, Atatürk yanında para taşımazdı kardeşim. O kadar arsayı tek bir adam ne yapacak? Ayrıca o kadar fabrikayı, tarlayı bilmem neyi, Atatürk'ün talimatıyla yapılmıştır. Ahmet'in mehmet'in tarlası elinden alınıp Atatürk'e verilmemiş. Atatürk Orman Çiftliği'ni bilirsin, kurak bir topraktı. Atatürk'ün talimatıyla kurak arazi yeşillendirildi. Bunun gibi bir sürü yer var. Açıklamak istediğim şey, bu arazileri arsaları hem kontrol hem de himaye amaçlı zimmetine geçirmiştir. Ayrıca yiyim yiyim sonra devlete bırakayım demişsin. Önce sen Trablus'ta savaş sonra Çanakkale'ye git, daha sonra Filistine, daha sonra istanbul'a ordan, Anadoluya geç gizli toplantılar yap. Halkı ayaklandır, meclisi aç, Sakarya meydan muharebesini kazan. Bu millet sanada yedirir koçero. O zaman sen yemessen günah zaten.

      Not: Laikliği anlayabilmek için 1683 II.Viyana kuşatmasından itibaren gelişen olayları oku anla. Halkın cahilliğini gör. Sonra yorum yap.
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        0
        Ben o övgü konusunda senin gibi düşünemicem, Fetih 1453 filmi çıkmadan önce kimse böyle bir övgüden söz etmiyordu. Film için mi çok araştırılma yapıldı, yoksa...

        Peygamber efendimizin övgüsünü alması Ayasofya hakkında haklı olacağı anldıbına gelmez yiğido.
        Ayrıca yanlış anlaşılmasın ben tarihimi Atatürk'ten ibaret görmem. Fatih Sultan Mehmet'ten Kanuni'den Yavuz'dan kısacası Osmanlı'dan ibaret görmem.
        ···
  15. 15.
    +16 -1
    Evet kendini çok iyi sanan mümin kardeşim özellikle dediğin için 18'i cevaplayacağım:
    Sadece 1 örnek vermek istiyorum. Şeriatla yönetilen hangi ülke refah seviyesine ulaşmış?
    isviçre medeni kanuna da batılı felan demişsin ama isviçre herkesin rahat olduğu özgürlüklerin ülkesi ! gidip ahsen tv'yi izleyip burda şekil yapma
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      Eyyyy cahil müslüman kardeşim sen refah seviyesine göre mi müslümansın ?

      (CASiYE 18)

      Ya MUHAMED BiZ SENi APAÇIK ŞERiATA TABi KILDIK ŞERiATA UY BiLEMEYENLERiN HEVALARINA UYMA

      (MAiDE 44)

      KiM ALLAH'IN iNDiRDiĞi iLE HÜKMETMEZ iSE ONLAR KAFiRLERiN TA KENDiLERiDiR!

      (HAC 67)

      Ve BiZ BÜTÜN ÜMMETLER iÇiN TEK BiR ŞERiAT TAYiN ETTiK ONLAR ŞERiATLA AMEL ETSiNLER ÖYLEYSE EMRiM KONUSUNDA SENiNLE ÇEKiŞMESiNLER

      (MAiDE 50)

      iNANMIŞ BiR TOPLULUK iÇiN ALLAH'DAN DAHA iYi HÜKÜM VEREN KiM VARDIR?

      Sen şeriatı uyguladıklarını mı zannediyorsun sen batının insanları siyahileri kafeslere koyup sergilediğini bilmiyormusun ?
      ···
    2. 2.
      +1
      Kardeşim bana şeriatı anlat susucam; çünkü büyük ihtimal bilmiyorsun?
      ···
    3. 3.
      0
      Bana şeriatı anlat susucam; çünkü büyük ihtimal bilmiyorsun
      ···
    4. 4.
      0
      Bana şeriatı anlat susucam; çünkü büyük ihtimal bilmiyorsun
      ···
    5. diğerleri 2
  16. 16.
    +12 -9
    şeriatçı huur çocuğu
    ···
  17. 17.
    +3
    Sus oç
    ···
  18. 18.
    +3
    cevap arıyorsun ya dinle devlet yönetilmez 2 si ayrı başlıklardır dıbına kodumun çocuğu ama merak etme başınızdaki iyi kandırıyor sizi dinle otur diyince oturup havla diyince havlıyorsunuz ha bu arada al direk vikipediden dıbına damperli kamyon sokup damperini içinde açtımın çocuğu -"Türk milleti daha dindar olmalıdır, yani bütün sadeliği ile dindar olmalıdır demek istiyorum. Dinime, bizzat hakikate nasıl inanıyorsam, buna da öyle inanıyorum. Bilince aykırı, ilerlemeye mâni hiçbir şey içermiyor. Halbuki Türkiye’ye bağımsızlığını veren bu Asya milletinin içinde daha karışık, sun’i, bâtıl itikatlardan ibaret bir din daha vardır. Fakat bu konuda yeterli bilgisi olmayanlar, bu âcizler sırası gelince, aydınlanacaklardır. Onlar ışığa yaklaşamazlarsa, kendilerini yitirmiş ve mahkûm etmişler demektir; onları kurtaracağız."[2]
    ···
  19. 19.
    +2 -1
    çomar huur çocuğu
    ···
  20. 20.
    +1
    Çe o me a re
    ···