-
32.
0Onu deme bunu deme sorgulamayalimmi merak etmeyelim mi
-
31.
0O kadar safsın ki sana gülüyorum gerizekalı
-
30.
0Bu sorulardan sadece 1. Si anlamlı diğerleri malca sana #rez verenin amk
-
29.
+1Kardeşim sana deseler senin finallere girmene gerek yok yada lisede sınavlara girmene gerek yok zaten kalıcaksın sen demezmisin ulan belki geçicem amk bi girelim diye işte hayat ta böyle bi sınav
-
28.
05. Hariç hepsi mantıklı lan
-
27.
04.sorunun cevabi mesela bilgisayar olarak dusun sen usersin Allah yonetici
-
26.
0Sıktır deli
-
25.
+1bizim müslümanlığımızla şeytan bile oynayamıyor senin soruların nedir
bu telefonun klavyesini... -
24.
0Mal amk yeminlen mal
-
23.
0Sınavın sonucunu öğrenci Bilmez öğretmen bilir eğer iyi bir puan alırsan sınavı geçersin
-
22.
0Panpa birinci sorunun cevabı kolay sonucunu bilip bizi direk cennete ya da cehenneme yollayabilir di ama adı üstüne sınav bu seni denemek istiyo
2-kötülükleri önlemek isteseydi zaten kendisi yapardı burda kötülük insanın nefsinin güçlendirdiği bişey ki sonuçta dünyada tüm kötülükler ınsanlar tarafından yapılıyor
3- valla onu bende düşündüm ama bulamadım
4-bazı şeyleri seçmemen istendiği halde seçip seçmeme konusu sana bırakılmış bi durum nasıl ki bazı şeyler alköl gibi zarar veriyosa bu da sana emanet edilen bir mala zarar vermen gibi bişey
5-bu konuya gelince ilk insan yanına sadece eş olarak ikinci şahıs gönderildi ki bu soy devamı için yapıldı çünkü tüm insanları Allah kendi yaratsa idi ilk insanın pek bi özelliği kalmayacaktı bunu bizi o yaratmadı olarak değil de biz bi anadan gelme olduğumuzu hesaba katarak düşün eğer dünyada ikinci bi insan olarak kardeşin kalıyosa neslini devam ettirmek için yapman bence günah olmaz
NOT: gelip insan okuyacak bin deme oku -
-
1.
0Hz Adem ve Havvanın çocukları ilişkiye girmedi. Habile melek, Kabile cin gönderildi. Habil ve Kabil çocukları evlendi.
-
1.
-
21.
0Bu kadar kulu ne yapacak merak ediyorum
Müslümanım -
20.
0Rezerve
-
19.
+23. Madde de soru göremiyorum. kendince bir karara varmış sın. Muslumanim diyip Allaha egoist diyebiliyosan bence imanından şüphe et. O da varsa tabi
edit: cevap veremedi. -
-
1.
0Bi yerden almış zaten nasıl bi tepki sendeki? Sizin problem bu islam haricinde herşey karşı katı bir ön yargınız var. Yok imanından şüphe etmiş. Önce git sen kendi imanını yokla
-
2.
0Lan amk adam diyor ki muslumanim aklıma takılan soru var diyo. 3.madde soru mu ? Az bise iman olsa inandığı dinin tanrısına hakaret etmez. Ve islamda bu dinden çıkmaya bile sebep tır.
-
1.
-
18.
+2 -1Sorularini cevaplayayim 1.sorunu açiklamaya bile gerek yok Allah herşeyi yazmaz bilir sen de soylemissin. Allah kötülükleri önlemek istiyor konusuna gelirsek Allah herkesi bir sinava sokuyor bildiğin gibi Allah bizi cehennemle uyariyor ve cehenneme gitmemizi istemiyor herkes kararlarında özgür olarak yaratilmiş iki yol var bu yollarin hangisine gideceğini Allah Allah olduğu için biliyor(insan ile kariştirma, unutma Allah insana ait hiçbir özelliği taşimaz en ustun en akla gelmeyecek olandir
)ego filan demişsin 1ego insani bir olaydir 2 birakta olsun aq En büyük daha ötesi varmi -
-
1.
0Varsa tanri olmaz olum
-
2.
0Ego mevzusunda 2.yi sakasina dedim ciddiye alma
-
1.
-
17.
+3 -1Usulca çuğu nu verdim
-
16.
0Çarpılcan Oç
-
15.
+4 -2amk salagi baska insan mi varmıs nasıl cogalcaklar
-
-
1.
0Kardeş, beyninin seyrek kıvrımlarına sokuym.
-
1.
-
14.
+7insanın cüz-i ihtiyari adı verilen iradesi, önemsiz gibi görülmekle beraber, kainatta geçerli olan kanunlardan istifade ederek büyük işlerin meydana gelmesine sebep olmaktadır.
Bir apartmanın üst katının lütuflarla, bodrum katının ise işkence aletleriyle dolu olduğunu ve bir şahsın bu apartmanın asansörü içerisinde bulunduğunu farz ediniz. Kendisine, apartmanın bu keyfiyeti daha önce anlatılmış bulunan bu zat, üst katın düğmesine bastığında lütfa mazhar olacak, alt katın düğmesine bastığında ise azaba duçar olacaktır.
Burada iradenin yaptığı tek şey, sadece hangi düğmeye basılacağına karar vermesi ve teşebbüse geçmesidir. Asansör ise, o zatın kudret ve iradesiyle değil, belirli fizik ve mekanik kanunlarla hareket etmektedir. Yani, insan üst kata kendi iktidarıyla çıkmadığı gibi, alt kata da kendi iktidarıyla inmemektedir. Bununla beraber asansörün nereye gideceğinin tayini, içindeki şahsın iradesine bırakılmıştır.
insanın kendi iradesiyle yaptığı bütün işler, bu ölçüyle değerlendirilebilir. Mesela; Cenab-ı Hak, meyhaneye gitmenin haram, camiye gitmenin ise faziletli olduğunu insanlara bildirmiş bulunmaktadır. insan bedeni ise kendi iradesiyle, misaldeki asansör gibi her iki yere de gitmeye müsait bir yapıdadır.
Kainattaki faaliyetlerde olduğu gibi, beden içindeki faaliyetlerde de insanın iradesi söz konusu olmamakta ve insan bedeni, kanun-u külli adı verilen ilahi kanunlarla hareket etmektedir. Fakat onun nereye gideceğinin tayini, insanın irade ve ihtiyarına bırakılmıştır. O hangi düğmeye basarsa, yani nereye gitmek isterse, beden oraya doğru hareket etmekte, dolayısıyla da gideceği yerin mükafatı veya cezası o insana ait olmaktadır.
alıntı ama yazmak istedim biraz beyin yakıyor -
-
1.
0Risale mi okuyon panpa
-
2.
0yok panpa
-
1.
-
13.
+14Bence birinci sorununun cevabı bu , mesela Allah beni cennete seni cehenneme attı sende diyceksin ki ben ne yaptımda burdayım işte senin bunu dememen için sınav ne yaptığını bilmen için