-
76.
0beyler süperiniz yalan oyok şukularınızı verdim
-
77.
0@68 hayır o şekilde demiyorum. arapça anlayarak kılmak. ezberlemek demiyorum bak. ben şuana kadar hiç bi hocadan bunu duymadım. ki olsaydı osmanlı direkt arapça dilini kabul ederdi gibime geliyor.
-
78.
0@61 kardeşim hep aynı şeyleri söyleyerek haklı çıkmaya , dinsiz göstermeye çalışıyosunuz . yapmayın şunu.
hiç bir şeyi yorumlamıcak olsaydık , mezhepler çıkmazdı ! ki buna izin verilmezdi daha önce. bi düşünün arkadaş. -
79.
0@66 kardeşim diyolar zaten. farklı dillerde namaz kılınmıyor dünyanın hiçbir yerinde. türkiyenin ateistlerinin uydurduğu bir şey türkçe kılınması olayı.
-
80.
0Eğer bana sorarsan evde tek başına türkçe namaz kıl
Ama tekrar soruyorum altyazılı mı dublajlı film mi daha iyidir -
81.
0Kılınabilir
-
82.
0imam Ebû Mansûr-ı Mâturidî’de Anadilde ibâdete izin Vermiştir.
imam Mâturidî islâm dünyasının büyük çoğunluğu tarafından önder kabul edilmiş bir din bilginidir. O’nun anadilde ibadete yaklaşımı şöyledir:
“Kur’ân Allah kelâmıdır. Allah’ın kelâmı zatı ile kaim, ezelî bir sıfattır. Harf ve ses cinsinden değildir, O Bir’dir, bölünmez (tecezzî etmez), Arapça da değildir, Süryanice de. Şu kadar ki insanlar, bir olan Kur’ân’ı değişik ibarelerle okurlar; nitekim Allah’ın zatı türlü adlarla, keza zat sıfatlarından olan hayat, irade, beka sıfatları türlü türlü ibareler ile dile getirilmiştir”.[37]
Bu sözleri yorumlayan dil bilgini Prof Dr. Yusuf Ziya Yörükhan, şöyle demektedir:
“Burada müellif (yani imam Mâturidî), Kur’ân’ın muhtelif dillerde okunacağını açıklıyor. Kur’ân harf ve ses cinsinden değildir. Arapça da, Süryanice de değildir. insanlar bunları kendi dillerince dile getirirler; nasıl Allah’ın zatına her dilde ayrı bir ad konur, hayat ve irade sıfatları her dile göre başka tabirlerle ifade edilirse, Allah kelâmının da, Allah’ın ezeli sıfatıve O’nunla kaim bir mana olması bakımından, lâfızlardan ibaret olması caiz olmaz, dillerin ve ibarelerin ayrılığı, O’nun birliğine zarar vermez. Mâturidî’nin bu görüşü, Ebû Hanife’nin koyduğu esaslara dayanmaktadır”.[38] -
83.
0up up up up up
-
84.
0Bir panpamın tavsiyesi ile araştırdım bende ve Ebu Hanefinin görüşünü buldum:Tümünü Göster
b]imâm-ı A’zam Ebû Hanife ve Hanefîlik, Anadilde ibadete izin Veriyor mu?[/b]
Türk ve islâm dünyasının büyük bir bölümü, imâm-ı A’zam Ebû Hanife’ye bağlıdır. O’nun fetvaları Hanefî Mezhebi’ne bağlanan Müslümanlar için bir buyruktur. Bu nedenle Ebû Hanife’nin anadilde ibadetle ilgili görüşünü, önemi nedeniyle açıklamak gereklidir.
Önceki Diyanet işleri Başkanlarımızdan Ord. Prof. Şerâfeddîn Yaltkaya [10] ve Ord. Prof. ismail Hakkı izmirli [11] Ebû Hanife’nin şu fetvayı verdiğini açıklamaktadırlar: [12]
[i]“… Ebû Hanife’ye göre Kur’ân lâfız (söz) değil, belki lâfzın açıkladığı anlamdır.[13]
Bunun için Kur’ân’ın Arapça, Türkçe ve Acemce (Farsça) gibi herhangi bir dile ihtisası yoktur. Anlamdan ibaret olan Kur’ân’ın herhangi bir dil ile açıklanması müsavidir (eşittir).[14]
Ebû Hanife’nin bu konudaki (yargısının) kanıtları şunlardır:
1. “Şüphe yoktur ki Kur’ân; önden (önceden) gelip geçen peygamberlerin kitaplarında var idi.” [15]
2. “Şüphe yoktur ki bu Kur’ân; ilk kitaplarda var idi.” [16]
Pek açıktır ki Kur’ân; (Hz. Peygamber’den) önce yaşayan peygamberlerin kitaplarında Arapça değildi. Oysa ki bu âyetlerle kesin surette Kur’ân’ın bu kitaplarda mevcut olduğu açıklanmakta olduğundan Kur’ân sözcüğünün önceki peygamberlerin kitaplarında olan ile Peygamberimize indirilmiş olan (yani Kur’ân-ı Kerîm) arasında iştirak noktasını ifade ettiği anlaşılmaktadır. Bu iştirak noktası ise, yalnız Arapça değildir. Belki Arapçanın ifade ettiği anlamı bildiren herhangi bir dil ile terkib-i hususîdir.
Bundan dolayı namazda okunması emredilmiş olan Kur’ân; bu iştirak noktasını oluşturan Kur’ân’dır. Bu ise yukarıda söylenildiği gibi Arapçanın ifade ettiği anlamı bildiren herhangi bir dil ile olan terkib-i hususîdir. Kesilen bir hayvanın kesildiği sırada çekilen besmelenin herhangi bir dil ile çekilmesi icma[17] ile caiz (dine uygun) olduğu gibi, namazda dahi herhangi bir dil ile olursa olsun Kur’ân’ı kıraat (okumak) caiz olur.[18]
Bundan dolayı Kur’ân’ın yalnız namazdan ibaret olduğunu kabul eden imam Ebû Hanife’ye göre bu kitabın Arapça olan özel nazım ve terkibini güzelce telâffuz (söyleme) kudreti olanları ile bu nazm-ı Arabiyi (Arapça şiiri) telaffuza (söylemeye) kudreti olmayanlar (yeteneği bulunmayanlar) bir fark gözetmeye bir mahal kalmadığından Nazm-ı Arabîyi teleffuz kudreti olsun olmasın, herhangi bir kimsenin namazda Kur’ân’ı herhangi bir dille okuması caiz (uygun) dir. [19]
Namazın başlangıcında dahi imam Ebû Hanife’ye göre Arapçadan başka herhangi bir dil ile Allah zikretmek, örneğin “Tanrı uludur…” demek caiz olur. Çünkü [Kur'ân-ı Kerîm 87. A'lâ Sûresi 15. âyeti şunu buyurur]: “Rabbının adını anar anmaz namaza durdu.” [Bu âyetle] sabit olduğu gibi namazın başlangıcında maksud (amaç) olan, Tanrı’nın anılmasıdır. Bunun ise hiçbir dile ihtisası yoktur. Tanrı’yı herhangi bir dil ile anmak diğer bir dil ile anmaya müsavidir (eşittir).[20]
Sonuç: imam Âzam’a göre Arapçadan başka herhangi bir dil ile namazın başlangıcında Tanrı’yı anmak, namazın içinde Kur’ân’ı kadelerde teşehhütleri okumak ve Cuma günleri hutbe irat (okuma) etmek uygun (caiz) olur.[/i]” [21]
imam Âzam’a göre, “ezanda muteber (geçerli) olan örf” [22] tür.” [23]
[imam-ı Âzam'ın] öğrencilerinden Hasan b. Ziyad’ın imam’dan rivayetine göre bu nokta şöyle açıklanıyor: Örneğin, Acemce (Farsça) ezan olduğunu anlayacak olursa bu ezan caizdir, anlamayacak olurlarsa caiz değildir. Çünkü ezandan amaç vaktinin gelmiş olduğunu halka bildirmektir.[24]
Açıklama yerinde ise, Hanefî mezhebinin üç önderi (imamı) vardır. Bunlar imam-ı Âzam Ebû Hanife ile imam Ebû Yusuf ve imam muhafazid’dir. Bu mezhebe mensub olanlar dilerlerse Ebû Hanife’nin, dilerlerse Ebû Yusuf ile imam muhafazid’in fetvalarına uyarlar. Bu nedenle imam Ebû Yusuf ile imam muhafazid’in içtihatları (fetvaları) önem kazanmaktadır.
Acaba adına imameyn (iki imam) denilen Ebû Yusuf ile imam muhafazid bu konuda neler söylediler?
“… Kur’ân yalnız anlam (mana) değil; anlam ile birlikte nazm-ı Arabînin toplamından oluşmaktadır (ibarettir). [Bu yargının] delilleri şunlardır:
1. “Biz o kitabı Arapça Kur’ân kıldık.” [25]
2. “Açık bir dil ile olan Arapça ile sana indirdik” [26]
imameyn (iki imam) bu âyetlerden Kur’ân’ın sadece anlamdan değil; lafz (söz) ve anlamdan mürekkeb olduğunu anlatmışlardır. Bunlara göre lâfız ve mana (anlam) Kur’ân’ın ayrı ayrı birer rüknüdür (olmazsa olmazıdır). Şu kadar var ki lâfız rüknü (koşulu) zait olmakla acz zamanında sakıt olur. [27] -
85.
0@58 haklısın kardeşim .ama kafamın karıştığı nokta şu ki : kuranın (arapçanın) tam türkçe karşılığı olmadığı için , arapça okumamız tavsiye ediliyor. ben mealini ezberlesemde , yine tam anlayamıyacam. yani o mantığa göre arapça bilmeyen kuranı tam manasıyla anlayamaz. bilmiyorum anlatabildim mi
-
86.
0rezerved dıbına kodumun hayvanları
-
87.
0@27 lan zütveren huur çocuğu her şekilde anlaşılıyor o filmler tek fark orjinal ses ne yazdığımı anlayamayacak kadar malsın
-
88.
0@64 onu diyorum bende . çıksın hocalar bunu desin insanlara arapça şart desi madem.
-
89.
0mantıklı şeyler geliyor , beyler kesin bir yargıya kavuşamasakta yeni fikirler için çok yardımcı olucak görüşleriniz.
-
90.
0kuran arapcasında guzellik var bence cogu kiside oyle dusunur ve turkceside her ne kadar anlamini bilsende daha kotu oluyor.
zaten bosu bosuna kisa sure dememisler alt ustu 5-6 ayetin anlamini ogrenecen. okurken aklindan gecirmeye calissan yeter
-
bekle geliyorum gran torino
-
tyler dursun denen pkk lı orrr
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 21 01 2025
-
souki sanayi de ne işin var
-
mikropcan vs guneslenengolge
-
6 ay askeriyede ne yabicam
-
burasi okadar sahipsizli ilegal bisey
-
yiğitler içeriye
-
beyler devlet hastanesine göz randevusu aldım
-
escnin mamcınigini viskiyle
-
chpyi savunan dumbki
-
eksi sozlukte uyelik bekliyen kardeslerim
-
daha önümde 8 bin küsür kişi var amg
-
tyler dursun bu tip ne la
-
plakayı ruhsata işletmemişim
-
cocukluk donemim mislam zehiriyle gecti
-
mentalcel pipini boş yere kesmişler
-
özgür özelin gümbür gümbür gelmesi
-
kendinizi övmeyin
-
issizlik gibinti degil
-
66 can kaybı
-
yangında 66 kişi ölmüş
-
zam yapacak yok yok annem hasta
-
ayak ikinci parmagi bas parmagindan uzun olanlar
-
1997erkek05 nickli reisin hesabındaki entryleri
-
akpli turbanli tabani yuksek araba kullanan
-
6 ay askerde ne yapacam
-
intihar öyle kolay mı abi
-
wow girl olarak göbek deligi kirim ssli
-
gsi sektir git yat la
- / 2