-
101.
0@84 çok dar açıdan bakıyosun dostum... o ayetlerin hangi durumlarda indiğine de bir bak istersen
-
102.
0@83'e cevap versen ya @1 bekliyorum amk.
-
103.
0@49 türkiyede islam kimlikte kalıyor öyle mi?
namaz kılamazsın döverler
oruç tutarsan zorla lokantaya sokarlar
hacca giden türkiyeye dönemez
zekat falan zaten veremezsin kimseye
şehadet getirenin dilini keserler
ben müslümanım dediğinde yadırganırsın
nedense ben göremedim hiç ramazan ayında anadoluda açık restorant bulamıyorum desem?
sokakta sigara içsem tip tip bakarlar
inanıyorum ama ateist arkadaşlarımın nasıl yadırgandıklarını da biliyorum.
kardeşim sen neyi yaşayamıyosun bunu anlamıyorum
ya da neyin kafasını yaşıyosun diye sormak lazım -
104.
0@86 lan dinde reform yapalım deyince bik bik bik ötüyonuz dinde reform olmaz allahın sözü birdir diye. sen kabul ediyosun yani bu surelerin o döneme ait olduğunu dolayısıyla şu anda geçerli olmadığını bi bakıma kur'an ı reddetmiş gibin bişey
-
105.
0@83 @87 nin sana cevap vermesini beklemiş ama ben sana cevap değil düşüncelerimi söylüyorum.Tümünü Göster
"devlet bir bütündür, devletin bir kuralları vardır. sen devletin üniversitesine, devletin okuluna türbanla giremezsin. neden diye sorarsan eger şöyle açıklayayım; bütünlük. eğer sen türbanla girersen ben de hristiyanım diyelim papaz gibi okula gelirim, ateist olan da der ki ben inanmıyorum çıplak gelirim, kafama göre takılırım vs. bir bütünlük olmaz. ayrıca türkiye'de mahalle baskısı denilen bir olgu var. bu mahalle baskısını engellemek için yasaktır bu türban."
Evet devlet bir bütündür,dediğin gibi kuralları da vardır. Ancak zaten şu anda devletin üniversitesine türbanla girilebiliyor bundan haberin var mı bilmiyorum. Ha bazı üniversitelere hala girilemiyor mu bilmiyorum ama benim okuğum üniversitede derslere giriliyor. Şimdi ben burada hiç gelip de madem sen türbanla giriyorsun ben de çıplak gireceğim ya da papaz kıyafetiyle gireceğim diyen görmedim. Eğer alışık olunmadık bir şekilde girmek isteyen olursa onun durumu da özel olarak tartışılır ama türban ve ya başörtüsü farketmez bu tür absürd şeylerle karşılaştırmak bana hiç de masum gelmiyor. Şu anda türbanlılara bakarsan diğer kızlardan ve ya kadınlardan tek farkları onların giydiği şeylerin üstüne bir de saçlarını kapatmaları. isterse bu örtünme şekilleri şalla olsun ve ya şu an görülebilen binbir çeşit model var. Bunlardan herhangi biri farketmez. Türban dediğin şeyin de başörtüsünden ne farkı var onu da anlayabilmiş değilim.
"önceden analarımızın bağladıgı gibi başörtüsü bağlayana kimsenin kötü gözle baktığını görmedim, o bir kültürdür çünkü. türban bir projeyle ortaya çıkan bir şeydir, önceden gördün mü lan türban takan yaşlı anadolu kadını falan? onlar müslüman değil miydi sanki? "
Başörtüsü bağlayana kimsenin kötü gözle bakmaması ise benim gördüklerim açısından saçma bir durum. Başörtüsü kişilerin bağlayış şekillerine göre de değişebilir. Mesela askeriyeye girerken başında senin türban dediğin şey var ise senden çene altından bağlamanı istiyorlar. Ki anca o şekilde içeri alınabiliyorsun. Ama burada aklımın almadığı nokta sen o kişiyi madem çene altından bağladığı zaman kabul ediyorsun. E o kişi dışarı çıktığında tekrar eski şekilde bağlayacak ise sen bu noktada şekilcilik yapıyorsun ve o kişiyi tamamen basmakalıp bir şekilde senin istediğin bir görünüme girmesini istiyorsun. Sonrasında evladı şehit olduğunda ise şehitliği kullanıp gidip elini öpüyorsun. Cenaze töreninde hiçbirşey yok ama içeri girerken bir anda herşey değişiyor.
http://www.dunyabulteni.net/resim/news/52222.jpg
Ayrıca burada senin o kişilerin başörtüsü bağlayıp türban meselesine son vermelerini istediğin kişilerin durumu biraz şuna benziyor. Ben kendimden örnek veriyim istersen dedem kasket takan ve sürekli pantolon,gömlek,yelek,ceket giyip gezinen bir kişiydi. Dedemden sonraki nesil yani babamların nesli ise kasket takmayı bırakınca-hiçbir zaman kasket takmadılar-kimse onlara siz bu kamusal kesime kasket giymeden giremezsiniz demedi. Ve ya kasket siyasal bir simgedir buraya kasketle giremezsin diye de kimse dedeme bir şey demedi.
Demek istediğim kimsenin giydiği kimseyi ilgilendirmez. Senin ileri demokrasiye sahip olarak gördüğün Avrupa ülkeleri bu meseleyi çoktan aşmış. Sen burada türban üniversitelere giremez derken Avusturya buradan okumaya giden türbanlı Türk öğrenciler sayesinden ekonomisini döndürüyor. Geçimini sağlıyor. Sadece türbanlılar da değil zamanında imam-hatiplerden katsayı sorunu ile giden bir sürü insan var. Sen burada onları bir bir yaftalarken dışarıya okumaya gidenlerden bir sürü insan orada okumayı bitirip kendi yaşamlarını devam ettiriyorlar ve istedikleri her yere de türbanlarıyla-başörtüleriyle girebiliyorlar.
Başörtüsü çoğu yerde kültür olarak devam ediyor. Mesela Balıkesir de bir ilçenin köyünde bütün kadınların çarşafa benzer bir şey giyindiklerini gördüm. Görsen oranın şeriat ile yönetildiğini zannedersin. Ama iş tamamen farklı orada bir kültür meselesi var istersen sen ona mahalle baskısı da dersin.
Ama bu kişilerin evde başörtüsü takıp da dışarı çıktıklarında senin türban dediğin örtünme şekline girmeleri onların kişiliklerini değiştirmez. Siyasi bir simge taktıklarını da ispatlamaz.
"kuran'da yazan şey mahrem yerlerinin örtülmesi gerektiği. mahrem yeri kişiden kişiye değişir, açık uçlu bir cümle. saçdan tahrik olunacagını düşünen zihniyet takıyor türbanı yani."
Benim düşüncem Kuran arapça gelmiş bir kutsal kitap ve sen bu kitabın türkçe çevirisinden kendi kafana göre çıkarımlar yaparsan bu çok saçma olur.Nasıl ki sen bir tıp kitabına bakarak ilaç yapmaya çalışırsan başarısız olursun aynı o şekilde tercümeden de kendine göre anlamlar çıkarırsan yanılmış olursun. Zaten kendin de demişsin açık uçlu bir cümle diye. E bu açık uçlu cümlelerin de bir açıklaması var elbet ve bunu da peygamberimiz hadislerinde bildirmiş. Bu konuda biraz da hadis ilmine özen göstermek daha doğru olur. -
106.
0şukuladım panpa haklısın
-
107.
0özet geç amk bu ne müslümanım dan sonrasını okumadım.
-
108.
0@21 ademle havva dinsizmiydi dıbına kodumun gavatı
-
109.
0iyi gibilirsin sen geç şuraya
-
110.
0@1 haklı
@2 huurnun sıçtığı anasının mini eteğine bakıp 31 çekiyom onun -
111.
0@1 gibtir git amk şakirti
ne geliosa başımıza bu din yüzünden gelio allah varsa eğer belanızı versin -
112.
0@93 ademle havva dinsizmiydi diyorsun demek ki ademle havvanın çıplak gezdiğini söylemek istiyorsun ben bu kadar cahillik görmedim desem alınmazsın herhalde.
Hani Rabbin Meleklere: “Muhakkak ben yeryüzünde bir halife var edeceğim” demişti. Onlar da: “Biz seni şükrünle yüceltir ve (sürekli) takdis ederken orada bozgunculuk çıkaracak ve kanlar akıtacak birini mi var edeceksin?” dediler. (Allah:) “Şüphesiz sizin bilmediğinizi ben bilirim” dedi. (2/30)
Ve Adem’e isimlerin hepsini öğretti. Sonra onları meleklere yöneltip: “Eğer doğru sözlüyseniz bunları bana isimleriyle haber verin” dedi. (2/31)
Ve meleklere: “Adem’e secde edin” dedik. iblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise diretti ve kibirlendi (böylece) kafirlerden oldu. (2/34)
Ve dedik ki: “Ey Adem sen ve eşin cennette yerleş. ikiniz de ondan neresinden dilerseniz bol bol yiyin; ama şu ağaca yaklaşmayın yoksa zalimlerden olursunuz.” (2/35)
Derken Adem Rabbinden (birtakım) kelimeler aldı. Bunun üzerine (Allah da) tevbesini kabul etti. Şüphesiz O tevbeleri kabul edendir esirgeyendir. (2/37)
Ve ey Adem, sen ve eşin cennete yerleş. ikiniz dilediğiniz yerden yiyin; ama şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz. (7/19)
Bunun üzerine dedik ki: “Ey Adem bu gerçekten sana ve eşine düşmandır; sakın sizi cennetten sürüp çıkarmasın sonra mutsuz olursun.” (20/117)
Sonunda şeytan ona vesvese verdi; dedi ki: “Sana sonsuzluk ağacını ve yok olmayacak bir mülkü haber vereyim mi?” (20/120)
Böylece ikisi ondan yediler hemen ardından ayıp yerleri kendilerine açılıverdi, üzerlerini cennet yapraklarından yamayıp-örtmeye başladılar. Adem, Rabbine karşı gelmiş oldu da şaşırıp-kaldı. (20/121)
Sonuçta çıplak kalmanın neden gerçekleştiğini az biraz da okuyup anlayabilirsin. Seninkisi tamamen saçmalık ve bilgisizlik. -
113.
0@1 kraldan çok kralcı olmamak lazım gün gelir devran döner ilk sizin gibi kralcılar tak yoluna gider bilmiş ol
-
114.
0bende müslümanım ama türbana karşıyım girmesin hiçbir yere
-
115.
0... fakat bi mini etekli haram olan bacağını erkeklere açtığından ilgi görür ve istediği yere girer çıkar...
sen müslüman değilsin kardeşim resmen şakirtsin. insanın hiç bir yeri haram değildir kadın, erkek fark etmez. çünkü insanı tanrı yaratmıştır ve hepimiz tanrının güzelliğinin birer imgesiyiz dünya üzerinde. -
116.
0@1 senin için bir ülkenin gelişmesi dine verilen önemden geçiyo demi. en gelişmiş ülkelerin tek bi altın kuralı vardır ve bi ülke de bu yolla gelişir bu değişmeyen tek kural da insanına verdiği değerdir. yani kısacası azınlıklar her zaman giber. hani bi söz vardır ya nerde çokluk orda takluk, doğrular o taka girmeyen azınlıklardan çıkar işte.
-
117.
0Allah'a inanmak şakirtlikse evet ben şakirtim.
-
hayat artigi selam dost
-
tehlikeli tanrıca aynaya karsi
-
kirmizi pelerinli ne haberr dostum
-
osimhen gaymiş la
-
bu çaylaklar iki gündür onlne listedinde
-
aylar gecti ama acini hala atamadim
-
izmir de yaşayan ufuk göztepe
-
memati tutklandı
-
megane2 gelmiş hoşgeldin megane2
-
ne kadar tanidigim varsa hayati duzene girdi
-
gwanypline nikli yazar
-
karı ifşa kelimesini hatırlamıyor
-
31sporklubu biliyorum seni tehdit ettiler
-
makaras sesini dinleyerek sıvazlıyorum
-
salağa yatma capsi elbette var bende
-
arasında can vermek isterdim
-
ulam almanyada hayat canli olsa nolcak
-
beyazniga evli kadının ayak gelir mi
-
31 sporu kim tehdid etdi
-
lan olm tinder minder ne varsa indirdik
-
hadi ben çok sarhoş olduğum içşn
-
soryy pazar günü müdürün azarladı
-
sağdıç sileceksiniz size 10 bin tl verecekler
-
sevgilimin karnına bastırıp geğirttim
-
miraç kandilıniz mübarek olsun
-
normal sexs yaparken osbirden daha geç
-
x yapay zekası ile sanal selks yapacaktım
-
din ile kendimi meşgul etmez isem katil olurum
-
her aksam bu saatlerde komşunun çocuğu
-
melihabuaf gey pataklayan niye çaylak
- / 2