1. 30.
    0
    (bkz: Tanzimat Dönemi)
    ···
  2. 29.
    0
    vatan şairi
    ···
  3. 28.
    0
    aslında yanlış biliniyor amk. şimdi; eskiden "nam-ı diğer" yerine "nam-ı kemal" kullanılıyormuş, örneklersek "nam-ı kemal bir gün" derken aslında "adamın birisi birgün" şeklinde.. bu gel zaman git zaman "namık kemal" olmuş. olayın aslı bu, fıkralarla namık kemal'in ilgisi yok amk. 1924 yılından geldim, gidiyorum beyler.
    ···
  4. 27.
    0
    ünlü türk fıkracısı
    ···
  5. 26.
    0
    vatan yahut silistre, gülnihal, akif bey, zavallı cocuk, kara bela, cehalettin herzamşah,
    ···
  6. 25.
    0
    (bkz: vatan mersiyesi)
    ···
  7. 24.
    +1
    Âmâlimiz efkârımız ikbâl-i vatandır
    Serhaddimize kal’a bizim hâk-i bedendir
    Osmanlılarız ziynetimiz kanlı kefendir
    Gavgâda şehâdetle bütün kâm alırız biz
    Osmanlılarız cân veririz nâm alırız biz

    Kan ile kılıçtır görünen bayrağımızda
    Can korkusu gezmez ovamızda dağımızda
    Her gûşede bir şîr yatar toprağımızda
    Gavgâda şehâdetle bütün kâm alırız biz
    Osmanlılarız cân veririz nâm alırız biz

    Osmanlı adı her duyana lerze-resândır
    Ecdâdımızın heybeti ma’rûf-ı cihândır
    Fıtrat değişir sanma bu kan yine o kandır
    Gavgâda şehâdetle bütün kâm alırız biz
    Osmanlılarız cân veririz nâm alırız biz

    Top patlasın âteşleri etrafa saçılsın
    Cennet kapısı cân veren ihvâna açılsın
    Dünyâda ne bulduk ki ölümden kaçılsın
    Gavgâda şehâdetle bütün kâm alırız biz
    Osmanlılarız cân veririz nâm alırız biz
    ···
  8. 23.
    0
    bu adam edebiyatımızın en önemli adamıdır binler sakın unutmayın
    devrinin en az 200 sene önündedir.
    ···
  9. 22.
    0
    1840 yılında tekirdağ'da doğan namık kemal çok küçük yaşlardan itibaren şiir yazmaya başlamıştır. namık kemal'in şiir anlayışı üç döneme ayrılır.

    namık kemal'in sanatının birinci dönemi onun şinasi ile tanışmadan önceki dönemini kapsar. bu dönemde namık kemal'in şiirlerinde dini, tasavvufi etkiler görülür. mevlevilik, kerbela vak'ası gibi konulara şiirinde yer verir. namık kemal bu dönemde divan edebiyatı etkisindedir ve kullandığı nazım şekilleri de divan edebiyatı nazım şekilleridir.

    namık kemal'in sanatının ikinci dönemi ise onun şinasi ile tanışmasıyla beraber başlar. namık kemal'in, şinasi'yle tanıştıktan sonra edebiyat ve sanat anlayışı büsbütün değişmiştir. edebiyatta sosyal konulara yönelmiş, kullandığı dil yalınlaşmıştır. adalet, hak, hukuk, ahlak gibi konuların yanı sıra vatan, hürriyet gibi konuları şiire sokmuştur. namık kemal'in bu dönemdeki eserlerinde konu olarak yenilikler görülse de biçim olarak eskiye bağlı kalındığı görülmüştür. mesela bu döneminde yazığı hürriyet kaside'sinde konu hürriyetken, nazım şekli kasidedir. övgüye layık görülen hürriyet ve vatandır.

    namık kemal'in sanatının üçüncü dönemi ise onun genç şairlerle özellikle de abdülhak hamit'le tanışmasından sonra biçin olarak da yeni nazım şekillerini denemesini kapsar. vatan şarkısı isimli eserini bu dönemde vermiştir. namık kemal, bu dönemde genç şairlere şiir konusunda akıl verirken aynı zamanda onlardan gördüğü yeniliklerden faydalanır.

    namık kemal, vatan'ı üzerinde yaşanacak bir toprak parçası olarak görmez, bilakis onu uğrunda şehit olunacak kutsal bir varlık olarak görür. onun vatan hakkındaki bu görüşü onun "vatan şairi" olarak anılmasına neden olmuştur. zira onun vatan şairi olarak anılmasında hürriyet kasidesinin bir etkisi yoktur. (önemli). ayrıca onun vatan konusundaki bu duyarlılığı gelecek nesillerinde milli duyarlılığının oluşmasını sağlamıştır.

    namık kemal, düşünce adamıdır. düşüncelerine şiirlerinde yer verir. iki yüzlülük, iltimas gibi konuları eleştirir. onun bu düşünceleri sık sık sürgün edilmesine neden olur. 1881 yılında ise sakız mutasarrıflığı sırasında vefat eder.

    namık kemal'in 1862 yılında tasvie-i efkar gazetesinde "lisan-ı osmani'nin edebiyatı hakkında bazı mulahazat-ı şamildir" makalesinde yeni edebiyatın nasıl olması konusunda teklifler sunar. divan edebiyatı'nın ağır, süslü,çok abartılı olmasını eleştirir. "edebiyat toplumu yönlendirmelidir" der. edebiyatın toplum ahlakına uygun olması gerektiğini söyler.
    Tümünü Göster
    ···
  10. 21.
    0
    ilk gazete ceride-i havadis
    ···
  11. 20.
    0
    ilk gazete ceride-i havadis
    ···
  12. 19.
    0
    romantizm akımının etkisinde kalmıştır ziya paşayla yaşadığı tartışmalarla ünlüdür.
    ···
  13. 18.
    0
    @1 büyük huur çocugu

    doğru olsan ok gibi; yabana atarlar seni, eğri olsan yay gibi; elde tutarlar seni
    ···
  14. 17.
    0
    i̇lk şiirlerini divan şiirinin etkisiyle yazan sanatçı şinasi’yle tanıştıktan sonra edebiyatın batılılaşması gerektiğine inanır ve sonuna kadar da bu düşünceyi savunur. daha çok hak, adalet, vatan, ahlak gibi temaları işler. i̇çerik olarak tamamen yeni olan şiirlerinde biçimsel olarak divan edebiyatına bağlılık görülür. hece ölçüsüyle denemeler yapmasına rağmen aruzu kullanmıştır. tiyatroyu faydalı bir eğlence olarak kabul eden sanatçı, bu türde romantik dramların etkisindedir. tiyatro eserlerinde teknik yönden yetersiz olan sanatçı kimi kez günlük konuşma dilini kullanır, kimi kez de süslü bir anlatıma başvurur. romanlarında batılı tekniğe uyma çabasındadır. ancak tekniği sağlam değildir. kahramanları romantizmin etkisiyle iyiler ve kötüler olmak üzere ayrılmıştır. konuşma yerlerinde dil nispeten yalınken, betimlemelerde “sanatkârane”dir. aynı zamanda gazeteci olan namık kemal mücadeleci bir kişiliğe sahipti
    ···
  15. 16.
    +1
    görüp ahkam-ı asrı münharif sıdk u selametten
    çekildik izzet ü ikbal ile bab-ı hükumetten

    usanmaz kendini insan bilenler halka hizmetten
    mürüvvet-mend olan mazluma el çekmez ianetten

    vücudun kim hamir-i mayesi hak-i vatandadır.
    ne gam rah-ı vatanda çak olursa cevr-ü mihnetten

    hakir olduysa millet şanına noksan gelir sanma
    yere düşmekle cevher sakıt olmaz kadr u kıymetten

    muini, zalimin dünyada erbab-ı denaettir
    köpektir zevk alan sayyad-ı bi-insafa hizmetten

    durur ahkam-ı nusret ittihad-ı kalb-i millete
    çıkar asar-ı rahmet ihtilaf-ı rey-i ümmetten

    biz ol ulvi nihadanız ki meydan hamiyette
    bize hak-ı mezar ehven gelir hak,ı mezelletten

    ne gam, pür, ateş-i hevl olsa da gavgaa,yı hürriyet!
    kaçarmı mert olan bir can için meydan-ı gayretten

    felek, her türlü esbab-ı cefasın toplasın gelsin
    dönersem kahpeyim millet yolunda bir azimetten

    ne efsunkar imişsin sen ey didar-ı hürriyet,
    esir-i aşkın olduk gerçi kurtulduk esaretten

    kilab-ı zulme kaldı gezdiğin nazende sahralar
    uyan ey yareli şir-i jiyan bu hab-ı gafletten
    ···
  16. 15.
    0
    victor hugodan etkilenmiştir
    ···
  17. 14.
    0
    ilk sahnelenen tiyatro vatan yahut silistre
    ···
  18. 13.
    0
    ilk tarihsel roman cezmi
    ···
  19. 12.
    0
    ilk edebi roman intibah
    ···
  20. 11.
    0
    @1 (bkz: namı kemal) namık kemali türk fıkracısı zannedenleri şaka yapıyor olarak düşünüyorum o kadar mallar yoktur herhalde burda amk
    ···