-
143.
0lan adamın daha kurandaki miras olayındaki mantık hatasından haberi yok gelmiş burda bilgeçlik taslıyo amk şakirti ahhhaha:d
-
142.
0ya onu bunu bırakın dünyada diyelim hiç kötülük yapmamış herkese faydası dokunan kafir bile cehenneme gidecek gibeyim böyle işi nasıl inanıyorsunuz ya
-
141.
0beyler gelin sizin sorularınıza cevap bulmaya calışıyım. lütfen şu kuranı bi kere okuyun be dalyannanlar
-
140.
0beyler @72 deki enrtymi silerek tüm @lerin karışmasını sağlıcam hadi gömdüm.
-
139.
0@müslüman olmayan iyi insanların ne suçu varda cehenneme gidiyolar cevapla bakalım
not: sakın bana müslüman olmayanların kafir oldugu ve cehenneme gidiceğini söyleme mantıklı cevap istiyorum -
138.
0@136 niye yarattı o zaman sırf ben cehennemde yanıyım diye mi beni. bir araba ürettiğini düşün araba sonrasında arızalanıp kaza yapıyor ve içindekiler ölüyor.
suç sende mi, aradaba mı? -
137.
0bu hiç bi gibten çaktığı yok
-
136.
0@137 Allah sana görünse herşey ayan beyan açık olur herkes müslüman olur sınav diye birşey kalmaz
-
135.
0dunyanın yarısı musluman degıl .. dıger kalanlar cehenneme mi gıdecek amk . bu nasıl bı celıskıdır :O .. nerden bılıcez olanı olmayanı .. neden bıze gorunmuyor allah .. gormedıgımız seye neden taparız .. !!! cevapla panpa :D bu buyuk bır haksızlık solım ama :D
-
134.
0@133 diyorum ya biliyor seni direk cehenneme koysa sen orda demicek misin ben günah işlemeyecektim diye oda bunu bildiği için senin yaşayıp sınav olmanı istiyor
-
133.
0'turritopsis nutricula' adlı canlı bildiğimiz üzere yetişkinlikten sonra genetik yapısını değiştirerek ergenlik dönemine geri donuyor.
benim bildiğim kur'an'ı kerimde her nefsin ölümü tadacagı soylenıyor. buna ne diyeceksin ? -
132.
0@130 neresi saçma
-
131.
0@123 hani allah herşeyi biliyodu. neden beni denesin ki? benim ne olacağımı, müslüman ateist ya da yahudi olcağımı en baştan beri bilmiyomuydu zaten? herşeyi bilen tanrı neden seni denesin ki?
-
130.
0@128 mal şakirt değilim ben kafirim muhafazid öyle istediği için çok eşlilik falan var demek istedim
-
129.
0Çok eşlilik teorik olarak ya karının veya kocanın birden fazla olması ile gerçekleşir. Ancak bir ailede karının tek, kocanın birden fazla olması uygulaması tarih boyunca çok nadir olmuş ve ilâhî dinlerin hiç birinde meşru görülmemiştir. Kocanın tek, karılarının birden fazla olması ise hem tarihte daha çok görülmüştür. islam'ın geldiği coğrafyada sınırsız olarak çok karılı aileler vardı; hem de dinler tarafından, bazı kayıtlar ve sınırlarla onaylanmıştır.Tümünü Göster
Kur'an-ı Kerim'in, birden fazla kadınla evlenmenin meşruiyetine, doğrudan buna yönelik bir ifade ile değil, bir başka münasebetle (yetimlerin hakkını korumaktan söz ederken) temas etmiş olması düşündürücüdür. Şöyle buyuruluyor: "Yetimlere mallarını verin, temizi pis olanla değişmeyin, onların mallarını kendi mallarınıza katarak yemeyin; çünkü bu büyük bir günahtır. Yetimlerin hakkına riâyet edememekten korkarsanız (bunların yakasını bırakın da) beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikahlayın; haksızlık etmekten korkarsanız bir tane kadın veya mülkiyetinizde bulunan cariye (ile yetinin); bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olandır (Nisa: 4/2-3).
insanoğlunun dünya hayatında mutluluğu bulabilmesi ve yaratılış amacını gerçekleştirmesinin maddi şartlar içinden ikisinin önceliği vardır: a) Aile ve cemiyet içinde sağlıklı, dengeli ve düzenli "karşılıklı ilişkiler", b) Adil ve makul bir "insan-servet ilişkisi". Nisa suresinin ikinci âyetinden altıncı âyetin sonuna kadar -birinci âyette önemle tavsiye edilen aile ve akrabalık bağlarına riâyetin tabiî sonuçları olarak- geniş ailede yetimlerin haklarından söz edilmiş, velisi ile yetim arasındaki şahsî ve malî tasarruf ilişkisi kaidelere bağlanmıştır. Aradaki iki âyette evlilik ve mehir konularına temas edilmiştir; ancak bu temas, yetimlerin hukuku ile ilgili kaideler koyma ve tavsiyelerde bulunma iradesinden doğduğu için "dolaylı" olmuştur. Yani meşhur teaddüd-i zevcat (birden fazla kadınla evlenme) izni doğrudan hüküm konusu olmamış, yetimlerin haklarını korumak için bir araç olarak "dolaylı yoldan" zikredilmiştir.
Âyetin dolayısıyle temas ettiği birden fazla kadınla evlenme imkân ve âdeti, islâmın geldiği çağdan çok öncelere kadar uzanmaktadır. islâm öncesi çağlarda Mısır, Hindistan, Çin ve iran'da, eski Yunan ve Roma toplumlarında, yahûdîlerde ve araplarda ya nikahlamak, yahut da evde veya evin dışında bir yerde dost tutmak suretiyle erkekler, birden fazla kadınla evlilik yapıyorlar veya evliliğe benzer ilişkiler yaşıyorlardı. Bu çağlarda birden fazla kadınla evlenmenin birden fazla sebebi mevcuttu. islâmın geldiği bölgede özellikle köylerde ve dağ başlarında yaşayan bedevilerin çok kadınla evlenmelerinin baş sebebi, hem korunma, hem de çevresi üzerinde hâkimiyet sağlamanın güçlü ve muharip nüfusa ihtiyaç göstermesidir. Diğer sebepler arasında kırsal hayatın güçlüğü ve birçok emekçiyi gerekli kılması, kabileler arasında sürüp giden savaşların, yağma, baskın ve talan hareketlerinin çok sayıda erkek ölümüne sebep olması, bunun sonucu olarak da kadın-erkek arasındaki sayıca eşitlik dengesinin erkek aleyhine bozulmasıdır.
Şu halde islâm bunu (teaddüd-i zevcat, poligamiyi) getirmemiş, mevcut uygulamayı belli şartlara ve hukuka bağlayarak devam ettirmiştir. Devam ettirirken de iki durumu birbirinden ayırmış gibidir: a)Henüz evlenmemiş olanlara -bu âyette- bir kadınla yetinmelerini tavsiye etmiş, birden fazla kadınla evli olanlar için adalete riâyet edememe tehlikesinin bulunduğunu, bundan uzak kalmanın en uygun yolunun ise bir kadınla evlenmek olduğunu dile getirmiştir. b) 129. âyette ise birden fazla kadınla fiilen evli olanlara hitap etmiş, birden fazla kadın arasında adalete tam riâyetin mümkün olmadığını bir kere daha hatırlattıktan sonra hiç olmazsa adaletsizlikte, farklı ilgi ve muamelede ölçünün kaçırılmamasını istemiştir. 129. âyette şöyle buyurulmaktadır: "Ne kadar üzerine düşseniz de kadınlar arasında adil davranmaya güç yetiremezsiniz; bari birine tamamen kapılıp da diğerini askıda imiş gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah'a itaatsizlikten sakınırsanız bilin ki Allah çok bağışlayıcıdır, engin rahmet sahibidir." Burada ne kadar istense, üzerine düşülse, gayret edilse de birden fazla eş arasında adil davranmanın mümkün olmadığı açık ve kesin bir ifade ile dile getirilmiştir. Bu gerçeklik karşısında beklenirdi ki Allah Teâlâ birden fazla kadınla evlenmeyi yasaklasın; ancak O, zaruretleri, mübrem ihtiyaçlar, fevkalade halleri bildiği için bunu yasaklamadı, kulların uygulamada zorlanacakları bir yasak hükmü yerine ikili bir tavsiye ile yetindi: a) Tek hanımla evli olanlar -aksine bir zaruret bulunmadıkça bununla yetinmelidirler; çünkü birden fazla kadınla evlenmeleri halinde haksızlıklar olacak ve bundan dolayı günaha girebileceklerdir. b) Fiilen birden fazla kadınla evli bulunan erkekler ise gönül ilişkisi, sevgi ve bağlılık gibi insanın elinde olmayan durumlar ve farklılıklar dışında, objektif, ölçülebilir, maddî konularda kadınlarına eşit davranacak, biri ile evlilik hayatın fiilen yaşarken diğerini askıda (yalnız, ilgi ve ilişkiden dışlanmış, ihtiyaç içinde veya maddî bakımdan diğerlerinden aşağı durumda) bırakmayacaklardır.
islâmın tek veya çok eşlilik konusundaki bu tavrı, resmen bir kadınla evlenmeyi âdet edinmiş ve kanunlaştırmış başka kültür ve din mensupları tarafından ele alınmış, şu itirazlar ve tenkitler ileri sürülmüştür: -
128.
0@129 hayatımda bu kadar saçma açıklama duymadım. zütümle gülüyorum.
-
127.
0@123 onun bize ihtiyacı yok o sadece seni denemek için bu dünyaya gönderdi ama senin yapacaklarını da biliyor. neden peki bu dünyaya gönderdi bizi direk cehenneme göndermedi diyorsun. seni cehenneme koysa Allah'ım ben böyle yapmıyacaktım ki namaz kılacaktım diyecektin işte o yüzden de seni imtihan için dünyaya gönderdi.
-
126.
0@120 şakirtliğin bu kadarı. dünya muhammet istediği içinmi oluştu? dar görüşünüzü gibeyim sizden bir tak olmaz
-
125.
0@122 kardeşim inanmak isteyen sensin. bütün bunlara rağmen nasıl inanılır nasıl bir tanrı erkeklere 4 eşi helal kılar
-
124.
0panpalar facebookda bi grup var istanbuluni gossip diye inci ile dalga geçiyo binler, saldıralım liseli muallaklere
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 01 11 2024
-
zalinazurt bora nın vefatı
-
zütümüzdeki taku iyi silmeyince
-
of kalktı lan
-
topal odlek ordek hayırlı sabahlardiler 01 11 2024
-
her şey yanınıza kar kalacak
-
şuraların 2015ine acil ihtiyacım var ya
-
gun gelcek akp ye oy verenler çok
-
pehh yine akşamı ettik pehh 01 11 2024 20 39
-
treatment
-
doğum günümde pastama
-
türk olmanin bir faydasini görmedim
-
beyler endonezyalı sevgilim beni terketti
-
benden allaha tavsiye
-
adamı yaşlandırma tekniği ile yaşlandırdım
-
avara hoon
-
olum rahatladım allaha şükür
-
elmacı güzeli satılmış ağa var şuku
-
bugün bir kız bana açıldı
-
beyler bu iki saate kaç lira verirsiniz
-
suphi abi bir aslandı
-
suriyeye geri dönmeyeceğiz
- / 1