-
17.
+1@16 şimdi panpacım 4 halifenin ilk üçünde şeyhülislam olan hz ali idi.
4.üncü halife hz ali ve şeyhülislam yine hz ali idi. diğer 3 halife siyasi manada halife/liderdi.
şeyhülislamlık imam ali'dedir. çünkü gadir hum hadisesinde hz muhafazid buyurmuştur ki: "ben kimin mevlasıysam ali de onun mevlasıdır"
ve bu kelam üzerine sahabeler velayetin imam ali'ye geçtiğini görmüş onu tebrik etmişlerdir. kaynağım "tırmızi"
ben caferiyim ve caferiliğe göre şeriat devletinin yani din devletinin imam ali'den sonra uygulanamaz olduğunu kabul ederiz.
çünkü normal insanların birazdan yazacağım ayetleri, hükümleri uygulaması kesin değildir ve eğer bişey (din devleti) net olarak kesin değilse o şey (din devleti) yok demektir.
imam ali'den sonraki evliyaların da kendini gizleyeceğine yönelik kelamlar vardır.
caferiliğe göre şeriat devletini kesinlikle engelleyen iki ayet şunlardır:
"söylediğiniz vakit akrabanız hakkında bile olsa adilane ve doğru olarak söyleyin." 6. En'am-152
"ey iman edenler! velev kendi nefsiniz, ana ve babanız ve akrabanız aleyhinde bile olsa, zengin veya fakir bulunsa, allah sahih şahadetle adalette kaim olunuz (adalet üzerinde ısrarla durunuz, ondan ayrılmayınız) doğruyu söyleyiniz, onlara allah sizden evla'dır" 4. Nisa-135
bu ayet-i kerimelerle bir din şeriat devleti kurmak mümkün değildir çünkü ikinci bir fahri alem ve şah-ı velayet yoktur ki bu ayet hükümlerini tatbik etsin. -
16.
-1@7 müslümanların günümüzde tak durumunda olmasının sebebi dini yanlış anlamaları ve uygulamaları zaten.hz.muhafazid, dört halife dönemlerindeki gibi bir şeriatın uygulanmasını beklemek hayalperestlik olur.
hz.aliyi sadece örnek için vermişsindir umarım, çünkü diğer halifeleri yerin dibine sokmaya gerek yok.
mezhebim yok ha,sünni falan sanma. hepsi hayatının sonuna kadar peygamberin yanında olmuş ona en yakın kimseler idi.
ayrım yapılmamalı.
ayrıca ilk cümleni anlamadım, nasıl kısıtlayan ayetler, örnek verir misin? -
15.
+1 -1şeriat insanın kendine yakışanı giymesidir
-
14.
-2şeriat her müslümanın kabul etmesi gerekendir
müslüman olmayanın katli vaciptir -
13.
-1biji biji şeriat
-
12.
-1@6 yarak bişeyler öğren diye yapıyoruz talmudun ne olduğunu biliyomusun peki genco
-
11.
+2 -1şeriat zaten kanun demek amk, islami şeriat diyeceksin, zira muhammet zamanında yaşandığı rivayet edilen düzen kominist sisteme çok benzer özellikler taşıyordu taaki emeviler şimdiki islam anlayışı haline getirene kadar müslümanlıı, haa doğru siz şimdiki islamı muhammet zamanındaki gibi sanıyorsunuz dimi pardon pardon cahillik başa bela
-
10.
-1şeriat halkın kendi kendini gondiklemesidir
-
9.
+1 -2gercek şeriatı istemeyen biri müslüman olamaz ki mantıken bikere kurana karsı gelmişolur
-
8.
+1 -3ben isterim
şeriat istemeyen kendine müslümanım demesin zaten -
7.
+2@1 panpa kuran'da şeriatı emreden ayetler olduğu kadar kısıtlayan ayetler de var.
bir fahri alem ve şah-ı merdan daha yok ki şeriat devletinin gereklerini tatbik etsin?
peygamberimizden sonra 4 halife var ve daima şeyhülislam olan imam ali idi.
bir imam ali daha yok ki gerçek şeriat hüküm sürsün...
bu yüzden de imam ali kendisinden sonraki nesiller için demokrasiyi inşa etmiştir.
imam ali zamanında fiilen olan şey demokrasidir. -
6.
-2@5 aşağılık kompleksinizden sıkıldım yahu.iki entryden biri ayar verme amaçlı. tamam talmuddan gelsin. yürü git şuradan.
-
5.
-1şeriat benim bildiğim talmud dan geliyor amcık
-
4.
-1up up up
-
3.
-1huur çocuğu insanoğluna o sistem fazla o yüzden hayır
-
2.
-1şeriat bir devlet politikasıdır.
-
1.
+1 -1şeriat ister miydiniz? şeriattan kastım suudi arabistandaki gibi erkeğe, kadın kahve getirmezse kırbaçlatma hakkı veren şeriat değil.hz.muhafazid, dört halife dönemindeki gibi bir şeriat.
şeriatın ne olduğunu bilmeyenler için : şeriat islam kanunlarının genel adıdır.