1. 26.
    0
    Baal, iştar ve Tammuz Babil'in üçlü tanrıları olan Sin, iştar ve Şamaş'ın devamıdır. Babil kökenli üçlük inancındaki temel, üç tanrıyla gösterilen tek tanrı inancıdır. Bu özelliğiyle Baal, iştar ve Tammuz şeklinde görünen üç tanrı aslında Baal'da tek bir tanrı olarak biraraya gelir. Ancak asıl olarak Baal Marduk'tan geldiğinden, bu tek tanrı Marduk'tur. Üç farklı sembolle simgelendiğinden, bunlardan Seherin oğlu Hilal (Heylel Ben Shachar-ibr.), Heylel sözcüğünün hem hilal, hem de yıldız anlamlarını içermesinden dolayı, hilal ve beş köşeli yıldız sembolleri genel olarak bir karı-koca gibi (Baal: koca) birarada bulunur. Baal'ın (Marduk) aynı zamanda güneş olma özelliği olduğundan, bu da ayrı bir tanrı gibi gösterilen Tammuz'la ve Tammuz'un baş harfi olan haç işaretiyle, ya da güneş çemberiyle simgelenir. Sözcük anlamı bakımından düşünüldüğünde Marduk, Baal'dan üstün başka bir tanrı değildir. Marduk sözcüğünde isyan etme anlamı, Baal sözcüğünde ise bu tanrının efendi (Baal: efendi, rab, lord) olma anlamı öne çıkar ve Baal'ın efendi olarak egemenliği vurgulanır.
    ···
  2. 27.
    0
    inanıp inanmamak arasındayım
    ···
  3. 28.
    0
    ya bende yargılıodumda olsa nolur olmasa nolur inansam ne kaybederim ki sende salla moruk kafayı yemeden önce
    ···
  4. 29.
    0
    yattığın yere paralel olarak varsa ayak uclarının o taraflara yada masaya ama ayaklarına dönük olsun kuran-ı kerim koy gece yarısında uykunda saldırmazlarsa o zmn inanmamaya devam et saçma bir örnek biliyorum ama sadece basit bir mucize ile seni islama döndüreceğimden eminim
    ···
  5. 30.
    0
    arapçayı hafiften anlarım ama, edebi sanatlarını bilmem. kuran-ı kerimde de birsürü edebi sanat vardır. onlardan biri olabilir ama bilmiyorum

    bu arada boyle şeyleri türkçeye çevirip de anlamaya çalışmak cahilliktir ve saçmalıktır. tefsir okumuş birine gidip sorarsan kendisi sana çok açıklayıcı bir şekilde cevap verir.
    ···
  6. 31.
    0
    iyi noktaya değinmişsin. müslümlerden gelecek cevap ise; "arapça'dan türkçe'ye tercümede bir takım hatalar meydana geldiği için böylesine çelişkili bir ifade kullanılmıştır" diyen bi müslüm çıkacak sonra ben onun anasına-bacısına-kitabına sövücem olmayacak o da bana sövecek ve modlara şikayet edip başlığı çöpe attıracak.

    özet: müslümler daha inandıkları kitabın mealini açıp okumamış insanlar, sen gelmiş ayrıntıya giriyosun amk.

    edit: ahaha ne demiştim @26'ya bakın..
    ···
  7. 32.
    0
    @1 allahın olup olmadıgını ölünce gayet iyi öğrenirsin inanmak yada inanmamak senin elinde müslümanlıkda zorlama yoktur herkes kendi bacağından asılır sen inanmamaya devam et

    edit:şakirt değilim
    ···
  8. 33.
    0
    @14 evet panpa ölünce görücez.ben inancsız oldugum icin ölüp de toprak olup dogaya karisinca sasilacak bi durum olmayacak ama sen allahin varligina o kadar inaniyosun ki olmadigini gordugumde nasil bi mavi ekran vereceksin merak ediyorum.ama bunu boşver sem soruma mantikli ve kanitlarla bi cevap ver.

    @5mbim nereye varmaya calisiyosun panpa angiblopedik bilgi vererek .sonucu söylermisin?
    ···
  9. 34.
    0
    @25 ahahaha panpa inaçsızım ama tirsmadimda degil ha şimdi düşününce .d gerci odamda kuran var ayagimin 1.5 metre karsisinda duruyo dolabin içinde sayilir mi? Yoksa ayagimin temas etmesi mi gerekiyo?
    ···
  10. 35.
    0
    ben mavi ekranı görmeye razıyım sana gayet mantıklı cevap verdim sonumun cennet veya cehennem olmasınada razıyım ama sen bana mantıklı cevaplar veremiyosun ben görmediğim şeye inanıyorum sen gördüklerine bile inananmıyosun
    ···
  11. 36.
    0
    temas etmesine gerek yok o kadarda abartma kutsal kitap o allahın sözleri yazıyor sonuçta inanmasanda saygısızlık olmaz dolaptan cıkar dolabın üstüne koy
    ···
  12. 37.
    +1
    panpa yaratmak iki şekilde olur.
    birincisi yoktan var etmektir. insanı yaratırken ona kendi ruhundan üfleyip hiç bir şey yokken onu vücut dairesine sokmasıdır.
    ikincisi vardan var etmektir. allah'ın bu şekilde yaratması hala devam etmektedir. mesela hz. isa şöyle bir cümle kullanmıştır:
    "Hani bir vakit sen, benim iznimle, çamurdan/topraktan kuş şekline benzer bir şey halk ediyordun."
    budur.

    ikinci bir hususta şöyle. allah'ın sıfatlarının dereceleri vardır. mesela ilim sıfatı. allah bunun en üst dercesindedir ama insanda da ilim vardır. işte yaratıcılıkta da bu tür dereceler var. burda "Ahsenü'l-Hâlikîn" tabiri de allah'ın her şeyi en güzel şeklinde yaratmasıdır.

    Edit: Kuran zor bir dil seçmemiş ki gayet açık bir şekilde iyiliği emredip kötülüğü sakıdırır. bunların sonuçlarını söyler. sonuçta islam ahlaki kurallar bütünüdür ve insanların hayatlarını düzenlemekten başka bir şey yapmaz. sen ibadetlerini yapmaz da bu tip bir insan olursan sıkıntılar seni bırakmaz. hyattan tad almazsın pgibolojik bi ton sorunun olur. kuran bunu bize öğretir peygamber de kuranı yaşayarak öğretmen gibi örnek olur. şimdi sana soruyorum panpa yanlış bunun neresinde.

    Editten kendimi alamıyorum anlattıkça anlatasım geliyor: islam da yaptığın her şeyin bir açıklaması vardır. abdest alırken kolunu yıkarken yaptığın hareketin en iyi kalp egzersizi olduğuna mı inanmıyosun yoksa haftada 2 defa oruç tutan birinin alzheimer olma ihtimalinin hayli düşük olduğuna mı? bak tesadüfe haftada 2 oruç sünnettir. bu olayın bile bir ton mücizevi yönü var.
    sen sineğin kanadındaki sanatı görmezsen alemin yaratılışındaki mükemmelliği ve matematiği görmezsen. yaratılışın özünü açıklayabilen tek kitaba böyle muamele edersen kendine yazık etmiş olursun dostum başka bir şey değil.
    ···
  13. 38.
    0
    bi ara okurum
    ···
  14. 39.
    0
    rezerved
    ···
  15. 40.
    0
    allahın öyle kıymetli dotları, velileri var ki,onların bedenleri dünyada, kalpleri ise arşın altındadır
    ···
  16. 41.
    0
    @26 güzel panpam allah biz kurani anlamakta sıkıntı çekelim cebelleşip duralim diye mi böyle zor bi dili secmistir gondermek için?her seye gucu yeten allah basit olarak açıklayıcı bi sekilde gonderenememis midir? allah turkceye cevrilince anlam karmaşasi yaratmayacak bi sekilde gonderememistir kurani oyle mi ? Ayrica tefsir bilen birinden ogren diyosun o tefsir bilen türk kurani arapça okuyor ama turkce dusunemiyor mu?turkce dusunebildigine gore bu dusuncelerini de gayet mantikli olarak aciklayabilir eger o da sacmadir diyosan biz bu kurani nasil anliyacaz : ) biz anlayamiyal diye mi gonderildi? daha cok insanin anlayabilmesi icin sade ve anlasilavilir bir dile sahip olmasi gerekmezmi? bunlari ben duaunurken allah dusunemiyor mu? Ayrica bir soru daha mesela insanlardan uzaklarda yasayan cevresinde din alimi tefsir alimi olmayan ama elinde turkce mealli ,arapça kuran olan bi insan bi sorunun cevabini nasil bulacak?o adamin takildigi her yer icin yaninda bi tefsir uzmani mi geZdirmesi gerekecek. kuranin o adamin kafasinda soru isareti birakmamasi ve tek basina aciklayici olmasi gerekmez mi allah bu aciklikta vi kitap yollayamiyo mu? Ayrica ayet tam bu sekildesir meali olay budur yani varsa baska cevabim bekliyorum
    ···
  17. 42.
    0
    @1 arapçada çoğul eki ler larla sağlanmaz kelimelerin yerleri değiştirilir çoğul yapmak için yada anlamdan çıkartırsın
    ···
  18. 43.
    0
    panpalar benim de sorum var. şimdi bi hristiyan ailesinden gördüğü için hristiyan oluyor. adam 15-20 li yaşlara geldiğinde dinleri araştırıyor filan. islam ülkelerine bakıyor. topuğu açan kadını vuruyolar. savaş var. ikiz kulelere filan saldırılmış. şimdi bu adam dini inancının normal olduğunu düşünüp, insanlara yardım ediyor iyi biri oluyor ve hristiyan olarak ölüyor.

    sırf müslüman değil diye bu adamın cehennemde sadistçe yakılması mantıklı mı?
    ···
  19. 44.
    0
    pff bu ne amk
    ···
  20. 45.
    0
    @38 panpa dil özelliklerine cok hakim degilim ayet ve turkce tercumesi bu .dedigin olay anlami çok baska yerlere cekip tamamen farkli bi anlama geliyo mu? geliyosa eger demek istedigin sekilde ayeti ve aciklamasini bi daha yazArsan onun üstünden tartisalim
    ···