1. 126.
    0
    @102 "evrenin insanoğlunun yarattığı" iddiasıyla "tanrının varlığı" iddiası arasında nasıl bir alaka var?
    "evrenin kendi kendine olduğu" iddiasıyla "tanrının varlığı" iddiası arasında nasıl bir alaka var?
    başka seçeneklerin olmadığını nereden biliyorsun?
    kur'an'ın değiştirilmediğini destekleyen gerekçelerin neler?
    evren kusursuzsa,bu kusursuzluğunun nasıl olduğu ve nedenleri nelerdir?
    eğer kusursuzsa,bu evrenin bir yaratıcısının olmasını mı gerektirir, gerektirirse nasıl ve hangi nedenlerle gerektirir?
    sana uygun olan şey doğru mudur?
    bir şeyin sana uygunluğunun doğruluk ölçütü olmasının sebepleri nelerdir?
    evet bilim kesin %100 doğru kabul edilmez ama çok kuvvetli bir doğruluk payı vardır.ama senin inancın ve iddialarının ne böyle bir doğruluk payı var,ne de gözlenebilir bir gerçekliği var. ayrıca bu çok kuvvetli doğruluk payı olan bilimle çeliştiğine göre çok kuvvetli bir yanlışlık payı var. ayrıca tanrıya inanmak akıl ve mantık ile çelişir, ters düşer. şöyle ki;
    çünkü inanmamak için doğru gerekçe var.bu gerekçe, tanrıya inanmak için kanıt olmayışıdır. kanıtın yokluğu yokluğun kanıtıdır.bu mantık biliminin bir kuralıdır. örneğin;
    yokluğu ispatlanmayan her şeye inansak, ejderhalara, vampirlere, cinlere, uçan atlara, yunan tanrılarına, masal kahramanlarına, uçan spagetti canavarına vs. bu tür saçma şeylerin tümüne inanmamız gerekir. eğer böyle olsaydı ne kadar saçma bir iddiayı savunduğunu anlarsın. inanç, ispat gerektirir. ispatlanmayan bir şeye inanmak yanlıştır. ispatı olmayan bir şeye inanmak mantıksızdır.bu yüzden tanrının varlığı iddiası yanlıştır.
    ···
  2. 127.
    0
    10 dk bekle yazcam isim cikt kusura bakam...
    ···
  3. 128.
    0
    Senin derdin gerçekten bişeyler öğrenmekse cüppeliye git. Avrupa yakasında bazı camilere gider düzenli. Televizyon izliyorsanız farketmişsiniz bazı koyu ateist televizyoncularo bile bir iki progrdıbına çıkmakla ne hale getirdi :D:DD
    ···
  4. 129.
    0
    @104 BEKLiYORUM.
    @105 SORUYU SiZE SORUYORUM. MUHATABIM SiZSiNiZ. CEVABIN YOKSA,"CEVABIM YOK." DE.
    ···
  5. 130.
    0
    Bak simdi kardesim

    sorulari ayni ve saptirarak soruyosun boyle gitmesse sevinirim...

    1 insan yaratmadi allah yaratmadi kendi olmadi peki nasil oldu sence? Bence cevap belli.

    2- 1. Sorunun ve 2. Sorunun cevap birdr verili zaten.

    3- kuran degistirilmedi demedim degistirilemez dedim bunu istersen sende dene. anlam. butunlugu tamamen bozuliyor ve bi dedigi bi dedigi tutmuyor onu micize yapan sy bidur degistirilemez.

    4- evren kusursuz sencedr deilmi deilse neden? Bnce kusursuz gezegenlerin bi yorungede donmesi gunesin ayni vakitlerde batmasi batmasina rahmen havadaki ismini unuttum kisura bakma o sey sayesinde gunes varken ısı ni emerek gecede sicak olmasi saglamasi gezegenlerin carpmadan havada kalmasi... gibi daha cok var yazdirma teldeyim anlmisindir yazi yasislarimdan..

    5- evet kusursuz evreni bnce yaraticisi vardir ve gerekir bu kudret aciklayacakta odur zaten.

    6-bana uygun olay sey bana gore dogrudur.

    7-akil ve mantik sonucta herkezde farkli isler senn. mantigin san bnm mantigim sana bu ozneldir bnce .

    8- bilmin cok kuvvetli dogruluk payi sen bana kanitla? illa bazi seyler bilimle. aciklanamaz sevgi gibi seyler goremez duyamassin ama. hissedersin kanktlanamadigi icin sevginin olmadigi anlamina gelmez..

    Akil ve mantik bnce bir teoridir insan dogru mantikli buldugu yolu takip edet bu yol sana gore sacma olsade onun mantigi ve akli onu dogru sayar. buda mantigin ispatlanmasi verektigini kanitlamaz cunku soyleki bugun hava sicak sen banyo yapcan sana bugun yapmak daha mantikli gelir aa baska adam yarin yapmak daha mantikli gelir cunku o hafta arasi yapar ve bunun daha karli oldugu dusunur mantikli bu gelir buda ispat istemz hee

    bana mantik bilminin gercekligini kanitla?
    ···
  6. 131.
    0
    @107 aynı soruları tekrar sormamın sebebi sorulara cevap vermemendir.bir şeyin cevabının olmaması,o konuda ortaya atılmış her iddiayı kabul etmek anldıbına gelmez.bu yüzden bilimin açıklayamadığı her şeye "allah yarattı." demek bir açıklama değildir. çünkü bu olayın nasıl olduğunu mantıklı bir şekilde izah edemez.kur'an'ın değiştirilemezliği ile anlam bütünlüğünün bozulması arasında ne alaka var?
    evrenin kusurlu olduğunun ispatlarından yalnız biri, entropidir.entropi arttıkça evrende düzensizlik artar. sevgi hissedildiği için kanıtı gözlemdir bilim değil. yani sevginin varlığı gözlemle kanıtlanır.ama allah'ı ne duyarız,ne hissederiz,ne de gözlemleriz.bu yüzden kanıtlanamamıştır varlığı. akıl ve mantık öznel değildir. öznel olsaydı bilim çelişkilerle dolu olurdu. bilim çelişmediğine göre akıl ve mantık nesneldir. akıl ve mantık teori değildir ve alakaları yoktur. bilimin doğruluğunun kanıtı gözleme dayanır olmasıdır. örneğin;
    dört kenarlı bir dairenin olması mantığa aykırıdır. bunu kendin de gözlemleyebilirsin. dört kenarlı daire çiz, sonra "tanrı var." dersin. ayrıca sana uygun olan şey doğru olmaz.bu "benim işime geldiği için inanıyorum." demektir.
    ···
  7. 132.
    0
    @108 sen beni iyi dinle kardes ne sen nr ben burda uste cikariz ha hakli oldugundan bitirmiyorum yine yazariz sabaha kadar surer yine bitmez ama sunu untma sen bnm inandiklarimi diyosinki bilimsel olarak elle tutulur gozle gorurlur bisey veremm ama sunu unutma sende bana bilim %100 gercek dogru oldugunu kanitlayamassinki buda bilim herseyi aciklayamdigi icin allah yok lugunuda kanilayamassin...

    Ama guzel muhabbetti.
    ···
  8. 133.
    0
    1.bişeylere inanma duygusu ( insanlık varolduğundan beri insanlar hep birşeylere inanmak istemişlerdir )
    2.tamamen tesadüf ( şu bir gerçek ki hiçbirimiz dinimizi seçmedik bu tamamen hangi ailemin çocuğu olarak dünyaya geleceğinize bağlı )
    ···
  9. 134.
    0
    @109 %100 hiçbir şey kanıtlanamaz zaten.ama yerçekimin doğru olduğu kadar allah'ın yokluğu da doğru kabul edilmeli. senin dediğin şuna benziyor:"bilim %100 doğru değildir.bu yüzden yerçekiminin gerçek olduğunu kanıtlayamazsın.".evet %100 değil ama yerçekimi herkes tarafından kesin olarak kabul edilir çünkü kanıtları vardır. aynı şekilde allah'ın yokluğunu da başlıkta ispatladım. ikisi de eşit derecede doğrudur.
    ···
  10. 135.
    0
    @110 eğer inancın nedeni duyguysa,bu inancın nedeni akıl değil duygudur. fakat inancın akla uygun olması gerekir doğru kabul edilmesi için. duygu ile akıl çeliştiğinde kişinin inancı da akıl ile çelişir ve yanlış olur. ayrıca islam'ın doğru din olmasını "tamamen tesadüf... " olarak mı cevaplıyorsun?
    yani senin inancına göre sen tamamen tesadüfen şans eseri müslüman olduğun için, sadece şanslı olduğun için cennete gideceksin. ayrıca bu mantıksızdır. çünkü ailesinin mensup olduğu dine mensup olmayan insanlar var. yani dinini seçme imkanın olsa (ki var zaten. genetik bir özellik değil bir tercihtir inanç.) başka bir dini seçebilirsin. yani islam'ı diğerlerinden farklı kılan, doğru yapan bir özellik yok.
    ···
  11. 136.
    0
    hadit şakirt amk (:
    ···
  12. 137.
    0
    cunku islam cok guzel xdxd
    ···
  13. 138.
    0
    inkar edekte cehennemde mi yanak gerçi etmesekte yanıcaz galiba ama olsun garantiye alalım
    ···
  14. 139.
    0
    @cibuk kraker bulmusun adami egleniyosun amk yaziktir
    ···
  15. 140.
    +1
    1- herşeyin bir sebebi olduğunu ama (hepsinden önemli olanın ( yani tüm kainatın bütün varlığın) bir sebebinin olmadığını düşünmek ? bu sözün doğruluğunu hissettiğim için inanıyorum .

    2-Arabistan Çölünün ortasında birdenbire muhafazid diye bilinen biri insanların uyduruk ilahlara tapmalarından rahatsızlık duyacak. Ardından kafasında bir Tanrı yaratıp, bu Tanrı'nın ona birtakım sözler söylediğini bildirecekk Üstelik bu ilah Hiçbirşeye benzemeyen ( Yarattığı türde olmayan ) Doğmamış doğrulmamış bir ilah olacak (ihlas Suresi) (Halbuki Tanrı' nın dağların tepesinde yaşayan gökyüzünde uçan maddesel bir şey olduğunu da söyleyebilirdi.) Evrenin yaratıldığını herşeyin tekbir noktadan bitişikken ortaya çıkarıldığını (Enbiya Suresi) ve yaratılan bu kainatın genişlediğini (Zariyat Suresi ) söyleyecek (Halbuki herşey yaratılmış ama tekllik yok da diyebilirdi ya da kainat giderek küçültmekte tarzı da bir bilime aykırı ayet de olabilirdi.) Tanrı'yı Ontolojik olarak Din anlayışının temeline koyarak boşuna var olmadığımızı varlığın sırrının ahiret ve hesap günü olduğunu . Tüm insanlığa O dönemin edebiyatta gelişmiş toplumuna bu Kuran'ın bir benzerini getirin Haklıysanız diyecek ve meydan okuyarak kumar oynayacak ,Dünyanın hep olmadığını başlangıcnın olduğunu söyleyecek , Dağdan taştan sinekden mükemmel örnekler verip insanlara bunların yaratıldığını iletecek , Güneş için "bakın nasıl da dönüyor etrafınızda" demeyecek, o Güneş'in kendine has bir yörüngesi olduğunu söyleyecek (lokman 29). Güneş ve yıldızlara "kandil" manasına gelen ısı ve ışık kaynağı sıfatları verirken, Ay için sadece "nur" diyecek (nuh 16, mülk 5).
    (halbuki Ay içinde aynı sıfatı kullansa tüm tablo çökecekti ). Ardından ayın yörüngesini eğri bir hurma dalına benzetecek (yasin 39). Ardından bazı bitkilerin cinsiyet sahibi olduklarını bildirecek (yasin 36). Hızını alamayacak muhafazid, bitkilerde tozlaşmayı biliyormuşçasına rüzgarlara "dölleyici" diyecek (hicr 22)

    Birbiriyle tutarlı olan ve yanlış olduğu asırlar sonra bile kanıtlanamayacak bir kitap yazacak muhafazid. Bu kitapta insanı, insandan daha iyi tanıyan birinin tespitleri yer alacak. insanların arayışta olduğu en büyük sorulara cevap verecek, var oluş amaçlarının ne olduğunu izah edecek. Ve iniş sırasına göre sondan 3. sure olan maide suresindeki "dini artık tamamladım, üzerinizdeki nimetimi tamamladım" ayetini yazana kadar ölmeyecek muhafazid, o kadar savaştan ve muhtemelen de bir o kadar suikast girişiminden başarıyla sağ çıkacak. Büyük bir kumar oynayıp
    Bizanlar ile persler arasındaki savaşın sonucunu sallayacak ve tutturacak ve nedensizce ve amaçsızca uydurduğu tüm Yalanları tek ve anlamsız bir olasılığa bırakcak.
    Böyle bir şey olmayacağı zaten belli , Günümüzde insanlardaki inkar inatı öyle bir dereceye geldi ki
    "Bakın Kuranda bir çelişki bulduk "diyip "Bakın bu mucize yalan" diyip siteler açan önyargılı sadece birşeyler demek için birşeyler diyen önyargılı insanlar çokca türedi milyonlarca kişi 2+23 dese de bu 2+2 nin 4 olduğu gerçeğini asla değiştirmeyecek.
    Tümünü Göster
    ···
  16. 141.
    -1
    tomurcuk memeli huriler
    ···
  17. 142.
    +1
    @117 ilk soruya cevabın çelişkili."her şeyin bir sebebi var ama her şeyin bir sebebi yok." diyorsun. ayrıca kur'an'a göre dünya düzdür;
    bkz:şems suresi 6.ayet.
    ···
  18. 143.
    0
    @119 ohooo senle tartışmaya girende hata dünya düzmüş ahahahah belliki sen kendini tatmin etmek istiyosun . neyi çelişkili heşey sebebsizce kendiliğinden varolduğuna bir gün amaçsız ,nedensiz herşeyin biteceğine Rasyonel ve akılcıl bir akıl yürütme diyemiyorum ben sizin gibi Sebebsizce varoldu ve sebebsizce yok olacak bu mantıklı bir izah değil siz buna inanıyosanız tanrıya inanmak işinize gelmediği için inanıyosunuz bu sizin kendinizi tatmin etmeniz . ayrıca kıyamet vakti bir yerde gündüz yaşanırken diğer bir yerde gece yaşanacağı söylenir . bu düz profile terstir . amk bunlarıda mı biz öğretelim bide sorguluyom ayağana yatıyonuz .
    ···
  19. 144.
    0
    @119 yazılarım arasında buldum nick6 na girde blogtan oku biraz

    Kuran'da birçok ayette yeryüzü hakkında tasvirler vardır, ayrıca yeryüzünde kesin olarak iman edenler için deliler olduğu bildirilmiştir(Zariyat, 20). Yeryüzünün uzatıldığına dair ayetler vardır(inşikak, 3) ki bunlar "kıyamet zamanında bozulan dünya"yı tasvir eder. Mevcut olanı tasvir etmez. Öte yandan yeryüzünün düzleştirilmiş olduğu da ifade edilir(Ğaşiye, 20). Düz olmak yuvarlak cisimlerin de özelliği olabileceği için bu ayetlerden tam olarak dünyanın şekli hakkında bir kanaate varılamaz. Çünkü dünya bir masa gibi düz de olabilirdi, kürenin çevresinin düzleşmesinden de bahsediliyor olabilirdi. O bakımdan daha detaylı düşünmek gerekir.

    Ğaşiye suresi 20. ayette "satıh" kelimesi kullanılmıştır, yani yerin düzleştirilmiş olduğuna dikkat çekilir. "Satıh" kelimesi "bir şeyin dış yüzü, evin damı, genişlik, düz" gibi manalara gelir. Yani dünyanın yeryüzünün genişletildiği ve yayıldığı ifade edilir. Dünyanın yüzeyi ile şekli arasında bağlantı kurulamaz. Kuran'ın başka ayetlerinde de "gecenin gündüze sarıldığı" ifadeleri vardır(Zümer, 5). Bu ayette ise "yükevviru" fiili kullanılmıştır ve "küre" kökünden gelir. Yani gece gündüze "yuvarlatılmış"tır. Bu da dünyanın şekline işaret etmektedir. Naziyat suresinde yeryüzünün yayıldığı söylenmektedir(Naziyat, 30). Bu ayette "dehaha" kelimesi "udhiy, dahv" köklerinden gelir ve "deve kuşu yumurtası" manasıyla ortak kullanılır. Yani yuvarlatma ile döşeme anldıbına gelir ve bu da dünyanın şekline atfen söylenmiş olabilir.

    Kuran ayetlerinde dağların da bulutlar gibi hareket ettiği geçmektedir(Neml, 88). Bu düz dünya profiline uymamaktadır, çünkü bu şekilde dağların gideceği bir yer yoktur. Mecburen dağların döndüğünü ve en azından dünyanın tepsiyse bile yuvarlak bir tepsi olduğunu düşünmemiz gerekecektir, ancak küre şekli de buna birebir uymaktadır. Yani bu ayet dünyanın şekli varsayımlarını daraltmakta ve "küre" şeklini içine alan ihtimalleri azaltmaktadır.

    Kuran'da aynı zamanda kıyametin ansızın kopacağı belirtilmekte(Zuhruf, 66) ve "bağtatan(beklenmedik)" kelimesi kullanılmaktadır. Ek olarak kıyametin gelmesinin hem gecede hem de gündüzde olacağından bahsetmektedir(Araf, 97-98). Birden olacak bir hadisenin iki farklı zamandaki insanları aynı anda yakalaması ancak bir "küresel dünya" modelinde mümkündür. Bu da dünyanın şemali hakkında
    Kuran'daki bilgiyi gösterir.
    Tümünü Göster
    ···
  20. 145.
    0
    @120-121 hani ayetler açıktı?
    Tâ-Sîn.Bunlar Kur’an’ın, apaçık bir kitabın âyetleridir (neml/1).
    ···