/i/Soruları Alayım

    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +5 -2
    Ateisttir yahudidir şudur budur sorularınızı alayım. Beni ters köşe etmeye çalışın . Ben de size cevap vereyim.
    ···
  2. 2.
    +1
    allahın merhametten kastı ne
    ···
    1. 1.
      +6
      Allah merhametten kastı ne hemen açıklıyorum . Allah ( c. c. ) Bir sözünde 70 yaşını geçmiş bir kulumu yakmaktan utanırım mı ne diyor tam utanırım değil ama benim aklıma o geldi . Allah merhamet edene merhamet edilir sözüyle açıklamıştır bunu ( yani ne ekerse n onu biçersin hesabı ) Allah bizimde merhametli olmamzı ister . Hz muhafazid bunun en güzel örneği olmuştur . Yetimin öksüzün başını okşar . Yaşlıya hürmet ve yardım edermiş . Müslüman ve öksüz demiyorum ÖKSÜZ OLAN HERKESE MERHAMET GÖSTERMiŞTiR . şimdi o zman niye cihat yapıyon diyebilirler . O soru gelirse açıklarım . ...

      Ayrıca merhamet haçlının yahudinin yaptığı gibi güçsüzü ezmek midir . Müslüman asla güçsüzü ezmez . Güçlüyle savaşır güçsüzü korur . MÜSLÜMAN VE GÜÇSÜZ DEMiYORUM GÜÇSÜZÜ KORUMAK GÖREViDiR . ESiRi ÖLDÜRMESi KESiNLiKLE YASAKTIR . tabi bunlar sadece birkaç örnek . Daha fazlasını elbette vereceğim
      ···
  3. 3.
    +1
    Abi butun ilahi dinler allah tarafindan geliyorsa bu aradaki farkliliklar sacma degil mi yok dovme kufre girer basinizi kapatin diğeri kapatmayin der ? Şimdi aklima takiliyor tek mukemmel yaraticidan geliyorsa bu dinler kitaplar ayni yaraticininsa bu ayriliklari ve farkliliklari neden savunuyoruz ? Demem o ki neden kapatiyoruz kizlarimizi 5 vakit namazla davranislarla neden islami surekli gundelik hayata sokmak zorundayiz ya da zorunda miyiz ?
    ···
    1. 1.
      0
      Güp güzel kardeşim diğer kitaplardada aynısı yazılmıştur fakat onlar değişmiştir değişmesinin sebebi . O zmanki din adamlarının insanları cahil bırakıp istediği şeyi yaptırmak istmesi dir . Ama islamiyette kitap haline getirilip insanlara verilmiştir . Kızları neden kapatıyoruz bu hayattaki sınavımız . Kızlar tayt giymesin diye onlarca başlık açılıyo erkekler onlar yüzüne asılıyor tulumbaya . Kızlardada nefis yokmu onlarda açık giyinmek istiyor . Hem islamiyette sağlığa zararlı ruha zararlı zihne zararlı herşey yasaktır burdanda çıkıyor senin sorun ama ben yinede yanıtladım
      ···
    2. 2.
      0
      çok bilgili değilim konu hakkında yanlışım olabilir ama başka örtmek mevzusu incil dede geçer
      Ama başını örtmeden dua eden ya da peygamberlik eden her kadın, başını küçük düşürür. Böylesinin, başı traş edilmiş bir kadından farkı yoktur.

      6 Eğer kadın örtünmüyorsa, saçını kestirsin. Ama kadının saçını kestirmesi ya da traş etmesi ayıpsa, başını örtsün.

      dinler arası farklılıkların oluşması insanların dünya menfaatlerinden kaynaklanır.. Kuran-ı kerim hariç hepsi bu yüzden bozulmuştur. islam son din olduğundan Kuran-o Allah C.C ayetlerle koruduğunu bildirmiştir.
      Dinimiz dünya hayatının geçici olduğunu bizleri sonsuz bir hayat beklediğini söyler. Bu yüzdendir ki bu kısa yaşamımızon her anında dine göre yaşamayı emreder. ufak bir hesaplama yaparsak sonsuzluk karşısında bir insan ömrü bir rüya gibidir.

      5 vakit namaz ise müslümanın en büyük koruyucusudur. 5 vakit namaz kılmak için bir çok günaha uzak durmak gerekmektedir.
      ···
  4. 4.
    +1
    (bkz: adamsın)
    ···
    1. 1.
      0
      Eyvallah kardeşim gölgen olabiliriz. ..
      ···
  5. 5.
    0
    Up up up löp löp löp
    ···
  6. 6.
    0
    Up up up up up
    ···
  7. 7.
    0
    Sorunuz kalmadı mı yahu . Ben diger başlıklarda görüyodum . Din bilmeyene namaz soruyordunuz işte bilen ( bilmeye çalışan) bir müslüman buyrun sorun.
    ···
  8. 8.
    0
    Bide kardeşlerim kimseyi çüklemeyin adamlar soru sormuş çüklersek olurmu . Hepimiz insanız hatta bi hikayede anlatayım bununla ilgili .

    Peygamberimizin önğnden bir cenaze geçmiş . Hz. Peygamber de ayağa kalkmış . Yanındaki dostları Ey Allah' ın resül ü o yahudi idi dediklerinde . Olsun oda bir iNSANDI DiYE CEVAP VERMiŞTiR .
    ···
  9. 9.
    0
    islam'ın köleliği kaldırmaması, sosyal düzeni içinde köleliğe yer vermesi, kuran'da kölelik hakkında bir tane bile kötü sözü olmaması, köleliğin kötü olduğunun söylenmemesi, peygamberin kendisinin cariyeleri olması hakkında ne düşünüyorsun ?
    ···
    1. 1.
      0
      1) Peygamberimizin cariyesi yoktu . Peygamberimizin köleside yoktu . Peygamberimizin 10 a yakın karısı vardı . Şimdi buda işmi diyebilirsin . Peygamberimiz onlardan istifade etmek için değil onların savaşta kocası öldüğü , yaşlı olduğu , hayatta tutacak bir dalı olmayışı vb. Gibi sebeblerden evlenmiştir . Bide modern kölelik nedir bilmiyorum .
      2 ) KiMSENiN KiMSEYE ÜSTÜNLÜĞÜ YOKTUR. diye bir söz var islamiyette kölelik yasaktır . Fakat bazı peygamberimizin dostları ESKi köleleri müslüman olmaşarı şartıyla bırakmıştır . Müslüman olduktan sonra tekrar eski dinlerine dönmüşler fakat peygamberimizin dostları onları tekrar esareti altına almamıştır . Yani müslüman olmaları bırakmak için bir bahanedir
      ···
      1. 1.
        +2
        dostum bence sen sandığın kadar bilgili değilsin. islamiyet'te kölelik yasak falan değildir. kuran'ı okumanı öneririm.

        peygamberin karılarına gelince, madem korumak için evleniyordu, niye peygamber öldükten sonra karılarıyla başkalarının evlenmesi yasaklandı ? o kadınlar hani korunmaya muhtaçtı ?
        ···
      2. 2.
        0
        Ben bilgiliyim demedim güzel kardeşim kuran dada kölelik yazmıyo olabilir . Bak sana bir laf söyledim Kimsenin kşmseye üstünlüğü yoktur . Burda içine kölelik de girer şimdiki zamandaki asgari ücretliler de girer . Girer de girer .

        Peygambere herkes saygı duyuyordu . Peygamberimiz o kadınlara dokunmayın dese yine kimse dokunmazdı fakat o onlarla evlenip bu işin ne kadar ciddi olduğunu belirtti . Sen şimdi niye diğerleri evlenmedi diyorsun . Zaten bunu görenler diğer kadınlara bile sanki peygamber eşiymiş gibi davrandı . Evlenmelerine gerek yoktu çünkü zaten sahip almaları gerekeen bilgiyi alan halk kadınlara değer verdi . Sapkınlık ortadan kalktı . Şimdi sapkınlık yok değil ama islam bunu emretmez . islam o zamanki durumu emreder
        ···
      3. 3.
        0
        madem kadınları korumak için evlenemeye gerek yok neden o kadar kadınla evlendi ? o kadınları evlenmeden koruması altına alabilirdi, diğer insanlar da "şu kadın peygamberin koruması altında, ona göre davranalım" derdi öyle olunca. sorun olmazdı.

        kuran'da kölelik geçmiyor değil, geçiyor. cariyeler ve cariyelere nasıl muamele edilmesi ile ilgili onlarca ayet var. cariye kadın ciks kölesi demek. kuran'da kölelik sosyal bir sınıf olarak yer alıyor. yani bildiğin kölelikle ilgili kurallar var. ve kölelik yadırganmıyor, kölelik kötüdür denmiyor.
        ···
      4. 4.
        0
        Çok güzel kardeşim . KiMSENiN KiMSEYE ÜSTÜNLÜĞÜ YOKTUR diye bir söz söyledim ya ayet ya hadis ( takva sahipleri üstündür ) sen hâla aynı soruyu soruyon . Bak kölelik kötüdür denmiyor . KÖLENiN SÖZLÜK ANLAMI iŞÇi DEMEK işçi . Yav kardeşim sen kölenin filmlerde olduğu gibi olduğunu sanıyorsun . Köle işçi demek . Veya hizmetçi . Şimdi sizin okuldaki temizlik görevliside bir köle . Yani hizmetçi yani işçi . Bunun nesi kötü . Fakir insan geliyor işçi oluyor ekmeğini taştan çıkarıyor . Senin izlediğin filmlerdeki gibi köle kırbaçlanan insan sayılmayan değil . O başka dinlerdedir . Köle demek işçi demektir en az üç kere söyledim . Ülkede milyonlarca işçi var onlara lafın yok ama . Evlere gelen temilik yapıp para alan kadın da cariyedir sex kölesi değil o da o evdekarnını ddoyurup para alıp gider. Kölelik işçiliktir . iNSANLARA TEPEDEN BAKMAYIN.
        ···
      5. 5.
        0
        hala işçilikten bahsediyorsun ya. dostum, ben bildiğin kölelikten bahsediyorum. hani pazarda alınıp satılan, başkasının malı olan, özgür iradesi olmayan. hani amerika'da siyahilerin 200 yıl önce olduğu gibi. yani artık dünya'da kalmayan, yasaklanan. bir insanın, diğerinin malı olması durumu. bunu anlayamıyor musun ?

        şurda gelip orada bahsedilen kölelik işçiliktir deyip kendini küçük düşürme.
        ···
      6. 6.
        0
        Ya güzel kardeşim . Bende sana diyorum ki köle parayla alınıp satılıyodu diyorsun . Sen işçiyi neyle alıyon para veriyon alıyon işçinin özgğr iradesi varmı . Patronu ne derse adam onu yapıyo . Saat 8 -10 derse o arada çalışır 9 12 derse o saate çalışır . O kölelik se şimdide var git dünyaya karşı çık . Kşmse köle olmasa dünya olmazdı . Sanayide köyde vb . Yerlerde çalışan olucakki ekmek alabilelim demi
        ···
      7. 7.
        0
        taşak mı geçiyorsun kardeş? köleliğin ne olduğunu araştır istersen...
        ···
      8. 8.
        0
        Tamam bir köle vardır kırbaçlanır her türlü işi yapar bi kmle vardır aynı bildiğin işçidir . Bütün insanlara eşit davranan peygamber köleyi kırbaçlayabilir mi?
        ···
      9. diğerleri 6
  10. 10.
    0
    Güzel kardeşlerim biraz uplayın . Kendim için yapmıyorum şu soruları yanıtlıyım trendde yıllarca durma niyetinde değilim (bkz: ) Ferre endüstri deşifre oldu

    Filan filan birkaç insanı aydınlatsam o mutluluk bana yeter
    ···
  11. 11.
    0
    Beyler yeni soru gelmiyor bu mudur milyon yıllık dediğiniz ateistlik tarihi
    ···
  12. 12.
    0
    Olum cevaplıyacak soru mu kalmadı gelin sorun ben cevaplıyacam diyom size...
    ···
  13. 13.
    0
    Up up up up up
    ···
  14. 14.
    0
    Up up löp löp löp
    ···
  15. 15.
    0
    Up up up up
    ···
  16. 16.
    0
    Up up up up up up up up
    ···
  17. 17.
    0
    Up up up up up
    ···
  18. 18.
    0
    dinsizi dine çağırıp hala inatla gelmiyorsa her türlü anlatmamıza rağmen kabul etmiyorsa kafasını kesin diye bi söylenti var bu mevzu doğru mu
    ···
    1. 1.
      0
      Söylenenlere çok aldırmamak gerekli Kuran-ı Kerim de Bakara süresinde :

      "2::90 Sizinle savaşanlarla Allah yolunda savaşın. Saldırgan olmayın. Allah saldırganları sevmez.
      2:191 Onları yakaladığınız yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın; zulüm ve işkence öldürmekten beterdir. Kutsal Mescid’in yanında sizinle savaşmadıkça onlarla savaşmayın. Size saldırırlarsa siz de onlara saldırın. inkarcıların cezası böyledir.
      2:192 Son verirlerse, Allah Bağışlayandır, Rahimdir.
      2:193 Zulüm ve işkence ortadan kalkıncaya ve din Allah için oluncaya kadar onlarla savaşın. Son verirlerse, artık zalimlerden başkasına düşmanlık yoktur.
      2:194 Kutsal ay ancak iki taraflı gözetilebilir. Ateşkese uymak karşılıklıdır. Size saldırırlarsa onlara aynen saldırın. Allah’ı dinleyin ve bilin ki Allah erdemlilerin yanındadır"
      ···
      1. 1.
        0
        Onları yakaladığınız yerde öldürün diyo panpa ona ne dicen
        ···
      2. 2.
        0
        birbirini takip eden ayetler, sizinle savaşını öldürün, saldırgan olmayın diyor işkence yapmayın, işkence öldürmekten kötüdürdür diyor. ayetler birbirini takip ederek okursak,,, saldırfan olmayın zalim olmayın diye anlam çıkarmak bence daha doğru olur
        ···
      3. 3.
        +1
        Buna ne diyorsun peki?
        Tevbe 9:5 - Şu haram aylar bir çıktı mı artık o müşrikleri nerede bulursanız öldürün, yakalayın, hapsedin ve bütün geçit başlarını tutun. Eğer tevbe ederler ve namaz kılıp zekatı verirlerse onları serbest bırakın. Muhakkak ki, Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.
        ···
      4. 4.
        0
        hocam yine dediğim gibi tek âyet üzerinden değerlendiri
        Tevbe 4 Ancak, kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz, ilâhlığında, otoritesinde, mülkünde, tasarruflarında, Allah’a ortak koşan müşriklerden, antlaşma şartlarına uyan, size olan taahhütlerini hiçbir şekilde ihmal etmeyen, size karşı hiçbir kimseye yardımda bulunmayanlar, arka çıkmayanlar bunun dışındadır. Siz de, onlarla olan antlaşmalarınızın hükümlerine antlaşma sürelerinin sonuna kadar uyun. Allah kendisine sığınıp, emirlerine yapışarak, günahlardan arınıp, azaptan korunanları, kulluk ve sorumluluk şuuruyla, haklarına ve özgürlüklerine sahip çıkarak şahsiyetli davrananları, dinî ve sosyal görevlerinin bilincinde olan mü’minleri sever.
        ···
      5. 5.
        0
        iyi de tevbe9:4'te o müşrikler denilen müşrekleri tanımlamamış ki. Ancak, kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz ... Siz de, onlarla olan antlaşmalarınızın hükümlerine antlaşma sürelerinin sonuna kadar uyun.
        haram aylar bir çıktı mı artık o müşrikleri nerede bulursanız öldürün, yakalayın, hapsedin ve bütün geçit başlarını tutun.

        bağlantısız duruyor biraz.
        ···
      6. 6.
        0
        2 ayet üzerinden değerlendirerek söyle o zaman hangi müşriklerin kafalarını kesebiliyoruz?
        ···
      7. 7.
        0
        Hocam iş dolayısıyla ancak bakabildim. Kafa kesme derdin nedir onu anlamadım ;

        2:190 Sizinle savaşanlarla Allah yolunda savaşın. Saldırgan olmayın. Allah saldırganları sevmez.
        2:191 Onları yakaladığınız yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın; zulüm ve işkence öldürmekten beterdir. Kutsal Mescid’in yanında sizinle savaşmadıkça onlarla savaşmayın. Size saldırırlarsa siz de onlara saldırın. inkarcıların cezası böyledir.
        2:192 Son verirlerse, Allah Bağışlayandır, Rahimdir.
        2:193 Zulüm ve işkence ortadan kalkıncaya ve din Allah için oluncaya kadar onlarla savaşın. Son verirlerse, artık zalimlerden başkasına düşmanlık yoktur.
        2:194 Kutsal ay ancak iki taraflı gözetilebilir. Ateşkese uymak karşılıklıdır. Size saldırırlarsa onlara aynen saldırın. Allah’ı dinleyin ve bilin ki Allah erdemlilerin yanındadır.
        Yukarıdaki ayetleri okuduğumuz zaman açıkça görüyoruz ki öldürme emri onlara savaş açan düşmanlaradır. O dönemde Müslümanlar ciddi işkenceler görmüşler, bulundukları yerlerde öldürülmüşler, Mekke’den sürülmüş, işkencelere maruz kalmışlardır. Buna cevaptır bu ayetler, sizde cevap verin demektir. Yoksa savaşı müşriklerin kesmesi halinde Müslümanların devam ettirmesi de, başlatması da yasaktır. Bunu yukarıdaki ayetlerden açıkça görürsünüz.
        Nitekim bu emir de çok normaldir. Bunu şöyle bir analoji ile basitçe anlayabiliriz. Normal şartlar altında bir ülkenin ordusu kendi vatandaşına savaş açmaz. Ancak vatandaşlardan bir kısmı organize olup orduya savaş açarsa, ordu tabi ki bu saldırılara cevap verir. Ordunun cevap vermesi, orduyu ne zalim yapar ne terörist. Müslümanların yaptığı da budur. Bu müdafaadır ve can güvenliği için şarttır.
        Diğer ayet de bundan farklı bir şey demez… Bakalım: (Tevbe süresi):
        1: Antlaşma yaptığınız müşriklere, Allah ve Elçisi tarafından yapılan ilişkiyi kesme duyurusudur
        2:Bu topraklarda dört ay daha dolaşın Bilin ki, Allah’ı çaresiz bırakamazsınız Ama Allah, görmezlikten gelenleri (kâfirleri) rezil eder
        3:Bu büyük hac gününde Allah ve Elçisi tarafından bütün insanlara bildirilen şudur: Allah’ın o müşriklere desteği yoktur; Elçisinin de öyle Ey müşrikler, tevbe ederseniz hayrınıza olur Sırt çevirirseniz bilin ki, siz Allah’ı çaresiz bırakamazsınız Görmezlikten gelenlere (kâfirlere) acıklı bir azabı müjdele
        4: Bu duyuru, sizinle antlaşma yapmış ve daha sonra bir kusur işlememiş, size karşı kimseye destek vermemiş müşrikleri kapsamaz Onlara karşı olan andınızı süresinin sonuna kadar tam yerine getirin Allah korunanları sever
        5: (Dört) yasak ayı çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün Onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun Ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın Allah’ın bağışlaması çok, ikramı boldur”
        Öldürün denilen müşrikler; antlaşmayı bozan müşriklerdir. Ayetleri dikkatle okursak bunu çok kolay anlarız, birinci ayette açıkça bu bildirilmiştir: “anlaşma yaptığınız müşriklere ilişkiyi kesme duyurusudur” . Buradan anladığımız da bu ölüm emrinin tüm müşrikleri kapsamadığıdır.
        4 ayette de “antlaşmayı bozmayanların ve Müslümanların aleyhine çalışmayan müşriklerin hariç tutulduğu” söyleniyor. Demek ki bu ayetteki ilişkiyi kesme duyurusu, anlaşma yapılan her müşrikle ilgili değildir. Dolayısı ile ölüm emri anlaşma yapan her müşriki kapsamaz, sadece bozanları kapsar. O müşrikler diye belirtilmesi buna açıkça işaret eder. Ayetin Arapçasında el-müşrikün geçiyor yani “o müşrikler”, bunu anlamından kaydırıp tüm müşrikler yapmak sahtekarlıktır. Maalesef çoğu ateist bu sahtekarlığa bilerek ya da bilmeyerek alet olmaktadır.
        Nitekim çekilecek, tövbe edecek ve anlaşmayı bozmayan müşriklere dokunulmayacaktır…
        Aslında bakara süresinde de denildiği gibi Müslümanların tek düşmanları zalimlerdir ve sadece bunlarla savaş olur. Zalimler kimdir peki, Mumtehine suresi 8-9 ayetlerde bu da bildirilmiştir, bunlar üç grup insandır:
        1. Müslüman olduğumuz için bizi öldürmek isteyenler
        2. Bizi yaşadığımız topraklardan kovmak isteyenler
        3. Bizi yaşadığımız topraklardan kovmak isteyenlere yardımcı olanlar.
        Bu üç grupta olanlarla savaşırız, gerektiğinde öldürürüz. Bunun haricinde kimseyi düşman edinmemiz yasaklanmıştır. Tevbe süresi ve Bakaradaki kişiler bu üç gruba birden dâhildirler. Ve bu üç gruptaki insanları öldürmek de nefsi müdafaadır, ahlaksızca değildir bir haktır.
        Diğer taraftan bu ayetlerin inmesi de çok normaldir. Zira “onları öldürün” ifadesi olmazsa, Müslümanlar normal şartlarda geçerli olan insan öldürme yasağının savaş şartlarında da geçerli olup olmadığı konusunda şüpheye düşebilirlerdi.
        Tümünü Göster
        ···
      8. diğerleri 5
  19. 19.
    0
    Peygamberinin bir düzine eşleri hakkında ne düşünüyorsun? Torunu yaşındaki kızla evlenip cinsel ilişkiye girmesine ne diyorsun?
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      aşağıdaki alıntı gibi düşünüyorum :
      Gerek tarihî açıdan, gerekse insan yaratılışı açısından Peygamberimizin evliliklerini incelediğimizde karşımıza şöyle bir tablo çıkıyor.

      25 yaşına kadar, gençliğinin en heyecanlı çağında kavmi içinde bekar yaşamış ve hiçbir kadınla ilişkiye girmemiş, iffet sahibi olduğu, dost ve düşmanın ittifakıyla sabit olmuştur. Hatta kavmi ona her yönüyle güvenilen biri olarak "muhafazidül-Emîn" unvanını vermişlerdi.

      Oysa içinde bulunduğu toplum, çok kadınla münasebeti normal addediyordu; Buna rağmen o, gerek 25 yaşına kadar ve gerekse daha sonraki hayatında pek çok hem de bakire kızla hayatını birleştirebilirdi. Ancak o, böyle yapmayıp kendisinden 15 yaş büyük, 40 yaşında dul bir kadınla evlenmiştir. Hem de bu evliliği eşi vefat edene kadar tam 25 yıl sürmüştür. Yani elli yaşına kadar tek ve dul bir hanımla yetinmiştir.

      Onun evliliklerinde nefsaniyet olmadığının bir delili de, müşriklerin davasından vazgeçmesi için yaptıkları teklife verdiği cevapta saklıdır.

      Müşrikler, amcası Ebu Talip'e gelip, "yeğenin eğer başımıza reis olmak istiyorsa onu reis yapalım veya en güzel kız ve kadınlarımızı ona verelim. Ta ki, bu davadan vazgeçsin." dediler.

      Amcası bu teklifi ilettiğinde Efendimiz (a.s.m) şu karşılığı verdi:

      "Ey amca! Eğer sağ elime güneşi, sol elime de ayı koysalar 'vallahi ben bu davadan yine vazgeçmem."

      Bu cevap onun neyin peşinde olduğunu, kadın gibi, reislik gibi insanların değerli addettikleri şeylerin onun nazarında ne kadar değersiz olduğunu ispata yeter.

      ikinci evliliği ise Hz. Hatice'nin vefatından sonra yine yaşlı ve dul bir kadınla, Hz. Sevde ile olmuştur.

      Hz. Sevde ile de üç yıl yaşadıktan sonra, yaklaşık 54 yaşına kadar hep tek kadınla yaşamıştır. ilginçtir ki, onun çok kadınla evliliği hayatının bundan sonraki son on yılı içinde gerçekleşmiştir Bu gerçekler karşısında evliliklerinde şehvani ve nefsanî arzuların tatmin gayesini aramak insan tabiatını ve tarihî gerçekleri inkar etmekle mümkündür. Ve bu yaklaşım asla insaflı ve mantıklı bir yaklaşım sayılamaz. Olsa olsa kasıtlı bir karalama maksadı taşır.

      Hayatının son yıllarına rastlayan evliliklerinde yukarda zikredilen evliliğin dayandığı her iki gayenin, Neslin çoğalması ve nefsanî arzuların tatmininin bulunmadığını görürüz. Zira nesli, ilk eşi Hz. Hatice'den devam etmiştir. Daha sonraki evliliklerinde çocuğu olmamıştır. Sadece Mısır'lı Mariye'den ibrahim dünyaya gelmişse de bir buçuk yaşında vefat etmiştir.

      Görüldüğü gibi evliliklerin ana gayesi olan neslin çoğalması, tarihî bir gerçek olarak Hz. Hatice'nin dışındaki evliliklerinde yoktur.

      Geriye evliliğin ikinci derecedeki gayesi kalıyor, Yani nefsanî ve şehevanî duyguların tatmini. Peygamberimizin çok kadınla evliliğinde gerek fıtrat ve gerekse tarihî gerçekler açısından bu gayenin aranamayacağını gördük. Zira bir insanın nefsanî ve şehevanî arzularının en ateşli ve uyanık bulunduğu şüphesiz 15-45 yaş dönemidir.

      Şayet Hz. Peygamber, bu dönemde birçok güzel kadınla evlenmiş, sonradan onları terkedip daha başka genç güzel kadınlar almış olsaydı, şehvanî hisleri tatmin yolunda ileri sürülen iddialar bir dereceye kadar haklılık kazanmış olurdu. Oysa o böyle yapmamış, tam tersine hayatının son on yılı içinde (53-63) aralarında Ümmü Seleme gibi yaşça ilerlemiş, ve birçok çocuğu olanlar da dahil, aldığı hanımları ileri yaşlarda ve dul olarak almıştır. Meselâ, Hz. Sevde 53 yaşında ve dul. Hz. Zeyneb binti Huzeyme, 5O yaşında ve dul. Ümmü Seleme 4 çocuklu ve 65 yaşında bir dul. Ümmü Habibe dul ve 55 yaşında, Meymune 2 çocuklu ve dul.

      Bir başka tarihî gerçek de şudur. Bu hanımlardan eceli gelip ölenlerin dışında hiçbirisinden de ayrılmayı düşünmemiştir.

      Gençlik çağı geçtikten sonra nefsanî ve şehvani arzularda gerileme olduğu inkar edilemez bir fıtrat kanunu ve yaratılış gerçeğidir.

      işte Peygamber Efendimizin çok evliliklerini tahlil ettiğimizde karşımıza bu ibretli tablo çıkmaktadır.

      Özetle ifade edecek olursak, 15-45 yaş dönemindeki evliliklerde nefsanî ve şehevanî gaye aranabilir. Oysa Efendimiz, bu dönemde genç ve bakire kızlar ve kadınlarla evlenmemiştir. Tam tersine 40 yaşında, üstelik dul bir kadın olan, Hz. Hatice ile evlenmiştir. Ve bu evliliği Hz. Hatice'nin vefatına kadar sürmüştür.

      Çok evlilikleri, nefsanî duyguların büsbütün gerilemeye yüz tuttuğu 53 yaşından sonraki dönemde gerçekleşmiş olduklarına göre, bu evliliklerde mantığın gereği olarak başka gayeler aramak zaruridir. Bu sadece aklın ve mantığın değil, insan tabiatının ve insaflı bir değerlendirmenin de zorunlu bir gereğidir.
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        0
        Hayyyyttt mimin kardeşim yanıtlamışssın soruları Allah kabul etsin
        ···
  20. 20.
    0
    rezerv aliyim bakarım bi ara
    ···