-
1.
+11 -36Allah bu kainatı yaratmadan önce Hz Ademi Havvayı yaratmadan önce, Hz muhafazidi, Musayı, isayı yaratmadan önce kıyamet kopmadan önce, bunların hepsinin nasıl sonuçlanacağını biliyordu. Sonunda kimin cennete kimin cehenneme gideceğini biliyordu, sonuç belliydi. Şuanda da Allah sonucu biliyor. Dünyaya, kainata ne olacağını biliyor. Peki bunları neden yaptı neden sonucunu bildiği halde yarattı. Sadece sonucunu bildiği kimin yanacağını bildiği bir sınav mı yapmak istedi. Neden, 1 kişi bile cehennemde yanacaksa onu neden yarattı buna gerek var mıydı?
-
2.
+4VARDIIII
-
-
1.
-1Helal et.
Dr. Zakir naik izleyip soruyu ordan çalmışsın bari o muhteşem cevabıda yazda kendini züt et teldeyim ugrastırma beni kodumun bebesi... -
2.
0
helal olsun biride anlamış ama zakiri iyi izlememişsin. çünkü izlesen zakirin züt olduğunu ve bir cevap veremediğini anlardın aşağıda zakirin yazdıklarının benzerlerini yazmışlar zaten, onlara zakirin karşısındaki agnostiğin vermediği cevaplarıda verdim. mantığını kullan videoyu tekrar izle ve cevapları oku
-
1.
-
3.
+6 -2bıktım ulan
-
4.
+5 -3Okumadim amk atayizi
-
-
1.
0ateist değilim agnostiğim amk
-
2.
+4 -1Yine de okumadim amk agnostigi
-
3.
0amk teisti seni
diğerleri 1 -
1.
-
5.
+4 -2Krdş sn çk ynlş anlmışsn
-
-
1.
0anlatsana kardeş aradım cevabı bulamadım. belki sen biliyorsundur
-
2.
-1Nedeni şudur:insan nankör bir yaratıktır. Eğer Tanrı seni cennete koysa ve beni de cehenneme iletse ona neden bunu yaptığını sorar kullarını arasında ayrımcılık yaptığını söylerdik. Tanrı bizi yer yüzüne bıraktı ve cennete veya cehenneme gittiğimiz an bunlara söylemememiz için bizi bu dünyaya koydu. Cevap bekliyorum
-
3.
0neden birini cennete birini cehenneme koyma gereği hissediyorki. cennet ve cenneti yaratmasının var mı ki bir mantığ%
diğerleri 1 -
1.
-
6.
+1 -1Carpilcan oc
-
-
1.
+1zeusun avradını gibem zütü yermiki bu inci sözlük yazarını çarpmaya
-
1.
-
7.
+20 -4Nedeni şudur:insan nankör bir yaratıktır. Eğer Tanrı seni cennete koysa ve beni de cehenneme iletse ona neden bunu yaptığını sorar kullarını arasında ayrımcılık yaptığını söylerdik. Tanrı bizi yer yüzüne bıraktı ve cennete veya cehenneme gittiğimiz an bunlara söylemememiz için bizi bu dünyaya koydu. Cevap bekliyorum
-
-
1.
+2 -2insan nankor bir yaratıksa bunun sebebi Allahtır fıtratı yaratan o değilmi sonucta. Cevap bekliyorum.
-
-
1.
+2Bizler birer ruhuz. Allah bize bu ruhları düşüp karar vermemiz ve kulluk etmemiz için verdi. Kimilerimiz Allaha şirk koştu kimilerimiz kulluk etti. Bunun cevabını Allaha ahirette biz vereceğiz. Yani ruh bize Allah tarafından verilen bir şeydi. Ruh bizdik. Bizim kararlarımızdı.
-
1.
-
2.
+4 -1Insan değil nefs nankordur cennete zaten nefsini kontrol eden kişiler gider
-
3.
-1peki cenneti cehennemi inssanı işkenceyi yaratma nedeni ne ki. sonucunu zaten biliyor. dünya kurulmadan önce ademle havvayı yaratmadan ne olacağını biliyordu. neden yaptıki böyle birşeyi
-
4.
0Seninde görmem için ışte kardeşim cehenneme düşen adam ben neden düştüm buraya deyince hatalarını bilsin diye
-
5.
0Insanı yaratma nedenini bilmiyorum ama mantık yurutursem şöyle söylerdim allah c.c. ya hizmet eden cinler ve melekler vardı bunlar hatasizdilar günah islemiyorlardı allah c.c. da günah işleyen ancak tövbe edip günahını tekrarlamayan bir varlık olarak insanları yarattı
-
6.
0yav neden yarattı allahın katında milyonlarca yıl belki onun gözünde 1 saniyedir. peki bunu niye yaptı kendini mi eğlendiriyor. bi mantığı yokki insanları yaratıp kafasına göre cennet cehenneme atması
-
7.
+2 -1Kardeşim asıl sebebi dünyaya gelmemizin şeytan şeytanın insana secde etmemesi bizim ondan üstün olduğumuzu kabul etmemesi ve Allahın bizim şeytandan üstün olduğumuzu söylemesi bir iddaa gibi düşün şeytan insan aciz ben insanları kandırırım diyor Allâh da insan senden üstündür bana inançlarını sarsamazsın diyor ve biz bu yüzden sınanıyoruz ve sonuç belli değil cüzi irade diye bir şey var kaderini seçemezsin Allâh belirler ama içindeki yol ayrımlarını seçmeyi Allâh sana bırakmıştır
-
8.
+1 -1Aynı soruyu farklı şekillerde sorup paradoks yapmayı bırakırsan bu arkadaş gayet güzel cevap vermiş
-
9.
0allah ile şeytanın girdiği iddia demişsin allah o iddiaya gireceklerini o iddianın sonucunu insanane olacagini seytana ne olacağını bilmiyormuydu. seytanda alahla iddiaya giriyor demişsin allah bu kadar basit bir varlık mi. hem sonuç o an belli. sadece seytana biseyler kanitlamak icin mi yaratti diyorsun insanı. bu allahıda küçümsemektir.
-
10.
0nankor bir varlik tamam e allah insani yaratirken nankor bir varlik olacaginida biliyordu? cevap?
-
11.
0Lan amina kodumun maymunu insan değil nefs nankordur ve kötülüğün başıdır
-
12.
0nefsi veren insana kim. tüm bunların olacağını bilipte yinede yaratan kim. peki bu yaratmadaki sebep ne?
diğerleri 10 -
1.
-
8.
+9 -2Eğer Allah insanı sınav yapmadan cennete cehenneme koysaydı cehenneme giden insanlar o muhteşem azabı gördüğünde Allaha isyan edecekler Allahın dediklerini ben yapmam böyle birşey diyerek inkar edeceklerdi. Bir öğretmen her zaman sınavdan kalan çok tembel bir öğrenciyi sınavı geçemeyeceğini bildiği halde sınava koyuyor ? Onu sınav yapmayıp "Ben zaten senin geçemeyeceğini biliyorum" dese öğrenci inkar etmez mi ? Karşı çıkmaz mı ?
Şimdi üstte okuduklarımdan anladım ki insana neden işkence ediyor direk cennete koysun diyorsun. Öğretmende öğrencilere işkence etmesin direk sınavdan geçirsin diyebilir miyim ? Allah insana herşeyi hak ederek kazanabileceğini öğretiyor ve bu öğretme biçimi IŞKENCE DEĞILDIR KI ?
Şimdi senin tabirinle "işkence çeken" yani cehenneme giden bir insanı ele alalım.
Bu insan dünyada Allaha ibadet etmekten üşenecek kendisini yaradana inkar edecek kendini büyük görecek gidip istediği karıyı s..ecek alkol alacak gününü gün edecek küfür edecek hırsızlık yapacak faiz yiyecek hayatındaki herşey para olacak vs. ve bunların sonucunda işkence çeken insan olarak mı tanımlanacak ? Gerçekten düşünmeniz gerekiyor. -
-
1.
0ben adem ve havvadan itibaren soruyorum bunu ama sen sadece bugünü düşünerek cevap veriyorsun. öğretmen öğrenci ilişkisi kurmuşsun panpa ama bu hikaye benim anlattığım olaya hiç benzemiyor sen sadece cennet cehennem ceza olarak değerlendiriyorsun yazdıkları mı. ama kıyamet çıkacak ve tüm insanlar yok olacak sence bununla öğretmen öğrenci ilişkisi benzer mi? öğretmen öğrencisine bu dediklerimi yapmaz sadece dersten geçirir ya da bırakır. tekrar düşün
edit: senin öğretmen öğrenci örneğinle ilgili şunu ekleyecem. verdiğin örnekte allahı öğretmen, kullarınıda öğrenci saymışsın. ama kaçırdığın noktalar var. öğretmen allah gibi kimin kaç puan alacağını geçip kalacağını ne kadar çalıştığını kesin bilemez. öğrenciyi sadece gördüğü kadarıyla bilir. ama o öğrenci evde çalışmış olabilir. okulda bunu belli etmiyorda olabilir. öğretmen bunu sınav kağıdını okumadan bilemez. öğretmenler herkesin kaç alacağını neler başarabileceğini sınavları okumadanda %100 kestiremezler. ama allah öylemi , allah sınavda kimin kaç puan alacağını önceden bilir sınav allah için sadece bir formalitedir. öğretmen içinse başarıyı anlaması için bir zorunluluktur sınav
-
2.
-1Öğrenci öğretmen örneği sınırlıdır zaten pekiştirmek amacıyla veriyorum bu örneği. Cennet cehennem ceza olarak değerlendiriyorsun diyorsun ama sorunun cevabı zaten burada kardeşim inkar etmemeleri yaşadığı birşeyi zaten kabullenecekleri için
-
3.
+1Okumadım ama uzun yazı şuku
-
4.
0uzun yazınya şuku veriyosanız bende uzun yazaydım
diğerleri 2 -
1.
-
9.
-1Senin itraz etmemen için
-
-
1.
0itiraz etsem ne olacak ki. velevki itiraz ettim bunun allah için bir anlamı var mı ki?
ben onun zaten bildiği bir hayatı yaşadım. günahkar olacağımıda biliyor. cehenneme gideceğimi kıyameti insanların hepsinin öleceğini. peki neden yapıyor. cennette cehennemde bizi mi izlemek istiyor -
2.
-1Bizi aşan konular
-
3.
0kuranı neden yolladı bizi aşan konuları anlamamız için değil mi?
diğerleri 1 -
1.
-
10.
+1 -1Yaş kaç??
-
-
1.
020 küsür
-
1.
-
11.
+2Dindar bi insan degilim ama şeytan yaninda gidecek kisilerin gorulmesi isteniyor ve burdan ibret alinmasi isteniyor
-
12.
-1Sana kardeş demiycem.bak oç Allah bize o kadar çok iyi fırsatlar sunmuşki biz bunu göremiyoruz senin gibi oçlar hiç etrafına bakmıyor sorunun cevabına gelince iki çeşit kader vardır biri değişen ikincisi değişmeyen kader bak oç mesela anneni babanı seçemezsin bu değismeyen kaderdir ve Allah senin annenin kim olacağını bilir. mesela yarın sabah okul var demi mesela diyorum buna gitmekte gitmemekte senin elinde buda değişen kader yani irade insanın iradesi ama siz oç ateistlerin gözleri kör amk şu etrafındaki güzelliklere bak amk oc yan cehennemde amk huursu bunları atın sözlükten ya amk binleri amk egoist huurları
-
-
1.
-1lan dıbına koduğumun çakma putperest mezopotamya eşşeği. kaderi ikiye ayırmışsın yok biri senin elinde birini bilemeyiz diyo. ben sana kaderi mi sordum ben sana yaratma mantıksızlığını sordum. insanın yaratılışı peygamberlerin kitapların gelmesi kıyamet cennet cehennem ceza ödül ve herşeyin bitişi bunların hepsi allah katında 1 saniye say sen sonsuz bir zamanda bu 1 saniyenin ne değeri olacak bana onu söyle ibadet isede nolur istemese nolur. velevki hiç dünyayı yaratmadan direk cennet cehenneme atsa insan sorsa neden attın buraya ne diyecek aaa pardon seni dünyaya yollamam lazımdı. o yüzden kusura bakma mı. tek dünyaya yollama nedeninin insanın soracağı soruya açık bırakmamak isteyişi olduğunu mu sanıyorsun.
-
2.
-1Kusura bakmayın da bu çocuk mal amk
-
1.
-
13.
+2 -1Ogretmen olup zeki kisi sinavdan 100 alir diye sinava sokmamazlik yaptinmi bi akilli sensin demi amk ateisti
-
-
1.
0amk teisti ben agnostiğim. bunu zaten kurandan ayetten değilde anca böyle yannan kürek tasvirlerle örneklerle süslersiniz. ama verdiğiniz örneğinde yaratıcıyı aşağılamaktan başka bir şey olduğunu anlamayazsınız. sınavın eğitimde bir manası vardır. ama sonunda cennet cehennem kıyamet yoktur. allah bir öğretmen değildir. emir verir yasakları vardır. amacı dersten geçmesi ya da kalması değildir. geçip kalmayacağını zaten o öğrenciyi ilk andan itibaren bilir. sınav formalitedir allah katında sonucu zaten sınava girmeden önce bilir. alacağı sonuç sınava girmeden de bellidir.
-
2.
0Evet sonunda takdir teşekkür ve gibtirname vardır sen ne yaparsan karşılığını alırsın agnostik kardeşim
-
3.
0peki yaratma nedenini ne olarak görüyorsun bazilarina gibtir çekmek bazilarinada ödül vermek istemesi mi. tanrı sence bu kadar basit bir varlık mi
-
4.
0kaderini sen belirleyebilirsin allah kaderinin nasil deistirdigini de bilir ama senin secimlerine birsey demez bide azmantikli cevap ver ve ben teist deilim dostum
diğerleri 2 -
1.
-
14.
0Panpa tüm yorumları ve yanıtlarını okudum da senin bi kader-kaza kavrdıbını anlaman gerek. Zaten çoğu kişinin de anlamadığı kavramlardır kader ve kaza.
-
-
1.
0anlat panpa ya da yönlerdir bi yere o vakit. allah neden yaratmış insanı basitçe söyle sadece kendini bi süre kıyamete kadar ibadet etsin diye mi bu mukader bu mu kaza.
-
2.
0Allah her şeyi kemaliyle bilendir. Ama bu bilmesi bizi yönlendirmesi anldıbına gelmemektedir. Çünkü O’nun ilmi ezelidir. Yani geçmiş, gelecek ve şimdiki zamanı aynı anda müşahede eder. Ve herkes vicdanen bilir ki, istediğim şeyi yaparım, konuşurum istemediğim şeyi yapmam. Bu kaideye göre Allah bizim ne yaptığımızı bilir. Ama biz de yaptığımız şeyin irademizle olduğunu vicdanen ve alken biliriz.
Bir film senaryosu tasarlayalım: dedektif, soygun planı hazırlayan üç adamı gizlice dinliyor. Zamanı gelince, soyulacak yere gidiyor. Maksadı suçüstü yakalamak. Fakat soyguna başlarken, adamlar planı değiştiriyorlar. Biri vazgeçiyor, ikisi başka türlü hareket ediyorlar. Eğer bir başkasının bilmesi soyguncuların hareketlerini engelleseydi, planın değişmemesi gerekirdi. Polisin önceden bilmesi olaya hiç tesir etmedi.
Plan değişmese yine etmeyecekti. Çünkü onlar, bu işi polis öyle biliyor diye yapmayacaklardı. Zaten polisin neler bildiğini de bilmiyorlardı.
Eğer planı uygulasalar, yakalansalar ve polis, yaptıklarını önceden bildiğini söyleseydi, “sen böyle bildiğin için, biz bu suçu işledik. Gerçek suçlu sensin. Biz masumuz” mu diyeceklerdi?
Günah işleyip de suçu kadere, yani “o işi önceden bilen ilahi ilme” yüklemek isteyen günahkarın bunlardan ne farkı var?
-
1.
-
15.
0Tanrı sonsuz kudret sahibi olduğundan kişinin gelecekte yapacaklarını bilebiliyor . Bak bilebiliyor dedim tanrı yapacaklarını belirliyor demiyorum.
Ayrıca tanrı varsa ... dedikten sonra neden söyle yapıyor neden böyle yapmıyor diyemezsin, o sonunsuz kudret sahibi sen ise kulsun sorgulama tanrının ne yapacağını sorgulama hakkında haddinde yok.
Tanrı ne yapacağını sana mı soracak! -
-
1.
0tanrı var mı ki bana sorsun amk. tanrının o sonsuz hayatında insnlık tarihi kıyamete kadar geçen süre kaç saniyeye tekabül ederki . ne faydası olacak tanrıya cennet cehennemin ya da ibadetin de bakam
-
-
1.
0işte tanrı varsa dedin mi ne işine yarayacak demen abes oluyor
-
2.
0yani sorgusuz sualsiz bir imandan bahsediyorsun. başka bir şey değil yok desende. cümle içinde yazsan bile eğer tanrı varsa bu bile herşeyi bitiriyor öyle mi?
-
1.
-
1.
-
16.
+2 -1Kardeş Allah bizi yarrattı ama cennetemi cehhennememi gideceğimizi bizim amellerimiz belirledi evet Allah bizim ne ameller yapıcağımızı biliyor ama o amalleri bildiği için biz yapmıyoruz biz kendi irademizle yapacağımız için allah biliyor. Şimdi gelelim neden direk cennete veya cehenneme atmadı sorusuna düşünsene bir kullunun yapacağı amelleri biliyor ve onu Allah korusun cehenneme atıyor ama o kul ne amael yapacağını bilmiyor bu yüzdende itiraz edebilir şunu unutmaki Allah en adaletlidir dünyayı biz kendi yapacağımız işleri görüp itiraz etmememiz için bir aracı gibi düşün.
-
-
1.
0sen allaha diyorsun ki direk cennete cehennemede atabilirdi atmadı. yaşayıp gorelim istedi ama bizim allaha neden beni cehenneme attın sorusunu sormamamız için bizi dünyaya yolladi. tek nedeni itiraz edip ona neden beni doğrudan buraya yolladin demiyelm diye. allah tüm insanlığı yaratmadan once milyarlarca insan dogmadan once kitapları yollamadan once tum bunların olacağını biliyordu. ama sadece allaha neden demiyelim diye bizi yolladı diyorsun. sadece bir formalite öyleyse hayat . sonucu belli bir hayatı cezayı kıymeti yaşıyoruz. bunun nedeni ne allah neden bu kadar kısa süre ibadet edecek birini yaratıp sonra kıyametle yok ediyor. bunun mantığı olabilir mi
-
2.
0Hayır ben öyle birşey demek istemedim Allah buyuruyorki ben cinleri ve insanları ancak beni tanıyıp ibadet etsinler diye yarattım buyuruyor. ancan bizim ne yapacağımızıda biliyor daha yaratmadan önce ama o bildiği için yapmıyoruz bunca şeyi bu dünyada yaptıklarımızı kendi özgür irademizle yapıyoruz ve Allah bizim böyle yapacağımızı biliyor yani biz yapacağımız için Allah biliyor.
-
3.
0ne yapacağımızı biliyorsa yaratma amacı nedir. bir bilim adamı yapacağı deneyin sonucu belliyken yapmasının manası var mıdır?
diğerleri 1 -
1.
-
17.
+1Çügüledim çünkü ben bir çomarım zaaaaaa xd
-
-
1.
0canın sağolsun
-
1.
-
18.
0Evet @13 e katılıyorum çünkü ne yaparsan karşılığını alırsın bro iyi şeyler yaparsan cnnet kötü şeyler yaparsan cehennrm bu kadar basit bu hayat da bi sınav çeşidi Şimdi anladın mı agnostik kardeşim benim ?
-
-
1.
0iyi seyler cennet kötü seyler cehennemde degil. emir ve yasaklara uyarsan cennet ve bunlar ahlak içinde dogru olacak diyede bi zorunluluk yok. bak istersen koleligin kaldirılmayısına, mürtedin öldürülmesine, kadınların kocaları tarafindan dövulme hakkindaki kuran ayetlerine . iyi düşündügun gibi degil. hem allah sonucu bastan bildigi bir sınavı daha sınav ortada yokken bunu bilen allah neden böyle bi sınav yapsin. formaliteden sinav mi yapilir
-
2.
0Onlar gerçek ayetler değil bro öyle birşey yok ama yine de sen bilirsin herkesin hayatına kimse karışamaz
-
1.
-
19.
-1Eğitim önemli amk yazarken kendi cevaplarını vermişsin haberin yok
-
-
1.
0şuan aydınlandim
-
1.
-
20.
+1bize sans vermek istedi
-
-
1.
0vereceği sansın da sonucunu o sansı vermeden once bilmiyormuydu
-
-
1.
0kaderin belli, ama degistirilebilir ve degistirip degistirmemek sana kalmis, allah buna karismiyor, ee ne secicegini biliyor diyeceksin, ama dedigim gibi sana bagli. Sectigin yolda asla sana karismiyor yada tercihlerindede gecerli bu. Alin yazisini az arastir
-
2.
0şeytanıda insanıda yaratmadan önce alın yazın belli öyle değil mi. sana bağlı olması bunu allahın bildiği gerçeğini değiştirmiyor. ben yaratma amacını soruyorum. sadece bir sınav ve tapınma olarak mı görüyorsun başka bir cevabın var mı?
-
1.
-
2.
0kaderin belli, ama degistirilebilir ve degistirip degistirmemek sana kalmis, allah buna karismiyor, ee ne secicegini biliyor diyeceksin, ama dedigim gibi sana bagli. Sectigin yolda asla sana karismiyor yada tercihlerindede gecerli bu. Alin yazisini az arastir
-
1.