-
126.
0@4 tanrı'nın varlığı iddiası, bilimsel olarak ispat gerektirir. ispatı olmadığı için reddedilir. ayrıca,diğer dinler ile islam arasında doğruluk açısından bir fark mı var?
-
127.
0@8 ayetlere neden inanıyorsun?
ayetlerden kastettiğin kur'an ayetleri mi?
@9 kur'an'ı allah'ın indirdiğine neden inanıyorsun? -
128.
0@13 insan acizdir panpa. bi depremde bile görüyoruz halimizi. evrene bak. astronomi haritalarına. bir güç var bu kesin. kastım o. kuran'ın iddialarını söyledim. kuran'ın tanrı tarafından yazıldığını söylemedim.
-
129.
0@12 inanma isteğinin nedeni ne?
-
130.
0@15 çünkü allahın ayetleri.
-
131.
0@16 insanın aciz olması ile tanrının varlığı arasındaki ilişki ne?
insanın acizliği, tanrının varlığını gerekli mi kılar?
eğer gerekli kılıyorsa, tanrı mükemmel bir varlık mıdır?
tanrının mükemmel olmasının nedeni nedir?
ayrıca kur'an'ın tanrı tarafından yazıldığını söylediğini söylemedim."tek din islam'dır." iddiası kur'an'ın iddiası mı?
eğer bu iddia kur'an'ın iddiası ise bu iddiaya neden inanıyorsun? -
132.
0@18 ayetlerin allah'ın ayetleri olduğuna neden inanıyorsun?
ve ayetlerden kastettiğin kur'an ayetleri mi? -
133.
0@19 yaratmak, yoktan var etmektir. eğer hiçbir şeyin yoktan var olamadığını iddia ediyorsan, yaratanın da varlığını reddediyorsun demektir. yani "allah vardır." iddian ile "hiçbir şey yoktan var olamamıştır (yaratılamamıştır)." iddian birbiriyle çelişiyor.ya ateistsin yada ikinci iddian yanlış. ayrıca soruyu size sordum.kur'an'ı okuduysan sorumu cevaplayabilirsin. okumadıysan,sorunun cevabının kur'an'da olduğunu nereden biliyorsun, buna neden inanıyorsun ve bundan neden bu kadar eminsin?
-
134.
0@21 "atomların sonsuzlukta çarpıştığı" iddiasının "tanrının varlığı" iddiası ile alakası ne?
bu iki iddia birbirine zıt iddialar mı?
eğer öyleyse, bunun nedeni nedir?
ayrıca ikinci soruya da cevap bekliyorum. -
135.
0evrende çok sağlam bir düzen var big bangin gezegenlerin yörüngelerinden kaymamasının insanlık tarihinin ateşin bulunmasının bir göktaşının şuan bize çarpmamasının sadece tesadüften ibaret olduğuna inanmak istemiyorum ve saçma buluyorum bu inanma sebebim islama inanma sebebim ise bir yaratıcıya inanıyorum ve onun kendini insanlara tanıtma nasıl daha iyi yaşayablieceğimizi bize anlatmasını mantıklı buluyorum ve son gönderilen kitabın kuran olması ve diğer kitabların yıllar içinde değiştirildiğini bilmem tabii her din gibi islamında çatır çatır afyon niyetine kullanıldığını biliyorum ama kitapta okuduğum bir ayette dininizi kullanmak isteyenlerde olacaktır onlara izin vermeyin bilim çinde olsa bile alın diyen bu dinin peygamberinden sonra aslında kitabın yanlış anlaşıldığına kanaat getirdim islamiyeti seçme sebebimde bu
-
136.
0@23 peki öğretilen bu bilginin doğruluğundan neden bu kadar eminsin?
inanman gerektiğine neden inanıyorsun?
din, topraklarda doğmaya bağlı bir şey değildir. senin bulunduğun topraklarda doğup başka bir dine mensup olan (örneğin hrıstiyanlık vb.) kişiler de var. -
137.
0herşey kuran-ı kerimde yazıyor. olm niye allaha şirk koşuyorsun kafirlikte hayır yok..
-
138.
0@50 bu iki sorunun da cevabı mı?
peki kur'an'ın kesin doğru olduğuna neden inanıyorsunuz?
ayrıca soruyu size sordum.kur'an'ı okuduysan sorumu cevaplayabilirsin. okumadıysan,sorunun cevabının kur'an'da olduğunu nereden biliyorsun, buna neden inanıyorsun ve bundan neden bu kadar eminsin? -
139.
0inanmamak için bir gerekçe bulamıyoruz. ve bu inancı ortadan kaldırabilecek yegane şey de tanrının varlığının bilinmesi, o bilgiye somut bir biçimde ulaşılabilmesi. nesnel bilgi olduğu zaman inanç da ortadan kalkacaktır çünkü, veya tam tersi durumda inançsızlık ortaya çıkacaktır. ancak şimdiki vaziyet ancak inanmamızı gerektiriyor. ölünce tanrının huzuruna çıkınca artık inanma, inanç ortadan kalkacaktır mesela, çünkü tanrısal varlığın somut bilgisine ulaşmış olacağız, zaten olay da bu. bu bilgiye ulaşmadan, bilgi olmadan sadece peygamberler aracılığı ile tanrının varlığını, her şeyden üstün bir gücün varlığını, sadece tanrının efendi olduğunu, tüm yaratılmışların aynı, bir olduğunu, hiçbir şeyin hiçbir şeyden üstün olmadığını, tek üstünün tanrı olduğunu kabul etmek, inanmak. bilimsel gelişme, teknoloji vs tanrı inancını ortadan kaldıramaz, zaten tanrıya inanma ihtiyacı hisseden kişi, yobazları saymıyorum tabi, geniş düşünebilen, her şeyin olabilme ihtimalini kabul eden kişidir, dolayısıyla yeni bir gelişme tanrıya inanan kişinin inancını, hayata bakışını sarsmaz, bir yobazınkini sarsabilir ama, çünkü onun körü körüne savunduğu bazı ilkelerin yanlışlığı ortaya konulabilir. aynı şey bilime sadece materyalist ve "kuralcı" yaklaşan ateistler için de geçerli tabi. çünkü onlarınki de her ne kadar kendilerine ateist deseler de bir tür inançtır. imansızlığı esas alan bir inançtır. dinci bir yobazın inancı sarsıldığında mutlaka ateist olacaktır, aynı şekilde yobaz bir ateistin de inancı sarsıldığında imanlı olacaktır.
tanrıya ve peygamberlere inanan bir insansının islam dinini tercih etmesi ise gayet anlaşılır ve kendi içinde tutarlı bir davranıştır. neticede kronolojik olarak son din, diğer semavi dinlerde de vadedilen hak din islam'dır. bu ortadayken tanrıya inanan bir insanın islam'ı seçmemesi anormal olur zaten. -
140.
0@68 evrim süreci her şeyin kör tesadüflere dayandığını iddia etmez. ayrıca madde, enerjiden oluşur. yani maddenin oluşumu, enerjinin form değiştirmesinden ibarettir. bahsettiğin termodinamik kanunu tanrının yokluğunun ispatlarından biridir. Oldukça genç bir kuram olarak evrenin genişlemesi teorisi ancak “modern” evren anlayışı bağlamında anlamlı olabilir. Bu “modern” evren algısı en kaba hatlarıyla günümüzde ilkokul düzeyinde genel malum olan -örneğin- Dünya’nın yuvarlak olduğu ve Güneş Sistemi’ndeki diğer gezegenlerle birlikte Güneş’in etrafında döndüğü, Ay’ın Dünya etrafında döndüğü, “gökler”in Dünya üzerine kurulmuş bir kubbe/çatı değil uçsuz bucaksız uzay olduğu gibi bilgilerden oluşmaktadır. ilkel evren algısında ise Dünya düz bir tepsi veya döşek şeklindedir. Güneş bu düz tepsinin/döşeğin belli bir noktasında doğar, yükselir ve diğer uç noktasında batar. “Gökler” ise bu döşek üzerine kurulmuş ve yıldızlarla süslenmiş bir kubbe/çatıdır. Üstelik -mucizevi bir şekilde- direk/sütun olmadan yukarda durabilmektedir. Bu naif dünya ve evren algısının hakim olduğu bir ortamda “göklerin genişlemesi”nden söz edilmesi hiçbir surette modern evren anlayışı bağlamında geçerliliği olan “evrenin genişlemesi kuramı” ile ilişkilendirilemez.bu yüzden bir delilden söz edemeyiz. ayrıca "evrenin genişleme kuramı" ortaya atılmadan önce yaşasaydın,kur'an'a inanmayacak mıydın?
-
141.
0@67 kardeşim peki şunu düşün bir şeyin varlığı tek bir delille kanıtlanabilir, ama olmadığını kanıtlaman için bütün evrenin bilgisine sahip olman lazım.biz kuran ı kanıt olarak görüp inanıyoruz ama sen bütün evreni inceledin de tanrının varlığına dair en ufak bir delil bulamadın mı da inanmıyorsun tanrıya?
-
142.
0ışid bu başlıgın sahibini arıyormuş heryerde yaragı yedin oğlum sen .
-
143.
0@70 şu örnekle cevap vereyim;
"peki şunu düşün bir şeyin varlığı tek bir delille kanıtlanabilir,ama olmadığını kanıtlaman için bütün evrenin bilgisine sahip olman lazım.sen bütün evreni inceledin de yedi boynuzlu uçan atın varlığına dair en ufak bir delil bulamadın mı da inanmıyorsun yedi boynuzlu uçan ata?"
bir şeyin varlığının kanıtlanmaması,o şeyin yokluğunun kabulü için yeterlidir. kanıtın yokluğu yokluğun kanıtıdır. ayrıca kur'an bilimsel bir değer taşımadığı için kanıt niteliği taşımaz bu yüzden kanıt olarak görülemez. -
144.
0@69 yahu termodinamik kanunlarını tanrının üzerine koyarsan tabi senin dediğin gibi tanrının olmadığının kanıtı olur ama sence her şeyin üzerinde olan tanrı kavramı mı daha yüksekte yoksa termodinamik kanunu mu?tanrının bu kanunu bu evrene kendisinin yerleştirmiş olması daha makul değil mi?
ayet bu Biz göğü 'büyük bir kudretle' bina ettik ve şüphesiz Biz (onu) genişleticiyiz.
daha nasıl yazsın abi kuranı biraz okuduysan bilirsin burada kullanılan gök evren ve kainat anlamlarında kullanılıyor çoğu yerde sen söylemeden ben söyleyim.
bu ayet açıkça belirtiyor evrenin genişletilmekte olduğunu. -
145.
0@73 TANRIYI NEDEN HER ŞEYiN ÜZERiNDE OLARAK TUTUYORSUN?Tümünü Göster
AYRICA TANRIDAN KAVRAM OLARAK BAHSEDiYORSAN, TANRININ BiR VARLIK DEĞiL,BiR KAVRAM OLDUĞUNU, DOLAYISIYLA TANRININ OLMADIĞINI KABUL ETMiŞ OLUYORSUN. BiLiM,DENEY VE GÖZLEM YOLUYLA,GÖZLEMLEDiĞiMiZ ÇOĞU ŞEYi KUVVETLi BiR DOĞRULUK PAYIYLA AÇIKLAR.AMA DiN BUNU YAPAMAZ.HiÇBiR iCAT KUR'AN'DA YAZDIĞI iÇiN BULUNMAMIŞTIR. BULUNDUKTAN SONRA KUR'AN'DA YAZDIĞI iDDiA EDiLMiŞTiR. MADEM AYET SORUYORSUN;
Zariyat/48’de “yerin” döşendiği, yani bir döşek gibi serildiği, yayıldığı anlatılmaktadır. Ayete her önyargısız bakan bu cümlenin Dünya’nın düz bir tepsi/döşek olduğu fikrini desteklediğini kabul edecektir.
Aynı anlayış diğer bazı ayetlerde de ifade edilmiştir:
Hicr/19
Yeri uzatıp yaydık, orada sabit dağlar yerleştirdik , yine orada miktarı ve ölçüsü belirli olan şeyler bitirdik.
Kuran’da Kehf Suresi’nin 83. ayetinden itibaren Zülkarneyn’in hikâyesi anlatılır.
83. (Resulüm!) Sana Zülkarneyn hakkında soru sorarlar. De ki: Size ondan bir hatıra okuyacağım.
84. Gerçekten biz onu yeryüzünde iktidar ve kudret sahibi kıldık, ona (muhtaç olduğu) her şey için bir sebep (bir vasıta ve yol) verdik.
85. O da bir yol tutup gitti.
86. Nihayet güneşin battığı yere varınca, onu kara bir balçıkta batar buldu. Onun yanında (orada) bir kavme rastladı. Bunun üzerine biz “Ey Zülkarneyn! Onlara ya azap edecek veya haklarında iyilik etme yolunu seçeceksin” dedik.
Kehf/86’da açıkça Dünya’nın başı ve sonu olan düz bir tepsi/döşek olarak tahayyül edildiği anlaşılmaktadır. Güneş, Dünya’nın bir ucunda doğuyor, gök-kubbe boyunca yükseliyor ve diğer ucunda da batıyor. Yani “güneşin battığı bir yer”, bir uç/kenar mevcut. Dünyanın bu ucuna kadar giden olursa (Zülkarneyn gibi) Güneş’in battığı noktaya varmış olur. Hattâ -ayete göre- Güneş’i “kara bir balçıkta” batarken izleyebilir.
Ra’d/2
Allah, gökleri gördüğünüz herhangi bir direk olmadan yükselten, sonra Arş’a kurulan, güneşi ve ayı buyruğu altına alandır.
Lokman/10
Allah, gökleri görebileceğiniz direkler olmaksızın yarattı.
Hac/65
Görmüyor musun ki Allah bütün yerdekileri ve emri uyarınca denizde akıp gitmekte olan gemileri sizin hizmetinize vermiştir. izni olmaksızın yerin üzerine düşmesin diye göğü O tutuyor. Şüphesiz ki Allah insanlara karşı çok esirgeyici, çok merhametlidir.
Bu ayetlerde de yine Dünya’nın düz bir tepsi/döşek olduğu ve göklerin de işte bu tepsi/döşek üzerine kurulmuş ve muzicevi bir şekilde, herhangi bir görünebilen direk olmadan yukarlarda duran bir kubbe/çatı olduğu anlayışı ifade bulmaktadır. Açık bir şekilde “gökler” çadır gibi Dünya üzerine yükseltilen/kurulan bir kubbe olarak düşünülmüş ve yere düşmeyip de yukarda kalabildiği için açıklamalar getirilmiş.
Yani Kuran’daki evren anlayışında Dünya uçsuz bucaksız uzayda herhangi bir gök cismi değil; aksine “gökler” işte bu Dünya üzerine kurulmuş, “kandillerle” (yıldızlarla) süslenmiş, aslında yere düşmesi gereken fakat Allah’ın görünmez direklerle havada tuttuğu bir kubbe/çadır olarak düşünülmekte;
kur'an'a göre dünyanın düz olduğunun ispatı olan ayet:Yere ve onu yayıp dümdüz yapana ant içerim ki (şems,6).
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 06 02 2025
-
gey pataklayan veda mesajı
-
hayat artigi ananin kafasini
-
olm şu evrene enerji gönderme muhabbeti
-
donanım haber den
-
bu ne igrenc vucut amg
-
yağmur yağacak yağmıyor
-
kamyoncukamil gibi birinin mod olması
-
edgelord yoksa bende yokumm
-
başlık açmak çok kolay la deneyin
-
ayfer alcam tavsiye ediyonuz mu
-
ben ossursamda dinlenir
-
çaycı hüseyini buldum
-
kar yağmaz ise çilekli sütle intihar edeceğim
-
kaynaktan yüzüm yanmış
-
köfteci yusufun köfteleri berbat amq
-
ganyotcu kamil ağlama layn
-
beyler endonezyalı sevgilimi düşünmeden
-
beyler tanidginiz birine nasıl ulaşırsınız
-
zalinazurt aleviler namuslu insanlardir
-
edgelord2012 kardeşime yapılan kahpelik
-
kar yağıyor diye işten erken çıkanlar varmıs
-
gözümü kaynak almış
-
tek hakiki mürşit ilimdir
-
facia nikli yazar neden beni öldürmek istiyorsun
-
sözlügün en garip çarlarından biri sefelet
-
makatınıza yılan sokacaklar sonra yılanı
-
sozlukten denk dusurup
- / 1